Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PostNL februari, sprokkelmaand?

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Toekomstbeeld
0
quote:

lucky14 schreef op 2 feb 2019 om 10:02:


Sandd heeft de jaarrekening van 2017 dus nog niet ingeleverd, in elk geval is het nog niet zichtbaar. Staan hier sancties op? Kunnen wij hier iets mee, bijvoorbeeld de ACM, VEB, Yteke, inlichten? Het is maar een idee.



Kvk voor Apeldoorn benaderen en vragen of de Sandd Beheer BV al een jaarrekening heeft ingediend omdat je mogelijk zaken met hun wilt doen en hun solvabiliteit wilt checken.
[verwijderd]
0
Dividend; het is net een piramide-spel.....; sigaar uit eigen doos en doorgaans veel nieuwe aandelen uit te geven ipv. cash....... AvA zou m.i. ook dienen te gaan, naast opkrassen van CEO, geen keuzedividend en wel inkopen eigen aandelen!
lucky14
0
quote:

Postzakje01 schreef op 2 feb 2019 om 10:58:


Dividend; het is net een piramide-spel.....; sigaar uit eigen doos en doorgaans veel nieuwe aandelen uit te geven ipv. cash....... AvA zou m.i. ook dienen te gaan, naast opkrassen van CEO, geen keuzedividend en wel inkopen eigen aandelen!


Heb hierover in december een mail naar ir Postnl verzonden. Geen bericht gehad.
lucky14
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 2 feb 2019 om 10:52:


[...]


Kvk voor Apeldoorn benaderen en vragen of de Sandd Beheer BV al een jaarrekening heeft ingediend omdat je mogelijk zaken met hun wilt doen en hun solvabiliteit wilt checken.


Oke, ga hier volgende week toch eens naar kijken. Ik zit er aan te denken.
[verwijderd]
0
[Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]
lucky14
0
quote:

Postzakje01 schreef op 2 feb 2019 om 11:10:


[Modbreak IEX: Gelieve op uw taalgebruik te letten, bericht is bij dezen verwijderd.]


Ik blijf ze mailen , ik wil voor mezelf iets doen. Ik weet dat het niet veel gaat helpen, maar dat zij dan maar zo. Het kan ook anders. Heb ook wel eens bedrijven gemaild waar ik netjes en vlot een antwoord kreeg.
Analyse
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 2 feb 2019 om 10:46:


Gepoogd een prijsvergelijk te maken met de Cycloon tarieven voor bedrijvenpost.

De trend is duidelijk. Cycloon probeert in de eigen postcodes een scherp tarief neer te zetten bij stuks < 250, en is bij alle andere categorieën standaard 1% goedkoper.

De 1% korting tov PostNL is zo structureel doorgevoerd dat het niets meer een eigen kostprijscalculatie van doen heeft. Dit is puur strategische prijsstelling ongeacht of ze er nog aan verdienen of niet.

Kortom, geen wonder dat Cycloon in 2016 en 2017 forse verliezen heeft geleden. Met zo'n prijsbeleid ga je alleen de markt verstoren en uiteindelijk jezelf (en anderen) ten gronde richten.



Brieven Service Cycloon PostNL
0 - 20 gram Frankeerservice & Kleine envelop

< 250 stuks in regio 0,700 0,810
< 250 stuks buiten regio 0,810 0,810

> 250 stuks 24 uur 0,585 0,591
> 250 stuks 48 uur 0,508 0,513
> 250 stuks 72 uur 0,477 0,482
> 250 stuks week 0,472 NVT

> 2500 stuks 24 uur 0,573 0,579
> 2500 stuks 48 uur 0,493 0,498
> 2500 stuks 72 uur 0,463 0,468
> 2500 stuks week 0,459 NVT

> 5000 stuks 24 uur NVT 0,556
> 5000 stuks 48 uur NVT 0,451
> 5000 stuks 72 uur NVT 0,424
> 5000 stuks week NVT NVT


Pakketjes
0 - 2 kg brievenbus pakketten 4,35 4,35
0 - 10 kg aan de deur 6,95 6,95
10 - 30 kg aan de deur 10,95 13,25


Van de 14 onderliggende werkmaatschappijen van Cycloon holding zijn er nog maar 4 actief. Andere 10 zijn stopgezet. Zwaar afgeslankt reeds. Met deze verliezen tsja zeg het maar.
[verwijderd]
0
Hr. Lucky...mee eens...een zeer goed voorbeeld is Koninklijke BAM...die weten wat beschaving is. Het is toch van de gekken dat het Forum POSTNL een van de meest druk bezochte is met een extreem aantal postings. Allen geboren uit frustratie. Zou IR.postnl dat doen waartoe het in leven is geroepen..... Maar het blijft ijdele hoop; ik ervaar PostNL als de meest bizarre vennootschap met een extreem slecht management. Bij een gemiddelde onderneming was de CEO al lang bij het huisvuil gezet.
Analyse
1
quote:

Toekomstbeeld schreef op 2 feb 2019 om 10:46:


Gepoogd een prijsvergelijk te maken met de Cycloon tarieven voor bedrijvenpost.

De trend is duidelijk. Cycloon probeert in de eigen postcodes een scherp tarief neer te zetten bij stuks < 250, en is bij alle andere categorieën standaard 1% goedkoper.

De 1% korting tov PostNL is zo structureel doorgevoerd dat het niets meer een eigen kostprijscalculatie van doen heeft. Dit is puur strategische prijsstelling ongeacht of ze er nog aan verdienen of niet.

Kortom, geen wonder dat Cycloon in 2016 en 2017 forse verliezen heeft geleden. Met zo'n prijsbeleid ga je alleen de markt verstoren en uiteindelijk jezelf (en anderen) ten gronde richten.



Brieven Service Cycloon PostNL
0 - 20 gram Frankeerservice & Kleine envelop

< 250 stuks in regio 0,700 0,810
< 250 stuks buiten regio 0,810 0,810

> 250 stuks 24 uur 0,585 0,591
> 250 stuks 48 uur 0,508 0,513
> 250 stuks 72 uur 0,477 0,482
> 250 stuks week 0,472 NVT

> 2500 stuks 24 uur 0,573 0,579
> 2500 stuks 48 uur 0,493 0,498
> 2500 stuks 72 uur 0,463 0,468
> 2500 stuks week 0,459 NVT

> 5000 stuks 24 uur NVT 0,556
> 5000 stuks 48 uur NVT 0,451
> 5000 stuks 72 uur NVT 0,424
> 5000 stuks week NVT NVT


Pakketjes
0 - 2 kg brievenbus pakketten 4,35 4,35
0 - 10 kg aan de deur 6,95 6,95
10 - 30 kg aan de deur 10,95 13,25


Jij bent ook fervent voorstander van overname Sandd. Ik zit daar nog steeds aardig gemengd in. Je neemt inderdaad flink wat omzet over maar ook een berg schuld. Uiteindelijk denk ik een enorme post goodwill. Deze initiële goodwill wordt dan ook nog eens hoger i.v.m. reorganisatiekosten welke in beginsel in de goodwillpost meegenomen mogen worden. Ik denk dat we allemaal mogen concluderen dat deze goodwillpost continue aan impairments onderhevig zal zijn gezien het dalende volume van de briefpost. Derhalve naast de margetoename ook lasten i.v.m. afboeking goodwill. Wat ik wil zeggen is dat de winsttoename misschien wel wat minder rooskleurig is dan het op het eerste oog lijkt. Ik hoop dan ook niet dat die tuthola de hoofdprijs gaat betalen voor Sandd en al zeker niet helemaal met cash. Maar goed mijn persoonlijke mening ik hoef ook niemand te overtuigen. Ik hoop alleen dat PostNL eens de goede keuzes gaat maken.
Go Go Go !
0
quote:

lucky14 schreef op 2 feb 2019 om 10:02:


Sandd heeft de jaarrekening van 2017 dus nog niet ingeleverd, in elk geval is het nog niet zichtbaar. Staan hier sancties op? Kunnen wij hier iets mee, bijvoorbeeld de ACM, VEB, Yteke, inlichten? Het is maar een idee.


In zijn algemeenheid geldt dat niet tijdig deponeren van de jaarrekening een economisch delict is.

Wanneer je al de behoefte voelt wat te ondernemen is het Bureu Economische Handhaving van de Belastingdienst een logische zet. Een ACM heeft er niets mee te maken, een VEB zal het voor kennisgeving aannnemen, Yteke zal haar vriendjes bij Sandd geen oor aan naaien.

Belastingdienst valt onder MvF en niet onder EZK, dus die hebben toch al de neiging door de porseleinkast te gaan als een olifant.
wins
0
Jaarrekening 2017 moet uiterlijk in mei 2019 ingediend te worden, zowel bij de belasting als bij de KVK, dus Sandd heeft nog tijd
Go Go Go !
1
quote:

Toekomstbeeld schreef op 2 feb 2019 om 09:40:



De issues van de consumptie maatschappij enerzijds, en de valkuilen van heftige concurrentie anderzijds.

....

Als ik dit (hieronder) bijvoorbeeld lees dan is dat een oplossing welke mijn inziens killing is voor de gehele markt. Grote online shops die hun eigen straatje willen gaan schoonvegen door hun retouren massaal met discounts de markt op dumpen, waardoor de fysieke (kleine tot midden grote) retailer het vervolgens nog zwaarder krijgt.
Dat zijn geen oplossingen, dat is het verschuiven van de 1 zijn probleem (zelf gecreëerd!) naar het bord van een ander. De markt heeft zoveel aanbod niet nodig.

"Fysieke winkels kunnen ook helpen om retouren weg te werken. In Zalando’s outlet stores in thuisland Duitsland worden naast restpartijen kleding en defecte artikelen ook retouren verkocht, tegen kortingen van 70%. En met succes: de komende twee jaar opent de webwinkel nog eens zes nieuwe outlet stores in Duitsland, het dubbele van nu. Koopjes- en retourenoutlets in andere landen sluit het bedrijf niet uit."


Nog meer reguleren ? Ik dacht dat de gemiddelde PNL belegger zo langzamerhand zijn buik wel meer dan vol heeft van (te veel) overheidsbemoeienis.

Vervang online shops nu eens in bovenstaande door “postbezorgers zonder landelijk dekkend netwerk” (in het stukje Als dit ... aanbod niet nodig” ) waar het postbezorging betreft, dan heb je bijna een kopie van de PNL problematiek. Hutten vol met gesubsidieerd personeel, die de rotte appels in de fruitmand van PNL donderen. Da’s geen vrije marktwerking, maar een verachtelijk communistisch systeem. Mooie manier om de werkloosheid in een land te verdoezelen. Inderdaad de markt heeft zoveel aanbod niet nodig.

Uit het FD stuk valt op te maken dat online aanbieders zitten te navelstaren. Iedereen heeft last van de retourproblematiek, maar niemand durft er eigenlijk geld voor te vragen. Het lijkt PNL wel, die zijn prijzen amper durft te verhogen.

Gaston Lagaffe
0
quote:

Analyse schreef op 2 feb 2019 om 08:32:


[...]
@Hansbeleg ik heb een credit rating rapport opgevraagd van Cycloon. Dit ziet er inderdaad niet al te best uit. In het rapport geen W&V gegevens uitsluitend balans. EV per ultimo 2017 inderdaad 3 mio negatief.

Ik heb gegevens vanaf 2013 t/m 2017. Vanuit de balans aflezend 2013 - 2015 bescheiden winsten gemaakt. 2016 de eerste klap met een verlies van bijna 800k. 2017 een verlies van 2.5 mio. Lange termijnschulden 3.5 mio op een balanstotaal van 3.8 mio. Korte termijnschulden ook nog eens 3.2 mio.

Aan de activazijde staat dan wel een post financiële vaste activa van bijna 1.9 mio. Deze is met ruim 700k gestegen t.o.v. 2016. Verder nog overige vorderingen (1 mio), materiële vaste activa (869k) en zo’n 40k liquide middelen.

Solvabiliteit maarliefst minus 79%. Zo’n bedrijven zijn toch gewoonweg niet levensvatbaar alle goede bedoelingen m.b.t. werknemers met afstand tot de arbeidsmarkt ten spijt. Als ik hier de accountant van was kwam er geen goedkeurende verklaring. Politiek wordt toch eens wakker.
Eens kijken of ik het kan volgen :
Activa
Fin vaste activa 1,9 mio
Overige vorderingen 1 mio
Mat vaste activa 0,9 mio
Liquiditeiten PM
Balanstotaal 3,8 mio

Passiva
Eigen Vermogen 2,9 mio negatief
Schulden lang 3,5 mio
Schulden kort 3,2 mio
Balanstotaal 3,8 mio

Solvabiliteit voor herwaardering (e.d.) is EV minus 2,9 mio / Balanstotaal 3,8 mio = minus 76 % . Misschien nog een positieve herwaardering op OG (mat vast activa) maar dit gaat de boel niet redden. Inderdaad niet levensvatbaar. Schulden zullen niet op een normale bancaire manier gefinancierd kunnen worden.Zo te lezen stijgt het negatieve EV snel. Dit gaat een keer fout lopen.
Analyse
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 2 feb 2019 om 12:00:


[...]Eens kijken of ik het kan volgen :
Activa
Fin vaste activa 1,9 mio
Overige vorderingen 1 mio
Mat vaste activa 0,9 mio
Liquiditeiten PM
Balanstotaal 3,8 mio

Passiva
Eigen Vermogen 2,9 mio negatief
Schulden lang 3,5 mio
Schulden kort 3,2 mio
Balanstotaal 3,8 mio

Solvabiliteit voor herwaardering (e.d.) is EV minus 2,9 mio / Balanstotaal 3,8 mio = minus 76 % . Misschien nog een positieve herwaardering op OG (mat vast activa) maar dit gaat de boel niet redden. Inderdaad niet levensvatbaar. Schulden zullen niet op een normale bancaire manier gefinancierd kunnen worden.Zo te lezen stijgt het negatieve EV snel. Dit gaat een keer fout lopen.

Dit is de juiste opsomming. Percentage solvabiliteit afrondingsverschil. Maar echt een dramatische balans. Lang leve de liberalisatie van de postmarkt.
Gaston Lagaffe
0
Het is dat het allemaal zo veel tijd kost maar een voor een gaan de kleine postbezorgers er aan. Cycloon, Sandd hebben niet de financiële buffers meer om zo verder te gaan. PostNL kan het nog net volhouden maar ziet de koers in elkaar zakken. De daling van het postvolume in combinatie met de structureel stijgende kosten maken dat niemand dit spel kan volhouden. De financiers, wie het ook mogen zijn, zullen op een gegeven moment zeggen : we stoppen want dit gaat ons alleen maar meer geld kosten. De vraag blijft wanneer valt de eerste omver ? Ik gok : Sandd omstreeks juni 2019. Tot die tijd blijven we maar doormodderen.
Gaston Lagaffe
0
quote:

Analyse schreef op 2 feb 2019 om 12:11:


[...]
Dit is de juiste opsomming. Percentage solvabiliteit afrondingsverschil. Maar echt een dramatische balans. Lang leve de liberalisatie van de postmarkt.
Zou hier een gemeente als financier optreden ? In dat geval is er voor de inwoners slecht nieuws op komst. 3 tot 4 mio afboeken is nog al wat. Op een gegeven moment kunnen ze niet verder financieren. Niet met zulke verliezen. Weten we iets over de financier(s) van Cycloon ?
Toekomstbeeld
0
quote:

Go Go Go ! schreef op 2 feb 2019 om 12:00:


[...]

Nog meer reguleren ? Ik dacht dat de gemiddelde PNL belegger zo langzamerhand zijn buik wel meer dan vol heeft van (te veel) overheidsbemoeienis.

Vervang online shops nu eens in bovenstaande door “postbezorgers zonder landelijk dekkend netwerk” (in het stukje Als dit ... aanbod niet nodig” ) waar het postbezorging betreft, dan heb je bijna een kopie van de PNL problematiek. Hutten vol met gesubsidieerd personeel, die de rotte appels in de fruitmand van PNL donderen. Da’s geen vrije marktwerking, maar een verachtelijk communistisch systeem. Mooie manier om de werkloosheid in een land te verdoezelen. Inderdaad de markt heeft zoveel aanbod niet nodig.

Uit het FD stuk valt op te maken dat online aanbieders zitten te navelstaren. Iedereen heeft last van de retourproblematiek, maar niemand durft er eigenlijk geld voor te vragen. Het lijkt PNL wel, die zijn prijzen amper durft te verhogen.




Dat is mijn punt. De keten is ongezond bezig en daarom moet de eerste ( de consument) in de keten meer gaan betalen.

De tweede in de keten (de webshops) durven niet van hun eigen inmiddels ongezonde prijsstrategie af te stappen vanwege de onderlinge concurrentie.

Daardoor bloed de derde (en ook de tweede) in de keten... de bezorgers.

Daarom moet hier regulerend opgetreden worden in de keten tussen schakels 1 en 2.

Minimum prijzen invoeren voor iedereen zorgt in dit geval dat alle bedrijven in de keten een gezonde boterham kunnen verdienen en dat bovendien hun werknemers minder uitgebuit worden.

En dat de vervoerders de prijzen niet durven verhogen is inderdaad om exact dezelfde reden dat webshops geen geld durven te vragen.

Concurrentie druk en dan de prijs gaan betalen als je als eerste tarieven verhoogd.

Onderaan in de voedselketen staan is nooit de beste plaats!


Analyse
0
quote:

Gaston Lagaffe schreef op 2 feb 2019 om 12:22:


[...]Zou hier een gemeente als financier optreden ? In dat geval is er voor de inwoners slecht nieuws op komst. 3 tot 4 mio afboeken is nog al wat. Op een gegeven moment kunnen ze niet verder financieren. Niet met zulke verliezen. Weten we iets over de financier(s) van Cycloon ?

In 2018 heeft participatiemaatschappij Wadinko NV een belang genomen. Wat dit betekent voor Cycloon weten we pas bij de jaarstukken van 2018. Wat artikelen op Google nalezend lijkt het op een groeifinanciering. Cycloon zet schijnbaar vol in op fietskoeriers (post en pakketten). Maar uiteindelijk blijft 2017 een dramatisch jaar.
Hansbeleg
0
quote:

Analyse schreef op 2 feb 2019 om 08:32:


[...]
@Hansbeleg ik heb een credit rating rapport opgevraagd van Cycloon. Dit ziet er inderdaad niet al te best uit. In het rapport geen W&V gegevens uitsluitend balans. EV per ultimo 2017 inderdaad 3 mio negatief.

Ik heb gegevens vanaf 2013 t/m 2017. Vanuit de balans aflezend 2013 - 2015 bescheiden winsten gemaakt. 2016 de eerste klap met een verlies van bijna 800k. 2017 een verlies van 2.5 mio. Lange termijnschulden 3.5 mio op een balanstotaal van 3.8 mio. Korte termijnschulden ook nog eens 3.2 mio.

Aan de activazijde staat dan wel een post financiële vaste activa van bijna 1.9 mio. Deze is met ruim 700k gestegen t.o.v. 2016. Verder nog overige vorderingen (1 mio), materiële vaste activa (869k) en zo’n 40k liquide middelen.

Solvabiliteit maarliefst minus 79%. Zo’n bedrijven zijn toch gewoonweg niet levensvatbaar alle goede bedoelingen m.b.t. werknemers met afstand tot de arbeidsmarkt ten spijt. Als ik hier de accountant van was kwam er geen goedkeurende verklaring. Politiek wordt toch eens wakker.



@Analyse,

Misschien heb jij gemakkelijke toegang tot de gegevens zou je dan nog eens kunnen kijken naar Business Post, Intrapost en Skynet? Dat lijken de grootste concurrenten te zijn.

Het blijft vreemd, en dat punt hebben we (TKB en ik) ook proberen te maken bij de ACM, dat er de laatste jaren allerlei "kleine" amper, of niet levensvatbare postbedrijfjes opgestaan zijn. Dit terwijl zelfs het "grote" Sandd eigenlijk al niet meer kan rondkomen en zelfs de absolute marktleider PostNL het al erg zwaar heeft en voor het eerst in zijn bestaan een kwartaal in het rood is gekomen.

Dat krijg je in een zeer arbeidsintensieve krimpende postmarkt waar de koek over steeds meer spelers verdeeld moet worden en er op kosten, grotendeels arbeidskosten, amper bespaard kan worden.

De ACM benadert de postmarkt teveel als de Telecom markt, maar de Telecom markt is kapitaalintensief daar kun je door betere en in prijs dalende apparatuur en slimmere IT/automatisering steeds efficiënter gaan werken en dus kosten besparen. Kijk bijv. maar naar de afname van de arbeidsplaatsen bij KPN, de postbode wegbezuinigen kan nu eenmaal niet.

PostNL wordt dus belaagd door zieltogende postbedrijven die van de ACM allemaal toegang tot het netwerk van PostNL moeten krijgen tegen door de ACM gereguleerde tarieven. PostNL moet "Jan en alleman" maar toelaten zonder daar zelf de regels en tarieven voor te kunnen bepalen. Het is als verplichte toegang tot een bakkerij waar diezelfde "Jan en alleman" zijn brood komt bakken omdat jij zo'n goede oven hebt en "Jan en alleman" niet wil of kan investeren in een oven. Wat doe je dan op die markt, die ruimte is er dan kennelijk niet.

De (kleine) postbedrijven zijn gaan klagen bij de ACM over het afschaffen van de AMM maatregel en dus moet de ACM er iets mee, maar ook de ACM kan zich afvragen of het wel redelijk is naar PostNL en of de consument/maatschappij hier nu eigenlijk wel mee geholpen is.

Ik zie het nut van al die kleine bedrijfjes niet in. Een regulering zodat de prijzen niet door het dak gaan bij een monopolie kan ook door tarieven met het buitenland te vergelijken, of een maximum rendement aan te houden zoals bij de UPD (10%, wat PostNL niet eens haalt) gebeurd. Daar heeft de markt dus niet die diarree aan zieltogende postbedrijfjes nodig.

De concurrentie wordt kunstmatig in stand gehouden en indien deze firma's na een race to the bottom alsnog gaan omvallen is de schade voor de maatschappij, de werknemers, de crediteuren. Wie wint er eigenlijk nog iets behalve de VGP?

wins
0
Zijn veel al zombiebedrijfjes die in leven worden gehouden met subsidies, dus vooral niet overnemen dat soort bedrijfjes, vallen vanzelf om met beetje tegenwind
4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,760   Verschil -0,03 (-1,79%)
Laag 1,755   Volume 5.544.298
Hoog 1,820   Gem. Volume 4.373.135
23-aug-19 17:35
label premium

PostNL valt sterk mee (update)

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium