Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 324,5K

TOMTOM NOVEMBER 2016

5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 270 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. KeesTom 5 november 2016 15:25
    quote:

    keak schreef op 5 november 2016 15:06:

    sjonge sjonge allemaal doemdenkers hier je mag best een beetje argwanend zijn. Maar denken jullie nou echt dat Volvo en al die andere nieuwe opdrachtgevers of contract afsluiters hun huiswerk niet doen! Volvo switch niet voor niks die doen ook gewoon hun huiswerk dus het komt echt wel goed met Tomtom. Ik heb een lange adem!!
    Ongelofelijk inderdaad dat alles zo kan omslaan, terwijl er eigenlijk niet veel veranderd is. alleen een omzetwaarschuwing. ..tja....die zat eraan te komen...hoewel....

    Ik zeg....Apple, Uber, Bosch, nvidia. ......en dan de vele autofabrikanten als Volvo enz.....die kiezen voor tomtom. ...tja,...waarom?? Ach zomaar.....twas de goedkoopste, dus ach..en nvida.....tja waarom eigenlijk nvidia. ...ach zomaar.....hebben hun eigen vergist denk ik......aandeel tomtom, is momenteel een bal die onder water gehouden wordt....en ja, als deze boven komt door overname geruchten....verkoop onderdeel. ...notering Nasdaq. ....duidelijke onderwaardering ivm bod op telematics of maps.....enz......Hij kan zomaar vallen.....We gaan het zien....ik blijf iig long....kans dat we veel hoger gaan is momenteel groter, dan dat we veel verder gaan dalen. .....Succes!!!!!!!
  2. [verwijderd] 5 november 2016 15:25
    quote:

    Beperktedijkbewaking schreef op 5 november 2016 14:49:

    [...]
    Volgens AND werden zíj bedoeld, niet TomTom...

    Apple die 10 miljard per kwartaal aan winst laat zien, denk je nou echt dat die een company in Nederland kennen met een beurswaarde van 30 miljoen euro en dat als de 4e kaartmaker noemen in het rijtje van Apple, Google en HERE ( eigendom van Mercedes, Audi en BMW)

    ze hebben het over TomTom.
  3. [verwijderd] 5 november 2016 15:38
    Een bundeltje shag van het huismerk van Liddel als het zo doorgaat.

    "ASML neemt belang van €1,3 miljard in Carl Zeiss"
    De airplay die hier van uit gaat is enorm, alleen maar winnaars, ASML toont financiele kracht en vertrouwen in het bedrijf.
    De lenzen-fabrikant is nog blijer: kijk ons eens ff, hogere offertes, grotere klanten, maximaal vertrouwen dus...

    "Aplle neemt belang van €400 miljoen in Tomtom"....een koerssprong van >20% zeker!
  4. Energy 5 november 2016 15:42
    Honderd procent eens!Als je nu het resultaat al ziet van alle partijen die met tt samenwerken dan gaat tt gewoon een hele goede toekomst tegemoet.
    Uitspraak van H.G: when you re not at the table you re on the table!

    Tt zit nu bij meer grote partijen(ford, gm, toyota) aan tafel.Denk dat Here on the table is...

    Dit is even een vervelende periode voor ons particuliere zeurpieten.

    Avoir confiance!

    quote:

    paulta schreef op 5 november 2016 15:24:

    Ik blijf de CEO steunen, in het weekend woont hij in Londen, door de week zie ik hem wel eens lopen in de Utrechtsestraat, gewoon in de massa opgaand, low-profile, het had zomaar je buurman kunnen zijn("Waar werkt u eigenlijk buurman?")

    Hij werkt aan een hoger-plan, gewoon buiten het voorstellingsvermogen van de meeste posters hier(stelletje zeurpieten) "Guiding you to 2020"

    Het aandeel zal verder naar beneden komen op ongeduld en informatie schaarste....
  5. [verwijderd] 5 november 2016 16:00

    Apple zet voor komend jaar 16 miljard$ in voor CAPEX en dat is dus nadat de beslissing genomen is om het car-project voorlopig on hold te zetten

    Apple heeft 2 kleine start-ups in Maps overgenomen , als Apple echt LT met TT in zee wil, hadden ze het al gekocht, Apple bouwt aan werelds top think-tank en deze breinen moeten vooral out of the box kunnen denken

    ze gaan hun watch ombouwen tot een health apparaat, Apple heeft 3 richtingen buiten de phones , tablets en Mac's , waar ze leading in willen worden
    dat is health, transport , entertainment ( music /films / Apple TV)

    Apple weet dat ze gebruik moeten maken van de miljarden die ze nog voornamelijk verdienen op de Phones om te zetten naar LT growth, de Phone margins staan gewoon onder druk vanwege meerdere goedkope Chinese manufacturers die de gap op kwaliteit aan het inlopen zijn en daarom heeft Apple het ruil-systeem ingevoerd, zo kunnen voorgaande serie phones uit high priced markets gaan concurreren met low priced producers in low priced markets ( vooral opkomende landen en India)
    briljant van ze gezien, maar dit alles is tijdelijk.
    Apple moet naar andere money earning divisies.

    enkel Google kan mee voor RD tot op zekere hoogte wat Apple uitgeeft, MSFT kan in dit geweld niet mee, het is voor mij ook onbegrijpelijk dat Apple TT maps niet heeft gekocht, maar ze gaan het toch zelf doen, zal met trots te maken hebben , nadat ze zo zijn afgegaan 3 jaar geleden tegenover Google maps, heeft Scott Forstall zelfs zijn kop gekost.
  6. aandeeltje! 5 november 2016 16:29
    quote:

    *Justin* schreef op 5 november 2016 13:07:

    [...]

    Wat is er kansloos aan om op tele atlas te lijken.

    50% tomtom is nu content / services.

    Stuk meer dan wat tele atlas aan content sales had.

    Daarnaast negeer je nu Telematics.
    Er zit natuurlijk wat meer in, maar ook niet overdrijven. Vroeger nam TT kaarten af, maakte er een doosje omheen, verkocht dat doosje met kaart en leverde TA wat data rerour ter verbetering van de kaart door Ta
    Nu: levert TT de kaart aan een ander, die maakt er een doosje omheen, verkoopt dat doosje en levert wat data retour waardoor TT wat betere kaarten kan maken (en wat extra diensetn kan leveren).

    Welnu TA heeft NOOIT winst gemaakt, TT wel door dat doosje eromheen en dat zij de comsument hadden. Die consument hebben ze steeds minder. Natuurlijk is er wat meer, want TT draait geen verlies. Maar veel houd het niet over. De autofabriekanten die verrekenen namelijk de data doe zij terugleveren met de prijs mvan de kaart, NET zoals Apple. Nou aan apple verdienen ze ook nauwelijks, anders had je dat wel in de cijfers gezien.
    Mijn punt was, is en blijft: TT zit steeds verder in de keten terug met het grootste deel van de business straks en dit kost heel veel winst. 600.000 netto winst q3 en al drie jaar minder dan 10 cent per aandeel. De winst stijgt ook niet, en de omzet daalt, prijserosie duur onderhoud van de kaart. Mischien is het wel minder duur dan TA, maar nu is ermeer te onderhouden en te updaten, dus weer duurder.
    Net zoals een desktop. Een nieuwe desktop koste ca 10 jaar hetzelfde, maar kon wel veel meer. De prijs per eenheid prestatie zakte dan wel, maar om dezlfde prijs te houden moet je ermeer voor leveren als fabrikant.
  7. lapins 5 november 2016 16:52
    quote:

    paulta schreef op 5 november 2016 15:18:

    "small Dutch company

    Blijft wel het feit dat AND veel nieuwe(vooral kleinschalige, lokaal) klussen blijft binnenhalen en er nog leuk geld aan kan overhouden, misschien wel meer dan die louzy 6 euroton die TT overhield in Q3!
    5,9 euro MILJOEN in 2015 netto winst voor AND ( best wel veel hè )
  8. KeesTom 5 november 2016 16:57
    " Maar veel houd het niet over. De autofabriekanten die verrekenen namelijk de data doe zij terugleveren met de prijs mvan de kaart, NET zoals Apple..."

    Waarom houd tomtom niet veel over onderaan de streep???? OMDAT men weet dat men moet blijven investeren voor de toekomst....en de cijfers zoals gepresenteerd, zijn ook niet zoals ze daadwerkelijk zijn, lees eerdere posts.....Men verbergt de winst voor één groot deel. .....

    ALS men wil, zou men een Veel hogere wpa kunnen hebben, alleen men doet dit niet.....waarom???

    Dus ja, men kan ook niet verder investeren, en de cijfers positief brengen. ...dan had men nu een Veel hogere wpa....hoeveel kan een bdb, Justin of GB misschien vertellen. ...Men is bij tomtom nou eenmaal behoudend, geleerd van de vorige keer.....verder een prima bedrijf , met een gouden toekomst voorlopig. ...Succes!!!!
  9. KeesTom 5 november 2016 17:00
    quote:

    lapins schreef op 5 november 2016 16:52:

    [...]5,9 euro MILJOEN in 2015 netto winst voor AND ( best wel veel hè )

    Investeren veel minder als een tomtom. .....als een autofabrikant voor 5 jaar maps wil, moet tomtom eerst investeren, en heeft men na een/twee jaar pas veel marge......Daar heeft een and geen last van....
  10. DerksVisie 5 november 2016 17:08
    quote:

    Gira schreef op 5 november 2016 17:00:

    [...]

    Investeren veel minder als een tomtom. .....als een autofabrikant voor 5 jaar maps wil, moet tomtom eerst investeren, en heeft men na een/twee jaar pas veel marge......Daar heeft een and geen last van....
    Toch kunnen zij met een veel kleinere omzet een hogere winst draaien. Hoe je het ook bekijkt, dat is verbazingwekkend.

  11. VanillaSky 5 november 2016 17:16
    quote:

    Gira schreef op 5 november 2016 16:57:

    " Maar veel houd het niet over. De autofabriekanten die verrekenen namelijk de data doe zij terugleveren met de prijs mvan de kaart, NET zoals Apple..."

    Waarom houd tomtom niet veel over onderaan de streep???? OMDAT men weet dat men moet blijven investeren voor de toekomst....en de cijfers zoals gepresenteerd, zijn ook niet zoals ze daadwerkelijk zijn, lees eerdere posts.....Men verbergt de winst voor één groot deel. .....

    ALS men wil, zou men een Veel hogere wpa kunnen hebben, alleen men doet dit niet.....waarom???

    Dus ja, men kan ook niet verder investeren, en de cijfers positief brengen. ...dan had men nu een Veel hogere wpa....hoeveel kan een bdb, Justin of GB misschien vertellen. ...Men is bij tomtom nou eenmaal behoudend, geleerd van de vorige keer.....verder een prima bedrijf , met een gouden toekomst voorlopig. ...Succes!!!!
    Dat denkt men ieder jaar maar de winst word al jaren niet hoger, oké dit jaar 3 adjusted eurocenten. In theorie zou het wellicht 1 jaar kunnen als ze stoppen met investeren, helaas is het dan maar eenmalig gezien je dan aan alle kanten voorbij word gelopen in deze wereld.
    Investeringen blijven bij het nieuwe tomtom hoog terwijl men een hele kluif heeft aan topline omzetgroei. Zoals Marique hier ook al meerdere malen aanhaalde en wat ik ook steeds zeg, TT moet naar 1.2-1.5mrd omzet om echt knappe winsten te laten zien. Vooralsnog (komende 3 jaar) is dat onmogelijk, zelfs met een positief scenario voor automotive/licensing/telematics, divisies die zich nauwkeurig laten voorspellen. Enige kans op deze omzetniveaus zou zijn dat consumer flink gaat groeien - kans lijkt mij vrij klein.
  12. [verwijderd] 5 november 2016 17:30
    quote:

    potpourri schreef op 5 november 2016 16:00:

    Apple zet voor komend jaar 16 miljard$ in voor CAPEX en dat is dus nadat de beslissing genomen is om het car-project voorlopig on hold te zetten

    Apple heeft 2 kleine start-ups in Maps overgenomen , als Apple echt LT met TT in zee wil, hadden ze het al gekocht, Apple bouwt aan werelds top think-tank en deze breinen moeten vooral out of the box kunnen denken

    ze gaan hun watch ombouwen tot een health apparaat, Apple heeft 3 richtingen buiten de phones , tablets en Mac's , waar ze leading in willen worden
    dat is health, transport , entertainment ( music /films / Apple TV)

    Apple weet dat ze gebruik moeten maken van de miljarden die ze nog voornamelijk verdienen op de Phones om te zetten naar LT growth, de Phone margins staan gewoon onder druk vanwege meerdere goedkope Chinese manufacturers die de gap op kwaliteit aan het inlopen zijn en daarom heeft Apple het ruil-systeem ingevoerd, zo kunnen voorgaande serie phones uit high priced markets gaan concurreren met low priced producers in low priced markets ( vooral opkomende landen en India)
    briljant van ze gezien, maar dit alles is tijdelijk.
    Apple moet naar andere money earning divisies.

    enkel Google kan mee voor RD tot op zekere hoogte wat Apple uitgeeft, MSFT kan in dit geweld niet mee, het is voor mij ook onbegrijpelijk dat Apple TT maps niet heeft gekocht, maar ze gaan het toch zelf doen, zal met trots te maken hebben , nadat ze zo zijn afgegaan 3 jaar geleden tegenover Google maps, heeft Scott Forstall zelfs zijn kop gekost.

    Het is precies dat wat je zegt: out of the box denken. Het lijkt misschien zo dat
    TomTom alleen maar aan klassieke mapmaking doet en daarop voortborduurt. Maar wat te zeggen van hun eigen kennis en kunde om met AI en Deeplearning Nvidia aan zich kan binden. Ik ben er van overtuigd dat Nvidia hier kennis ophaalt bij TomTom engineers en niet andersom. RoadDNA vind ik ook op het toenmalige niveau van perceptie van Autonomous Driving een sterke out of the box ontwikkeling. Machinelearning is pas zeer recent op de proppen gekomen maar dit moet zich nog gaan bewijzen. TomTom heeft in principe misschien te vroeg de zaakjes voor elkaar. De recente ontwikkelingen door verschillende startups én het tijdframe van 2020-2021 geeft helaas de OEM's nog bedenktijd waardoor ze nu nog niet persé met TomTom in zee hoeven. Mochten de ontwikkelingen op AI gebied stagneren, danwel komt het verlossende woord van Tesla dan keert de fantasie weer terug.
  13. forum rang 4 Kuiken 5 november 2016 17:37
    Ik ben het negativisme op het forum een beetje zat. We zitten midden in de vijfde industriële revolutie. Robotics, 3D, kunstmatige intelligentie, internet of things, big data , cloud-computing, nano-technologie gedoe met DNA en weet ik niet wat. Dat alles in een wereld die razendsnel moet dealen met milieu/bevolkings en-energieproblemen.
    Laat de Nederlandse Kennis economie nu opgeleverd hebben : ASML, Philips, NXP en Tomtom. En TT kàn een hoofd-rol gaan spelen in het spektakel stuk dat mobiliteitsverandering zal gaan heten. IN samenhang met partijen als Apple, PSA,Volvo, Bosch Uber, nvidia, geen geringe partijen. Misschien speelt TT dit spel te weinig zelfbewust mee, misschien is meedraaien in "the endgame" te hoog gegrepen, maar dat HG dat (met aandeelhouders- geld) doet, vind ik iets om trots op te zijn.
    Slaagt TT, dan zijn de winsten voor aandeelhouders hoog. Lukt het niet jammer dan, er blijft nog voldoende waarde in het bedrijf over om je als bedrijf redelijk uit te kunnen laten kopen. Ik hoop op een Clinton-overwinning en weer eens wat goed nieuws uit het TT-kamp. Mijn vertrouwen in het TT zet ik op het cijfer 7.


  14. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 november 2016 17:43
    quote:

    potpourri schreef op 5 november 2016 15:25:

    [...]
    Apple die 10 miljard per kwartaal aan winst laat zien, denk je nou echt dat die een company in Nederland kennen met een beurswaarde van 30 miljoen euro en dat als de 4e kaartmaker noemen in het rijtje van Apple, Google en HERE ( eigendom van Mercedes, Audi en BMW)

    ze hebben het over TomTom.
    Tuurlijk, het was een grapje van me, Wies.
    Maar ook wel een steek onder water naar het arrogante Apple. Ze hadden moeten zeggen:
    "... and a small Dutch company doing our maps".
  15. [verwijderd] 5 november 2016 17:47
    quote:

    potpourri schreef op 5 november 2016 16:00:

    Apple zet voor komend jaar 16 miljard$ in voor CAPEX en dat is dus nadat de beslissing genomen is om het car-project voorlopig on hold te zetten

    Apple heeft 2 kleine start-ups in Maps overgenomen , als Apple echt LT met TT in zee wil, hadden ze het al gekocht, Apple bouwt aan werelds top think-tank en deze breinen moeten vooral out of the box kunnen denken

    ze gaan hun watch ombouwen tot een health apparaat, Apple heeft 3 richtingen buiten de phones , tablets en Mac's , waar ze leading in willen worden
    dat is health, transport , entertainment ( music /films / Apple TV)

    Apple weet dat ze gebruik moeten maken van de miljarden die ze nog voornamelijk verdienen op de Phones om te zetten naar LT growth, de Phone margins staan gewoon onder druk vanwege meerdere goedkope Chinese manufacturers die de gap op kwaliteit aan het inlopen zijn en daarom heeft Apple het ruil-systeem ingevoerd, zo kunnen voorgaande serie phones uit high priced markets gaan concurreren met low priced producers in low priced markets ( vooral opkomende landen en India)
    briljant van ze gezien, maar dit alles is tijdelijk.
    Apple moet naar andere money earning divisies.

    enkel Google kan mee voor RD tot op zekere hoogte wat Apple uitgeeft, MSFT kan in dit geweld niet mee, het is voor mij ook onbegrijpelijk dat Apple TT maps niet heeft gekocht, maar ze gaan het toch zelf doen, zal met trots te maken hebben , nadat ze zo zijn afgegaan 3 jaar geleden tegenover Google maps, heeft Scott Forstall zelfs zijn kop gekost.

    Apple is voornamelijk hardwareboer en we staan juist net aan het begin van het software tijdperk. Als Apple niet snel met iets nieuws komt zijn ze gezien, iedereen kan een phone of (health)watch in elkaar (laten) schroeven.

    Innovatie zit hem in de software. Software bedrijven hebben de toekomst, Facebook, Microsoft en natuurlijk Google voorop.
    Ook omdat het hele verdienmodel op de schop gaat; inkomsten zullen steeds meer uit services en advertenties gehaald worden, hardware krijg je er in de toekomst gratis bij.

    Ik denk dat Apple over 10 jaar niet meer bestaat.
  16. forum rang 8 Beperktedijkbewaking 5 november 2016 17:53
    quote:

    VanillaSky schreef op 5 november 2016 00:56:

    Wat een fantasie weer hier. Zoals ik al zei gewoon niks bijzonders, non-event.
    En TT daalt vanwege twee redenen:

    1) omzetwaarschuwing / wederom een dalende omzet
    2) algeheel slecht sentiment

    Niks meer niks minder en 100% te verklaren. Geen wilde conspiracies.
    Mee eens. Ik kan er nog een derde reden aan toevoegen:

    3) Te weinig (financiële) informatie over dingen die wel goed gaan, en over hun financiële/structurele lt-strategie. Geen transparantie over de samenstelling (in jaarcohorten) van orderboek en defrev.

  17. forum rang 10 DeZwarteRidder 5 november 2016 18:04
    quote:

    VanillaSky schreef op 5 november 2016 00:56:

    Wat een fantasie weer hier. Zoals ik al zei gewoon niks bijzonders, non-event.
    En TT daalt vanwege twee redenen:
    1) omzetwaarschuwing / wederom een dalende omzet
    2) algeheel slecht sentiment
    Niks meer niks minder en 100% te verklaren. Geen wilde conspiracies.
    De enige echte reden voor de koersdaling van ca 12 naar ca 6 is nog steeds het feit dat de koersstijging naar 12 VOLKOMEN ONTERECHT was. Het is ook een feit dat ik hiervoor gewaarschuwd heb (zie draadje Absurde koersstijging door HERE-verkoopgeruchten).

    De koersdaling naar ca 6 is dus een terugkeer naar de juiste koers; niet meer en niet minder en volkomen volgens de verwachting.
5.382 Posts
Pagina: «« 1 ... 62 63 64 65 66 ... 270 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links