Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,550 10 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,550 - 5,625
  • 204.317 Gem. (3M) 274,3K

Tom Tom april 2017

2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 143 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 eduardo3105 15 april 2017 19:55
    quote:

    VOORTS schreef op 15 april 2017 18:35:

    Ik houd ook ernstig rekening met een stotter partij en tegenvallende cijfers.
    Maar je kunt HG natuurlijk niks kwalijk nemen de transitie loopt nog niet zo lang.

    Ik koop nu in ieder geval een sloot putjes ter bescherming. De april opties zijn bijna gratis. Ik laat me niet nog een keer naaien door HG. Verder blijf ik wel zitten want ik geloof wel in de toekomst en zoals de loterij reclame maakt; Hij kan zomaar vallen.
  2. aandeeltje! 15 april 2017 23:13
    quote:

    eduardo3105 schreef op 15 april 2017 19:55:

    [...]
    Ik koop nu in ieder geval een sloot putjes ter bescherming. De april opties zijn bijna gratis. Ik laat me niet nog een keer naaien door HG. Verder blijf ik wel zitten want ik geloof wel in de toekomst en zoals de loterij reclame maakt; Hij kan zomaar vallen.
    Ik koop ook wat putjes, gewoon om te verdienen. De koers is hoog zat.
    En kwa loterij: nou die valt niet.
  3. [verwijderd] 16 april 2017 11:48
    Ik hoop maar dat de analisten tijdens de CC nu zeer scherp zullen zijn en zeer veel doorvragen, misschien analisten mailen?
    Vragenlijstje maken en mailen naar ABN/ING?MdD? Of heeft het allemaal geen zin ...
    HG en friends willen zo langzaam aan toch ook hogere koersen en endgame, afsplitsing/verkoop zou je zeggen..? Het duurt zo verschrikkelijk lang allemaal.
  4. forum rang 6 Dutchy Ron 16 april 2017 11:54
    Likely, Apple is working to create the “Apple experience” in self-driving cars, Moorhead said. He expects the firm is creating a safe and effective autonomous-driving system based on computer vision, laser-based navigation and mapping, while also building an in-car environment for passengers that leverages Apple’s dominant position in entertainment and workspace technology.

    staugustine.com/business/2017-04-15/i...

  5. [verwijderd] 16 april 2017 12:56
    quote:

    Stille vennoot schreef op 16 april 2017 11:48:

    Ik hoop maar dat de analisten tijdens de CC nu zeer scherp zullen zijn en zeer veel doorvragen, misschien analisten mailen?
    Vragenlijstje maken en mailen naar ABN/ING?MdD? Of heeft het allemaal geen zin ...
    HG en friends willen zo langzaam aan toch ook hogere koersen en endgame, afsplitsing/verkoop zou je zeggen..? Het duurt zo verschrikkelijk lang allemaal.
    Dit heeft allemaal geen zin. Zolang het management ook grootaandeelhouder is, heeft de vergadering van aandeelhouders geen werkelijke invloed op het beleid.

    Is dat kwalijk? Aangezien de oprichters vanaf de beursgang grootaandeelhouders zijn, is dit een factor die reeds is ingeprijsd. In het geval van TT is dit een negatieve factor en dat verklaart mede de relatief bescheiden waardering van TomTom.

    Zou het een goede zaak zijn als er nieuw management zou komen? Zeker, TT is actief binnen enkele zeer veelbelovende sectoren. Het huidig management heeft echter geen goed trackrecord qua strategische beslissingen, ik heb het gevoel dat ze een beetje aanmodderen:

    1. Ze hebben veel te laat gereageerd op de opkomst van de smartphone, ze hadden direct een gratis app moeten introduceren (dan hadden ze nu zodanig veel data gehad, dat deals onder veel betere voorwaarden afgesloten zouden worden, waarom is er geen Waze achtig product gelanceerd?
    2. Geen innovatie qua pnd's: ik wordt altijd erg enthousiast als ik naar een bedrijf als navdy kijk, volgens mij is dit versie 2.0 van een pnd. TT had ook zoiets kunnen maken!
    3. Aangezien er geen werkelijke innovatie bij pnd's heeft plaatsgevonden, hadden ze iets met deze pnd's moeten doen. Een optie was geweest om het Philips scenario te volgen: verkoop aan chinese partij met een licentie voor de kaarten erbij( en afspraak omtrend de data), nu hebben ze voor een aanmodder-scenario gekozen.
    4 Sports, ze hebben zich teveel laten meeslepen door de toenmalige hype. Dit product heeft vrijwel geen synergie met de overige activiteiten. Waarom zou TT dit beter kunnen dan de grote concurrenten? Waarom stoten ze het niet af?
    5. kaarten/automotive: dit lijken ze redelijk goed te doen (behalve dat ze indertijd Teleatlas te duur hebben overgenomen. Toch hoop ik dat ze een duidelijk strategisch plan hebben. De concurrentie zit namelijk niet stil....
    6. Telematics: Ik heb het gevoel dat ze hier kansen missen, waarom alleen telematics met auto's/vrachtwagens/bestelauto's? waarom niet met meer apparaten ( Zoals Calamp corp wel doet)

    Concluderend: Het huidige beleid zal uiteindelijk enige aandeelhouderswaarde creëren. Gezien de aanwezig kansen is dat wel onder de maat. Door de aandeelhoudersstructuur is dat wel het hoogst haalbare (Als ik Goddijn was zou ik ook niet af treden, het is toch veel te leuk om in zo'n innovatieve omgeving mee te kunnen spelen!)

    Excuses voor mijn lange stuk tekst (ik had wat meer tijd vandaag!).
  6. forum rang 4 shaai 16 april 2017 22:47
    quote:

    Lord of the flies schreef op 16 april 2017 12:56:

    [...]

    mooie post!

    aandeelhouders altijd al gezegd: ze runnen niet de bizz voor de aandeelhouders, maar voor zichzelf (hobby) en de friends, fam en personeel. Voor de aandeelhouders denken ze imo: wacht maar en ze verwachten dat het in de endgame wel goed komt. En met kortetermijn aandeelhouders (zoals ik) hebben ze weinig op. En hoe lager tot die tijd de koers, hoe meer opties voor iedereen (behalve huidige aandeelhouders)

    1) idd, had ik me niet zo gereageerd, maar hadden ze het ook gekund? Wellicht hadden ze zoiets veelbelovends vroeg moeten overnemen?

    2) ik heb de nieuwste 2x gekocht, lifetime maps en traffic en flitsersis fantastisch, maar er zitten ook schandalig slechte issues aan, cheapskate chip die het opstarten gewoon te lang laat duren, met halve bug soms, een enkele verslechtering, die met een simpele optionaliteit had kunnen opgelost (als je voorbij je eindadres rijdt omdat je niet kan stoppen zoals in een drukke stad, stopt je hele route er mee. Blokkade opde weg is verslechterd tov de allereerste PND, scherm schittert als een dolle: sterk verslechterd. Service belabberd, ik schreef een lange serieuze mail, werd met standaard-afscheep-praatjes het bos ingestuurd.

    3) aanmodderscenario is helaas een geniale omschrijving

    4) tja, enerzijds ja, en verkeken op de hype, maar doen hun watches het niet goed? paar vrienden (van die suffe joggers die over rondetijden praten) liepen met nieuwe rond, en is die TomTom GoPro nou wel of niet goed? dat idee van die standaard editing vond ik wel slim. Maar ja, dat is imo voor snowboarders, niet voor skieers ;-)
    EN: Consumer lijkt mij DE oplossing voor ooit een afstoting, dat de founders door kunnen spelen, als ze ooit eens de tent verkopen

    5) ik hoop dat ze een mooi plan hebben om er meer uit te halen dan kapitaliseeren ten tijde van de HERE deal mogelijk was

    6) misschien, maar telematics ken ik via iemand in sales, en anders dan je zou verwachten is het geen makkelijke markt. Voor grote fleets lijkt het een no-brainer, maar er zit qua calibratie meer tijd en werk in dan je denkt, en (brainfart die me nu te binnen schiet: misschien is de truckfleetmarkt wel zo conservatief-dom als het Nederlands elftal die denkt dat je niet kan trainen op penanties)
2.857 Posts
Pagina: «« 1 ... 66 67 68 69 70 ... 143 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links