Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Miljardenverlies voor groot reclamebureau WPP door crisis

LONDEN (ANP/AFP) - Het Britse WPP, een van de grootste reclamebureaus ter wereld, heeft vorig jaar een miljardenverlies geleden omdat bedrijven vanwege de coronacrisis fors sneden in de budgetten voor marketing en advertenties. Het nettoverlies bedroeg 2,9 miljard pond, omgerekend 3,4 miljard euro.

De dieprode cijfers hebben vooral te maken met grote afschrijvingen op de waarde van bezittingen van WPP. In 2019 werd nog een winst behaald van 950 miljoen pond. De omzet nam met meer dan 9 procent af tot 12 miljard pond. Topman Mark Read sprak dan ook van een moeilijk jaar voor de onderneming, die werkt voor veel grote bedrijven, waaronder Unilever en Alibaba.

WPP ziet voor dit jaar wel verbetering, nu de economie aan het herstellen is van de coronacrisis. Er wordt door het bedrijf verwacht dat de omzet weer gaat stijgen.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

1 Post
| Omlaag ↓
1 Post
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links