Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Klanten weten Estée Lauder te vinden

NEW YORK (AFN) - Het Amerikaanse cosmeticamerk Estée Lauder heeft afgelopen jaar meer omzet geboekt. De huidverzorgings-, make-up- en parfumdivisies groeiden flink, de haarverzorgingstak bleef wat achter. Wisselkoerseffecten gaven de verkoopcijfers extra glans. Voor volgend jaar verwacht Estée Lauder verdere groei. Wel wordt een al aangekondigde reorganisatie duurder dan eerder gepland.

De omzet van Estée Lauder groeide van 11,8 miljard dollar naar 13,7 miljard dollar. Dat was een stijging van 16 procent. De nettowinst viel met 1,1 miljard dollar 11 procent lager uit. Daar was de belastingwijziging in de Verenigde Staten grotendeels debet aan. Zonder de hogere belastinglasten steeg de winst met 22 procent.

Estée Lauder verwacht voor het huidige kwartaal weer een stijging van de winst voor bijzondere lasten van tussen de 9 en 11 procent. Voor de omzet voorziet het bedrijf een groei van 7 tot 8 procent.

Behalve van het gelijknamige cosmeticamerk is Estée Lauder bekend van huidverzorgingsmerken als La Mer en Clinique, make-upmerken als MAC, parfummerken als Jo Malone en Le Labo en haarverzorgingsproducten van Aveda.

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Reacties

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links