Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Nieuwe maand, nieuw draadje. Hoe kan het toch zo gebeuren dat we iedere maand weer het gevoel hebben, behouden, krijgen dat deze maand de maand van de waarheid zal worden. Hoe harder TT ons negeert, hoe meer vertrouwen we krijgen in TT. Wat voor cijfers, historisch of toekomstig er ook komen, hoe een vooruitzichten zich ook ontwikkelen, het maakt niet uit. De branche mag dan als heet, heter, heetst worden omschreven, maar kijkend naar de grafiek van "ons" aandeel TT lijkt het maand in maand uit of je zit te staren naar het aandeel van een fabrikant van tampons of maandverband. Per saldo is er geen beweging in te krijgen, en herhaald de maandelijkse cyclus zich volgens een patroon zoals een vrouw dat zou verwachten van haar cyclus. Maar ooit zal het over zijn en doet de fabrikant een een geweldige ontdekking waarmee het aandeel van koers verandert en TT nooit meer in de regionen van minder dan € 10,- komt te verkeren.
verwarrend, nu zijn er 2 draadjes.
Deze was eerder dus de ander laten doodbloeden.
Maar wat is nu het thema? Op naar de 100?
De 100 wordt in de periode 2022 eenvoudig gehaald als Goddijn de groei naar 50% marktaandeel in 2020 realiseert. Groeit dat marktaandeel niet, dan wordt die grens van 100 euro ergens rond 2025 gerealiseerd. De markt groeit gigantisch de komende 10 jaar (indash gaat minimaal 10x over de kop naar 20 miljard dollar in 2022)factsweek.com/52290/in-dash-navigatio... Markt HD-maps kan zelfs op termijn naar >100 miljard.
Ja en daar zijn de voorspellingen van enorme koerswinsten weer. Het gaat welgeteld 1 dag (ongeveer) een beetje tegen de stroom in goed voor T2. Ik zou echt alles op T2 zetten als je zeker weet dat 2025 100€ op de borden staat. 100ct zou ook kunnen wmb.
2022 >100 euro is realistischer!
Kwestie van tijd dat de koers van tomtom helemaal los gaat. Ik verwacht na 6 februari (of eigenlijk vanaf 6 februari)
Maar even naar het Februari draadje gehaaldwww.nytimes.com/2018/02/01/business/c...
groeibriljant schreef op 1 februari 2018 18:46 :
De 100 wordt in de periode 2022 eenvoudig gehaald...
tegen die tijd kost 1 zak bruinbrood: 25 euries :)))))
Sunshine Band schreef op 1 februari 2018 20:14 :
Maar even naar het Februari draadje gehaald
www.nytimes.com/2018/02/01/business/c... veelbelovend, alhoewel niet helemaal duidelijk of Garmin of TomTom nu aan Honda en Tesla levert. Of beiden! Wel redelijk close met Garmin en Ford, dus er zijn in ieder geval "soon" ontwikkelingen te melden in de US
Iemand op Telegraaf.nl al de stunt van Elon Musk gezien. Verkoopt even een heleboel vlammenwerpers voor een fenomenaal bedrag. Als je zelf een hype bent, is je bedrijf dat ook, is je beurskoers dat ook. Als je zelf een sulletje bent, is je bedrijf dat ook, is de beurskoers dat ook. Moraal van het verhaal. Eerst met veel moeite proberen de beste te worden en vervolgens geld gaan verdienen, heel veel geld, dat werkt niet. De volgorde is dat je er alleen aan werkt uit te gaan stralen een hype te worden, een hype te zijn. Dan verkoop je alles alsof het waarde heeft. Dan maak je heel veel omzet en als je dan zou willen kun je met dat geld, als je daar echt behoefte aan hebt altijd nog een heel mooi product proberen te maken.
Edhv schreef op 1 februari 2018 18:50 :
Ja en daar zijn de voorspellingen van enorme koerswinsten weer. Het gaat welgeteld 1 dag (ongeveer) een beetje tegen de stroom in goed voor T2. Ik zou echt alles op T2 zetten als je zeker weet dat 2025 100€ op de borden staat. 100ct zou ook kunnen wmb.
ahhh joh valt nog mee er zijn ook al koersvoorspellingen van 200 en 300 euro voorbij gekomen op dit forum. Ik ben al bij met 10,5 euro.
'Zelfrijdende auto's Waymo vereisten minste menselijk ingrijpen in 2017' De zelfrijdende auto's van Googles zusterbedrijf Waymo maakten in 2017 gemiddeld de meeste kilometers zonder een vereiste ingreep door een menselijke chauffeur. Dat blijkt uit een publicatie van de California Department of Motor Vehicles, waarin alle rapportages door bedrijven die in de staat zelfrijdende auto's testen of willen testen zijn opgenomen. De auto's van Waymo reden gemiddeld ruim 9.005 kilometer volledig zelfrijdend, zonder dat daarbij de besturing tijdelijk weer aan de menselijke chauffeur werd gegeven. General Motors volgt op de tweede plek, met gemiddeld ruim 1.953 kilometer. Totaalaantal kilometers In totaal maakten de zelfrijdende auto's van Waymo afgelopen jaar 567.364 kilometers in de staat Californië. De zelfrijdende auto's van zowel Waymo als andere auto- en techbedrijven zijn ook in andere staten actief, maar de meeste kilometers worden afgelegd in Californië. General Motors maakte in de staat ruim 205.216 kilometer in 2017, waarbij in totaal 105 keer in moest worden gegrepen door een menselijke bestuurder. Bij Waymo kwam dit aantal uit op 63. Ongelukken Een vereiste ingreep door de menselijke bestuurder betekent niet automatisch dat de zelfrijdende auto anders een ongeluk zou veroorzaken. De zelfrijdende systemen schakelen in bepaalde weers- of verkeeromstandigheden automatisch uit. General Motors werd onlangs wel aangeklaagd omdat een van zijn zelfrijdende auto's een ongeluk met een motorrijder zou hebben veroorzaakt. Het bedrijft stelt echter dat de schuld van het ongeluk bij die persoon ligt. Concurrentie Volgens de publicatie liggen zowel Waymo als General Motors aanzienlijk voor op concurrerende bedrijven. Op de derde plek staat Nissan met gemiddeld ongeveer één menselijke ingreep per 334 kilometer. Bij Baidu, Nvidia en Mercedes was dit respectievelijk bijna 66 kilometer, ruim 6 kilometer en 1,6 kilometer. De zelfrijdende auto's van Ford, Honda, BMW, Volkswagen en Tesla legden afgelopen jaar geen kilometers af in Californië.www.nu.nl/gadgets/5113535/zelfrijdend...
Sunshine Band schreef op 1 februari 2018 20:14 :
Maar even naar het Februari draadje gehaald
www.nytimes.com/2018/02/01/business/c... Grappig om de strijd tussen de tech- en autoindustrie te zien. Met name Google (Android Auto) en Apple (Carplay) forceren automerken, maar ook TomTom en HERE om een beter product neer te zetten. Klooien met USB-sticks kan echt niet meer, en over-the-air updates is een must. Goed om te lezen dat de auto-industrie nog steeds niet zit te wachten op die tech-reuzen die het dashboard (en de data) willen overnemen.TomTom is “collecting data on a large scale, learning how to aggregate it to spot trends in traffic for autonomous vehicles,” its chief executive, Harold Goddijn, said. “All the car manufacturers will need to share that data.” ...met TomTom neem ik aan dan?!Garmin and TomTom provide user interfaces and mapping data for Apple Maps and many vehicle manufacturers, including Honda and Tesla. Garmin levert navigatie(hardware) aan Honda, ik denk met kaarten van HERE?? TomTom heeft een traffic-dealtje voor de Honda Civic?? Niets noemenswaardigs dacht ik. Mocht iemand het beter weten, laat het horen. Anders verneem ik het PB graag. Geen idee wie Tesla's built-in navigatie voor z'n rekening neemt, maar het is niet veel soeps. Er komt ook een upgrade, en zoals het Silicon Valley betaamd wordt dan niet zomaar een update, maar een Mayor-Complete-Overhaul van het Navigation System wat ground-breaking-revelutionary gaat worden en Light-Years-Ahead is op..ja....op wie eigenlijk....techcrunch.com/2017/12/21/tesla-vehic... Maargoed, nu zuigt de navigatie in een Tesla blijkbaar. Garmin wordt geen enkele keer gequote in het verhaal valt me op. Verder lees je:In-dash navigation systems will also use information gleaned from a vehicle’s sensors and cameras to position a vehicle in a lane, with accuracy within eight inches. “Our sensor technology will allow us to tell drivers to remain in one lane on a road for the fastest travel time,” Mr. Butler, of Ford, said. Technology from TomTom will let drivers indicate whether they’re looking for the fastest route, or the one with the least stop-and-go traffic, and be instructed accordingly. When a single vehicle using HERE technology passes over a pothole, it will be recorded and subsequent vehicles directed around it. HERE is already accumulating such passively derived road data from 500,000 vehicles across the world. Currently, the company is sharing its data with only its three big German owners. In the United States, about 14 percent of cars on the road have the sensors necessary to transmit road conditions, Mr. Butler said. With the development of autonomous vehicles, that sort of information becomes even more important, enabling a car to learn about road conditions from other vehicles and safely navigate around accidents, tie-ups, potholes and flash floods. “Currently, our in-dash navigation systems are at a disadvantage compared to smartphone apps,” Mr. Butler said. “But soon, we’ll be at an advantage.” Volgens mij zit de auto-industrie nog totaal niet te wachten op de tech-reuzen uit Silicon valley om het dashboard over te nemen. Ze hebben toegang tot het scherm in de auto, en daar blijft het bij. De data mogen ze houden om de gebruikers advertenties te voeren, maar de sensordata blijft bij de autobouwer....en HERE en TT dus....
Garmin heeft geen kaarten, dus vraag ik mij af wat ze dan leveren. De data van hun navigatiekastjes, en dat is van HERE, maar die wordt niet genoemd. Mogelijk dus dat tomtom al alle data van kaarten aan Tesla en Honda leveren. Waarom noemen ze uitgerekend die twee merken van al die autofabrikanten? Misschien omdat dat hun laatste nieuwe klanten zijn.
En als Google straks kaarten heeft voor autonoom rijden, en geen enkele autofabrikant wil van hun afnemen omdat ze die data niet willen delen met Google, dan verkopen ze niks. Mochten ze dan een eigen auto op de markt brengen, denk ik niet dat ze daar veel van zullen verkopen. Dus zij gooien geld stuk om die kaarten te maken. Uiteindelijk verdient Google met hun kaarten via reclames, maar in de auto komen geen reclames.
Ibiza schreef op 1 februari 2018 21:24 :
Garmin heeft geen kaarten, dus vraag ik mij af wat ze dan leveren. De data van hun navigatiekastjes, en dat is van HERE, maar die wordt niet genoemd. Mogelijk dus dat tomtom al alle data van kaarten aan Tesla en Honda leveren. Waarom noemen ze uitgerekend die twee merken van al die autofabrikanten? Misschien omdat dat hun laatste nieuwe klanten zijn.
Waar de kaartdata vandaan komt is me niet geheel duidelijk, ik vermoed inderdaad van HERE. Zie hier PB Garmin Automotive en Honda:newsroom.garmin.com/press-release/aut... Tesla: ???
o o o nassi door het putje. gaat tommie het houden morgen?
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)