Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TOMTOM NOVEMBER 2016

5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 254 255 256 257 258 ... 270 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. PentaGoNix 28 november 2016 16:06
    TomTom voelt zich maar op 1 positie erg prettig, namelijk de FLOP TOP 3. En waar staat TT? Idd, in de FLOP TOP 3, zoals veel vaker dit jaar. Ik begrijp wel waarom er geen kopers zijn. Op positief nieuws stijgt TT 1 dag en daarna daalt hij nog harder en bij een negatieve beurs staat TT altijd in de FLOP 3. Er zijn vele aandelen die meer opleveren dan dit aandeel waar men geen vertrouwen meer in heeft.
  2. [verwijderd] 28 november 2016 16:17
    quote:

    _Giulietta_ schreef op 28 november 2016 15:28:

    [...]

    Aangezien dit mij zo intrigeerde heb ik het toch maar eens bekeken, ik blijf echter wel met wat vragen achter welke je misschien zou kunnen verhelderen voor me:

    - waar zijn de huizen binnen die 500 meter radius?
    - hoe kun je 2km varen, vervolgens de stad in en uit voor je Saturday Night Fever en vervolgens toch met een uurtje of 2 weer thuis zijn? Gaat dit wellicht met helikopter?
    - het lijkt er op alsof je nog volgens de Nederlandse tijdzone leeft, is dit vanwege contact met familie en vrienden alhier?

    Ik ben oprecht erg benieuwd, het is mooi om iets te hebben om over te dromen en wie weet mag ik mezelf ooit onder de gelukkigen scharen.
    Goede vragen.
    Lijkt of hij last heeft van Münchausen by Internet.

    Hulp zoeken is de volgende stap.
  3. [verwijderd] 28 november 2016 16:23
    quote:

    PaulusGrnfld schreef op 28 november 2016 16:11:

    Het dumpen van grote aantallen aandelen op het laagste punt van de dag blijft doorgaan.
    Het illegale koerssturen is nog niet klaar, maar er komt een dag dat ze klaar zijn of opgepakt zijn, moet je kijken wat de koers dan doet!
    Dan rolt iedereen weer over elkaar om aandelen te kopen!
    Bij goed nieuws, nieuwe deal, zal het weer enorm hard stijgen.
    Ga wat beters doen, wat nuttigs.
    Want goed nieuws is bij TT geen garantie voor een koersstijging (over een paar dagen/weken gemeten).
  4. [verwijderd] 28 november 2016 16:42
    quote:

    PaulusGrnfld schreef op 28 november 2016 16:11:

    [Modbreak IEX: Gelieve niet zonder enige onderbouwing beschuldigingen van illegale activiteiten te plaatsen, bericht is bij dezen verwijderd.]
    Moderatie, ik zie dat U vandaag erg enthousiast bent met alles te verwijderen, maar ik geef WEL onderbouwing voor de illegale koerssturing die dagelijks plaatsvindt en wat ik meld op het moment dat het gebeurt, door middel van feiten!
    De AFM heeft mij zelf gezegd dat dat illegaal is, als dat niet genoeg 'onderbouwing' is dan snap ik het ook niet meer!
  5. forum rang 4 JvH 28 november 2016 17:16
    Tags: TomTom
    Door Martine Hafkamp | 28 november 2016 | in Fondsen | Geen reacties » | 191 keer gelezen

    Navigatiekaarten worden in een wereld van autonoom autorijden steeds belangrijker. Nokia’s HERE is in het recente verleden al voor 2,8 miljard euro aan BMW, Audi en Mercedes verkocht. Een topman van HERE zei ooit dat ‘kaarten voor zelfrijdende auto’s zijn zoals spoorrails voor treinen’. De kaarten van TomTom, als laatste onafhankelijke partij, zijn dus zeker veel geld waard.

    TomTom investeert veel geld in R&D. Dit jaar geeft de onderneming hieraan tussen 120-125 miljoen euro uit. Tot en met 2018 neemt dit bedrag verder toe. Het aantal werknemers stijgt eveneens; alleen in India al werken ongeveer 2.000 mensen.

    TomTom is opgedeeld in vier business units. Drie van de vier business units kennen een groeiende omzet, waaronder Telematics (vlootbeheer, connected cars en andere diensten), Licensing (licenties van kaarten en navigatiedata) en Automotive (kaarten voor automobielfabrikanten). De Consumer divisie (navigatiekastjes, action cams, fitness trackers en horloges), in 2015 goed voor 62 procent van de totale verkopen, kampt echter al geruime tijd met een teruglopende omzet. TomTom weet die teruggang steeds beter op te vangen met de overige business. De transformatie van een hardware- naar een software bedrijf is volop gaande.

    De onderneming heeft de laatste jaren veel licentie deals gesloten met grote automobielfabrikanten. Zo won TomTom deals met onder andere Volvo Cars en Volkswagen. Bosch en Nvidia kan TomTom ook in het rijtje zetten met bedrijven waarmee men samenwerkt. Met deze laatste twee spelers is TomTom vooral actief op het gebied van de ontwikkelingen op het gebied van autonoom rijden. Nvidia brengt de technologie voor autonoom rijden wereldwijd aan de man; het is een voorloper in dit segment. Bosch is een belangrijke toeleverancier voor de auto-industrie en een pionier wat betreft de software en techniek voor ‘driverless cars’. TomTom heeft voor deze twee al ruim 206.000 km in kaart gebracht.

    Het aangekondigde samenwerkingscontract met Uber eind vorig jaar was de kers op de taart. TomTom maakte met Uber de afspraak deze laatste te voorzien van kaarten en verkeersinformatie in meer dan 300 steden wereldwijd. De onafhankelijke positie sprak in het voordeel van TomTom. TomTom deelt geen waardevolle informatie met andere partijen. Uber werkt (noodzakelijkerwijs) tevens met Google Maps, maar investeert daarnaast mondjesmaat zelf in kaarten. Het blijft echter een moeilijk, kostbaar en tijdrovend proces.

    Mede door de overname van HERE, de deal met Uber en een reeks aan andere samenwerkingsverbanden presteerde de koers van TomTom in 2015 fenomenaal. Begin 2016 koelde het enthousiasme onder beleggers af. Enerzijds had dit te maken met de algemene voorzichtigheid op de beurs, anderzijds liet TomTom beleggers in februari weten dat de omzet dit jaar met slechts vijf procent zou groeien.

    De technologie van TomTom is echter essentieel voor de ontwikkelingen op het gebied van zelfrijdende auto’s. Door de enorme voorsprong in kennis en technologie blijft TomTom een speler van formaat die een grote rol zal blijven spelen. Op de korte termijn wordt door de dalende omzet in consumentenproducten en de forse investeringen in R&D echter geen grote stijging van de bedrijfswinst verwacht.

    De kans is groot dat TomTom haar marktaandeel in Automotive, Licensing en Telematics kan blijven uitbreiden; in deze twee divisies zal de omzet blijven groeien. Op de onlangs gehouden Technology Day meldde TomTom zelf dat men goed is gepositioneerd om de groeimogelijkheden voor deze drie divisies vast te leggen. De omzetverwachting hiervoor werd dan ook verhoogd. Consumentenproducten zullen een steeds kleiner deel van de omzet van het bedrijf uitmaken. De divisie Telematics is inmiddels al de grootste bijdrager aan de operationele winst.

    De aandelen zitten grotendeels in vaste handen bij de oprichters, die ook nog steeds operationeel bij het bedrijf betrokken zijn. Op basis van de koers/winstverhouding is TomTom niet één van de goedkoopste aandelen. Op basis van de verwachte winst van 2017 daalt de koerswinstverhouding naar 28 en voor 2018 naar 21 keer de winst. Als belegger koop je echter wel een bedrijf dat voorop loopt in heel belangrijke ontwikkelingen in de automobiele branche. Het is naar mijn mening nog steeds een mooi moment om in te stappen, vóór het aandeel een versnelling hoger schakelt.

    Auteur heeft privé geen positie, cliënten van Fintessa hebben langlopende gekochte calls op TomTom in portefeuille. De redactie heeft geen positie in de genoemde effecten.

    Martine Hafkamp
    Fintessa Vermogensbeheer

    www.dekritischebelegger.nl/aandelen/f...
  6. [verwijderd] 28 november 2016 17:37
    Vandaag is weer het zoveelste bewijs geleverd dat je momenteel bij TomTom NIET moet denken in termen van fundamenten, maar in termen van elasticiteiten van vraag en aanbod en wat de handel daarmee kan doen.

    Het is en blijft opvallend dat slechts hoogstzelden verkopers in een dalende lijn op hun bek gaan omdat TomTom onverwacht met "gevaarlijk goed" nieuws komt. Erg opvallend! En als er goed nieuws gebracht wordt lijkt het meestal alsof dat bewust zo "ongevaarlijk" mogelijk wordt geformuleerd. Het suggereert allemaal "handje-klap" tussen TomTom en de partijen die de handel sturen.
  7. forum rang 10 DeZwarteRidder 28 november 2016 17:39
    quote:

    potpourri schreef op 28 november 2016 12:45:

    [...]weet je wat triest is dat zeurpieten zoals jij de rally in 2015 gemist hebben en daarna ook de afgang in 2016
    maar om het toch even in perspectief te brengen, zelfs al is het mooie van 2015 grotendeels verdampt in 2016 staan we vandaag eind november 2016 nog wel aan 7,50 euro en dat is nog steeds 1,5 euro boven waar de rally van 2015 vertrok
    ik weet het zeker , 100% want ik zat Long aan de Rally voor 2015 en heb de afgang in 2016 voor de kiezen gekregen, maar is sta nog steeds op over 2 jaar en sta ook nog steeds op vanaf de 1e dag dat ik TT aandelen heb genomen en dat was iets onder de 4 euro
    heb het zeker niet goed gedaan, want geef toe dat als je 65% van je winsten laat verdampen op een aandeel, dan ben je duidelijk te vroeg weer ingestapt, te greedy, overmoedig en dat klopt allemaal, maar ik heb nog wel winst.
    en jij, wat heb jij nou gedaan op TT, je hebt de rally van 2015 gemist en daardoor heb je ook de teruggang in 2016 gemist en ik geef je op een briefje je gaat ook het herstel van 2017/18 missen en waarom, omdat je zo'n ongelofelijke chagrijn bent , dat kan enkel leiden tot afgang, je straalt één en al negativiteit uit, zelfs Roubini Dr. Doom is opbeurend vergeleken bij jou.
    Zit jij wel short in TT - betwijfel het zo langzamerhand ?
    krijg de indruk dat je hier enkel de boel komt verzieken en geloof me ik luister echt naar anders denkende , want dat betaald , maar ben wel zo langzamerhand kots-ziek van notoire treiteraars en ondanks dat ik zelf heb gezegd dat je het in t verleden zeker voor sommige aandelen goed gezien hebt, je valt nu in categorie zeurder.
    Beste Wies,
    blijkbaar vond je het nodig om een persoonlijk aanval tegen mijn persoontje te doen, dit terwijl ik jou nog nooit persoonlijk heb aangevallen. Het lijkt wel of je mij verantwoordelijk stelt voor je grote verlies.
    De gang van zaken van vandaag maakt duidelijk dat ik niet de oorzaak ben van de teloorgang van het TT-forum.
    Ik wens je veel geluk met je TT-aandelen, want dat heb je wel nodig.
  8. [verwijderd] 28 november 2016 17:55
    quote:

    DeZwarteRidder schreef op 28 november 2016 17:39:

    [...]

    Beste Wies,
    blijkbaar vond je het nodig om een persoonlijk aanval tegen mijn persoontje te doen, dit terwijl ik jou nog nooit persoonlijk heb aangevallen. Het lijkt wel of je mij verantwoordelijk stelt voor je grote verlies.
    De gang van zaken van vandaag maakt duidelijk dat ik niet de oorzaak ben van de teloorgang van het TT-forum.
    Ik wens je veel geluk met je TT-aandelen, want dat heb je wel nodig.
    Geloofwaardigheid 0,0
  9. [verwijderd] 28 november 2016 18:07

    @ DZR, ik jou ook niet, integendeel ben het zelfs vaak voor andere aandelen met je eens geweest en ben je waarschuwing voor GTAT zeker niet vergeten , die heb ik ook gelukkig niet gehad in de porto

    maar met TT lijkt het wel of je een score te settlen hebt, althans zo voelt het aan, langs een kant geef je HG zelfs krediet en aan de andere kant hak je het bedrijf TT aan gruzelementen

    TT is gewoon een zwakke performer voor de aandeelhouder dat weten we allemaal, maar nu juist is er licht aan het einde van deze tunnel, nu staan we eindelijk aan dat kruispunt waar al die kosten van de laatste jaren zich gaat vertalen naar groei en juist nu kun je eindelijk de toko positief benaderen en spuien er hier een paar hun laatste venijn uit, daar doe ik niet aan mee.

    ik zie vanhier enkel maar upside en dat kan gematigd zijn nog voor 2017 maar dat accelereert naar 2018
    ook ik heb best wel angst voor disruptieve innovatie of ontwikkelingen, maar als zelfs de grootste bear-analist toegeeft dat maps het bindmiddel is waarzonder autonoom rijden niet gaat werken en ook al is dit nog jaren uit, dan zien we dat TT door haar gewonnen deals ( ook al zijn die nog niet openbaar gemaakt ) de juiste weg is ingeslagen TT's wint tenders.

    ik ben dan ook eerder van het andere kamp , voor mij bespeelt HG de informatie, en dat gaat op van omzetwaarschuwing ( zeer laat) tot openbaring van het orderboek, dus ik ben beduidend voor minder HG en founders en meer voor aandeelhouderswaarde en TT.

    goed, laat maar ik zoek verder geen strijd, heb liever een leesbaar forum.
    ook jij succes
5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 254 255 256 257 258 ... 270 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links