Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Luxemerken helpen L'Oréal vooruit

PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Cosmeticabedrijf L'Oréal heeft het in het derde kwartaal meer opbrengsten in de boeken gezet dan vorig jaar. Vooral luxemerken als Kiehl's, Lancôme, Giorgio Armani en YSL Beauty deden het beter. De Aziatische markt was de belangrijkste groeimotor, zo bleek donderdag.

De omzet van L'Oréal ging met 5,1 procent omhoog op vergelijkbare basis en kwam uit op 6,1 miljard euro. De luxemerken groeiden met 11 procent het hardst.

Massamarktmerken als Maybelline deden het minder met een groei van 2,3 procent. In de Verenigde Staten en Frankrijk heeft de consumentenproductendivisie het het moeilijkst.

L'Oréal stelt dat de meeste groei uit nieuwe markten als Azië, Latijns-Amerika en Oost-Europa komt. De omzet uit onlineverkopen hielp ook mee. Die groeide met meer dan 30 procent.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links