Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom augustus 2019 - Vakantietijd

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
899 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 41 42 43 44 45 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
tatje
0
Het volgende plaatste Jelle Brinkhuis op twitter.

Jelle Brinkhuis? @JelleBrinkhuis · 16 u16 uur geleden

Jelle Brinkhuis heeft geretweet Jelle Brinkhuis

Director of HERE told me HERE has deals for HD Maps with Daimler and BMW, testing with Audi. Nothing to say about Volkswagen.

Dus BMW en Daimler hebben ook HD maps en wel van Here ?

TomTom did report a multi-year traffic deal with Volkswagen and 2 deals for HD maps with top 10 global OEM's Q1 2019. So these OEM's are unknown to date.....well.....let's say production starts in 2020.
corporate.tomtom.com/static-files/4fd...

Produktie start in 2020, dat wordt toch weer geld.

Dus de HD maps deal van Here met BMW en Daimler is niet op de markt geweest, lijkt me, als het waarheid is !

Maar is er na de 2 HD maps deals via de markt, niets meer op de markt geweest ?

Bij Q1 dus die 2 HD deals door Tom Tom bekend gemaakt.
Inmiddels kiest BMW em Daimler dus voor de HD maps van Here.

Zijn er na 17 april 2019, toen Tom Tom de eerste 2 HD maps deals won, geen HD maps deals meer op de markt gekomen.

- Het "" oude "" orderboek wordt dat ook gebruikt voor HD ?
- krijgt HD een apart orderboek en wordt dat ook pas bij Q4 bekend gemaakt?
- was de bekendmaking van de eerste HD deals win, door Tom Tom 1malig !!

Ik ben bang dat we via Tom Tom pas weer iets over het winnen van HD deals te horen krijgen bij de cijfers Q4 en FY 2019.

17 april de eerst HD deals op de markt en TT wint deze.


17 april, het is bijna 17 aug, dasss 4 maanden later.

Kan me dus niet voorstellen, dat er niet WEER HD deals op de markt zijn gekomen.

Denk weer een gigantisch rookgordijn.

Beperktedijkbewaking
0
quote:

boem! schreef op 8 aug 2019 om 09:28:


De huidige omzet van TT Automotive komt voor een groot gedeelte van de met level 1 en 2 aangesloten auto's.(500k a 1 mio voertuigen?)

De afgekondigde deal voor HD-maps met twee global OEM's gaat dit aantal ver te boven. Terwijl ook de ppe substantieel toeneemt.
...

Ja, ik denk momenteel bij Automotive ongeveer 1 mio vtgn (met SD maps) per jaar, misschien nog iets meer.
Uit mijn schattingen voor het aantal connected (eigen) probes van TT blijkt dat dit aantal de laatste jaren met ca 1,5 mio pj toeneemt. Dat moet verdeeld worden over de onder Automotive vallende auto's, all-in pnd's, apps, en de bij TTT aangesloten vtgn doen ook nog mee (groei ca 100.000 pj). Maar ik vermoed dat de eerste groep (door jou bedoeld) de hoofdmoot vormt.

Ik denk dat het aantal leveringen met HD maps nu nog niet zo groot is. Wanneer zal dat volgens jou de 1 mio ver te boven gaan?

P.S. Meerdere goede, inhoudelijke en alerte posts vandaag door diverse mensen, ga zo door! Heb enkele AB-tjes uitgedeeld.

Makita
0
Volume compleet weg nu. Met normaal volume hadden we veel hoger gestaan. Nou ja, HG zal binnen 1-2 weken wel weer huiswaarts keren..
boem!
1
quote:

Kopjethee schreef op 8 aug 2019 om 11:42:


Vanaf nu een 30%-40% stijging. Dat lijkt me heel sterk.

Bij de Q3 cijfers zal de trukendoos van snuf & snuitje van de boekhouderij wel weer opengaan.
Winstdrukken, cash verbergen, zand in de ogen strooien met nieuwe posten op de balans, half afgehaakte analisten door de bomen het bos niet meer laten zien zodat ze compleet afhaken.

De autoindustrie begint af te koelen. Dat ook nog.

€12 voor eindejaar. Dat zou al heel mooi zijn.
(deze laatste uitspraak kan ook gebruikt worden voor het kalenderjaar 2015)




Ik dacht dat met de toelichting op de cijfers het klip en klaar is wat er staat te gebeuren met TT.

FFF zetten TT prominent in de etalage door naast Opex boven Capex te laten prevaleren nu ook een impairment op de intangible assets te nemen van 320 mio.
Dat de accountant hier niet volledig in mee is gegaan door de impairment op Tele-Atlas uit te smeren over twee jaar doet niets af aan het principe dat de FFf tom2 op termijn zo positief mogelijk willen presenteren voor de goede verstaander.

Dat de verhoogde inspanningen op R&D gebied met meer dan 100 mio per jaar leiden tot een verlaagde Capex met 60 mio waar je het tegendeel zou verwachten indien je naar de aard van die inspanningen kijkt(HD-maps voor Location Technology) wordt door TT simpel gepareerd door te wijzen op de FCF die als gevolg van de impairment voldoende ruimte laat voor dit soort acties.
Ik denk dat FF hebben ingezet op een volledige impairment in het 2q waar zij nu genoegen hebben moeten nemen met een periode van twee jaar.

Voor de goede verstaander is de boodschap duidelijk: de Opex wordt in 2021 met 230 mio verlaagd doordat Tele-Atlas op dat moment volledig is afgeschreven en men gaat door met opex boven capex te stellen omdat dat voor de echte knakenteller te weten de FCF toch geen verschil oplevert.

Indien je dit een trukendoos wilt noemen is het wel een trukendoos waar de truuk al volledig is uitgelegd.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen want er zijn hoegenaamd geen analisten die er aandacht aan hebben besteed.



boem!
1
quote:

Beperktedijkbewaking schreef op 8 aug 2019 om 12:41:


[...]
Ja, ik denk momenteel bij Automotive ongeveer 1 mio vtgn (met SD maps) per jaar, misschien nog iets meer.
Uit mijn schattingen voor het aantal connected (eigen) probes van TT blijkt dat dit aantal de laatste jaren met ca 1,5 mio pj toeneemt. Dat moet verdeeld worden over de onder Automotive vallende auto's, all-in pnd's, apps, en de bij TTT aangesloten vtgn doen ook nog mee (groei ca 100.000 pj). Maar ik vermoed dat de eerste groep (door jou bedoeld) de hoofdmoot vormt.

Ik denk dat het aantal leveringen met HD maps nu nog niet zo groot is. Wanneer zal dat volgens jou de 1 mio ver te boven gaan?

P.S. Meerdere goede, inhoudelijke en alerte posts vandaag door diverse mensen, ga zo door! Heb enkele AB-tjes uitgedeeld.




Ik heb geen idee wanneer HD-maps ín een bepaald volume zullen worden afgenomen.

Maar indien we de case toespitsen op de mogelijke klant VW dan zie ik daar een OEM die jaarlijks ca 10 mio nieuwe voertuigen verkoopt.
Indien zij besluiten om HD-maps te gaan gebruiken zal dit in eerste instantie niet wereldwijd zijn en daarnaast ook niet in alle modellen.
De take-rate zal echter dicht tegen de 100% aanzitten.
Bij een start met 500K in het eerste jaar wordt dat door de stapeling al direct 1 mio in het tweede jaar.

Het is met name dit stapeleffect dat mij enthousiast maakt over de toekomstmogelijkheden bij TT maar bezorgd mij ook de nodige hoogtevrees indien TT werkelijk succes boekt bij al is het maar 1 global OEM want dan praten we over een aantal jaren niet over miljoenen maar over tientallen miljoenen aangesloten voertuigen met een ppe die beduidend hoger ligt dan wat er nu wordt berekend.
Kopjethee
0
quote:

boem! schreef op 8 aug 2019 om 13:28:


[...]

Ik dacht dat met de toelichting op de cijfers het klip en klaar is wat er staat te gebeuren met TT.

FFF zetten TT prominent in de etalage door naast Opex boven Capex te laten prevaleren nu ook een impairment op de intangible assets te nemen van 320 mio.
Dat de accountant hier niet volledig in mee is gegaan door de impairment op Tele-Atlas uit te smeren over twee jaar doet niets af aan het principe dat de FFf tom2 op termijn zo positief mogelijk willen presenteren voor de goede verstaander.

Dat de verhoogde inspanningen op R&D gebied met meer dan 100 mio per jaar leiden tot een verlaagde Capex met 60 mio waar je het tegendeel zou verwachten indien je naar de aard van die inspanningen kijkt(HD-maps voor Location Technology) wordt door TT simpel gepareerd door te wijzen op de FCF die als gevolg van de impairment voldoende ruimte laat voor dit soort acties.
Ik denk dat FF hebben ingezet op een volledige impairment in het 2q waar zij nu genoegen hebben moeten nemen met een periode van twee jaar.

Voor de goede verstaander is de boodschap duidelijk: de Opex wordt in 2021 met 230 mio verlaagd doordat Tele-Atlas op dat moment volledig is afgeschreven en men gaat door met opex boven capex te stellen omdat dat voor de echte knakenteller te weten de FCF toch geen verschil oplevert.

Indien je dit een trukendoos wilt noemen is het wel een trukendoos waar de truuk al volledig is uitgelegd.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen want er zijn hoegenaamd geen analisten die er aandacht aan hebben besteed.





Dank voor deze heldere uiteenzetting.
Het wachten is op 2021..of tegen die tijd 2023?
Maar dan gaat het dak er af. Koersen van meer dan €50.
Zeg maar Groeibriljant niveau. Die rekent op meer dan €100 geloof ik :))))))
Knap staaltje familiebedrijf management.
Motto "no pain no gain"

Dutchy Ron
0
Koers TT valt tegen ...... zonder de koper die ‘m naar 10,95 zette lijkt het niet te lukken.
Kopjethee
2
quote:

Dutchy Ron schreef op 8 aug 2019 om 14:21:


Koers TT valt tegen ...... zonder de koper die ‘m naar 10,95 zette lijkt het niet te lukken.

Men is voorzichtig. Kijkt de kat uit de boom.
En al die info die hier op het forum gratis voorhanden is die heeft men niet :)))
Na 3 1/2 jaar gepruts gelooft "men" het wel.
Heb even wat teruggelezen op dit forum vanaf 2016.
Dan weet je genoeg.
Veel EXPERTS die toen al omzetten voorspelden van 1 miljard en meer. Winsten van 500 miljoen. Koersen van €45.
Marktaandelen van 50% en meer.
Ga zo maar door.
De koers halveerde op 6 maanden tijd naar €6.
Voorstel om de boel op te splitsen voor €18 werd genegeerd.
Ja begrijpelijk als je zelf denkt dat de toko het vijfvoudige waard is.
Ene meneer *Justin* is voortdurend de zaak aan het oppompen en noemt Goddijn Harrold. Hij kent hem blijkbaar.

Andere fondsen worden verguisd. Mobileye en dan met name de enthousiaste CEO.
Heeft Intel daar niet 15 x de omzet betaald.
Dus reken maar even mee 15 x €700 = 10,5 miljard voor TT
Kijk dat schiet op...€80 p/a of heb ik het mis.
DickVD
2
[Modbreak IEX: Gelieve op de inhoud van uw berichten te letten, een aantal berichten is bij dezen verwijderd. Waarschuwing.]
Kopjethee
0
Concrete
0
Wat is er eind september ?


[quote alias=Kopjethee id=11756756 date=201908081745]
Geen vleesch, geen visch...op naar eind september.

Dat schiet al lekker op.

Makita
0
quote:

Concrete schreef op 8 aug 2019 om 17:47:


Wat is er eind september ?


[quote alias=Kopjethee id=11756756 date=201908081745]
Geen vleesch, geen visch...op naar eind september.

Dat schiet al lekker op.



Capital markets day voor sell side analisten om de koersdoelen flink op te hausen ;-)
Makita
0
Ik zit er trouwens weer helemaal in (mocht dat nog niet duidelijk zijn). Kreeg toch echt een onbehagelijk gevoel zo zonder. Ben er niets mee opgeschoten ;-)
holenbeer
1
quote:

boem! schreef op 6 aug 2019 om 17:53:


[...]

Laat mij dan vaststellen, dat jij de "market" en in dit geval MarketScreener leidend laat zijn bij jouw meningsvorming.

Het is goed je te laten informeren door "deskundigen" indien je zelf de kennis ontbeert maar je zult toch moeten erkennen dat deze "deskundige" uitblinkt in broddelwerk.

De afgegeven vergelijkingsreeks gaat volledig mank doordat continued en discontinued niet gescheiden zijn, terwijl de effecten van de reverse split niet zijn meegenomen.

Maar indien je dat al voor lief neemt zou er toch een lampje moeten gaan branden bij jezelf indien je 251 k Ebit-verlies overneemt voor 2019.

Met een afgegeven omzet over 2019 van 712 mio en een negatieve Ebit van 251 k zeg je impliciet, dat jij er wel vertrouwen in hebt dat TT in de tweede helft van het jaar een omzet realiseert van 332 mio ( 1 st 380 mio) met een negatieve Ebit van 155 mio ( 1st - 96 mio).

Hoe zie je dat voor je een marge van onder de 70% met een opex richting 400 mio in het tweede halfjaar.

Ik denk dat jij inderdaad niet veinst dat je er niet zoveel van snapt.




Kijk, er zitten nog wat parels tussen de zwijnen. Je moet er 200 posts voor scrollen en af en toe 1 lezen, maar dan heb je wat.
Netjes Martin!
Banks
0
tatje
0
Ze kunnen linksaf, rechtsaf of rechtdoor, maar kunnen ook teruglopen linksaf, rechtsaf of rechtdoor.

En zo zijn er vandaag nog tig mogelijkheden.

Dus 10,20 kan en 10,70 en alles er tussen, komt er nieuws dat in slaat als een bom, dan zijn 10,20 en 10,70 ook niet heilig.

Het gaat er om, hoe zie je Tom Tom en wat kunnen ze daar van waarmaken.

Long :-)
Dutchy Ron
2

Positief nieuws, indirect voor TT ivm partnership met Elektrobit

Elektrobit Chosen as Partner by Baidu to Enable Safe Autonomous Driving for Apollo

aithority.com/computing/elektrobit-ch...

www.just-auto.com/news/baidu-teams-wi...
899 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 41 42 43 44 45 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 11,176   Verschil -0,15 (-1,32%)
Laag 11,166   Volume 62.339
Hoog 11,282   Gem. Volume 506.143
16-sep-19 10:04
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium