Inloggen

Login
 
Wachtwoord vergeten?

TomTom maart 2018

Volgen
 
Klik hier om dit forumtopic te volgen en automatisch op de hoogte gehouden te worden bij nieuwe berichten.
3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omlaag ↓
*Natte krant*
0
quote:

lucky14 schreef op 1 mrt 2018 om 10:23:


[...]

Dubbel, een AB voor je initiatief!!

idem
Meryntje
2
quote:

dubbel f schreef op 1 mrt 2018 om 10:17:


Allen, ik heb vanmorgen onderstaande reactie ontvangen van de VEB inz. vertegenwoordiging bij de komende AVA:

De VEB volgt TomTom al jaren kritisch en zal dit ook blijven doen.
De VEB meent dat de situatie bij TomTom vooralsnog geen basis biedt voor een collectieve juridische actie.
De VEB constateert dat TomTom geen economische waarde creëert, maar ook onvoldoende toelicht op welke wijze zij dat in de toekomst wel zal gaan doen.
De VEB is voornemens voorafgaande aan de AVA een diepgaandere economische analyse voor haar leden (barometer) aan te reiken.
Sommige (particuliere) beleggers menen dat een opgesplitst TomTom bij wijze van spreken miljarden extra zou opleveren. Of dit via een stevige economische analyse onderbouwd kan worden, of vooral wishful thinking is, is de vraag.
Bovenal moet het bestuur van TomTom duidelijk maken hoe zij in de toekomst economische waarde gaat creëren. In het kielzog hiervan moet het dividendbeleid opnieuw ter sprake komen. Fundamenteel moet ook worden gesproken over al dan niet opsplitsen, Management-Buyout, overnames plegen of overgenomen worden.
Bij die fundamentele keuzes moet ook de governance worden bewaakt: hoe zorgt (de RvC van) TomTom ervoor dat de belangen van de beleggers die niet zijn gelieerd aan de oprichters correct worden gewaarborgd?
Ook in de komende AVA zal de VEB proberen deze thema’s aan de orde te brengen. Errol Keyner zal waarschijnlijk de VEB vertegenwoordigen.




Net gebeld met de VEB en ik heb exact het zelfde gehoord. ( knap dat je het zo goed samenvat)

Groet uit Grunn.
TimCh
0
De Goddijntjes en consorten kunnen zich goed voorbereiden... De vragen zijn klip en klaar..
Pieterbell
1
quote:

dubbel f schreef op 1 mrt 2018 om 10:17:


Allen, ik heb vanmorgen onderstaande reactie ontvangen van de VEB inz. vertegenwoordiging bij de komende AVA:

De VEB volgt TomTom al jaren kritisch en zal dit ook blijven doen.
De VEB meent dat de situatie bij TomTom vooralsnog geen basis biedt voor een collectieve juridische actie.
De VEB constateert dat TomTom geen economische waarde creëert, maar ook onvoldoende toelicht op welke wijze zij dat in de toekomst wel zal gaan doen.
De VEB is voornemens voorafgaande aan de AVA een diepgaandere economische analyse voor haar leden (barometer) aan te reiken.
Sommige (particuliere) beleggers menen dat een opgesplitst TomTom bij wijze van spreken miljarden extra zou opleveren. Of dit via een stevige economische analyse onderbouwd kan worden, of vooral wishful thinking is, is de vraag.
Bovenal moet het bestuur van TomTom duidelijk maken hoe zij in de toekomst economische waarde gaat creëren. In het kielzog hiervan moet het dividendbeleid opnieuw ter sprake komen. Fundamenteel moet ook worden gesproken over al dan niet opsplitsen, Management-Buyout, overnames plegen of overgenomen worden.
Bij die fundamentele keuzes moet ook de governance worden bewaakt: hoe zorgt (de RvC van) TomTom ervoor dat de belangen van de beleggers die niet zijn gelieerd aan de oprichters correct worden gewaarborgd?
Ook in de komende AVA zal de VEB proberen deze thema’s aan de orde te brengen. Errol Keyner zal waarschijnlijk de VEB vertegenwoordigen.


Top, dikke vette AB en ook voor Harry, dit soort acties maakt het verschil.
geen lynchpartij maar vakkundig met steekhoudende argumenten bestuur en RvC duidelijk maken dat grenzen van het toelaatbare zijn overschreden.
F814
0
quote:

Sunshine Band schreef op 1 mrt 2018 om 09:58:


[...]
Dit was een onhandig weergegeven citaat van @wies uit een ander draadje


Ok.
F814
0
. Fundamenteel moet ook worden gesproken over al dan niet opsplitsen, Management-Buyout, overnames plegen of overgenomen worden


Tja, een duidelijk nee op een management buyout zou fijn zijn.
moneymaker_BX
1
Vaarwel TomTom dit wordt een Titanic verhaal
Een schip zonder kapitein
Duik de diepte maar in met je positivo 's
*Natte krant*
3
quote:

moneymaker_BX schreef op 1 mrt 2018 om 11:04:


Vaarwel TomTom dit wordt een Titanic verhaal
Een schip zonder kapitein
Duik de diepte maar in met je positivo 's


Stop nou eens met je zinloze geneuzel.
moneymaker_BX
0
quote:

*Natte krant* schreef op 1 mrt 2018 om 11:11:


[...]
Stop nou eens met je zinloze geneuzel.


Zinloos zegt de neuzelaar bij uitstek
Kijk naar de koers tot op heden in 2018
Kijk naar de koers in 2017
En uitgekletst ben je
harrysnel
9
quote:

dubbel f schreef op 1 mrt 2018 om 10:17:


Allen, ik heb vanmorgen onderstaande reactie ontvangen van de VEB inz. vertegenwoordiging bij de komende AVA:

De VEB volgt TomTom al jaren kritisch en zal dit ook blijven doen.
De VEB meent dat de situatie bij TomTom vooralsnog geen basis biedt voor een collectieve juridische actie.
De VEB constateert dat TomTom geen economische waarde creëert, maar ook onvoldoende toelicht op welke wijze zij dat in de toekomst wel zal gaan doen.
De VEB is voornemens voorafgaande aan de AVA een diepgaandere economische analyse voor haar leden (barometer) aan te reiken.
Sommige (particuliere) beleggers menen dat een opgesplitst TomTom bij wijze van spreken miljarden extra zou opleveren. Of dit via een stevige economische analyse onderbouwd kan worden, of vooral wishful thinking is, is de vraag.
Bovenal moet het bestuur van TomTom duidelijk maken hoe zij in de toekomst economische waarde gaat creëren. In het kielzog hiervan moet het dividendbeleid opnieuw ter sprake komen. Fundamenteel moet ook worden gesproken over al dan niet opsplitsen, Management-Buyout, overnames plegen of overgenomen worden.
Bij die fundamentele keuzes moet ook de governance worden bewaakt: hoe zorgt (de RvC van) TomTom ervoor dat de belangen van de beleggers die niet zijn gelieerd aan de oprichters correct worden gewaarborgd?
Ook in de komende AVA zal de VEB proberen deze thema’s aan de orde te brengen. Errol Keyner zal waarschijnlijk de VEB vertegenwoordigen.




Prima actie. Mijn eerste gedachten bij het lezen van deze VEB reactie en wat ik hier nog mis:


1 Het zijn niet alleen de particuliere beleggers die stellen dat het bedrijf veel meer waard is bij verzilveren van de assets. Lees bijvoorbeeld de analisten van ABN, ING en eerder Morgan Stanley met hun “Sum of the Parts” analyse. Of kijk naar de opsplitsingsvoorstellen van Kumar (TT International) van E18 per aandeel begin 2016 en Den Drijver (NIBC) die het had over E17 waarde per aandeel begin 2017 bij opsplitsing. Er is bovendien een benchmark voor de assets door eerdere overnames voor zowel de Maps (Autonavi met Maps van China voor $1,4 miljard naar Alibaba, Here naar Duits consortium voor bijna E3 miljard), als ook voor TT Telematics (Fleetmatics voor meer dan $2 miljard naar Verizon). De stevige analyse die VEB nodig acht om te onderbouwen dat de assets meer waard zijn bij opsplitsing is al gemaakt. Ik hoop dat de VEB dat meeneemt.


2 De VEB heeft eerder al een “barometer” aan TomTom gewijd maar van belang is nu dat het bedrijf TomTom exclusief de Business Unit Consumer aan deze analyse onderworpen wordt. Deze tak laat TomTom immers “doodbloeden” en het is logisch dat de omzet daar terugloopt. De cijfers bij Consumer vertroebelen de onderliggende trend en het bedrijf TomTom moet een waardering krijgen als Business to Business bedrijf in plaats van Consumer bedrijf. Van hardware (PND kastjes) met lage marge naar software modules (inbouw) met hoge marge. Om deze transitie te kunnen maken is er geïnvesteerd de afgelopen jaren en het groeiende orderboek Automotive is “bewijs” dat de goede weg is ingeslagen. Daar hoort een andere waardering bij. Een vergelijking in de tijd vwb totale omzet is bijvoorbeeld niet zinvol omdat het karakter van het bedrijf volledig veranderd is en de samenstelling van de omzet een ander karakter heeft.


3 Mijn derde punt ligt in het verlengde van bovenstaande. Ik lees nergens in de reactie van VEB dat TomTom zich nog steeds presenteert als het bedrijf dat bekend is van de PND’s en weigert ondanks aandringen van analisten/beleggers afscheid te nemen van deze tak. En dat het daarom bizar is dat als er vervolgens beloningscriteria worden vastgesteld TomTom de afnemende omzet binnen Consumer buiten beschouwing laat en zich baseert voor beloningen van bestuurders over 2017 op het “nieuwe TomTom exclusief Consumer”. Daardoor hebben de aandeelhouders te lijden onder de gang van zaken binnen Consumer via negatief effect op de koers maar de verantwoordelijke bestuurders die keus hebben gemaakt om dit onderdeel te behouden zelf niet. Hoop dat de VEB dit niet laat gaan op de AVA.


4 Boekhouden is vooral ook een keuze. Ik hoop dat VEB beseft dat TomTom van de mogelijkheid gebruikt maakt om cijfers en outlook voorzichtiger te brengen door bv bepaalde definitie van EPS te gaan hanteren.


5 Tenslotte hoop ik dat de VEB terugkomt op door TomTom gedane toezeggingen over Communicatie richting “gewone aandeelhouders” en het verbeteren van de winstgevendheid op voorgaande AVA’s.




Allen dank voor de inspanningen om de VEB erbij te betrekken. Wellicht kunnen mijn opmerkingen ook doorgestuurd worden en plek krijgen in de mailwisseling?

VanillaSky
0
quote:

dubbel f schreef op 1 mrt 2018 om 10:17:


Allen, ik heb vanmorgen onderstaande reactie ontvangen van de VEB inz. vertegenwoordiging bij de komende AVA:

De VEB volgt TomTom al jaren kritisch en zal dit ook blijven doen.
De VEB meent dat de situatie bij TomTom vooralsnog geen basis biedt voor een collectieve juridische actie.
De VEB constateert dat TomTom geen economische waarde creëert, maar ook onvoldoende toelicht op welke wijze zij dat in de toekomst wel zal gaan doen.
De VEB is voornemens voorafgaande aan de AVA een diepgaandere economische analyse voor haar leden (barometer) aan te reiken.
Sommige (particuliere) beleggers menen dat een opgesplitst TomTom bij wijze van spreken miljarden extra zou opleveren. Of dit via een stevige economische analyse onderbouwd kan worden, of vooral wishful thinking is, is de vraag.
Bovenal moet het bestuur van TomTom duidelijk maken hoe zij in de toekomst economische waarde gaat creëren. In het kielzog hiervan moet het dividendbeleid opnieuw ter sprake komen. Fundamenteel moet ook worden gesproken over al dan niet opsplitsen, Management-Buyout, overnames plegen of overgenomen worden.
Bij die fundamentele keuzes moet ook de governance worden bewaakt: hoe zorgt (de RvC van) TomTom ervoor dat de belangen van de beleggers die niet zijn gelieerd aan de oprichters correct worden gewaarborgd?
Ook in de komende AVA zal de VEB proberen deze thema’s aan de orde te brengen. Errol Keyner zal waarschijnlijk de VEB vertegenwoordigen.




Ben benieuwd hoe het gaat lopen, één ding is zeker Q1/AVA zal een hele negatieve dag worden. Die analyse ben ik wel benieuwd naar, of daar nou concreet uitkomt dat het miljarden meer oplevert, het is voor ons te hopen anders worden we ook nog uit die droom geholpen.

Overigens lijkt het mij ZEER sterk dat via de VEB 10% of meer aandelen vertegenwoordigd worden.




dubbel f
5
@Harrysnel: ik ben inderdaad zo vrij om je berichten door te sturen naar de VEB en te verspreiden via Twitter. Ik stuur je bovenstaande bericht door naar de VEB en meld de reactie op het forum
*Natte krant*
0
quote:

VanillaSky schreef op 1 mrt 2018 om 11:37:


[...]

Ben benieuwd hoe het gaat lopen, één ding is zeker Q1/AVA zal een hele negatieve dag worden. Die analyse ben ik wel benieuwd naar, of daar nou concreet uitkomt dat het miljarden meer oplevert, het is voor ons te hopen anders worden we ook nog uit die droom geholpen.

Overigens lijkt het mij ZEER sterk dat via de VEB 10% of meer aandelen vertegenwoordigd worden.






10%, een utopie. 3% - 5% misschien.
VanillaSky
1
quote:

*Natte krant* schreef op 1 mrt 2018 om 11:45:


[...]
10%, een utopie. 3% - 5% misschien.


Ja misschien inderdaad, lijkt mij al veel denk dat je niet verder dan 1 of 2% komt.

Ben het overigens wel met Harrysnel eens dat er bewust gekozen zal zijn voor Q1 results + AVA op 1 dag. HG en co. zullen denken dan kunnen we alle pijn in één keer nemen.

Mijn hoop is op een autodeal daarvoor en een deel verkopen, die dag gaat ons geen plezier brengen. Uiteraard willen we ons ongenoegen kwijt maar het is een compleet non-event maar zal desalniettemin zeer negatief in het nieuws komen. En daarmee uiteindelijk ook een gitzwarte dag voor ons als beleggers in TomTom - waar we niks mee op zullen schieten.
harrysnel
1
quote:

dubbel f schreef op 1 mrt 2018 om 11:42:


@Harrysnel: ik ben inderdaad zo vrij om je berichten door te sturen naar de VEB en te verspreiden via Twitter. Ik stuur je bovenstaande bericht door naar de VEB en meld de reactie op het forum


Thanks. Het is niet dat de VEB mijn mening hoeft te delen maar goed om te weten dat het doorgegeven is. Dat geldt voor alle verschillende opvattingen op het forum. VEB lijkt me de manier om zoveel mogelijk impact te hebben via AVA en voor die club is het ook een mooie gelegenheid om nog meer beleggers aan de vereniging te binden. Goed optreden van de VEB bij deze AVA is de beste reclame die er is. Als individu kom je toch eerder over als “gefrustreerde belegger met verlies die loopt te klagen” terwijl er bij TomTom ongeacht winst/verlies wel/geen positie dingen gebeuren die, althans in mijn opinie, niet kunnen. De VEB kan het bovendien uitstekend via de media spelen.

Edit @VanillaSky: ik verwacht overigens juist een stijging op dag van AVA/Q1 results vanwege nieuws bv over de naam van de nieuwe VS klant. Dat zal Goddijn en consorten wat kunnen helpen bij de AVA. (er daarbij van uitgaande dat Goddijn enig belang hecht aan het verloop van AVA).
Was here
0
Ik verwacht wel nieuws uit Geneve. En dan met name rond Peugeot/Opel. Het is logisch dat tt in Opel wordt ingebouwd en Peugeot zal wellicht wel toestaan dat tt hierover een persbericht mag plaatsen.

Iedereen weer maximaal negatief op het forum. Mooie indicator om calls te kopen.
Sunshine Band
0
quote:

De Klokkenluider schreef op 1 mrt 2018 om 08:30:


[...] @ Sunshine Band

Uiteraard ga ik niet zijn naam/email hier vermelden, denk wel dat het iemand is die wat dichter bij het VEB vuur zit.

Krijg ook zelf de indruk, dat de inspanningen die de VEB nu doet serieuze shit is voor het management van TT.


Het blijft voor mij onduidelijk
- welk deel van de tekst van VEB is
- welk deel afkomstig is van jouw bron
- welk deel je eigen interpretatie/toevoeging is

Volgens mij is het voor niemand duidelijk.
Inmiddels wel meer info afkomstig van VEB hier geplaatst; al met al gaat dat wat mij betreft in de goede richting.
[verwijderd]
0
quote:

Sunshine Band schreef op 1 mrt 2018 om 12:08:


[...]

Het blijft voor mij onduidelijk
- welk deel van de tekst van VEB is
- welk deel afkomstig is van jouw bron
- welk deel je eigen interpretatie/toevoeging is

Volgens mij is het voor niemand duidelijk.
Inmiddels wel meer info afkomstig van VEB hier geplaatst; al met al gaat dat wat mij betreft in de goede richting.
Nou nog 1 keertje dan, tekst is niet van de VEB het is info die ik gekregen heb en IK vermoed dat deze bron dicht bij de bron zit.
Tis mijn interpretatie is dat de actie van de VEB nu serieuze shit is voor TT.

Ben ook blij dat de actie/info naar de VEB goed op gang komen.
3.177 Posts, Pagina: « 1 2 3 4 5 6 7 ... 155 156 157 158 159 » | Laatste
Aantal posts per pagina:  20 50 100 | Omhoog ↑

Plaats een reactie

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord

Direct naar Forum

TomTom Meer »

Koers 10,852   Verschil +0,04 (+0,39%)
Laag 10,754   Volume 358.333
Hoog 10,952   Gem. Volume 460.639
20-sep-19 17:35
label premium

TomTom: dichter bij Microsoft

Het laatste advies leest u als IEX Premium-lid

Inloggen Ontdek Premium