Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,675 5 jun 2024 17:35
  • +0,035 (+0,62%) Dagrange 5,595 - 5,740
  • 261.551 Gem. (3M) 285K

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 297 298 299 300 301 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 27 oktober 2016 11:00

    gewoon blijven oprapen als je ruimte hebt , aandeel komt vanzelf naar je toe, zolang de shorts nog iets willen uitbreiden, perfect
    voor nu staat de range 7,50 om 8,50 en door deze waarschuwing in Q3 zakken we naar de steun, allemaal gerommel in de marge

    TT is thans 'onbetrouwbaar' ( groot woord en meer figuratief gebruikt in deze context) voor cijfers en info, dat heeft te maken dat ze de de Toko panklaar maken voor 'change' en die verandering gaat zorgen voor substantieel hogere waardes.

    dat is mijn overtuiging en dit staat allemaal te gebeuren in 2017, weet dat anderen daar anders overdenken en dit onzin vinden, ik zeg het is onzinnig, ook voor de bestuurders zo verder door te modderen, de markt lust gewoon niet de mix zoals TT thans als groep zich profileert.

    succes

    ps @ Hik, we kruisten net, einde jaar is mogelijk, maar kan ook 1e kwartaal 2017 zijn, wat ik al meermaals schreef, volgens mij moet je een verandering hebben, op cijfers en info alleen til je dit aandeel niet uit de huidige range.

    Q4 gaat een verbetering laten zien voor Q3 ( ze cleanen gewoon)

  2. PGV 27 oktober 2016 11:04
    quote:

    Dinah-Moe Tomm schreef op 27 oktober 2016 11:00:

    Goddijn moet z'n ogen uit zijn kop schamen. Als je geen zo duidelijk geen enkele verantwoordelijkheid naar je aandeelhouders wilt afleggen en iedere grote deal angstvallig verzwijgt, wees dan consequent en haal die tent voor een fatsoenlijk bedrag van de beurs.
    Hij zal het waarschijnlijk ook vd beurs halen, maar eerst moeten de shorters de koers naar de bodem zien te krijgen.
  3. [verwijderd] 27 oktober 2016 11:10
    Mijn email is er even uit, maar ik verwacht dat het vanmiddag herstelt is.

    Ik stuur een mail naar IR en Harold Goddijn of hij het prettig vindt om net als dit jaar de aankomende AVA weer zijn excuus te moeten maken. Toen betrof het de VW deal en een medewerker. Dat was niet handig en had nooit mogen gebeuren zei hij quasi beschaamd. Ondertussen hebben veel mensen hieronder geleden er erger, op deze manier gaat de geloofwaardigheid van het management er totaal aan.

    Ook van de RVC die dingen roept zonder te vertellen wat er met de end-game bedoeld werd, dan is het verstandiger ook dan je mond te houden, normaal zijn ze ook niet zo scheutig..

    Hij zou toch niet willen dat hij aankomende AVA weer door het stof moet, maar dan over zijn eigen gedrag en dat van de RVC?

    Dit kan hij tegenover de gewone aandeelhouder echt niet maken.

    Tini
  4. harrysnel 27 oktober 2016 11:17
    Het is toch volkomen onlogisch om maar te blijven afschrijven op assets en goodwill van de kaartenbak en de door TomTom overgenomen Telematics bedrijven als je ziet dat:

    - Here verkocht wordt voor E3 miljard en Nokia daar E1 miljard boekhoudkundige winst op maakt.
    - Autonavi met alleen kaarten van China voor $1,4 miljard naar Alibaba gaat.
    - concurrent van TT Telematics Fleetmatics gekocht wordt voor >E2 miljard.
    - je marktaandeel wint t.o.v. Here (E3 miljard waard) en dat aandeel ziet groeien naar 50%.
    - er een groeiend orderboek is in Automotive (schokkerig weliswaar maar duidelijke trend) en groeiend klantenbestand in Telematics.
    - de takerates omhoog gaan in automotive vanwege ADAS/HAD.

    Het is toch volkomen van de pot gerukt dat:

    TomTom het bedrijf bijelkaar wil houden en denkt meer waarde te kunnen creeeren in een zelfstandig scenario in vergelijking met opsplitsing en dan vervolgens geen meerwaarde toekent aan deze assets op de balans die de waardecreatie mogelijk moeten maken? Integendeel: TomTom blijft maar afschrijven en "de duidelijke onderwaardering die analisten ook zien" komt nergens terug op de balans.

    Dus: je verkoopt geen assets want de waarde haal je er zelf uit. Vervolgens schrijf je ieder jaar wel af op deze waardevolle bezittingen wat de WPA drukt. Je zegt daarna op AVA dat beleggers genoeg hebben aan outlook omzet en WPA voor het lopende jaar en ziet af van meerjarenprognose.

    ??????

    Als de assets van TomTom waardevol zijn in een zelfstandig scenario moet je ze ook als zodanig waarderen op de balans. Ook moet je in meerjarenprognose duidelijk maken hoe deze waarde ontsloten zal worden.

    Als je werkt naar een endgame moet je ook duidelijk maken via balans dat je goud in handen hebt. Doe je dat niet dan misleid je bewust beleggers door de assets als veel minder waardevol voor te stellen en met de afschrijvingen de wpa te drukken.

    IR/management van TomTom gedraagt zich met haar boekhoudkundige keuzes, manier van communiceren en het achterhouden van relevante informatie om zogenaamd strategische redenen als een huiseigenaar met een fantastische woning, op de meest gewilde lokatie en met potentiële kopers die in de rij staan om het huis te mogen bezichtigen ......maar nog van 1 probleem af moet. Er wonen nog wat studenten in het huis. Om deze bewoners er eerst uit te krijgen wordt gas en licht afgesloten, van buitenaf wordt de aansluiting op de riolering onmogelijk gemaakt en er worden voormalig hedge fund managers uit Londen ingehuurd om stenen door de ruit te gooien. Endgame is: de gewenste nieuwe bewoners in het huis krijgen en alles is geoorloofd.
  5. [verwijderd] 27 oktober 2016 11:22
    quote:

    Misschien schreef op 27 oktober 2016 11:10:

    Mijn email is er even uit, maar ik verwacht dat het vanmiddag herstelt is.

    Ik stuur een mail naar IR en Harold Goddijn of hij het prettig vindt om net als dit jaar de aankomende AVA weer zijn excuus te moeten maken. Toen betrof het de VW deal en een medewerker. Dat was niet handig en had nooit mogen gebeuren zei hij quasi beschaamd. Ondertussen hebben veel mensen hieronder geleden er erger, op deze manier gaat de geloofwaardigheid van het management er totaal aan.

    Ook van de RVC die dingen roept zonder te vertellen wat er met de end-game bedoeld werd, dan is het verstandiger ook dan je mond te houden, normaal zijn ze ook niet zo scheutig..

    Hij zou toch niet willen dat hij aankomende AVA weer door het stof moet, maar dan over zijn eigen gedrag en dat van de RVC?

    Dit kan hij tegenover de gewone aandeelhouder echt niet maken.

    Tini
    Waarom nou toch zo zuur? Goddijn is ook maar een mens en we weren allemaal dat de verborgen assetwaarde gigantisch is, lees de postings van groeibriljant c.s. er maar op na.

    Als je 0,35 koersverlies in 5 dagen niet aankan is beleggen niets voor je, Uit de rol die je nu hier op het forum speelt klinkt een hoop verongelijktheid en bitterheid, jammer deze omslag.
  6. [verwijderd] 27 oktober 2016 11:29
    quote:

    harrysnel schreef op 27 oktober 2016 11:17:

    Het is toch volkomen onlogisch om maar te blijven afschrijven op assets en goodwill van de kaartenbak en de door TomTom overgenomen Telematics bedrijven als je ziet dat:

    - Here verkocht wordt voor E3 miljard en Nokia daar E1 miljard boekhoudkundige winst op maakt.
    - Autonavi met alleen kaarten van China voor $1,4 miljard naar Alibaba gaat.
    - concurrent van TT Telematics Fleetmatics gekocht wordt voor >E2 miljard.
    - je marktaandeel wint t.o.v. Here (E3 miljard waard) en dat aandeel ziet groeien naar 50%.
    - er een groeiend orderboek is in Automotive (schokkerig weliswaar maar duidelijke trend) en groeiend klantenbestand in Telematics.
    - de takerates omhoog gaan in automotive vanwege ADAS/HAD.

    Het is toch volkomen van de pot gerukt dat:

    TomTom het bedrijf bijelkaar wil houden en denkt meer waarde te kunnen creeeren in een zelfstandig scenario in vergelijking met opsplitsing en dan vervolgens geen meerwaarde toekent aan deze assets op de balans die de waardecreatie mogelijk moeten maken? Integendeel: TomTom blijft maar afschrijven en "de duidelijke onderwaardering die analisten ook zien" komt nergens terug op de balans.

    Dus: je verkoopt geen assets want de waarde haal je er zelf uit. Vervolgens schrijf je ieder jaar wel af op deze waardevolle bezittingen wat de WPA drukt. Je zegt daarna op AVA dat beleggers genoeg hebben aan outlook omzet en WPA voor het lopende jaar en ziet af van meerjarenprognose.

    ??????

    Als de assets van TomTom waardevol zijn in een zelfstandig scenario moet je ze ook als zodanig waarderen op de balans. Ook moet je in meerjarenprognose duidelijk maken hoe deze waarde ontsloten zal worden.

    Als je werkt naar een endgame moet je ook duidelijk maken via balans dat je goud in handen hebt. Doe je dat niet dan misleid je bewust beleggers door de assets als veel minder waardevol voor te stellen en met de afschrijvingen de wpa te drukken.

    IR/management van TomTom gedraagt zich met haar boekhoudkundige keuzes, manier van communiceren en het achterhouden van relevante informatie om zogenaamd strategische redenen als een huiseigenaar met een fantastische woning, op de meest gewilde lokatie en met potentiële kopers die in de rij staan om het huis te mogen bezichtigen ......maar nog van 1 probleem af moet. Er wonen nog wat studenten in het huis. Om deze bewoners er eerst uit te krijgen wordt gas en licht afgesloten, van buitenaf wordt de aansluiting op de riolering onmogelijk gemaakt en er worden voormalig hedge fund managers uit Londen ingehuurd om stenen door de ruit te gooien. Endgame is: de gewenste nieuwe bewoners in het huis krijgen en alles is geoorloofd.

    AB Harry, ze zijn overduidelijk alle realiteitszin kwijt.
  7. [verwijderd] 27 oktober 2016 11:31
    [quote alias=Riet van Milt id=9664269 date=201610271122]
    [...]

    Waarom nou toch zo zuur? Goddijn is ook maar een mens en we weren allemaal dat de verborgen assetwaarde gigantisch is, lees de postings van groeibriljant c.s. er maar op na.

    Als je 0,35 koersverlies in 5 dagen niet aankan is beleggen niets voor je, Uit de rol die je nu hier op het forum speelt klinkt een hoop verongelijktheid en bitterheid, jammer deze omslag.
    [/quote

    Mevrouw,

    Uw opmerking is geen reactie waard, verspilde moeite.

    Tini
  8. [verwijderd] 27 oktober 2016 11:32
    quote:

    harrysnel schreef op 27 oktober 2016 11:17:

    ...

    IR/management van TomTom gedraagt zich met haar boekhoudkundige keuzes, manier van communiceren en het achterhouden van relevante informatie om zogenaamd strategische redenen als een huiseigenaar met een fantastische woning, op de meest gewilde lokatie en met potentiële kopers die in de rij staan om het huis te mogen bezichtigen ......maar nog van 1 probleem af moet. Er wonen nog wat studenten in het huis. Om deze bewoners er eerst uit te krijgen wordt gas en licht afgesloten, van buitenaf wordt de aansluiting op de riolering onmogelijk gemaakt en er worden voormalig hedge fund managers uit Londen ingehuurd om stenen door de ruit te gooien. Endgame is: de gewenste nieuwe bewoners in het huis krijgen en alles is geoorloofd.

    Mooi omschreven
  9. KeesTom 27 oktober 2016 11:44
    quote:

    jumoro schreef op 27 oktober 2016 11:35:

    Er is nog een optie, bijkopen op deze koers en op de plank leggen,niet te veel naar kijken en aan het einde de winst opstrijken.:)
    Klopt wel, maar we gingen ook van 12 naar 6.....dus ja kunnen nu ook van 7,50 naar 5....niets is zeker. ...al verwacht ik dat zeker niet...ik denk 7,40/7,50 bodem....of er moet één crash komen....
  10. [verwijderd] 27 oktober 2016 11:52
    quote:

    Misschien schreef op 27 oktober 2016 11:10:

    Mijn email is er even uit, maar ik verwacht dat het vanmiddag herstelt is.

    Ik stuur een mail naar IR en Harold Goddijn of hij het prettig vindt om net als dit jaar de aankomende AVA weer zijn excuus te moeten maken. Toen betrof het de VW deal en een medewerker.

    Tini
    Kleine correctie Tini voordat je die mail eruit doet: het betrof de Volvo deal.

    Super post Harry. TT is als een bal onder water. Komt zeker een keer bovendrijven en gaat dan als een raket de lucht in.
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 297 298 299 300 301 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links