Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PostNL februari, sprokkelmaand?

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Hansbeleg
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 1 feb 2019 om 20:29:


[...]

Nee, ik besteed er geen 2 aandelen PostNL meer aan :-)

19 mln omzet met 650 goedkope medewerkers. Zie link voorgaande posting.

Ja maar maken ze winst? Juist deze firma's klagen erover dat ze de tarieven van PostNL niet kunnen betalen en zo de facto afgesloten zijn van het netwerk. Uit de behaalde winst zou kunnen blijken of ze het wel kunnen betalen en alleen maar zielig doen net zoals Sandd dat jaren heeft gedaan.
Als ze de door PostNL verlangde tarieven gemakkelijk kunnen betalen valt dat argument van de ACM weg.
Toekomstbeeld
0
quote:

Hansbeleg schreef op 1 feb 2019 om 20:42:


[...]
Ja maar maken ze winst? Juist deze firma's klagen erover dat ze de tarieven van PostNL niet kunnen betalen en zo de facto afgesloten zijn van het netwerk. Uit de behaalde winst zou kunnen blijken of ze het wel kunnen betalen en alleen maar zielig doen net zoals Sandd dat jaren heeft gedaan.
Als ze de door PostNL verlangde tarieven gemakkelijk kunnen betalen valt dat argument van de ACM weg.



Winst maken is voor dit soort van instellingen niet een doel. Mijn inziens niet zo heel erg relevant om te weten. Het zijn zowat non-profit organisaties. Hou de mensen met een arbeidsbeperking aan het werk en hou ze uit de WW (loon aangevuld met subsidie door de gemeente/overheid).
Derhalve al defacto 10% goedkoper dan een beursgenoteerd bedrijf welke normaliter een procent of 10 op haar omzet wil, mag en moet maken.

Zie hun tariefkaart op hun website voor vergelijk. Ga er vanuit dat die kostendekkend zijn en nauwelijks meer dan dat.

Het gaat uiteindelijk om de omzet die zij bij PostNL wegsnoepen, en het gaat om de prijsdurk die zij veroorzaken in de markt.


2017 krijg ik niet zonder betaling maar van 2016 is dit te vinden:

Fiscaal Enkelvoudig 01-01-2016 - 31-12-2016 Informatieverschaffing over overige reserves
Vanuit de resultaatbestemming is een bedrag van € 1275010 in mindering gebracht op de overige reserves.

Kortom, een verlies van 1,3 mln in 2016!

Eigen Vermogen eind 2015 was positief: 317,730 duizend euro
Eigen Vermogen eind 2016 was negatief: 457,280 duizend euro (met name vanwege het verlies)
Hansbeleg
0
Toekomstbeeld
0
05084495 kvk nummer waarop de jaarrekening is ingediend. Grote kans dat je bij dit soort bedrijven alleen een balans krijgt en wat aanvullend gewauwel in de toelichting. Eigen Vermogen en overige reserves (waar de winst/verlies in terecht komt) is dan vn belang.
painter75
0
denk dat mijn PNL postbezorger ook een afstand tot de arbeidsmarkt heeft, de beste man rijd hier vier keer door de straat en gooit tot drie toe wat in de bus :-) oh ja en bezorgd ook op maandag
Go Go Go !
0
quote:

Hansbeleg schreef op 1 feb 2019 om 20:58:


Ik download hem wel even als dat lukt met het account aanmaken en stuur hem dan door


Account aanmaken is in een paar klikken gebeurd. Voorbij de Belgische betaalserver komen met iDeal is de kunst. Ben benieuwd of jou dat wel lukt.
Hansbeleg
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 1 feb 2019 om 20:53:


[...]


Winst maken is voor dit soort van instellingen niet een doel. Mijn inziens niet zo heel erg relevant om te weten. Het zijn zowat non-profit organisaties. Hou de mensen met een arbeidsbeperking aan het werk en hou ze uit de WW (loon aangevuld met subsidie door de gemeente/overheid).
Derhalve al defacto 10% goedkoper dan een beursgenoteerd bedrijf welke normaliter een procent of 10 op haar omzet wil, mag en moet maken.

Zie hun tariefkaart op hun website voor vergelijk. Ga er vanuit dat die kostendekkend zijn en nauwelijks meer dan dat.

Het gaat uiteindelijk om de omzet die zij bij PostNL wegsnoepen, en het gaat om de prijsdurk die zij veroorzaken in de markt.


2017 krijg ik niet zonder betaling maar van 2016 is dit te vinden:

Fiscaal Enkelvoudig 01-01-2016 - 31-12-2016 Informatieverschaffing over overige reserves
Vanuit de resultaatbestemming is een bedrag van € 1275010 in mindering gebracht op de overige reserves.

Kortom, een verlies van 1,3 mln in 2016!

Eigen Vermogen eind 2015 was positief: 317,730 duizend euro
Eigen Vermogen eind 2016 was negatief: 457,280 duizend euro (met name vanwege het verlies)


Aanvullend vermogen eind 2017 was negatief -2.983.551, zeg maar -3 miljoen.

Dat lijkt me niet best zeker niet gezien de trend, staan die er dan nog slechter op dan PostNL en Sandd of kijken we naar de verkeerde getallen?

@gogo
Met ideal was geen probleem, eerst geld storten en dan kun je orderen. Maar hoezo een Belgische betaalserver, woon jij in België ?
Cedar
1
ik begin me aardig te storen aan beschermingsconstructies en nationaal belang als het maar even gaat richting een overname die misschien wel gaat plaatsvinden bij de "grootmachten" oud staatsbedrijven PostNL en ook KPN

nationaal belang ongelofelijke drogreden
1. als het nationaal belang is dan had de staat de boel maar niet moeten verpatsen.
2 als het nationaal belang is, dan moet de staat er maar gebruik van maken en dat doen ze nu niet, postnl wordt (groten)deels niet gebruikt, nee dat gaat naar verSandd, KPN wordt (groten)deels niet gebruikt want dat mag tele2 doen. Hoe huichelachtig kun je zijn!
maar wel allerlei obstakels omhoog houden omdat andere, kleine partijen anders geen marktpositie kunnen behouden cq opbouwen.
het is werkelijk de wereld op zn kop, lekker met een liberaal - openmarkt kabinet dat er de laatste pak-m-beet 10 jaar zit, alles aan de markt laten maar niet heus.

en als het dan zo nodig nationaal belang is en het is in andere (buitenlandse) handen, dan is het op een vrijdagmiddag in een uurtje genationaliseerd - ze hebben nog wat bankaandelen.

triest...

volgende "dossier"voor de komende jaren: Eneco dat verkocht gaat worden aan shell of andere buitenlandse olieboeren,
Hansbeleg
2
quote:

Cedar schreef op 1 feb 2019 om 22:09:


ik begin me aardig te storen aan beschermingsconstructies en nationaal belang als het maar even gaat richting een overname die misschien wel gaat plaatsvinden bij de "grootmachten" oud staatsbedrijven PostNL en ook KPN

nationaal belang ongelofelijke drogreden
1. als het nationaal belang is dan had de staat de boel maar niet moeten verpatsen.
2 als het nationaal belang is, dan moet de staat er maar gebruik van maken en dat doen ze nu niet, postnl wordt (groten)deels niet gebruikt, nee dat gaat naar verSandd, KPN wordt (groten)deels niet gebruikt want dat mag tele2 doen. Hoe huichelachtig kun je zijn!
maar wel allerlei obstakels omhoog houden omdat andere, kleine partijen anders geen marktpositie kunnen behouden cq opbouwen.
het is werkelijk de wereld op zn kop, lekker met een liberaal - openmarkt kabinet dat er de laatste pak-m-beet 10 jaar zit, alles aan de markt laten maar niet heus.

en als het dan zo nodig nationaal belang is en het is in andere (buitenlandse) handen, dan is het op een vrijdagmiddag in een uurtje genationaliseerd - ze hebben nog wat bankaandelen.

triest...

volgende "dossier"voor de komende jaren: Eneco dat verkocht gaat worden aan shell of andere buitenlandse olieboeren,


Het nationaal belang is dat de aandeelhouder het risico draagt en de staat de lusten. Zo regel je dat en wij zijn er in getrapt. ;-(
prinszicht
0
Afstand tot de arbeidsmarkt. De ultieme gedoogconstructie. Ik vind dat we dan wel het recht hebben op de claim: “dit bedrijf is mede mogelijk gemaakt door...”. Over afstand gesproken. Weten we wel genoeg over het geestelijk welzijn van de RvB en RVC? Zo’n uitspraak als “meer waarde op eigen kracht”. Je begint dan toch te twijfelen. Of “binnenkort een deal”. Misschien moeten we het ons niet meer afvragen omdat we deelnemen aan een groot sociaal project. Je merkt het tijdens de calls. Een bepaalde mate van onbegrip.
Cedar
0
quote:

Adek 2001 schreef op 1 feb 2019 om 22:36:


Jaar, na jaar, na jaar.... Wachten op overname... Zucht.


overname is voor veel beleggers, in ieder geval voor mij, absoluut niet noodzakelijk. als alles wordt overgenomen hou je niets uiteindelijk over om te beleggen (mijn mening),

wel een bedrijf dat daadkrachtig wordt geleid in een "rechtvaardig" speelveld,
en als er dan een koers is die realistisch is en een jaarlijks dividend van 5% oid dan hoor je mij niet.
Analyse
0
quote:

Hansbeleg schreef op 1 feb 2019 om 22:08:


[...]

Aanvullend vermogen eind 2017 was negatief -2.983.551, zeg maar -3 miljoen.

Dat lijkt me niet best zeker niet gezien de trend, staan die er dan nog slechter op dan PostNL en Sandd of kijken we naar de verkeerde getallen?

@gogo
Met ideal was geen probleem, eerst geld storten en dan kun je orderen. Maar hoezo een Belgische betaalserver, woon jij in België ?

@Hansbeleg ik heb een credit rating rapport opgevraagd van Cycloon. Dit ziet er inderdaad niet al te best uit. In het rapport geen W&V gegevens uitsluitend balans. EV per ultimo 2017 inderdaad 3 mio negatief.

Ik heb gegevens vanaf 2013 t/m 2017. Vanuit de balans aflezend 2013 - 2015 bescheiden winsten gemaakt. 2016 de eerste klap met een verlies van bijna 800k. 2017 een verlies van 2.5 mio. Lange termijnschulden 3.5 mio op een balanstotaal van 3.8 mio. Korte termijnschulden ook nog eens 3.2 mio.

Aan de activazijde staat dan wel een post financiële vaste activa van bijna 1.9 mio. Deze is met ruim 700k gestegen t.o.v. 2016. Verder nog overige vorderingen (1 mio), materiële vaste activa (869k) en zo’n 40k liquide middelen.

Solvabiliteit maarliefst minus 79%. Zo’n bedrijven zijn toch gewoonweg niet levensvatbaar alle goede bedoelingen m.b.t. werknemers met afstand tot de arbeidsmarkt ten spijt. Als ik hier de accountant van was kwam er geen goedkeurende verklaring. Politiek wordt toch eens wakker.
Aphrodite01
1
Hoe webwinkels worstelen met onze retouren
Dagelijks gaan absurde hoeveelheden kleding en andere artikelen terug naar hun afzenders. Dat kost de consument immers niets. Hoe lang houden webwinkels dat vol?
fd.nl/weekend/1287704/hoe-webwinkels-...

Foto's: iStock / Beeldbewerking: FD Studio
Onhoudbaar en ongezond. Zo wordt de eindeloze retourenstroom die webwinkelen met zich meebrengt vaak genoemd.

Onhoudbaar: voor het verdienmodel van webwinkels, die gemiddeld €10 tot €15 kwijt zijn aan het ophalen, controleren, oplappen en opnieuw verpakken van één retourtje. Zeker in de mode, waar bijna de helft van de kleding wordt teruggestuurd, is de nood hoog. Het Duitse Zalando moest in 2018 twee winstwaarschuwingen afgeven vanwege tegenvallende verkopen. Het Nederlandse Wehkamp leed vorig boekjaar €60 mln verlies, mede door het gratis verzenden en laten retourneren.

Ongezond: voor het klimaat, omdat er nog altijd teruggestuurde kleding wordt vernietigd en omdat busjes af en aan rijden om retouren op te halen (nare bijwerking: verkeerscongestie). En ongezond voor medewerkers op de retourenafdelingen van distributiecentra, die tot hun afschuw geregeld vieze gebruikte/gedragen producten moeten verwerken.

Toch is de simpelste oplossing voor al deze kwaden nog mijlenver uit zicht: klanten ‘gewoon’ laten betalen voor retourneren.

Dat wil niet zeggen dat webwinkels niets doen om het tij te keren. Zelfs Amazon, Coolblue en Bol.com, die vanwege hun assortiment (vooral boeken, elektronica, witgoed en speelgoed) relatief minder terugkrijgen dan Zalando en Wehkamp, proberen het aantal ‘boomerangs’ terug te dringen.

Met deze strategieën gaan webwinkels die stroom aan retouren te lijf:

1. Technologie
Hetzelfde technisch vernuft dat webwinkels aanwenden om klanten zo vaak, veel en makkelijk mogelijk te laten bestellen, kan natuurlijk ook worden ingezet om de golf aan retouren met dijken te stutten. De professionele catwalkvideo’s die het Britse Asos inzet om zijn 80.000 kledingstukken door modellen in verschillende maten te showen - van goedkope sloffen tot dure hoeden - kosten het bedrijf veel geld. Maar zien hoe kleding valt en beweegt op een lopend mens voorkomt miskopen en dus retouren.

Hoewel de video’s van Asos vaak als voorbeeld van een ‘retourenstopper’ worden genoemd, hebben ze niet voldoende effect. In december ging £1,4 mrd van Asos' beurswaarde in rook op na een winstwaarschuwing. Maandag liet het concern weten fraude harder aan te pakken. Wanneer 'beruchte' klanten kleding terugsturen, inspecteren medewerkers nu zelfs hun Facebook- en Instagram-pagina's. Zo weten ze of die nieuwe jurk niet gewoon op dat feestje was.

In Nederland zet ook elektronicawebwinkel Coolblue in op online instructievideo’s. Omdat ‘mannen die hun technische vaardigheden overschatten’ vaak interne harde schijven bestellen - Coolblue’s meest geretourneerde product - stuurt het bedrijf nu installatiefilmpjes mee. Hierdoor halveerde het aantal terugzendingen. De nieuwste innovatie van het bedrijf is een augmented reality-app (AR), waarmee je apparaten virtueel in de woonkamer kan plaatsen, zoals een flatscreen. Ook dat moet retouren schelen: nu kopen mannen vaak een grotere tv dan hun partner lief is, die daarna vaak retour afzender gaat (de tv, niet de man). Ook Asos gebruikt sinds kort AR, om kleding op mensen met verschillende lichaamstypen te laten zien.

Andere - nog niet veel gebruikte - innovaties die retourzendingen kunnen voorkomen zijn een app waarmee je een 3D-scan van je voeten kunt maken en een futuristisch bolletjespak dat een scan van je lichaam doorgeeft aan je telefoon. Zo kan je schoenen en kleding precies op maat bestellen.

Uiteindelijk kan technologie het retourenprobleem beheersbaar maken, denkt retailexpert Henk Hofstede van ABN Amro. ‘Als webwinkels dat “koop maar, koop maar” loslaten en met innovaties zorgen dat aangekochte spullen ook passen, is het logischer om de kosten van de overgebleven retouren met de klant te delen. Die weet dan immers vrij precies wat hij bestelt.'

Algoritmes die gebruikers herkennen en de juiste kant op sturen zouden ook kunnen helpen. Een programma van het Amsterdamse softwarebedrijf Unless identificeert fanatieke retourzenders en deelt bezoekers in groepen in, zodat webwinkels het getoonde aanbod op hen kunnen aanpassen. ‘Iemand die zelden schoenen koopt, moet je die niet laten zien’, zei de ceo begin januari tegen het FD. ‘Dat vergroot de kans op een verkeerde, impulsieve aankoop, en daarmee op terugsturen.’
2. Échte winkels
Om retouren te voorkomen gebruikt Coolblue niet alleen technologie, maar ook een welbekend concept in de retail: fysieke winkels. Daar kunnen klanten terecht met vragen en klachten, maar ook een dure koptelefoon uitproberen. Al die voordelen van offline winkels kunnen een retourtje magazijn schelen.

Ook Hunkemöller gelooft dat een goede samenwerking tussen 'web en stenen' miskopen kan verhinderen. Bij lingerie luistert het immers nauw. Daarom moedigt het bedrijf vrouwen die online setjes bestellen aan om deze in de winkel te komen passen en ophalen, via 'click & collect'. Zo kopen ze daar meteen de juiste maat. En hopelijk ook iets extra’s, nu ze er toch staan.

Fysieke winkels kunnen ook helpen om retouren weg te werken. In Zalando’s outlet stores in thuisland Duitsland worden naast restpartijen kleding en defecte artikelen ook retouren verkocht, tegen kortingen van 70%. En met succes: de komende twee jaar opent de webwinkel nog eens zes nieuwe outlet stores in Duitsland, het dubbele van nu. Koopjes- en retourenoutlets in andere landen sluit het bedrijf niet uit.
Aphrodite01
1
3 stok
Voor sommige groepen retourzenders heeft de retail inmiddels eigen jargon: ‘serial returners’. Nog erger: serial returners die ook nog aan ‘wardrobing’ doen (nieuwe kleding naar een of meer gelegenheden dragen en dan weer terugsturen), puur voor de ‘fysieke likes’ (complimentjes). Tegen deze mensen treden veel webwinkels steeds strenger op. Half januari kondigde Zalando een experiment met enorme etiketten op borsthoogte aan. Die moeten aan de kleding blijven om te kunnen retourneren, maar staan expres niet leuk op een feestje.

Maandag bleek uit onderzoek dat bijna honderd Britse retailers zwarte lijsten voor ‘draaideurretourzenders’ gaan opstellen, waaronder Asos en Harrods. Ook Amazon blokkeert ‘serial returners’ en probeert zijn retourpercentage (nu 5,5%) laag te houden door leveranciers die veel artikelen terugkrijgen van zijn platform te weren.

Al met al is duidelijk een verschuiving gaande. Toen modemerk Esprit in 2016 een retourquotum aankondigde, een koopverbod voor mensen die meer dan 90% van hun bestellingen terugstuurden, werd dat nog abnormaal genoemd. Volgens andere retailers lag de verantwoordelijkheid voor retouren bij henzelf, niet bij de klant. Drie jaar later gaan veel bedrijven alsnog 'om'.


Dat geldt echter (nog) niet voor de grote Nederlandse webwinkels. Hoewel Nederlanders 9% van hun bestellingen terugsturen en daarmee ‘Europees kampioen terugsturen’ zijn, lijken Bol.com, Wehkamp en Coolblue niet zozeer in straf te geloven. Zij zoeken de oplossing vooral in betere informatievoorziening en het verminderen van milieuschade. Bijvoorbeeld met robots die verpakkingen precies op maat snijden (te ruime dozen nemen onnodig veel plek in bestelbusjes in) en afspraken met pakketbezorgers die retouren weer meenemen.

Zo’n milde opstelling hóéft niet naïef te zijn. Uit onderzoeken blijkt dat gratis retourneren voor extra klanten en hogere orderwaardes zorgt, net als de mogelijkheid om achteraf te betalen. Een ruimhartige retourperiode zorgt bovendien juist voor mínder retouren, want van uitstel komt vaak afstel, ook met spullen terugsturen.

Voor Bol.com en Coolblue, die minder dan 5% van hun producten terugkrijgen (zie tabel), is coulance dus een houdbaar groeimodel. Voor Wehkamp, dat een retourpercentage van 42% en dieprode cijfers heeft, ligt dat anders. Maar terwijl de maat voor de branchegenoten Zalando en Asos duidelijk vol is, blijft Wehkamp herhalen 'de shopervaring van de klant het allerbelangrijkste te vinden'.

Te afwachtend zijn is onverstandig, vindt Hofstede van ABN Amro. ‘Ik geloof ook heel erg in de goedheid van de mens, maar bij dit soort percentages moet je maatregelen nemen.’

4. Laten betalen
Aan de ultieme ontmoediging – geld vragen – waagt nog bijna niemand zich. Van de grote spelers experimenteert alleen Zalando met betaalde retouren, maar alleen in Italië en alleen bij bestellingen onder de €25. Italianen zouden relatief vaak goedkope pakketjes bestellen.

'Webwinkels zetten volledig in op groeien, wat in het begin misschien werkte', zegt retailexpert Jorg Snoeck. 'Maar nu er zoveel rode cijfers zijn, zie je dat het beursklimaat argwanender wordt. Aandeelhouders denken: op een gegeven moment moet je wel boven water komen. Daarvoor zul je toch geld voor kostbare diensten moeten gaan vragen. Anders ben je een bubbel aan het creëren en wordt het gevaarlijk.'

Ondanks die zorgen zien Snoeck en Hofstede het niet snel gebeuren dat grote webwinkels omgaan. Omdat de anderen dat ook niet doen. Totdat een speler à la Amazon verzend- en retourkosten gaat rekenen houden onlineverkopers elkaar in de houdgreep, verwachten ze, en is de vraag wiens zakken diep genoeg zijn om het vol te houden.

En wanneer de consument zijn verantwoordelijkheid neemt.
Toekomstbeeld
0
@Aphrodite, twee stukken dus twee Abtjes. Het is een artikel naar mijn hart en slaat de spijker op de kop.

De issues van de consumptie maatschappij enerzijds, en de valkuilen van heftige concurrentie anderzijds.

Deze markt van "bestel maar bestel maar" moet gereguleerd worden door de overheid en men moet dit snel in Brussel gaan oppakken door minimum tarieven op te leggen aan de webshops voor bestellingen. De consument is een idioot die geen zelfbeheersing meer heeft, en de online shops hebben A gezegd en moeten nu ook B zeggen en kunnen niet als eerste het "Gratis" beleid afschaffen.
Kortom, tijd voor big bang ingrijpen door de overheden door collectief minimum prijzen in te voeren!

Dit is by the way, dit is een aanbeveling welke Hansbeleg en ondergetekende ook gepresenteerd hebben aan de ACM.


Als ik dit (hieronder) bijvoorbeeld lees dan is dat een oplossing welke mijn inziens killing is voor de gehele markt. Grote online shops die hun eigen straatje willen gaan schoonvegen door hun retouren massaal met discounts de markt op dumpen, waardoor de fysieke (kleine tot midden grote) retailer het vervolgens nog zwaarder krijgt.
Dat zijn geen oplossingen, dat is het verschuiven van de 1 zijn probleem (zelf gecreëerd!) naar het bord van een ander. De markt heeft zoveel aanbod niet nodig.


"Fysieke winkels kunnen ook helpen om retouren weg te werken. In Zalando’s outlet stores in thuisland Duitsland worden naast restpartijen kleding en defecte artikelen ook retouren verkocht, tegen kortingen van 70%. En met succes: de komende twee jaar opent de webwinkel nog eens zes nieuwe outlet stores in Duitsland, het dubbele van nu. Koopjes- en retourenoutlets in andere landen sluit het bedrijf niet uit."
lucky14
0
Sandd heeft de jaarrekening van 2017 dus nog niet ingeleverd, in elk geval is het nog niet zichtbaar. Staan hier sancties op? Kunnen wij hier iets mee, bijvoorbeeld de ACM, VEB, Yteke, inlichten? Het is maar een idee.
wins
0
De vennootschapsbelasting aangifte voor het jaar 2017 moet uiterlijk 1 mei 2019 aangeleverd worden.
[verwijderd]
2
Wat een postings en 'de kern van de zaak": koers staat zeer laag en geneuzel over 'weer enkele centen erbij': staat nog steeds ruim 40% lager dan circa 1 jaar geleden. De CEO is m.i. volledig ongeschikt. Respect voor de aandeelhouder = 0; ik heb vele mails aan IR gestuurd en geen enkele reactie. De komende AvA staat de herbenoeming van Verhagen op de lijst.... Deze juffrouw strijkt jaarlijks, incl. allerlei vergoedingen, 2 miljoen op. In werktijd (..) veel nevenactiviteiten en dus niet volledig gefocust op PostNL. Mijn mening: opzouten en geen herbenoeming.
Toekomstbeeld
0
Gepoogd een prijsvergelijk te maken met de Cycloon tarieven voor bedrijvenpost.

De trend is duidelijk. Cycloon probeert in de eigen postcodes een scherp tarief neer te zetten bij stuks < 250, en is bij alle andere categorieën standaard 1% goedkoper.

De 1% korting tov PostNL is zo structureel doorgevoerd dat het niets meer een eigen kostprijscalculatie van doen heeft. Dit is puur strategische prijsstelling ongeacht of ze er nog aan verdienen of niet.

Kortom, geen wonder dat Cycloon in 2016 en 2017 forse verliezen heeft geleden. Met zo'n prijsbeleid ga je alleen de markt verstoren en uiteindelijk jezelf (en anderen) ten gronde richten.



Brieven Service Cycloon PostNL
0 - 20 gram Frankeerservice & Kleine envelop

< 250 stuks in regio 0,700 0,810
< 250 stuks buiten regio 0,810 0,810

> 250 stuks 24 uur 0,585 0,591
> 250 stuks 48 uur 0,508 0,513
> 250 stuks 72 uur 0,477 0,482
> 250 stuks week 0,472 NVT

> 2500 stuks 24 uur 0,573 0,579
> 2500 stuks 48 uur 0,493 0,498
> 2500 stuks 72 uur 0,463 0,468
> 2500 stuks week 0,459 NVT

> 5000 stuks 24 uur NVT 0,556
> 5000 stuks 48 uur NVT 0,451
> 5000 stuks 72 uur NVT 0,424
> 5000 stuks week NVT NVT


Pakketjes
0 - 2 kg brievenbus pakketten 4,35 4,35
0 - 10 kg aan de deur 6,95 6,95
10 - 30 kg aan de deur 10,95 13,25
4.388 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 216 217 218 219 220 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,760   Verschil -0,03 (-1,79%)
Laag 1,755   Volume 5.544.298
Hoog 1,820   Gem. Volume 4.163.493
23-aug-19 17:35
label premium

PostNL valt sterk mee (update)

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium