Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
TromDom schreef op 20 januari 2017 17:46 :
[...]
Waarom zou hij het tegendeel willen bewijzen? Hij ziet iig af van Mobileye, dat is zeker. Maar waarom zou hij willen afzien van HD maps?
Keep it simple, cheap, less is more, etc. Als er mensen zijn die beweren dat HD-Maps over 5 tot 10 jaar niet meer nodig zijn, waarom zou je daar dan tijdelijk in investeren. Waardoor zijn HD-maps over 10 jr niet meer nodig en wat weerhoudt Elon om daar nu al niet op in te zetten?
TomTom heeft een businessmodel opgesteld dat uitgaat van enorme uitbreiding van het aantal kilometers in HD map (zeg maar heel de wereld mappen in HD) en dat tegelijk rekening houdt met het niet meer nodig zijn ervan voor positionering van de SDC over 5 jaar. Alles verandert snel en heftig tegenwoordig, het wordt een enorme boom.
Dutchy Ron schreef op 20 januari 2017 17:55 :
[...]
Keep it simple, cheap, less is more, etc.
Als er mensen zijn die beweren dat HD-Maps over 5 tot 10 jaar niet meer nodig zijn, waarom zou je daar dan tijdelijk in investeren. Waardoor zijn HD-maps over 10 jr niet meer nodig en wat weerhoudt Elon om daar nu al niet op in te zetten?
Dat is natuurlijk onzin. Je kunt nog geen paar jaren vooruit kijken vwb autonoom rijden. Dus ja, dat gaat 2at dat betreft om zoveel dingen. Het is gewoon een keuze maken, maken de beste mix denk ik. En die heeft nvidia/bosch én tomtom, als ik de keuze mocht maken. Maar goed, het is afwachten.
Waarom wordt door velen het onderscheid niet gezien tussen de basiskaart en de map laag. De basiskaart is nodig om, dmv wat voor laag dan ook, je positie te bepalen op die kaart. Die kaart is ook nodig om de auto zijn doel te laten bepalen. Die extra lagen zijn nodig om die route veilig af te leggen en om je zuiver positie te bepalen. De tools (camera's,sensoren etc) zorgen daarvoor. Ook zorgen die er voor dat de omgeving bekend is met alles wat je tegenkomt of passeert. Die plaatsbepaling op de kaart kan / moet zelflerend zijn om echte veiligheid te bewerkstelligen. Althans dat is mijn mening.
Zonder voldoende technische en inhoudelijke kennis blijft het gissen, we kunnen ook moeilijk inschatten hoe snel nieuwe ontwikkelingen in de markt kunnen worden gezet en wat daarvan de impact is. Je wilt bijvoorbeeld niet telkens alle Tesla's HW1, HW2, etc moeten terugroepen voor nieuwe hardware, je wilt ook niet wen technische levensduur van 3jr voor een auto van 80k of meer. Dit vraagt om een slim, wendbaar en schaalbaar business model. Daar ligt ook een behooorlijke uitdaging. Volgens mij zou Tesla in staat moeten zijn level 5 op bepaalde snelwegen te kunnen ondersteunen. Alleen voor die snelwegen waar wordt voldaan alle veiligheidseisen. Dat kan zelfs een gecertificeerde HD-map en software zijn.
Bert van M schreef op 20 januari 2017 18:38 :
Waarom wordt door velen het onderscheid niet gezien tussen de basiskaart en de map laag. De basiskaart is nodig om, dmv wat voor laag dan ook, je positie te bepalen op die kaart. Die kaart is ook nodig om de auto zijn doel te laten bepalen. Die extra lagen zijn nodig om die route veilig af te leggen en om je zuiver positie te bepalen. De tools (camera's,sensoren etc) zorgen daarvoor. Ook zorgen die er voor dat de omgeving bekend is met alles wat je tegenkomt of passeert. Die plaatsbepaling op de kaart kan / moet zelflerend zijn om echte veiligheid te bewerkstelligen. Althans dat is mijn mening.
Deze toepassing doet het zonder maps, alleen met een begin- en eindpunt. beeline.co Stel dat je zo'n nvdia apparaat gebruikt om 1000 keer de route tussen A en B in kaart te brengen dan heb je een map lijkt me.
mjmj schreef op 20 januari 2017 19:30 :
[...]
Deze toepassing doet het zonder maps alleen met een begin- en eindpunt.
Stel dat je zo'n nvdia apparaat gebruikt om 1000 keer de route tussen A en B in kaart te brengen dan heb je een map lijkt me.
Dan heb je geen map maar een route die ergens op gesitueerd moet zijn. Voor je echter voor de eerste keer van A naar B gaat moet je wel weten waar A of B ligt
mjmj schreef op 20 januari 2017 19:30 :
[...]
Deze toepassing doet het zonder maps, alleen met een begin- en eindpunt.
beeline.co Stel dat je zo'n nvdia apparaat gebruikt om 1000 keer de route tussen A en B in kaart te brengen dan heb je een map lijkt me.
Dus ik moet 1000 keer een pond vers gerookte paling in Spaarndam halen vanaf mijn woonhuis voordat dat ding het weet waar de rokerij is. Dan moet ik toch nog zeggen dat ik trek in paling heb. Hmmmm ??
Toch blijft dat interview van BNR mij fascineren. Goddijn zegt letterlijk: "Ik vind dat het heel goed gaat met TomTom" Terwijl hij in het interview met Vincent in 2013 nog zegt "TomTom moet de weg terug zien te vinden" Interview BNR: www.bnr.nl/radio/bnr-zakendoen-met/10... Interview Vincent: youtu.be/aergQEtQzXw?t=2m58s Goddijn is de nuchterheid zelve, dus als hij zo'n uitspraak doet dan staat er toch echt een goed kwartaal te wachten.
Nvidia zeigt es Apple –und TomTom, Nuance zeigen die Zukunft TomTom top Die Ohren gespitzt haben Zuhörer auch bei den CES-News des Kartenspezialisten TomTom: 82 Prozent aller Aussteller in der Automotive Hall prüfen TomTom HD Maps für die Entwicklung zukünftiger Lösungen für das autonome Fahren. Volkswagen, Peugeot, Bosch und Nvidia sind bereits Kunden. Auch der neue Tesla-Fighter Lucid Air setzt bei seinem selbstfahrenden Auto auf Daten von TomTom. Spekulativ kaufen!www.deraktionaer.de/aktie/nvidia-zeig...
Koos99 schreef op 20 januari 2017 15:59 :
[...]
@Hik stel dat je gelijk hebt, zou het dan niet een logische vervolgstap zijn om te stellen dat HD maps overbodig (kunnen) worden voor autonomous driving?
Ik heb enkele van die lezing van Jen-Hsun Huang beluisterd, en ik blijf elke keer met dezelfde vraag zitten.
Eerst vertelt hij dat ze intensief met map makers samen werken en dat HD maps onontbeerlijk zijn.
Vervolgens komt de BB8 aan bod, en komt een even enthousiast verhaal over het feit dat dit systeem geheel zelf lerend is.
Hoe moet ik die 2 aspecten in de lezing van Huang met elkaar rijmen?
Koos, ik zit weer even bij te lezen en misschien ontdek ik zo dat er al iemand anders heeft gereageerd. Ik denk dat je HD-maps (en RoadDNA) kunt gebruiken voor 2 doelen: (A) localisatie op de weg (B) efficiënte object-detectie. Voor (A) zou wellicht ook in veel situaties zonder HD-maps/RoadDNA kunnen (met HDmaps-RoadDNA als backup vopor extreme situaties als sneeuw e.d.). Als er wordt gezegd dat HD-kaarten onontbeerlijkl zijn gaat het denk ik vooral (B), het ontdekken van objecten door de waargenomen 3D-werkelijkheid te vergelijken met de "norm voor een omgeving zonder objecten (de HDmap/RoadDNA). Laten we hopen dat het bouwwerk dat TomTom daarvoor heeft opgezet in de afgelopen jaren niet snel te disrupten is.
recital schreef op 20 januari 2017 20:15 :
Nvidia zeigt es Apple –und TomTom, Nuance zeigen die Zukunft
TomTom top
Die Ohren gespitzt haben Zuhörer auch bei den CES-News des Kartenspezialisten TomTom: 82 Prozent aller Aussteller in der Automotive Hall prüfen TomTom HD Maps für die Entwicklung zukünftiger Lösungen für das autonome Fahren. Volkswagen, Peugeot, Bosch und Nvidia sind bereits Kunden. Auch der neue Tesla-Fighter Lucid Air setzt bei seinem selbstfahrenden Auto auf Daten von TomTom. Spekulativ kaufen!
www.deraktionaer.de/aktie/nvidia-zeig... Normaal is der Aktionär uitstekend geïnformeerd, maar hier missen ze even het essentiële punt dat de Lucid deal "ouwe meuk" betreft zoals ik dat oneerbiedig pleeg te noemen (traditionele automotive grade maps, NavKit, Traffic, Cloud). Het lijkt er juist op dat ze voor het zelfrijden eerst andere paden willen bewandelen. Overigens realiseer ik mij verdomde goed dat wat ik "ouwe meuk" noem in de komende 5-10 jaar nog een belangrijke rol zal spelen in het verdienmodel van TomTom. Zeker als er meer en meer map-gerelateerde ADAS-snufjes zouden worden toegevoegd. Tesla is de grote hoop voor TomTom om zodanige druk op de ketel te zetten dat het de concurrentie simpelweg aan tijd zal ontbreken voor een inhaalslag.
Dutchy Ron schreef op 20 januari 2017 18:43 :
Zonder voldoende technische en inhoudelijke kennis blijft het gissen, we kunnen ook moeilijk inschatten hoe snel nieuwe ontwikkelingen in de markt kunnen worden gezet en wat daarvan de impact is. Je wilt bijvoorbeeld niet telkens alle Tesla's HW1, HW2, etc moeten terugroepen voor nieuwe hardware, je wilt ook niet wen technische levensduur van 3jr voor een auto van 80k of meer. Dit vraagt om een slim, wendbaar en schaalbaar business model. Daar ligt ook een behooorlijke uitdaging. Volgens mij zou Tesla in staat moeten zijn level 5 op bepaalde snelwegen te kunnen ondersteunen. Alleen voor die snelwegen waar wordt voldaan alle veiligheidseisen. Dat kan zelfs een gecertificeerde HD-map en software zijn.
Ik verwacht dat er vanzelf een dynamische, zelflerende "Level-classificatie" systematiek zal ontstaan die de actuele omgeving waar je rijdt inschat qua veiligheid en de bedieningsinstructies daarop zal afstemmen. Door wegwerkzaamheden kan bijvoorbeeld een level 5 snelweg traject opeens veranderen in een level 3 omgeving. In het verwerken/distribueren van alle relevante level-classificeringssignalen zou TomTom's verwerkingsfabriek weer een belangrijke rol kunnen spelen. Maar dan moeten er wel in 2017 spijkers met koppen worden geslagen om zoveel mogelijk van die 82% echt definitief aan zich te binden voor dynamisch gedistribueerde HDmaps/RoadDNA, waarna die laatste 18% ook wel volgen. DAT is de Holy Grail: DE leverancier worden van dynamische "norm-kaarten / efficiënt verwerkbare 3D-abstracties"!
recital schreef op 20 januari 2017 20:15 :
Nvidia zeigt es Apple –und TomTom, Nuance zeigen die Zukunft
TomTom top
Die Ohren gespitzt haben Zuhörer auch bei den CES-News des Kartenspezialisten TomTom: 82 Prozent aller Aussteller in der Automotive Hall prüfen TomTom HD Maps für die Entwicklung zukünftiger Lösungen für das autonome Fahren. Volkswagen, Peugeot, Bosch und Nvidia sind bereits Kunden. Auch der neue Tesla-Fighter Lucid Air setzt bei seinem selbstfahrenden Auto auf Daten von TomTom. Spekulativ kaufen!
www.deraktionaer.de/aktie/nvidia-zeig... Vooral dit ook, wat ouder, maar nog actueel? Die Hersteller BMW, VW oder Re¬nault werden daher noch intensiver in das autonome Fahren investieren – und dafür essenzielles Kartenmaterial auch von TomTom einkaufen
Nog een knappe kop van Google toegevoegd aan kaartdivisie van Uberwww.theverge.com/2017/1/20/14339598/u... On his personal blog, Singhal said he was looking forward to tackling the challenge of helping Uber build maps for autonomous vehicles. “It’s hard enough to connect millions of drivers to millions of riders in real time while creating optimal routes for drivers,” he said. “Add to that the twist of predicting real-time traffic, pooling multiple riders and making the system economically attractive for everyone — and now you have one of the most challenging computer science problems I’ve encountered in my thirty-year career.” Concurrentie zit niet stil, heeft diepe zakken en haalt veel expertise in huis
Achteraf gezien had BNR aan HG eigenlijk nog moeten vragen wat de impact is voor de TT Uber deal nu Uber nadien bekend heeft gemaakt 500miljoen te investeren in eigen kaarten (of layers). Dat laatste is niet duidelijk.
Dutchy Ron schreef op 20 januari 2017 22:13 :
Nog een knappe kop van Google toegevoegd aan kaartdivisie van Uber
www.theverge.com/2017/1/20/14339598/u... Concurrentie zit niet stil, heeft diepe zakken en haalt veel expertise in huis
Tsja, 500 miljoen uitgeven aan het maken van wereldwijde kaart. Er staat nergens dat ze met dat bedrag klaar zijn. In tegendeel; voor de meeste activiteiten is gebleken dat ze meer geld nodig hebben dan eerder begroot. Ik heb wel respect voor het opportunisme waarmee ze zaken aanpakken, het maakt het allemaal wel interessant
Uber begint natuurlijk niet als eerste in de Achterhoek maar in de grote steden. IoT draait in de toekomst om localization, connectivity en mobility. De vervoermiddelen worden computers en de smartphone de AB voor alles. De transitie vd infrastructuur is ook een boeiende. Het valt niet mee om met de 'old skool' ingenieurs te innoveren in het tempo van de technologie. Het een kan het ander wel eens vertragen. Fascinerende tijd gaan we tegemoet. Velen zulllen afhaken en wellicht niet meer mee kunnen komen. Daar is het afschaffen van de blauwe envelop niets bij.
Topprijzen voor goede bedrijven 36 min geleden Edwin van der Schoot Private equity investeerders en banken staan te springen om bedrijfsovernames te financieren. Gevolg: bizar hoge prijzen voor goede bedrijven.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)