Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom juli 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
groeibriljant
0
quote:

Xynix schreef op 10 jul 2018 om 10:17:


BMW naar Apollo is een belangrijk signaal. De angst voor Waimo is nu zo groot aan het worden dat er eindelijk stappen gezet lijken te gaan worden. En er zijn nog geen enkele signalen waar te nemen dat HERE ook maar een beetje mee kan komen met het realtime platform dat TomTom/Baidu al klaar hebben voor de HELE wereldmarkt. Dat is inclusief die waanzinnig belangrijke Chinese markt die de komende jaren het ADAS/SDC verschil gaat maken. En daar liggen ook de kansen voor het gevecht met Waimo (Google). China zal toch echt naar het Baidu kamp gaan!

Het ijzer is verrekte heet aan het worden. Ik heb geen idee of je moet hopen op een snelle ontknoping waarbij TomTom eindelijk tegen (tegen een fatsoenlijke prijs!) wordt ingelijfd, of dat het toch nog zo zou kunnen zijn dat zelfstandigheid in een stroomversnelling kan komen. Van mij mag het een overname worden. Het is een fonds dat je compleet de strot uit gaat hangen.

Let wel: Mobileye gaat naar Apollo ZONDER REM (!!!), BMW gaat gaat naar Apollo ZONDER HERE (!!!). Klinkt toch redelijk als een "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald". Handdoek in de ring voor de HERE-eigenaren?



Apollo wordt het leading platform voor Autonomous Driving. De softwarepower van Baidu op het gebied van AI (grootste AI expert ter wereld) en de combinatie van open platform met leading partners maken het de nieuwe wereldstandaard.


Baidu is een expert in maps, maar heeft het eigen mapsplatform vervangen voor de TomTom HD en real-time technologie. Daarmee ontstaat voor China dezelfde standaard als voor de rest van de wereld.
Denk daar nou maar eens over na, want dat gaat niemand meer inhalen.


Waimo (Google) is op zichzelf aangewezen. Wordt niet vertrouwd door de autofabrikanten. En wie wil er in een Google-karretje rijden? Ik iig never ever nooit. Maar ook niet in een Appletje hoor.
Wel in een open en standaard Apollootje (in een mooie Europese kwaliteit en design van BMW, Volvo, Mercedes, Ferrari etc.etc.).

vreemd vermogen
1
Wanneer horen we nou wie die grote Amerikaanse autoproducent is?? Ik hoop (en denk) dat het Ford is.
Laatst Twitterde Elon trots dat ze 7000 auto's hadden geproduceerd in 1 week met afsluiting "team Tesla", waarop de CEO van Ford fijntjes reageerde met 7000 in 4 uur "team Ford".
groeibriljant
0
quote:

vreemd vermogen schreef op 10 jul 2018 om 11:35:


Wanneer horen we nou wie die grote Amerikaanse autoproducent is?? Ik hoop (en denk) dat het Ford is.
Laatst Twitterde Elon trots dat ze 7000 auto's hadden geproduceerd in 1 week met afsluiting "team Tesla", waarop de CEO van Ford fijntjes reageerde met 7000 in 4 uur "team Ford".



Denk het ook.
Kuiken
0
De veranderingen in mobiliteit gaan snel, heel snel: bron Bloomberg:


Electric scooter rental company Lime is teaming up with Uber to bring an unconventional mode of transportation to the world.

Uber Technologies Inc. is investing in Lime as part of a $335 million financing round, the companies plan to announce on Monday. The deal, led by Alphabet Inc.’s venture arm GV, values the scooter business at $1.1 billion.

While details of the partnership are still being finalized, Uber plans to promote Lime in its mobile application and slap its logo on the scooters, executives from the two companies said. Uber took a similar step with a startup called Jump Bikes, which rents electric bicycles, before acquiring the business for more than $100 million in April. Uber said it still plans to roll out e-bikes in more cities around the world.

The Uber-Lime alliance has implications for the brewing scooter ground war. Since Lime was founded 18 months ago, the San Mateo, California-based company has raised $467 million. Los Angeles-based Bird Rides Inc. has nearly as much cash. It was founded by Travis VanderZanden, a onetime Uber executive who has adopted a similar aesthetic to his former employer: In contrast to Lime’s bright color scheme and affable executives, Bird uses darker tones, and its founder is a controversial figure. Investors recently valued VanderZanden’s year-old company at $2 billion.

Lime said its service, which lets customers rent scooters scattered around cities and leave them on the sidewalk for the next person to pick up, is available in more than 70 markets in the U.S. and Europe. The new cash will go toward buying tens of thousands of lightweight electric scooters.

The scooters are manufactured in China to the company’s design specifications. Brad Bao, a former Tencent Holdings Ltd. executive who co-founded Lime, is proud of the company’s investment in custom vehicles, as opposed to buying ones off the shelf. However, there’s a looming threat of a price hike as the U.S. targets scooters on a list of potential China tariffs. Lime said it doesn’t expect the trade war to impact its business. “We choose the harder path,” said Bao. “We’re a capital-heavy business.”

Lime’s partnership with Uber raises as many questions as it answers about the ride-hailing company’s scooter strategy. Uber has filed an application in San Francisco to introduce a scooter service of its own. There’s also the risk of cheaper forms of transportation eating into Uber’s main business of car fares.


Rachel HoltSource: Lime
“As a company we’ve leaned into self-cannibalization throughout our history,” said Rachel Holt, the former head of Uber’s North America ride-hailing business who’s now leading scooter and bike-rental efforts along with public transportation partnerships. She said Uber undercut its original ride-hailing business with a cheaper carpooling service. “We are going to continue to double down on the Jump acquisition that we’ve made, and we’ve got a very expansive roll-out strategy there that we’re excited about,” she said.

Since taking over as Uber chief executive officer last year, Dara Khosrowshahi has articulated a strategy that would make the company’s app a central place for all kinds of urban transportation. This includes public transit, rental cars, scooters and bicycles.

Uber was drawn to Lime because it’s already available in major cities. “We feel like their footprint is obviously quite expansive at this point, and we’re really excited to see where it can go,” Holt said. However, the deal doesn’t preclude Uber from entering the scooter business on its own, she said.


Brad Bao and Toby SunSource: Lime
Lyft Inc., which has gained popularity in the U.S. over the last year as Uber has stumbled, is also poised to get into the scooter and bike-rental businesses. It said last week it’s buying Motivate, the operator of Citi Bike in New York and similar services in other cities.

But Lime said it was most impressed by Uber’s strategy and its global heft. “Not many ride-share programs are global,” said Chief Executive Officer Toby Sun. Lime is developing “Uber-type market share and Lyft-type reputation,” Sun said. “In this kind of market, they go together.”

While the pact with Uber is set to have a more visible and immediate impact on Lime’s business, Google’s parent company is making the largest financial commitment to the scooter startup. Alphabet is investing both directly and through its GV fund. Alphabet is also an Uber investor, but the two have a tortured history. Alphabet’s Waymo has sparred with Uber in the courtroom and on the road, where people can hail rides from the search giant’s self-driving minivans in Arizona.

GV partner Joe Kraus is joining Lime’s board, and he’s very excited about scooters. He said: “This reminds me a tremendous amount of the early days of the internet.”
~Justin~
1
quote:

Xynix schreef op 10 jul 2018 om 10:17:


BMW naar Apollo is een belangrijk signaal. De angst voor Waimo is nu zo groot aan het worden dat er eindelijk stappen gezet lijken te gaan worden. En er zijn nog geen enkele signalen waar te nemen dat HERE ook maar een beetje mee kan komen met het realtime platform dat TomTom/Baidu al klaar hebben voor de HELE wereldmarkt. Dat is inclusief die waanzinnig belangrijke Chinese markt die de komende jaren het ADAS/SDC verschil gaat maken. En daar liggen ook de kansen voor het gevecht met Waimo (Google). China zal toch echt naar het Baidu kamp gaan!

Het ijzer is verrekte heet aan het worden. Ik heb geen idee of je moet hopen op een snelle ontknoping waarbij TomTom eindelijk tegen (tegen een fatsoenlijke prijs!) wordt ingelijfd, of dat het toch nog zo zou kunnen zijn dat zelfstandigheid in een stroomversnelling kan komen. Van mij mag het een overname worden. Het is een fonds dat je compleet de strot uit gaat hangen.

Let wel: Mobileye gaat naar Apollo ZONDER REM (!!!), BMW gaat gaat naar Apollo ZONDER HERE (!!!). Klinkt toch redelijk als een "beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald". Handdoek in de ring voor de HERE-eigenaren?


Over je laatste zin.

Een van de drie kopers van HERE, die toen nog 33% had, wilde dit zwaar terugbrengen door andere investeerders aan boord te halen. Voor hen was het kopen van HERE een puur defensieve move. Uit Amerikaanse of Chinese handen houden. Meerdere keren gesteld dat dit niet Daimler was (initiator overname HERE) maar waarschijnlijk BMW dat ook open lijkt te staan voor samenwerking met TomTom. En nu dus ook bij Baidu terug aanklopt.

Ik weet niet of je dit ‘haarscheurtjes’ in de Daimler-Audi-BMW alliantie moet noemen. Die zijn er namelijk altijd al geweest. Het zijn drie concurrenten van elkaar. Hun missie is reeds geslaagd (zorgen dat niet Google of een Chinees met HERE aan de haal gaat en HERE een Europees bedrijf houden). Dat betekent niet dat zij een gedwongen winkelnering hebben bij HERE of dat zij willen dat HERE TomTom pijn doet. En BMW zif er denk ik het meest ‘los’ in.
Dokus.
0
Hyundai and Baidu to co-develop connected car technologies; look to offer wide range of in-car content based on big data, maps, AI, and portal services


autocarpro.in/news-international/hyun...
picklejuicer
1
quote:

groeibriljant schreef op 10 jul 2018 om 11:31:


[...]


Apollo wordt het leading platform voor Autonomous Driving. De softwarepower van Baidu op het gebied van AI (grootste AI expert ter wereld) en de combinatie van open platform met leading partners maken het de nieuwe wereldstandaard.


Baidu is een expert in maps, maar heeft het eigen mapsplatform vervangen voor de TomTom HD en real-time technologie. Daarmee ontstaat voor China dezelfde standaard als voor de rest van de wereld.
Denk daar nou maar eens over na, want dat gaat niemand meer inhalen.


Waimo (Google) is op zichzelf aangewezen. Wordt niet vertrouwd door de autofabrikanten. En wie wil er in een Google-karretje rijden? Ik iig never ever nooit. Maar ook niet in een Appletje hoor.
Wel in een open en standaard Apollootje (in een mooie Europese kwaliteit en design van BMW, Volvo, Mercedes, Ferrari etc.etc.).




Baidu is op AI gebied echt nog lang niet zo ver als Google. Ik zou ook graag zien dat TomTom met de leiders rond loopt, maar laten we wel even realistisch blijven.

Ten tweede heet het bedrijf Waymo, niet Waimo! Ik denk dat je ook totaal niet snapt wat de strategie van Waymo is.

Ze willen naar een wereld met autonome autos zonder auto bezit. Denk aan een service zoals Uber, maar dan volledig autonoom en als het lukt spotgoedkoop.

Die wereld zit er trouwens ook gewoon aan te komen. In de states hebben steeds meer jongeren geen auto meer en pakken gewoon een Uber als ze ergens heen willen.

Als een autonome taxi je voor een spotprijs ergens kan afzetten, dan zul je zien dat ook hier steeds minder mensen nog een auto willen. Auto's zijn duur, bezine, wegenbelasting, verzekering, etc. Verder staan ze 90% van de tijd stil, dus eigenlijk is het systeem van iedereen een eigen auto gewoon niet handig.

"Baidu is een expert in maps"
Sinds wanneer?? Ze hebben een bijna kopie gemaakt van Google maps, sinds wanneer zijn ze ineens een expert?? Ga ajb niet je eigen dromen lopen verkondigen als feiten!

Ik geloof zeker wel dat TomTom een toekomst heeft, maar op de lange termijn denk ik echt dat auto bezit een niche gaat worden. Hoeveel mensen lezen tegenwoordig nog een papieren krant?
*Natte krant*
0
quote:

Crash Bandicoot schreef op 10 jul 2018 om 12:06:


@picklejuicer

Aleen als die Nat is.

AB!!!!
Ikkenietweten
0
Wat mij opvalt is dat sinds gisteren de kwaliteit van de posts op dit forum weer hoogstaand is.
Op een fatsoenlijke manier posten. Je hoeft niet altijd met iemand eens te zijn maar op een verschrikkelijke manier afbranden doe je maar op een ander forum.

Hulde !
Dokus.
0
quote:

picklejuicer schreef op 10 jul 2018 om 11:59:


[...]

Baidu is op AI gebied echt nog lang niet zo ver als Google. Ik zou ook graag zien dat TomTom met de leiders rond loopt, maar laten we wel even realistisch blijven.

Ten tweede heet het bedrijf Waymo, niet Waimo! Ik denk dat je ook totaal niet snapt wat de strategie van Waymo is.

Ze willen naar een wereld met autonome autos zonder auto bezit. Denk aan een service zoals Uber, maar dan volledig autonoom en als het lukt spotgoedkoop.

Die wereld zit er trouwens ook gewoon aan te komen. In de states hebben steeds meer jongeren geen auto meer en pakken gewoon een Uber als ze ergens heen willen.

Als een autonome taxi je voor een spotprijs ergens kan afzetten, dan zul je zien dat ook hier steeds minder mensen nog een auto willen. Auto's zijn duur, bezine, wegenbelasting, verzekering, etc. Verder staan ze 90% van de tijd stil, dus eigenlijk is het systeem van iedereen een eigen auto gewoon niet handig.

"Baidu is een expert in maps"
Sinds wanneer?? Ze hebben een bijna kopie gemaakt van Google maps, sinds wanneer zijn ze ineens een expert?? Ga ajb niet je eigen dromen lopen verkondigen als feiten!

Ik geloof zeker wel dat TomTom een toekomst heeft, maar op de lange termijn denk ik echt dat auto bezit een niche gaat worden. Hoeveel mensen lezen tegenwoordig nog een papieren krant?



Als de helft (zelfs 1/3) van die autonome autos de hd maps van tomtom gebruikt kan ik met pensioen en hebben we koersniveaus van groeibriljant geevenaard!!
Orca
0
Gewetensvraag 1:
Wie hier, met een ingebouwde nav, betaalt voor updates terwijl Google maps gratis is incl verkeersinfo?

Gewetensvraag 2:
Wie hier denkt dat autonomous driving binnen 10 jaar groter is dan electrisch rijden nu (wat totaal is mislukt, ondanks alle subsidie)?

Gewetensvraag 3:
Wie gaat bijkopen op 5, of op 4?
groeibriljant
0
quote:

picklejuicer schreef op 10 jul 2018 om 11:59:


[...]

Baidu is op AI gebied echt nog lang niet zo ver als Google. Ik zou ook graag zien dat TomTom met de leiders rond loopt, maar laten we wel even realistisch blijven.

Ten tweede heet het bedrijf Waymo, niet Waimo! Ik denk dat je ook totaal niet snapt wat de strategie van Waymo is.

Ze willen naar een wereld met autonome autos zonder auto bezit. Denk aan een service zoals Uber, maar dan volledig autonoom en als het lukt spotgoedkoop.

Die wereld zit er trouwens ook gewoon aan te komen. In de states hebben steeds meer jongeren geen auto meer en pakken gewoon een Uber als ze ergens heen willen.

Als een autonome taxi je voor een spotprijs ergens kan afzetten, dan zul je zien dat ook hier steeds minder mensen nog een auto willen. Auto's zijn duur, bezine, wegenbelasting, verzekering, etc. Verder staan ze 90% van de tijd stil, dus eigenlijk is het systeem van iedereen een eigen auto gewoon niet handig.

"Baidu is een expert in maps"
Sinds wanneer?? Ze hebben een bijna kopie gemaakt van Google maps, sinds wanneer zijn ze ineens een expert?? Ga ajb niet je eigen dromen lopen verkondigen als feiten!

Ik geloof zeker wel dat TomTom een toekomst heeft, maar op de lange termijn denk ik echt dat auto bezit een niche gaat worden. Hoeveel mensen lezen tegenwoordig nog een papieren krant?



Een typefoutje is als dyslect snel gemaakt.

Tsja, wie heeft er gelijk.
Baidu is een op en top techbedrijf. Groot geworden in AI. Heeeeel groot.
En inmiddels de grootste AI-expert ter wereld.

Qua maps hebben ze China en zo'n beetje net als iedereen kopieren ze Google. >300 miljoen map-users.
Dat hele mapsplatform wordt vervangen door de technologie van TomTom.


Het Apollo-project heeft inmiddels alle belangrijke partners aan boord.
En in China gaat het heel erg snel nu (bussen, vrachtwagens etc.).

De belangrijkste vraag is: wie krijgt er gelijk?
Als we een jaartje of twee verder zijn, zul ook jij gaan zien dat het open Apollo-platform de nieuwe wereldstandaard wordt.


Waymo zou alleen TaaS willen? Google kennende wil men veel meer.
Autofabrikanten vertrouwen Google niet (en ik als consument ook niet).

Qua steden heb je gelijk. Daar heeft 50% nu al geen eigen auto. Dat ook de rest die gaat inleveren, geloof ik niet echt in. Mijn eigen schone en comfortabele auto ga ik niet inleveren voor Uber of Waymo. Vorig jaar was ik op een congres over autonoom rijden en de response van veel jonge ingenieurs was: ik wil het plezier van zelf rijden niet inleveren! (het wordt dus en en).
groeibriljant
0
quote:

Orca schreef op 10 jul 2018 om 12:21:


Gewetensvraag 1:
Wie hier, met een ingebouwde nav, betaalt voor updates terwijl Google maps gratis is incl verkeersinfo?

Ik heb een nieuwe connected TomTom gekocht. Veel robuuster, duidelijker scherm en veel beter te bedienen dan zo'n kleine smartphone (en ik heb zelfs een S8+; groter gaat een smartphone qua scherm niet worden). Heb het bovenop bij inbouwscherm geplakt.

Heb het trouwens wel even geprobeerd met de smartphone. Als je in de stad rijdt werkt de GPS veel te slecht en wordt je via Google maps regelmatig verkeerd gestuurd.

De auto van mijn vrouw heeft een inbouw met TT-inside. Jaarabonnement. SaaS-model. Super handig!



Gewetensvraag 2:
Wie hier denkt dat autonomous driving binnen 10 jaar groter is dan electrisch rijden nu (wat totaal is mislukt, ondanks alle subsidie)?

Het gaat vooral om veiliger autorijden. ADAS/HAD. Steeds beter en steeds autonomer.


Gewetensvraag 3:
Wie gaat bijkopen op 5, of op 4?

Of straks op 50 of 40?
pwijsneus
0
quote:

groeibriljant schreef op 10 jul 2018 om 12:23:


[...]

Een typefoutje is als dyslect snel gemaakt.

Tsja, wie heeft er gelijk.
Baidu is een op en top techbedrijf. Groot geworden in AI. Heeeeel groot.
En inmiddels de grootste AI-expert ter wereld.

Qua maps hebben ze China en zo'n beetje net als iedereen kopieren ze Google. >300 miljoen map-users.
Dat hele mapsplatform wordt vervangen door de technologie van TomTom.


Het Apollo-project heeft inmiddels alle belangrijke partners aan boord.
En in China gaat het heel erg snel nu (bussen, vrachtwagens etc.).

De belangrijkste vraag is: wie krijgt er gelijk?
Als we een jaartje of twee verder zijn, zul ook jij gaan zien dat het open Apollo-platform de nieuwe wereldstandaard wordt.


Waymo zou alleen TaaS willen? Google kennende wil men veel meer.
Autofabrikanten vertrouwen Google niet (en ik als consument ook niet).

Qua steden heb je gelijk. Daar heeft 50% nu al geen eigen auto. Dat ook de rest die gaat inleveren, geloof ik niet echt in. Mijn eigen schone en comfortabele auto ga ik niet inleveren voor Uber of Waymo. Vorig jaar was ik op een congres over autonoom rijden en de response van veel jonge ingenieurs was: ik wil het plezier van zelf rijden niet inleveren! (het wordt dus en en).


@picklejuicer, ab

@groeibriljant, hierboven geef je aan dat het hele mappingplatform van Baidu's Apollo door TomTom wordt gedaan.

Is dat zo?

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat de rol van TomTom is binnen het Apollo platform. In afgelopen conference calls van Baidu is aangegeven dat het eerste wat gecommercialisseerd gaat worden binnen het Apollo platform de HD-kaarten zijn. Maar hebben we het hier over HD-kaarten van TomTom?! Ik weet het simpelweg niet.

De markt is "red-hot". Buzz all-over-the-place. Aan de koers van TomTom is hiervan niets terug te zien.

Get real!
leonardus65
1
Orca : ik heb ook een TomTom met ingebouwde sim, daarvoor betaalde ik voor de updates(in Volvo zit een hele slechte gps dus je moet wel). Tweede auto ingebouwde tomtom(Renault) betaal voor updates.
Gaat in het algemeen goed, Al heb ik wel de indruk als het heel erg druk wordt en je niet meer op de snelweg rijdt dat ie tilt slaat. Ook in Frankrijk was ik niet onder de indruk van de prestaties als je in het centrum van een klein dorpje rijdt.
picklejuicer
1
quote:

groeibriljant schreef op 10 jul 2018 om 12:23:


[...]

Een typefoutje is als dyslect snel gemaakt.

Tsja, wie heeft er gelijk.
Baidu is een op en top techbedrijf. Groot geworden in AI. Heeeeel groot.
En inmiddels de grootste AI-expert ter wereld.

Qua maps hebben ze China en zo'n beetje net als iedereen kopieren ze Google. >300 miljoen map-users.
Dat hele mapsplatform wordt vervangen door de technologie van TomTom.


Het Apollo-project heeft inmiddels alle belangrijke partners aan boord.
En in China gaat het heel erg snel nu (bussen, vrachtwagens etc.).

De belangrijkste vraag is: wie krijgt er gelijk?
Als we een jaartje of twee verder zijn, zul ook jij gaan zien dat het open Apollo-platform de nieuwe wereldstandaard wordt.


Waymo zou alleen TaaS willen? Google kennende wil men veel meer.
Autofabrikanten vertrouwen Google niet (en ik als consument ook niet).

Qua steden heb je gelijk. Daar heeft 50% nu al geen eigen auto. Dat ook de rest die gaat inleveren, geloof ik niet echt in. Mijn eigen schone en comfortabele auto ga ik niet inleveren voor Uber of Waymo. Vorig jaar was ik op een congres over autonoom rijden en de response van veel jonge ingenieurs was: ik wil het plezier van zelf rijden niet inleveren! (het wordt dus en en).


Als het een typfout is dan mijn excuus, ik zie op dit forum best vaak waimo als naam voorbij komen.

Wie zegt dat het hele mapplatform wordt vervangen door TT? Volgens mij gaan ze TT HD-maps gebruiken icm Apollo. Niet meer niet minder.

Het argument dat je niet je eigen auto wilt inleveren voor een robotaxi zag je ook veel toen diensten als spotify uit kwamen. Ik ga mijn eigen gekochte muziek collectie niet vervangen door muziek te huren. Uiteindelijk groeit er nu een generatie op die waarschijnlijk nooit een cd of mp3 zal kopen, maar gewoon compleet leeft in het streaming huur model.

Het feit dat mensen Google niet vertrouwen is natuurlijk ook een beetje onzin. Want ja ze vertrouwen google niet, maar hebben ondertussen gewoon een google telefoon in hun zak die de locatie 24 uur per dag doorgeeft.

Mensen die Google niet vertrouwen hebben een iphone en mensen die Apple niet vertrouwen hebben android. Net zoals dat er heel veel mensen zeggen dat ze Facebook niet vertrouwen maar wel een account hebben of Whatsapp gebruiken of Instagram.

Mensen kiezen uiteindelijk toch meestal voor makkelijk. Je ziet ook dat smartphones die helemaal zijn gericht op privacy uiteindelijk meestal een niche blijven. Net als die fairphone die heel eerlijk en duurzaam is. We willen allemaal eerlijk en duurzaam, maar uiteindelijk kiezen we voor een samsung want die maakt toch net betere foto's.

We willen allemaal geen Google in de auto, maar uiteindelijk is die toch net beter of goedkoper of eerder op de markt of je krijgt er gratis youtube red bij of enz enz.

Mensen blijven gewoon lui en ik geloof niet dat TomTom het puur gaat winnen op we vertrouwen Google niet.
picklejuicer
0
quote:

Orca schreef op 10 jul 2018 om 12:21:


Gewetensvraag 1:
Wie hier, met een ingebouwde nav, betaalt voor updates terwijl Google maps gratis is incl verkeersinfo?

Gewetensvraag 2:
Wie hier denkt dat autonomous driving binnen 10 jaar groter is dan electrisch rijden nu (wat totaal is mislukt, ondanks alle subsidie)?

Gewetensvraag 3:
Wie gaat bijkopen op 5, of op 4?


Ik heb Audi met ingebouwde maps. Die update ik nooit, te duur (200 euro voor een update? rot op)

Voor korte ritjes gebruik ik Audi navigatie (met dus oude kaarten)

Voor vakantie update ik altijd mijn TomTom met lifetime maps. Dat blijft voor mijn gevoel toch nog steeds het beste navigatie apparaat.

Als ik iets zoek maar geen adres weet gebruik ik Google navigatie (dus bijv als ik de dichtstbijzijnde supermarkt zoek).
holenbeer
0
quote:

ketchup of catch-up schreef op 10 jul 2018 om 09:19:


[...]

ja en ja ( laatste al weer even een tijdje binnen )
maar het was een feestje, de zaken-buzz ging voornamelijk over financials
en aangezien ik voor financials vooral Long zit, ( Barclays, Aegon, ING en bank of China ) switch ik maar wat naar de US
verder denken ze dat de HK$ die nu toch wat gelieerd zit aan de $ wel eens losgelaten kan worden en dan kan er wel eens 20% af, da's niet best voor mij daar ik Lenovo, Bank of China en China Mobile long zit in Hong Kong ( mooie dividend betalers), dus daar reduceer ik maar wat, heb daar zelf geen kijk op

Aegon zit ik ook Long en gelukkig op een aantrekkelijk niveau, is mogelijk een overname kandidaat, maar op eigen kracht hebben ze het daar toch moeilijk om nu eens een vertrouwelijk beeld te schetsen voor LT performance

RABO gaat blijkbaar ook niet zo lekker, ING dan toch meer - die hebben schoonschip gemaakt

Oliewaardes is men positief, ook al gaat de kraan open , heb daar Total, BP, Equinor ( StatOil) Shell en Gazprom
Gazprom is enorm ondergewaardeerd, een prima dividend betaler ( tot nu toe) , maar compleet Politiek gedreven

men prefereert E.ON boven Engie, ik heb beide in de porto

auto-aandelen doen het niet best, vanwege Trump, heb daar VW, BMW, Daimler, Ford en GM

men zegt dat er nu toch meer ge-hedged zit dan outright Long op aandelen, maw men zit bvb een E.ON long maar dan Engie short, men is toch best wat angstig voor een pull-back aan de beurzen
een Trade-war zal uiteindelijk wel gesust gaan worden, maar wat is de schade die eerst zal plaats vinden en hoe sterk staan nu echt de financials, ze werken er zelf maar ze weten het ook niet echt

verder praat iedereen toch wel wat voor zijn eigen winkel, dus bij kritiek dan toch maar over een ander praten die er niet bij staat.

wat dat betreft is die hele handel toch prostitutie, krijg ik je business, krijg jij je zin.


Bedankt! En gefeliciteerd met de 2e ja, met TT inside dus?
Dokus.
0
quote:

picklejuicer schreef op 10 jul 2018 om 13:13:


[...]

Als het een typfout is dan mijn excuus, ik zie op dit forum best vaak waimo als naam voorbij komen.

Wie zegt dat het hele mapplatform wordt vervangen door TT? Volgens mij gaan ze TT HD-maps gebruiken icm Apollo. Niet meer niet minder.

.....



Their collaboration on the development of a global HD map service combines TomTom and Baidu’s expertise in HD map-making and artificial intelligence (AI). Baidu will leverage TomTom’s Real-Time Map Platform to improve HD map-related technologies utilised in China.


en


Our collaboration with TomTom creates a uniform global component in the form of a single HD map service, and further advances our open source self-driving car programme, Apollo.”


corporate.tomtom.com/releasedetail.cf...
3.403 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 ... 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 167 168 169 170 171 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 11,000   Verschil +0,15 (+1,36%)
Laag 10,728   Volume 420.625
Hoog 11,020   Gem. Volume 460.639
23-sep-19 17:35
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium