Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TOMTOM AUGUSTUS 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
~Justin~
2
quote:

sniklaas schreef op 2 aug 2018 om 15:19:



Hallo Martin,
Ik heb het meermaals gezegd, @TT Inside gaan we nooit en te nimmer meemaken en daar wordt nu net de goudgerande marge mee verdiend. Een zelfstandig @TT is enkel een leverancier van een product ten dienste van bovenliggende partij en zal qua marge worden uitgeknepen totdat ze overbodig zijn geworden. Er gaat geen enkele wereldspeler van formaat z'n naam en faam afhankelijk laten zijn van een product dat geleverd wordt door een klein beursgenoteerd familiebedrijfje waar ze geen vat op hebben. Succes.........Peter




Dit is een typisch gevalletje van "a fantasy hitting hard with reality"


Jouw mening wordt niet gestaafd door feiten. Neem de marge groei. Afgelopen kwartaal een record met 72%. Plus een outlook waarin marge verhoging wordt afgegeven. Plus de uitspraak dat in Automotive de marges toenemen.

Of een grote onderneming "bovenliggend" ten opzichte van een "klein beursgenoteerd familiebedrijfje" wordt bepaald door het aantal keuzes dat die grote onderneming heeft. Hoeveel alternatieven zijn er ten opzichte van TomTom? => niet echt veel...

Bovendien zou jouw stelling betekenen dat geen enkel bedrijf met een omzet rond een miljard "te klein" is om goede zaken te doen met een grote onderneming.

Typisch Nederlands, dat Calimero-denken.

Gelukkig heeft TomTom daar niet niet zo'n last van...



Harold Goddijn, CEO en medeoprichter van TomTom, deed mee aan het onderzoek en onderstreept het beeld dat wordt geschetst door Groenteman: “We hebben recent enorm veel succes gehad in Noord-Amerika en met name aan de westkust. We zullen blijven pushen, maar voor ons zou ik zeggen dat ons volgende aandachtsgebied en een echte groeimogelijkheid in Azië ligt, vooral in landen als Japan, Korea en China.”
Pieterbell
0
quote:

*Justin* schreef op 2 aug 2018 om 15:43:


[...]

Dit is een typisch gevalletje van "a fantasy hitting hard with reality"


Jouw mening wordt niet gestaafd door feiten. Neem de marge groei. Afgelopen kwartaal een record met 72%. Plus een outlook waarin marge verhoging wordt afgegeven. Plus de uitspraak dat in Automotive de marges toenemen.

Of een grote onderneming "bovenliggend" ten opzichte van een "klein beursgenoteerd familiebedrijfje" wordt bepaald door het aantal keuzes dat die grote onderneming heeft. Hoeveel alternatieven zijn er ten opzichte van TomTom? => niet echt veel...

Bovendien zou jouw stelling betekenen dat geen enkel bedrijf met een omzet rond een miljard "te klein" is om goede zaken te doen met een grote onderneming.

Typisch Nederlands, dat Calimero-denken.

Gelukkig heeft TomTom daar niet niet zo'n last van...



Harold Goddijn, CEO en medeoprichter van TomTom, deed mee aan het onderzoek en onderstreept het beeld dat wordt geschetst door Groenteman: “We hebben recent enorm veel succes gehad in Noord-Amerika en met name aan de westkust. We zullen blijven pushen, maar voor ons zou ik zeggen dat ons volgende aandachtsgebied en een echte groeimogelijkheid in Azië ligt, vooral in landen als Japan, Korea en China.”
Hallo Justin,
En zo heeft ieder z'n eigen mening, maar een wereldspeler met een omvang van tig keer @TT gaat zijn hebben en houwen niet afhankelijk maken van bedrijfje waar ze geen vat op hebben.
Kijk eens naar wereldspeler @BOSCH, zitten in nagenoeg ieder transportmiddel en maken natuurlijk gebruik van de diensten van @TT maar wel uitwisselbaar met bv een @HERE. En in deze maakt @BOSCH de dienst uit en zal @TT zich moeten voegen en genoegen nemen met de marge die geboden wordt..

In de toekomst waarbij bestuurders overbodig worden in een voertuig wordt dit punt nog veel belangrijker, wanneer het mis gaat (en nieuwe techniek gaat altijd een keer mis) zal aansprakelijkheid gedragen moeten worden.

Dus een bedrijf zoals bv @TOYOTA zal in z'n keuze naar 'KEY' elementen van het voertuig zeer zeker kijken of de leverancier in het geval van calamiteiten het risico kan dragen.

Behoudens de schadeprocedures naar personen en gerelateerde bedrijven en instanties zie ik een bedrijf als @TT onvoldoende in staat om bij een terugroepactie van bv 1 mio voertuigen de financiële schade te compenseren.

Succes.......Peter
boem!
0
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat er een grote misvatting bestaat hoe grote bedrijven opereren.

Indien veronderstelt wordt dat die bedrijven alles in eigen hand willen houden en daardoor toeleveranciers zoveel mogelijk proberen uit te sluiten kan ik je uit de brand helpen: juist om de regie te houden maken ze zoveel mogelijk gebruik van toeleveranciers.

Het aantal in aanmerking komende leveranciers en de gelijkwaardigheid daarvan in het te leveren product bepaald of dat tegen een uitgeknepen dan wel faire prijs gebeurt.
Outsourcen , outsourcen, outsourcen van niet kernactiviteiten is het motto bij alle grote bedrijven waarbij dual-sourcing prevaleert boven het verrichten in eigen beheer vanwege de flexabiliteit.

Indien in jouw voorbeeld TOYOTA een keuze zal moeten maken tussen een beperkt aantal aanbieders tw HERE, Tom2 en Google denk je dan serieus dat Google de uitverkorene zal zijn.
tatje
0
Hallo Justin.

Harold Goddijn, CEO en medeoprichter van TomTom, deed mee aan het onderzoek en onderstreept het beeld dat wordt geschetst door Groenteman: “We hebben recent enorm veel succes gehad in Noord-Amerika en met name aan de westkust. We zullen blijven pushen, maar voor ons zou ik zeggen dat ons volgende aandachtsgebied en een echte groeimogelijkheid in Azië ligt, vooral in landen als Japan, Korea en China.”


""We hebben recent enorm veel succes gehad in Noord-Amerika en met name aan de westkust.""

In feb 2018 kwam Q4 en FY 2017 en het orderboek over 2017.
Er was een grote amerikaanse oem binnen.

Laatste PB microsoft was van dec 2017.

vragen en misschien kan jij wat licht laten schijnen !

1) kan het zijn dat die grote amerikaanse oem al halverwege of eerder is binnengehaald en pas bekend werd gemaakt bij orderboek 2017

De hoofdkantoren van Ford en General liggen toch in Michigan ( oost )

2) recent succes aan de westkust zal dus geen oem zijn.

3) recent succes zal toch niet naar het laatste PB over microsoft gaan van dec 2017.

4) kan het recente succes op Apple duiden.

Mijn mening is ook, het KAN belangrijk nieuws zijn.
Was here
0
Wellicht doen ze nu iets met AMD.

AMD heeft op dit moment de beste producten. Intel heeft het heel lastig en nvidia is nog onduidelijk. Amd heeft zowel cpu als gpu!

Long amd en short intel!!

quote:

closer schreef op 2 aug 2018 om 16:31:


Al bekend?
Tesla is dropping Nvidia chips in favor of stealth, in-house chip design

www.bizjournals.com/sanjose/news/2018...
Ikkenietweten
0
Laten we ons iets meer beperken tot hier en nu tot maximaal 2025.

Dat is al moeilijk genoeg lijkt me, met deze temperaturen.
Epilote
0
Krijgen we nog een eindsprintje zodat we de stijging van gisteren niet helemaal verliezen
closer
0
quote:

Was here schreef op 2 aug 2018 om 16:40:


Long amd en short intel!!

Heb AMD hier ook al vaak aangeraden. Volatiel fonds, maar dit jaar wel extreem positief. ;-)))
Epilote
0
quote:

Epilote schreef op 2 aug 2018 om 16:46:


Krijgen we nog een eindsprintje zodat we de stijging van gisteren niet helemaal verliezen


Oeps sprintje gaat de verkeerde kant op. Stijging van gisteren weer weg. En TDK heb je er nu eindelijk eens gebruik van kunnen maken ??
Ikkenietweten
1
quote:

Gesloopt door HG schreef op 2 aug 2018 om 16:54:


En maar drukken door het schorem.
En Goddijn zag dat het goed was.


Ik denk dat als jij in die positie was hetzelfde zou doen.

Het is nu eenmaal niet meer weg te denken bij het hedendaags beleggingsspelletje.
ZambeziBull
0
25 x de winst 2019 betalen brengt een risico met zich mee.

Apple gaat TomTom natuurlijk nooit toelaten tot CarPlay. Die gaan zelf.

Als buitenstaander zeg ik:

Kom nog eens terug bij 4 euro.
Pieterbell
0
quote:

martinmartin schreef op 2 aug 2018 om 16:30:


Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat er een grote misvatting bestaat hoe grote bedrijven opereren.

Indien veronderstelt wordt dat die bedrijven alles in eigen hand willen houden en daardoor toeleveranciers zoveel mogelijk proberen uit te sluiten kan ik je uit de brand helpen: juist om de regie te houden maken ze zoveel mogelijk gebruik van toeleveranciers.

Het aantal in aanmerking komende leveranciers en de gelijkwaardigheid daarvan in het te leveren product bepaald of dat tegen een uitgeknepen dan wel faire prijs gebeurt.
Outsourcen , outsourcen, outsourcen van niet kernactiviteiten is het motto bij alle grote bedrijven waarbij dual-sourcing prevaleert boven het verrichten in eigen beheer vanwege de flexabiliteit.

Indien in jouw voorbeeld TOYOTA een keuze zal moeten maken tussen een beperkt aantal aanbieders tw HERE, Tom2 en Google denk je dan serieus dat Google de uitverkorene zal zijn.
Hallo Martin,
Natuurlijk is het doel outsourcen, het ideale plaatje is een wereldspeler van producten zonder het hebben van eigen productie faciliteiten.
Kijk maar eens in de keuken bij de grote spelers, des te kleiner de productie faciliteit des te groter de juridische en financiële afdelingen.
Bij menig bedrijf zorgen deze afdelingen voor de grootste winstmarges.

Een antwoordt op je vraag, een @TOYOTA zal voor de levering van een KEY element beslist geen @GOOGLE en ook geen @HERE gaan kiezen maar wellicht is @INTEL een alternatief.

Het kan best zijn dat @TT voor @TOYOTA het beste product in huis heeft en @TT zal geen enkele moeite hebben om de juiste configuratie, kwaliteit en hoeveelheden te kunnen leveren.
Maar @TOYOTA zal zich de vraag stellen, is @TT voldoende toekomstbestendig om ook morgen 'mijn' configuraties te kunnen leveren, hoe groot is de kans dat @TT morgen door een concurrent van @TOYOTA wordt ingelijfd!

En is @TT in staat om bij een massale terugroepactie veroorzaakt door een mankement aan hun product de financiële kosten die hiermee gemoeid zijn op te hoesten, of is @TT dan meteen failliet!

Kijk eens naar @VW, sjoemel s/w heeft al 20+ miljard gekost en we zijn er nog niet, ook een @BOSCH heeft al ruim 1 miljard af kunnen dragen naar de instanties in de US en ook daar is het eind nog niet in zicht..

Kijk eens waar @APPLE nu al jaren mee bezig is, het elimineren van @SAMSUNG als leverancier, dit wordt niet ingegeven doordat de producten van SAMSUNG van mindere kwaliteit zijn, nee het is/was hun grootste concurrent in smartphones.

Nogmaals, zit al jarenlang LONG in @TT omdat ik verwacht/hoop dat voordat het autonomous driving bewaarheid gaat worden dit beursgenoteerd familie bedrijf banden smeed met een wereldspeler, @BOSCH ook een familiebedrijf zou een prima alternatief zijn.
Wordt @TT geen onderdeel van een wereldspeler dan neem ik bijtijds afscheid, wil geen aandeelhouder zijn wanneer een aantal types zelfsturende voertuigen betrokken raakt bij calamiteiten waarbij de 'oorzaak' ligt aan het @TT product.

Zo werkt dat al jaren, de ZZP om de hoek is wellicht de meest kundige persoon om een taak of product uit te voeren/leveren maar krijgt toch niet de opdracht waarbij verregaande aansprakelijkheid van toepassing kan zijn.

Succes..........Peter
tatje
0
Gezien het gezaag van de koers, tussen 8,60 en 8,95, ga ik voor een strategische alliantie, een minderheidsbelang dus.

Eerst een strategische alliantie, minderheidsbelang en dan pas een overname.

Denk aan Apple Baidu en Microsoft, zeg maar de belangrijkste partijen voor Tom Tom.

Geloof niet in een oem alleen of samenwerking van diverse oems.

Maar momenteel koopt een partij in.

Het geklooi met de koers, daar is de grote koper onderdeel van :-)

De druk wordt steeds groter, wie geeft Tom Tom rugdekking :-)

Denk ook dat Tim Cook in Amsterdam was, om met Tom Tom de te volgen strategie te bespreken.

Techcrunch was daar al onderdeel van.

Gewoon mijn mening :-)





~Justin~
0
quote:

ZambeziBull schreef op 2 aug 2018 om 17:13:


25 x de winst 2019 betalen brengt een risico met zich mee.




We noteren nu 14,4 keer de winst van 2019. Bij 25x de winst zouden we nu op 14 euro noteren.
Diverse content / services bedrijven doen een veelvoud daarvan. Een Adobe bijvoorbeeld 60x.


Bij bovenstaande berekening uitgaande van 50 cent winst per aandeel en 1,5 euro netto kas positie per aandeel (ultimo 2019)


GLMF
0
quote:

ZambeziBull schreef op 2 aug 2018 om 17:13:


25 x de winst 2019 betalen brengt een risico met zich mee.

Apple gaat TomTom natuurlijk nooit toelaten tot CarPlay. Die gaan zelf.

Als buitenstaander zeg ik:

Kom nog eens terug bij 4 euro.

dank je; fijn dat je lid bent geworden om dit met ons te delen, scheelt een hoop verlies
picklejuicer
0
quote:

ZambeziBull schreef op 2 aug 2018 om 17:13:


25 x de winst 2019 betalen brengt een risico met zich mee.

Apple gaat TomTom natuurlijk nooit toelaten tot CarPlay. Die gaan zelf.

Als buitenstaander zeg ik:

Kom nog eens terug bij 4 euro.


FYI Het is al een tijdje bekend dat Apple met CarPlay ook andere navigatie toe laat:

www.autoweek.nl/nieuws/apple-carplay-...

Apple heeft aangekondigd dat Carplay, het systeem waarmee de telefoon op een autoscherm te ‘spiegelen’ is, binnenkort ook navigatie-apps van derden gaat ondersteunen. Daarmee kunnen iPhone-bezitters net als Android-gebruikers opteren voor Google Maps of Waze.

en zie ook deze

www.iphoned.nl/apps/carplay-navigatie...

4. Sygic
Sygic is voorlopig de laatste toevoeging in het rijtje van navigatie-apps dat straks op CarPlay te vinden is. Deze app focust zich vooral op kaarten en routes die te downloaden zijn voor offline gebruik. Sygic maakt het nieuws bekend in een blogpost waarin ze bevestigen dat ze naar CarPlay komen. Met een screenshot laat de ontwikkelaar zien hoe hun kaart eruit ziet achter de Apple CarPlay-alerts over het verkeer.

Ook zeggen ze dat gebruikers de update met CarPlay-support nog later dit jaar kunnen verwachten. In Sygic zijn gratis offline kaarten van meer dan 100 landen te downloaden. Sygic maakt hiervoor gebruik van de kaarten van TomTom. Ook stemgestuurde navigatie of actuele informatie over routes en het verkeer zijn mogelijk. Het verdienmodel van Sygic is zo gemaakt dat je voor dergelijke online navigatie wel moet betalen.




Dussss.... Leer eerst de feiten voor je onzin komt verkopen!

Overigens heeft TomTom via hun twitter account al laten weten dat ze zelf misschien ook naar CarPlay komen

twitter.com/tomtom/status/10061339282...

Hi, as CarPlay is now potentially available to non Apple navigation apps, there is a possibility CarPlay will be added to the TomTom GO mobile app, but at present there is no information as to when or if this will be available.

Best,
TomTom Team
Epilote
0
Rood dagje zoals verwacht. Stijging van gisteren exact weer te niet gedaan. Ach goed dagje voor degene die het bootje gemist hebben. De 9 euro doorbreken daarvoor hebben we toch een positief PBtjes nodig. We gaan het zien morgen.
1.528 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... 73 74 75 76 77 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,820   Verschil +0,06 (+0,58%)
Laag 10,720   Volume 399.083
Hoog 10,990   Gem. Volume 484.504
18-sep-19 17:35
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium