Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

PostNL Augustus 2018 | Paid to wait

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.760 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
Toekomstbeeld
0
quote:

prinszicht schreef op 30 aug 2018 om 21:07:


[...]

Wat moet Bpost met DHL? Samen paketten bezorgen in NL. Weet jij hoe een koe een haas vangt?

Deutsche Post zei 1 dag na aankondiging verkoop International, wij doen niet mee. Denk jij dat er een vorm van wederzijds respect is? HV wordt pootje gehaakt. Ze betaalt de hoofdprijs voor Sandd anders doen de Belgen het voor de helft. Samen met Deutsche de boel overhoop halen.

Maar wij hebben nl.m.wikipedia.org/wiki/Mona_Keijzer

Maandag komt ze orde op zaken stellen. De welbekende VOC mentaliteit.


Volgens mij heb je mijn vraag niet juist gelezen......de vraag was wat Bpost met Sandd zou moeten? Jouw eerste optie.

Wat Bpost met DHL samen moet heb ik ook beantwoord als..... (helaas) realistisch.

Analyse
0
quote:

prinszicht schreef op 30 aug 2018 om 19:54:


[...]

Die zijn niet gelijk. Bpost deed nog ff een record dit jaar tot dat ze moesten melden dat Radial een miskoop was. Knal! De helft er af. ING verpeste bij ons de boel al in januari. Tot was het nog koek en ei. Pas met de cijfers deed HV de strontemmer leeg kieperen. Toen was het kwaad al enigszins geschied.

De laatste maanden is er een gelijke tred. Hierbij wordt Bpost nog altijd 2 keer zo hoog gewaardeerd. De winst is ook stukken hoger mede dankzij subsidiebeleid van de overheid. De komende maanden verwacht ik een inhaalslag van PostNL. Ook al verwacht ik die al wat langer.

Ik denk dat de winst van PostNL bewust naar beneden is bijgesteld om maar armlastig genoeg over te komen. Hun casus richting de NL overheid is valide alleen de gtst soap er om heen niet. Maar dat kan blijkbaar niet anders. Bpost is een verouderd postbedrijf met een gammele pakketdienst in de US. Alleen is de overheid aldaar een stuk slimmer. Die pompen 200 miljoen in de bedrijfsvoering jaarlijks voor bv. de verspreiding van dagbladen. Subsidie die trouwens ter discussie staat.

Maar als de Belgen slim zijn, of sluw, doen ze 2 dingen;
1. Kopen Sandd;
2. Walsen samen met Deutsche over PostNL heen.

Optie 1 lijkt me onwaarschijnlijk. Optie 2 een realistisch scenario. Wat is het antwoord van PostNL op de samenwerking? Helemaal niets. Wat zou de reactie moeten zijn? Ook actief op zoek gaan naar samenwerkingsverbanden. Maar nee die 'tuthola' doet alles 'op eigen kracht' samen met 'international' Pimmetje. En dan de arrogantie waarmee een bod van 5,75 wordt afgewezen, echt ongekend. Het enigste wat HV doet op eigen kracht, is PostNL de afgrond instorten. Shorters blijven niet voor niets uitbreiden. Gezien de traagheid van beslissen van de overheid, zal m.b.t. de postdialoog er nog geen snel uitsluitsel zijn. Dit in combinatie met naar ik verwacht dramatische Q3 cijfers dus 'koren op de molen' voor de shorters. Dit alles met dank aan Herna en Henk Kamp. Chapeau!
Geschorst en weet niet waarom
0
Bod van € 5,75 is een verre droom momenteel. Hoe hebben ze ooit dit bod kunnen verwerpen.
Adek 2001
1
quote:

Bakker88 schreef op 30 aug 2018 om 21:44:


Bod van € 5,75 is een verre droom momenteel. Hoe hebben ze ooit dit bod kunnen verwerpen.
wat mij het meest verbaasd is dat ze er nog zitten.
Hansbeleg
0
quote:

Bakker88 schreef op 30 aug 2018 om 21:44:


Bod van € 5,75 is een verre droom momenteel. Hoe hebben ze ooit dit bod kunnen verwerpen.


Tuthola en de hele RvC wilden niet en gebruikten Kamp en de politiek als excuus.
Nul initiatief, nul lef om het beste voor de aandeelhouder te doen. Een totale overschatting van eigen capaciteiten en zie het resultaat, 3x niets ipv een winstgevende BeNeLux firma.

En nog is Herna er niet uitgedonderd, onbegrijpelijk die grootaandeelhouders die na alle ellende er ook nog steeds inzitten en dit allemaal pikken.

Misschien wachten ze de postdialoog maatregelen nog af, maar als het dan nog niet verbetert moet toch ook hun geduld op raken zou je denken.
Toekomstbeeld
0
quote:

lucky14 schreef op 30 aug 2018 om 21:03:


[...]
Ben het hier wel mee eens, maar welke opties (gegadigden) bedoelde Ronald van de Laar dan in het Telegraaf interview?
Grote vraag voor mij is: Wil PNL Sandd nog steeds en is dat een verstandige zet bij deze forse volumedalingen??? Welke plannen hebben Herna en co alvast bedacht.?


Vd Laar heeft zeker meerdere opties. De meest logische is dat hij Sandd tot een grotere vis laat groeien. Deze heb ik al eerder toegelicht. Sandd heeft Van Straaten ingelijfd en nu zouden zij wederom andere middelgrote spelers verder kunnen inlijven.
Bijvoorbeeld Business Post.
Bijvoorbeeld Axender (folders)
Bijvoorbeeld Intrapost

Het voordeel voor Sandd om zelf in het eigen segment op overname of fusie pad te gaan zal duidelijk zijn. Meer van hetzelfde en dus meer synergie en dus lagere kosten per eenheid en dus meer winst. Snelle terugverdientijd.

Precies waarom PostNL Sandd heel heel heel graag wil....en precies waarom Bpost niets met Sandd kan.
Met dit scenario kan Sandd zich PostNL van het lijf houden.

Een tweede optie is dat Sandd verder gaat met waar ze begin van het jaar mee zijn begonnen. Uitbreiding in de pakketbusiness door daar kleinere niche spelers op te kopen. Zie dit als minder realistisch omdat ze hun overnamesom niet direct terugverdienen.

Een grotere vis is moeilijker over te nemen dan een kleine.


Volgens mij zien mensen nog steeds niet dat twee spelers die exact hetzelfde doen, in hetzelfde gebied, mega synergie voordelen kunnen behalen.
Terwijl spelers die exact hetzelfde doen maar in een ander gebied zitten, dat veel minder tot helemaal niet kunnen behalen.


Daarom levert het Bpost geen cent op om Sandd over te nemen, en daarom levert het DHL bijna niets op om Postcon te kopen, en daarom levert het PostNL juist zo ontzettend veel op.
Hetzelfde doen in hetzelfde gebied is maximaal voordeel wat betreft kostenvoordelen.

En daarom is het voor Sandd ook niet interessant om überhaupt met Bpost te praten, die weten dondersgoed dat Bpost nooit zal bieden wat PostNL zal bieden.
Simpelweg omdat Bpost geen enkele mogelijkheid heeft om ook maar 1 euro terug te verdienen.


Een derde optie is nog meer samenwerkingsverbanden opzetten met de diverse pakketbezorgers. Met DPD, met GLS, met bepaalde niche delivery diensten etc.
Dat die gebruik gaan maken van Sandd als de last mile bezorger voor pakketjes in NL.








Analyse
1
quote:

Adek 2001 schreef op 30 aug 2018 om 21:48:


[...] wat mij het meest verbaasd is dat ze er nog zitten.

Inderdaad dit is toch een schoolvoorbeeld van 'met pek en veren'. Ze zou de eer aan zichzelf kunnen houden maar met dat salaris ...... Het is dat ik ergens nog stille hoop heb op een goede afloop waardoor ik de aandelen en opties maar aanhoud. Maar het lijkt op hopen tegen beter weten in. En de shorters spinnen maar garen bij dit besluiteloze management van PostNL.
Analyse
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 30 aug 2018 om 21:58:


[...]

Vd Laar heeft zeker meerdere opties. De meest logische is dat hij Sandd tot een grotere vis laat groeien. Deze heb ik al eerder toegelicht. Sandd heeft Van Straaten ingelijfd en nu zouden zij wederom andere middelgrote spelers verder kunnen inlijven.
Bijvoorbeeld Business Post.
Bijvoorbeeld Axender (folders)
Bijvoorbeeld Intrapost

Het voordeel voor Sandd om zelf in het eigen segment op overname of fusie pad te gaan zal duidelijk zijn. Meer van hetzelfde en dus meer synergie en dus lagere kosten per eenheid en dus meer winst. Snelle terugverdientijd.

Precies waarom PostNL Sandd heel heel heel graag wil....en precies waarom Bpost niets met Sandd kan.
Met dit scenario kan Sandd zich PostNL van het lijf houden.

Een tweede optie is dat Sandd verder gaat met waar ze begin van het jaar mee zijn begonnen. Uitbreiding in de pakketbusiness door daar kleinere niche spelers op te kopen. Zie dit als minder realistisch omdat ze hun overnamesom niet direct terugverdienen.

Een grotere vis is moeilijker over te nemen dan een kleine.


Volgens mij zien mensen nog steeds niet dat twee spelers die exact hetzelfde doen, in hetzelfde gebied, mega synergie voordelen kunnen behalen.
Terwijl spelers die exact hetzelfde doen maar in een ander gebied zitten, dat veel minder tot helemaal niet kunnen behalen.


Daarom levert het Bpost geen cent op om Sandd over te nemen, en daarom levert het DHL bijna niets op om Postcon te kopen, en daarom levert het PostNL juist zo ontzettend veel op.
Hetzelfde doen in hetzelfde gebied is maximaal voordeel wat betreft kostenvoordelen.

En daarom is het voor Sandd ook niet interessant om überhaupt met Bpost te praten, die weten dondersgoed dat Bpost nooit zal bieden wat PostNL zal bieden.
Simpelweg omdat Bpost geen enkele mogelijkheid heeft om ook maar 1 euro terug te verdienen.




Scenario's zijn helder op 1 punt na. Sandd zelf op overnamepad, met welke financiële middelen zouden ze dat moeten doen?
Go Go Go !
0
quote:

HJ deTuinman schreef op 30 aug 2018 om 19:59:


[...]
Sorry mate.. Ik sla jouw commentaar altijd over. Vandaag zeker erg druk geweest op het forum van KPN? ;-)




En Altice deed ook al -/- 4,83 %, dus zal D's humeur ook niet ten goed zijn gekomen.
Hansbeleg
0
Er zijn zo'n 180 lokale postbedrijven vaak gemeentelijke. Als Sandd deze allemaal kan verbinden via zijn netwerk is er een 2e groot landelijk fijnmazig Postbedrijf. Veel werknemers van deze gemeentelijke bedrijven hebben mensen in dienst met "afstand tot de arbeidsmarkt" die dus niet onder de 80% regeling vallen.
Als Sandd het dus slim doet vervangen ze hun eigen mensen door deze gemeentelijke bezorgers waardoor ze met lage prijzen (lage lonen) kunnen blijven werken.

Maar als Mona wil dat het 24 uurs netwerk van PostNL in de lucht blijft zou ze hier een stokje voor moeten steken. Het kan namelijk niet meer uit op den duur, dus elke concurrent, in wat voor een vorm dan ook, brengt dit probleem dichterbij.
pff
0
quote:

Hansbeleg schreef op 30 aug 2018 om 21:54:


[...]


Misschien wachten ze de postdialoog maatregelen nog af, maar als het dan nog niet verbetert moet toch ook hun geduld op raken zou je denken.


Ik denk dat, dat haar laatste kans is. Wordt het niks met de postdialoog, dan zal HV toch echt het veld moeten ruimen. Voor de grootaandeelhouders zit er dan ook niks meer in en de koers zal verder naar beneden gaan.
Go Go Go !
0
quote:

HJ deTuinman schreef op 30 aug 2018 om 19:59:


[...]
Sorry mate.. Ik sla jouw commentaar altijd over. Vandaag zeker erg druk geweest op het forum van KPN? ;-)




En Altice deed ook al -/- 4,83 %, dus zal D's humeur ook niet ten goede zijn gekomen.
Toekomstbeeld
0
quote:

Analyse schreef op 30 aug 2018 om 22:04:


[...]
Scenario's zijn helder op 1 punt na. Sandd zelf op overnamepad, met welke financiële middelen zouden ze dat moeten doen?


Had in de edit mode nog een derde optie toegevoegd :-)

Met hulp van wie, of voor hoeveel zouden ze Van Straaten Post hebben overgenomen? Zeer waarschijnlijk voor heel weinig tot misschien wel niets. De oprichter van Van Straaten Post is nu commercieel baasje bij Sandd.

Al dit soort overnames zal afhangen vd situatie waarin een partij verkeerd. Als er al enige tijd geld bij moet dan is elke partij welkom die een voortbestaan kan bieden.
Overigens denk ik dat er wel genoeg private equity partijen geïnteresseerd zijn om te financieren. Vergeet trouwens niet dat Dhr vd Laar zelf de financiering kan doen. Hij heeft > 130 miljoen op zijn rekening staan.
Dit soort jongens hebben altijd de juiste connecties.

Overigens noem ik naast de mogelijkheid ve overname ook uitdrukkelijk de mogelijkheid ve fusie. Dan is er geen financiering nodig.
Toekomstbeeld
0
quote:

Hansbeleg schreef op 30 aug 2018 om 22:17:


Er zijn zo'n 180 lokale postbedrijven vaak gemeentelijke. Als Sandd deze allemaal kan verbinden via zijn netwerk is er een 2e groot landelijk fijnmazig Postbedrijf. Veel werknemers van deze gemeentelijke bedrijven hebben mensen in dienst met "afstand tot de arbeidsmarkt" die dus niet onder de 80% regeling vallen.
Als Sandd het dus slim doet vervangen ze hun eigen mensen door deze gemeentelijke bezorgers waardoor ze met lage prijzen (lage lonen) kunnen blijven werken.

Maar als Mona wil dat het 24 uurs netwerk van PostNL in de lucht blijft zou ze hier een stokje voor moeten steken. Het kan namelijk niet meer uit op den duur, dus elke concurrent, in wat voor een vorm dan ook, brengt dit probleem dichterbij.



Denk dat er wel 1 verschil is.....Het 5 dagen in de week 24 uurs netwerk van PostNL is alleen van toepassing op de consumentenpost.
De bedrijfspost, waar nagenoeg al die 180 in bedrijvig zijn, is daar niet aan gebonden.
Daar zegt Mona niets over als ik het goed heb, dus als onze vriend vd Laar dat netwerk op gaat zetten dan is er niemand die er naar kraait.


Misschien zitten we wel teveel in scheiding van bedrijven te denken en moeten we veel meer denken aan het splitsen van het proces denken.

Het proces is: ophalen-----> sorteren----> bezorgen

1. Sorteerwerk in het brievensegment, zowel consumenten als bedrijfspost;
Volautomatisch en op een aantal locaties in NL, weinig arbeidsintenstief
Door 1 partij.

2. ophalen van post en brengen van post, zowel consumenten als bedrijfspost
Is en blijft mensenwerk, is arbeidsintensief.
Meerdere partijen maar niet de partij die het sorteerwerk doet.

Het zou mij niet verbazen dat we straks 1 partij zien (PostNL) die al het sorteerwerk gaat doen, en dat andere partijen het ophalen en bezorgen gaan doen.
En dat daarbij het onderscheid tussen consument en bedrijfspost komt te vervallen.

PostNL bied het sorteren dan aan tegen een bepaald tarief en de lokale partijen kunnen ophalen en brengen. Hier kan Sandd dan een grote rol in gaan spelen conform wat jij hierboven stelt.

Iedereen blijft uit elkaars vaarwater en de overheid stelt de prijzen en normen vast. Stop op de concurrentie en samenwerken in een krimpende markt.
Analyse
0
quote:

Toekomstbeeld schreef op 30 aug 2018 om 22:33:


[...]

Had in de edit mode nog een derde optie toegevoegd :-)

Met hulp van wie, of voor hoeveel zouden ze Van Straaten Post hebben overgenomen? Zeer waarschijnlijk voor heel weinig tot misschien wel niets. De oprichter van Van Straaten Post is nu commercieel baasje bij Sandd.

Al dit soort overnames zal afhangen vd situatie waarin een partij verkeerd. Als er al enige tijd geld bij moet dan is elke partij welkom die een voortbestaan kan bieden.
Overigens denk ik dat er wel genoeg private equity partijen geïnteresseerd zijn om te financieren. Vergeet trouwens niet dat Dhr vd Laar zelf de financiering kan doen. Hij heeft > 130 miljoen op zijn rekening staan.
Dit soort jongens hebben altijd de juiste connecties.

Overigens noem ik naast de mogelijkheid ve overname ook uitdrukkelijk de mogelijkheid ve fusie. Dan is er geen financiering nodig.


De vraag is natuurlijk in hoeverre Vd Laar nog bereid is geld in zijn toko te steken al dan niet met behulp van private equity. Sandd heeft al een negatief EV en vanaf volgend jaar de 80% regeling. Maar inderdaad als hij met nog een financiële inspanning Sandd nog een laatste zetje kan geven waardoor het wel een interessante overnamekandidaat wordt zou kunnen.
Hansbeleg
1
quote:

Toekomstbeeld schreef op 30 aug 2018 om 22:50:


[...]

Denk dat er wel 1 verschil is.....Het 5 dagen in de week 24 uurs netwerk van PostNL is alleen van toepassing op de consumentenpost.
De bedrijfspost, waar nagenoeg al die 180 in bedrijvig zijn, is daar niet aan gebonden.
Daar zegt Mona niets over als ik het goed heb, dus als onze vriend vd Laar dat netwerk op gaat zetten dan is er niemand die er naar kraait.


Misschien zitten we wel teveel in scheiding van bedrijven te denken en moeten we veel meer denken aan het splitsen van het proces denken.

Het proces is: ophalen-----> sorteren----> bezorgen

1. Sorteerwerk in het brievensegment, zowel consumenten als bedrijfspost;
Volautomatisch en op een aantal locaties in NL, weinig arbeidsintenstief

2. ophalen van post en brengen van post, zowel consumenten als bedrijfspost
Is en blijft mensenwerk, is arbeidsintensief.

Het zou mij niet verbazen dat we straks 1 partij zien (PostNL) die al het sorteerwerk gaat doen, en dat andere partijen het ophalen en bezorgen gaan doen.

PostNL bied het sorteren dan aan tegen een bepaald tarief en de lokale partijen kunnen ophalen en brengen. Hier kan Sandd dan een grote rol in gaan spelen conform wat jij hierboven stelt.

Iedereen blijft uit elkaars vaarwater.


Ik snap jouw insteek wel, maar PostNL alleen sorteren wordt een massaontslag van de postbezorgers bij PostNL, dat gaat denk ik niet gebeuren dat ligt veel te gevoelig. Maar hoe je het ook wendt of keert er lopen overbodig veel postbodes in de straat dat is zeker en die worden door PostNL het duurst betaald zoals we allen weten.

Sandd houdt dit alleen vol indien ze met de truc "werknemers met afstand tot de arbeidsmarkt" inzetten en die mensen lopen bij de overige 180 postbedrijfjes.

Die ruimte heeft Mona helaas met goede bedoelingen vrij gelaten en Sandd is brutaal genoeg om daar weer misbruik van te maken vrees ik. Hopelijk wordt Mona dan pissed en gaat ze dat met "flankerend" beleid (zoals "beloofd") dan alsnog tegen. Dan zit Sandd in de hoek en moeten ze wel met PostNL samengaan.

Dan zitten we alleen nog maar met de 180 kleine postbedrijfjes die dan hopelijk niet intensiever gaan samenwerken en alsnog een 2e Sandd gaan vormen.

Hansbeleg
0
Het meest irritante van PostNL vind ik dat het lijkt alsof ze het enige postbedrijf zijn dat achterover leunt en wachten tot een ander ze komt redden. Sandd en ook bpost lijken iig veel actiever. PostNL lijkt altijd de sitting Duck en de gebeten hond.
Go Go Go !
0
Prachtig deze discussies ... een aantal vragen aan de kenners. Is hier iemand, die;

1. Kennis heeft van de inhoud van de achterstellingsakte m.b.t. de financiering door DHL ?
2. Weet hoé Sandd gefinancierd is ? Verhouding bancair (indien sprake van) vs overig (w.o. DHL) ?
3. Weet welke afspraken gemaakt zijn m.b.t. de verkoop van SelektMail (en dan doel ik niet op de overnameprijs)


:-)



Broke Even
0
quote:

peellander schreef op 30 aug 2018 om 21:10:


Wat hier duidelijk opvalt is dat Heijmans met goede berichten met rust wordt gelaten en Bam en Post.NL ook bij goede berichten als speelbal gebruikt wordt.
Als men van Bam en Post.NL van ieder, 5 aandelen samenvoegt tot 1 aandeel, is dat geziever en ziekmakend gedoe ook afgelopen. Dat er toezicht is van wat er allemaal gebeurd in de aandelenhandel, ik begin er toch een beetje aan te twijfelen of dit inderdaad zo is!
De koninklijke zijn speelbal van de staat. Die zitten aan de knoppen.
Dagelijkse Kost
0
Wat een dramatisch forum. Vandaag is de koers gezakt door vooraf ingestelde computers op de postmarkt. Er is nog steeds geen sprake van een extreme daling en de koers loopt in lijn met de koers van Bpost, die ook gezakt is met ongeveer hetzelfde percentage. Kijk maar eens naar de identieke grafieken van beiden. Puur spel en de spelers raken wel eens een keer uitgespeeld.
3.760 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 180 181 182 183 184 185 186 187 188 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

PostNL Koninklijke Meer »

Koers 1,948   Verschil +0,04 (+1,83%)
Laag 1,913   Volume 4.704.808
Hoog 1,956   Gem. Volume 5.136.129
22-nov-19 17:35
label premium

PostNL schiet tekort (update)

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium