Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,650 20 mei 2024 17:35
  • +0,030 (+0,53%) Dagrange 5,585 - 5,660
  • 117.795 Gem. (3M) 276K

TT 27 Juli 2011

113 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 NewKidInTown 27 juli 2011 02:45
    Das wel een heel summiere opening Ilko.

    Bij mijn zoeken naar `advies TomTom` kwam ik een of andere site tegen waar een paar (zwangere) huisvrouwen het ook over TomTom hebben. Niks geen koerswinstverhoudingen of marktaandeel. Nee, is het een goede keuze, welke kan ik het beste kopen en waar ? Wel uit 2009, dus als ze heeft gekocht, zou dat al ruim in de cijfers zijn verwerkt. Noem het geen voorkennis maar achterafkennis. :-)

    Advies TomTom

    --------------------------------------------------------------------------

    Hallo allemaal,
    Mijn man is in november jarig en wordt dan 30 Dus ik wou een bijzonder cadeautje voor hem kopen. Nu hebben wij nog geen TomTom en ik weet dat ie een TomTom helemaal geweldig zou vinen. Nu zie ik op internet allemaal nieuwe TomTom's, mijn man heeft al gezegd dat de nieuwe versie hem heel goed leek. Wat zijn jullie ervaringen met zo'n nieuwe versie ( zeg maar, dat je de afslag op het scherm ziet, het blauwe anwb bord )? En wat zit er allemaal bij zo'n TomTom, wel een oplader? En er zijn ook verschillende types, bijv. kl of gewoon TomTom one Europe. Welke zouden jullie aanraden?
    Alvast bedankt,
    Groetjes,
    Vuurmeisje

    ------------------------------------------------------------------------

    Wij hebben ook een TomTom, redelijk nieuwe versie. Ik ben er ontzettend tevreden mee, scheelt me heel wat kilometers omrijden omdat ik weer eens de weg kwijt ben. En als je toch verkeerd rijdt of een weg is afgesloten, berekent hij meteen een nieuwe/alternatieve route.

    Wij hebben gekozen voor de Europaversie omdat we ook wel eens naar het buitenland willen met de auto en dat is dan wel erg handig. Het ligt er dus een beetje aan. Let wel goed op dat de Europaversie dus niet alle landen in Europa erop heeft staan!

    Wij hebben een normaal scherm, je hebt ook die extra grote maar dat vind ik persoonlijk niet nodig.

    Er zit een oplader bij die je dus in de aansteker van je auto kunt pluggen en dus tijdens gebruikt de tomtom meteen oplaadt.

    -------------------------------------------------------------------------

    Ik zou in ieder geval navragen of je ook kaarten kunt blijven updaten.
    Waar je op moet letten is dat de filemeldingen etc een service zijn. Daar moet je je op abonneren, dus dat is extra geld. Ik heb er voor gekozen die service niet te nemen

    Verder.... Wat handig is, is een 'slimme' TomTom. Laat je informeren over de functionaliteiten. Het is heel handig als je TomTom door gebruik 'leert' dat je op maandagochtend echt geen 20 minuten over een bepaalde route doet, omdat er altijd file staat op dat tijdstip. Ik heb een keer een presentatie bijgewoond waar de werking werd uitgelegd. Ik weet alleen niet meer hoe het heet, maar dat weet de verkoper vast wel.

    Als je eenmaal weet welke je wil, kijk dan op Kieskeurig of zo waar ie goedkoop is. Kan zo een paar tientjes schelen!

    -------------------------------------------------------------------------

    Hoi Manuela,
    Heel erg bedankt voor je reactie! We hebben al eens een tomtom op de mobiele telefoon gehad, dus tomtom daar weten we idd van dat het gewoon super is.
    Groetjes,
    Vuurmeisje

    --------------------------------------------------------------------------

    Hoi LadyXochi,
    Ik wou idd een tomtom op Wehkamp kopen, maar ga dan tegen die tijd maar eens de stad in. En goede tip van die vergelijkingssite, had ik helemaal niet aan gedacht...
  2. forum rang 6 NewKidInTown 27 juli 2011 03:07
    Het laatste analistenadvies dat ik tegen kom:

    (Trivano.com) - Op 22 juli 2011 hebben de analisten van Cheuvreux hun beleggingsadvies voor TomTom (TOM2; ISIN: NL0000387058) herhaald. Het advies van Cheuvreux voor TomTom blijft "market underperform".

    De analisten leggen een koersdoel vast van 3,50 EUR.

    ==========================================================================

    Die 3,50 geloof ik wel, kunnen we toch nog iets opveren. Wat ik wel minder vind, is dat underperform, dat hadden ze al geadviseerd en ze hebben gelijk gekregen. Underperform betekent gewoon slechter dan het marktgemiddelde, je kunt dus gewoon beter in andere fondsen beleggen als je tenminste geld wilt verdienen.

    Eerlijkheidshalve moet ik hier ook vermelden dat het gemiddelde koersdoel staat op 5,48. Niet dat we dat serieus hoeven te nemen want dat wordt vooral veroorzaakt door analisten die hun advies niet aanpassen als er winstwaarschuwingen worden afgegeven en na cijfers zoals J.P. Morgan met koersdoel 9,00 van februari 2011.
    Opmerkelijk is wel het koersdoel van Royal Bank of Scotland met hun koopadvies en koersdoel van 8,50 afgegeven op 28-06-2011.
    Dan vraag je je wel af, weten zij iets wat een ander nog niet weet of zijn wij hier nou zo slim ?

    Als ik de reacties hier lees, dan zijn de meeste posters hier niet veel dommer dan de gemiddelde analist. Of beledig ik nu hier iemand ? :-)
    Uitzonderingen daargelaten, ik ga ze hier niet expliciet benoemen, krijgen we weer een schelddraadje en dat is niet de bedoeling.
  3. [verwijderd] 27 juli 2011 07:25
    Nog even terugkomend op de cijfers van Q2-2011 ten opzichte van Q1-2011.

    De inkomsten in Q2-2011 waren 314 miljoen en in Q1-2011... 265 miljoen euro, dat is een verschil van 49 miljoen, desondanks gelijke nettowinst van 11 miljoen zonder rekening te houden met impairment2(afwaardering).
    Overigens de meer inkomsten in Q2-2011 ten opzichte van Q1-2011 zijn te danken aan de businessunit Consumer en niet aan (Automotive, Licensing of Business Solutions).

    Ondanks een hogere totaal omzet in Q2-2011 dus een gelijke nettowinst van 11 miljoen euro in vergelijk met Q1-2011.

    Hoe kan dat nou ?

    Nou dat is dus simpel... we moeten dat dus in de operatingkosten zoeken.
    In Q2-2011 liefst 142 miljoen en in Q1-2011 ...123 miljoen een verschil van 19 miljoen euro.

    Operatingkosten bestaat uit diverse elementen zoals:

    Research and development expenses
    Amortisation of technology & databases
    Marketing expenses
    Selling, general and administrative expenses

    Zoals het financiele report van TomTom aangeeft moeten we binnen de operatingkosten de "schuldige" zoeken bij marketing expences(uitgaven), want die zijn met 20 miljoen gestegen (van 10 miljoen in Q1-2011 naar 30 miljoen in Q2-2011) en binnen marketing expences is grotendeels de "slokkenbrok" reclamecampagne BREAK FREE.

    Je mag verwachten dat "gulzige" BREAK FREE (heeft te maken met HD en niet ADHD) in de toekomst geen windeieren zal leggen.
  4. [verwijderd] 27 juli 2011 09:24
    quote:

    jan6307 schreef op 27 juli 2011 09:15:

    Koers blijft lekker stabiel, mijn aankoop op 3.33 vorige week is nog groen.
    Het vertrouwen komt hier een beetje terug.
    Goedemorgen, ik zie nog geen beeld van vertrouwen in de koers hoor jan6307

    Ik denk, dat we een beetje rond de 3,30 zullen blijven hangen met een nog steeds negatieve beurs.

    Particulieren zullen veelal hun stukjes houden met de gok op een overname
  5. forum rang 4 jan6307 27 juli 2011 09:30
    quote:

    JanK1 schreef op 27 juli 2011 09:24:

    [...]

    Goedemorgen, ik zie nog geen beeld van vertrouwen in de koers hoor jan6307

    Ik denk, dat we een beetje rond de 3,30 zullen blijven hangen met een nog steeds negatieve beurs.

    Particulieren zullen veelal hun stukjes houden met de gok op een overname
    Ik bedoelde hier duidelijk mijn aankoop op 3.33 mee, laat ik voorlopig mooi staan.
    Er is niet voor niets deze stilte bij TT
  6. [verwijderd] 27 juli 2011 09:40
    Waarom omzet Q4-2010 Business Solutions 2 miljoen euro hoger (totaal 16 miljoen) dan de twee daar opvolgende kwartalen (ieder 14 miljoen euro) ????

    Simpel antwoord:

    Bij diverse vervoersbedrijven is er nog wat geld over van de begroting in 2010.
    Dat geld wordt besteed aan een uitbouw van TomTom apparaatjes en abonnementen(WEBFLEET)in hun eigen "vloot" en/of nieuwe contracten gesloten (nieuwe klanten van TomTom) om (verdere) kosten te besparen in 2011 en de jaren volgend.

    Marges op produkten van Business Solutions zijn naar zeggen hoog en klanten zijn TomTom trouw.
  7. [verwijderd] 27 juli 2011 09:47
    koers staat op 3,33.....dit is echt ongelofelijk...dank aan hele fucking bestuur...je kan er niks mee..overname kan niet gebeuren want ze hebben 50% in hun handen...ze doen ook niks om de daling van de koers te stoppen...

    Ik heb al vaker gezegd..en zeg ik nog een keer..GODDIJN IS EEN OPLICHTER!!!!
  8. [verwijderd] 27 juli 2011 09:49
    Tomtomers

    Al geruime tijd beweer ik dat het huidige management incapable is, met als voornaamste redenen. Onduidelijk beleid, tijdens inversteerders bijeenkomst was alles koek en ei 3 weken later kwam er een winstwaarschuwing van 50%, geen reoganisatie planning, veel te veel betaald voor Tele Atlas, aandelen koers van 60 naar 3.33 nu. Wel je eigen zakken vullen maar de IPO aandeelhouder heeft nu een verlies van meer dan 80% ect ect.

    Vanmorgen las ik het zoveelste bewijs van het onkundigheid van het management. BWR schrijft dat er 20miljoen is uitgegeven aan de reclame ‘Break Free’. Nou kan ik niet met zekerheid bepalen of dit ook daadwerkelijk zo is, maar dat doet niet helemaal ter zake.

    ‘Break free’ is in mijn ogen helemaal gericht op HD, je hebt geen PND nodig om in of uit een file te komen. De reclame is gericht dat je niet in de file komt, dus HD om de file te vermijden. HD is in mijn ogen het product waarmee het management de waarde van Tele Atlas wil ‘unlocken’. Het beste service product waarmee geld verdient kan worden.

    Tijdens de cijfers blijkt dat ze maar een ‘take up rate’ hebben van 20%, dus 4 van de 5 rijders zegt na een jaar gratis gebruik we kunnen ook wel zonder het product. Dit is natuurlijk schrikbarend nieuws. (overigens dat het slecht ging met HD was al bekend bij het HarryA Balzak forum, maar dit waren ze ‘per ongeluk’ vergeten te vermelden, dus dit feit was al geruime tijd bekent, ook voor of tijdens de Break Free reclame).

    Nou vraag ik me af, indien je 20miljoen uitgeeft aan nieuwe HD traffic gebruikers, had je dit geld dan niet veel beter kunnen gebruiken, om de take up rate van de huidige gebruikers te verhogen. Door onderzoek waarom het zo laag is, beter uitleg product, eventuele prijsspecifieke dingen, eenmalige routes kopen, HD alleen op bepaalde spits tijden ect etc.

    Waar het om gaat, je geeft 20.000.000 uit aan X nieuwe gebruikers, waarvan dan 80% weer afvalt. Dan kun je toch veel en veel beter proberen de ‘take up rate’ te verhogen ? Die mensen ken je, je hebt een gegevens, je kunt ze via HD bereiken, dan moet je hieruit toch een veel hoger rendement kunnen halen ??

    Ik hoor graag jullie (hopelijk onderbouwde) mening
  9. [verwijderd] 27 juli 2011 09:58
    quote:

    Guppie59 schreef op 27 juli 2011 09:49:

    Tomtomers

    Al geruime tijd beweer ik dat het huidige management incapable is, met als voornaamste redenen. Onduidelijk beleid, tijdens inversteerders bijeenkomst was alles koek en ei 3 weken later kwam er een winstwaarschuwing van 50%, geen reoganisatie planning, veel te veel betaald voor Tele Atlas, aandelen koers van 60 naar 3.33 nu. Wel je eigen zakken vullen maar de IPO aandeelhouder heeft nu een verlies van meer dan 80% ect ect.

    Vanmorgen las ik het zoveelste bewijs van het onkundigheid van het management. BWR schrijft dat er 20miljoen is uitgegeven aan de reclame ‘Break Free’. Nou kan ik niet met zekerheid bepalen of dit ook daadwerkelijk zo is, maar dat doet niet helemaal ter zake.

    ‘Break free’ is in mijn ogen helemaal gericht op HD, je hebt geen PND nodig om in of uit een file te komen. De reclame is gericht dat je niet in de file komt, dus HD om de file te vermijden. HD is in mijn ogen het product waarmee het management de waarde van Tele Atlas wil ‘unlocken’. Het beste service product waarmee geld verdient kan worden.

    Tijdens de cijfers blijkt dat ze maar een ‘take up rate’ hebben van 20%, dus 4 van de 5 rijders zegt na een jaar gratis gebruik we kunnen ook wel zonder het product. Dit is natuurlijk schrikbarend nieuws. (overigens dat het slecht ging met HD was al bekend bij het HarryA Balzak forum, maar dit waren ze ‘per ongeluk’ vergeten te vermelden, dus dit feit was al geruime tijd bekent, ook voor of tijdens de Break Free reclame).

    Nou vraag ik me af, indien je 20miljoen uitgeeft aan nieuwe HD traffic gebruikers, had je dit geld dan niet veel beter kunnen gebruiken, om de take up rate van de huidige gebruikers te verhogen. Door onderzoek waarom het zo laag is, beter uitleg product, eventuele prijsspecifieke dingen, eenmalige routes kopen, HD alleen op bepaalde spits tijden ect etc.

    Waar het om gaat, je geeft 20.000.000 uit aan X nieuwe gebruikers, waarvan dan 80% weer afvalt. Dan kun je toch veel en veel beter proberen de ‘take up rate’ te verhogen ? Die mensen ken je, je hebt een gegevens, je kunt ze via HD bereiken, dan moet je hieruit toch een veel hoger rendement kunnen halen ??

    Ik hoor graag jullie (hopelijk onderbouwde) mening

    TV reclame maken..bereik je veel mensen....
  10. [verwijderd] 27 juli 2011 09:58
    quote:

    jan6307 schreef op 27 juli 2011 09:53:

    Het beledigen van mensen ( Harrie) is niet nodig Guppie, maar ons forum draait weer.

    De contacten met TT lopen voorspoedig.
    Jan geeft even aan waar ik Harry beledig ? Ik geef allen aan dat jullie bewsut slechte informatie achter houden, of wil je dit ontkennen ?

    Ik hoop dat jullie contacten vruchtbaarder zijn dan hoe tomtom met zijn inversteerders omgaat
  11. [verwijderd] 27 juli 2011 09:59
    wat te doen voor tomtom...

    1. stoppen met reclames maken op internet zo als campagne ( break free) dat sloeg echt nergens op..weg gegooid geld..gebruik tv reclames..veel mensen hebben totaal geen idee wat hd-traffic is..reclames tijdens de popstar of the voice of holland..met duidelijk uitleg..dan zullen veel klanten begrijpen wat het inhoud..en ook op rtl dan kunnen die gasten van rtlz wat positiever zijn over tomtom..

    2. i-phone app goed beveiligen ..er worden 100 duizend apps verkocht in 3 maanden ...maar er worden ook 10 miljoen apps gekraakt..nadeel die klanten kopen geen navigatie + je loopt inkomsten mis..sluit deal met apple..tomtom apps standaard op de i-phone...2 vliegen in 1 klap..op deze manier schakel je alle i-phone navigatie leverancier in 1 klap uit..

    3. maak een prototype inbouw voor auto's met carkit..en kijk of er veel aanvragen binnen komen..zo ja ga lekker produceren..400 of 500 euro..incl inbouw..deal met sony levert niks op niemand gaat 1200 euro betalen...voordelen inbouw is constant aan met hd-traffic dus goed voor de dekking en nauwkeurigheid. en betaalbaar..

    4. zorg dat klanten updates automatisch kunnen doen zonder dat ze verbinding moeten maken met hun pc...

    5. ga op onderzoek naar gedrag van de consument..wat ze willen..waar willen ze voor betalen..dit is heel belangrijk..zo kun je beter innoveren..

    6..Goddijn stop met commentaar geven..na de cijfers..je bakt er niks van..en laat dit aan wat jongeren over..
  12. [verwijderd] 27 juli 2011 10:06
    quote:

    Guppie59 schreef op 27 juli 2011 09:58:

    [...]

    Jan geeft even aan waar ik Harry beledig ? Ik geef allen aan dat jullie bewsut slechte informatie achter houden, of wil je dit ontkennen ?

    Ik hoop dat jullie contacten vruchtbaarder zijn dan hoe tomtom met zijn inversteerders omgaat

    Jij ontkent toch ook nog steeds dat jij Straddleman/EP bent/was?

    Jullie zaten Harry uit te lachen omdat hij een afspraak had bij Tomtom en dan nu zeggen dat hij informatie achter houd vind ik zwak.

    Hij nam tenminste de moeite om meer info te krijgen bij Tomtom. En denk je dan dat Harry die info gaat delen met iemand die de boel als Straddleman/Ep heeft opgelicht?
  13. [verwijderd] 27 juli 2011 10:06
    Rabobank heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van €3,30 naar €2,50 en tegelijkertijd het advies gewijzigd van 'houden' naar 'reduceren'. De bank vreest voor een aanhoudende teruggang van de omzet bij het navigatiebedrijf, dat de glijvlucht van de afgelopen maanden vervolgde met een 1,2% lagere koers.
  14. [verwijderd] 27 juli 2011 10:11
    quote:

    ilko schreef op 27 juli 2011 10:06:

    Rabobank heeft het koersdoel voor TomTom verlaagd van €3,30 naar €2,50 en tegelijkertijd het advies gewijzigd van 'houden' naar 'reduceren'. De bank vreest voor een aanhoudende teruggang van de omzet bij het navigatiebedrijf, dat de glijvlucht van de afgelopen maanden vervolgde met een 1,2% lagere koers.
    Erg indrukkenwekkend van de Rabo, weer een sterk staaltje mosterd na de maaltijd.. sukkels
  15. Alles kwijt 27 juli 2011 10:14
    Mensen de afgelopen weken heb ik ook een paar keer TomTom in bezit gehad. Ik koop nog wel eens een aandeel als het hard gevallen is. De dag of dagen daarna wil het nog wel eens herstellen en verpats ik ze weer. Maar dat is en blijft natuurlijk elke keer een gokje.
    Mar ik zo vrij zijn om jullie te vragen wat jullie reden is om Tom Tom aandelen in bezit te houden? En ook wat het jullie nog opbrengt om te posten in dit draadje? Mijn gevoel - maar dat is een gevoel he - is, dat er geen reden is (anders dan een overname) waarom de koers van Tom Tom in de komende tijd ineens de lucht in zal schieten. M.a.w. wat hebben jullie nog te zoeken in dit aandeel?
113 Posts
Pagina: 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links