Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,570 7 mei 2024 17:35
  • -0,010 (-0,18%) Dagrange 5,530 - 5,630
  • 239.559 Gem. (3M) 285,6K

TomTom Oktober 2016

6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 ... 340 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 13 oktober 2016 19:53
    quote:

    PaulusGrnfld schreef op 13 oktober 2016 19:44:

    [...]
    Ik zie hem ook nog wel aan voor een horrorclown, aangezien hij mensen uitlokken leuk vindt.
    Nog geen 3 weken lid en nu al gezegend met ultieme wijsheden.
    Hebben we hier te maken met een nieuw kleinzoonproject van onze eenzame fietser ?

  2. forum rang 4 holenbeer 13 oktober 2016 20:32
    quote:

    Riet van Milt schreef op 13 oktober 2016 08:31:

    Geef aan God wat van God is en aan de Markt wat van de Markt is.

    En de Markt bepaalt de koers, niet de praatjes voor de Vaak die her en der zo gewaardeerd worden. Vandaag zal er absoluut niet richting worden gekozen naar de 100€ in 2020.
    Maar wel naar zeer goedkope uitbreiding van de portefeuille met calls. Zo goedkoop heb ik de afgelopen maanden de staatsloten niet kunnen kopen. Met een beetje geluk vliegt een flink deel er volgende week met de cijfers weer uit. Veel verder gaan ze niet zakken.
  3. VanillaSky 13 oktober 2016 20:53
    quote:

    Wervel Wind schreef op 13 oktober 2016 18:38:

    [...]
    Telematics vraag ik me af hoeveel van deze groei autonoom is (overname Polen begin dit jaar)
    Qua licencing, spreek je de komende jaren misschien over een paar miljoen groei.
    Dat gaat tov de massive OPEX echt geen zoden aan de dijk zetten.
    Tom2 heeft gewoon nog een paar grote automotive contracten nodig, ik zeg niet dat die niet kunnen komen. Het momentum om die te winnen is echter wel nu.
    Inderdaad ongelofelijk dat men het hier voordoet als non-event, dan ben je toch gewoon steke blind. Ach maar 8% dus dat valt mee, nou ik vind het een aardige afstort en vraag me af of het daarbij blijft. TT heeft voorlopig weer een dalende omzet en dat is wat weer de algemene teneur zal zijn. Eerst was het langzaam stabiliserend en sinds eind 2015: "Oke er word geen drol verdiend MAAR de omzet groeit een klein beetje en het lijkt erop dat dat zich gaat voortzetten".
    Nou je kunt op een bierviltje uitrekenen dat bij een zo sterk dalende PND omzet de omzet de komende 2 jaar niet of niet noemenswaardig gaat stijgen. Ik teken voor een omzet van 1000-1100mio voor 2017 en 2018.

    En 100% eens licensing, automotive en telematics is gewoon nodig om daling in consumer op te vangen en de enorme overhead te kunnen betalen niets meer en niets minder. En vergis je niet door consumer is er een hele hoop aan kosten opgevangen ten behoeve van die andere BUs. De overhead van het nieuwe TomTom is gewoon >600mio dus bij een nette 60% marge moet er dan een klap omzet bij wil je echt winst gaan maken en dat gaat dus niet gebeuren met een fors dalende consumer.

    Op cijfers gaan we de komende paar jaar geen klappers maken, het blijft een volatiel aandeel dus zeg een 6-10 euro. We moeten het hebben van het opknippen / overname bedrijf voor die >12 euro. Van mij mag het onderhand ook wel, oke indien TT winnende blijft zit er misschien over 5 of meer jaar een hogere koers in maar veel eerder niet.

  4. VanillaSky 13 oktober 2016 20:57
    quote:

    amhandelaartje schreef op 13 oktober 2016 20:50:

    voor de mensen die niet logisch kunnen nadenken; dit nieuws en deze koersdaling is PURE manipulatie voor grote jongens die laag willen instappen en dan volgende week met officiële cijfers weer hard omhoog kunne en een snelle weekwinst kunnen cashen.
    Cijfers volgende week zullen niet veel meer voorstellen, herhaling van wat er vandaag gezegd is (een week voor de cijfers zullen ze het al wel aardig in beeld hebben;))

    Misschien nog een klein lichtpuntje als het orderboek word genoemd maar TT gaat weer opgevat worden als bedrijf met blijvende dalende omzet dat maar niet in staat is het tij te keren. Het zou mij zeer sterk verbazen als er een grote plus op de borden komt. De titel van de kwartaalcijfers staat al vast: TT omzet daalt stevig, outlook naar beneden bijgesteld. En het bericht zal verder gaan over teruglopende consumeromzet en onzekerheid, dat gaat geen plus geven kan ik je vertellen.

  5. [verwijderd] 13 oktober 2016 21:05
    quote:

    VanillaSky schreef op 13 oktober 2016 20:53:

    [...]

    Inderdaad ongelofelijk dat men het hier voordoet als non-event, dan ben je toch gewoon steke blind. Ach maar 8% dus dat valt mee, nou ik vind het een aardige afstort en vraag me af of het daarbij blijft. TT heeft voorlopig weer een dalende omzet en dat is wat weer de algemene teneur zal zijn. Eerst was het langzaam stabiliserend en sinds eind 2015: "Oke er word geen drol verdiend MAAR de omzet groeit een klein beetje en het lijkt erop dat dat zich gaat voortzetten".
    Nou je kunt op een bierviltje uitrekenen dat bij een zo sterk dalende PND omzet de omzet de komende 2 jaar niet of niet noemenswaardig gaat stijgen. Ik teken voor een omzet van 1000-1100mio voor 2017 en 2018.

    En 100% eens licensing, automotive en telematics is gewoon nodig om daling in consumer op te vangen en de enorme overhead te kunnen betalen niets meer en niets minder. En vergis je niet door consumer is er een hele hoop aan kosten opgevangen ten behoeve van die andere BUs. De overhead van het nieuwe TomTom is gewoon >600mio dus bij een nette 60% marge moet er dan een klap omzet bij wil je echt winst gaan maken en dat gaat dus niet gebeuren met een fors dalende consumer.

    Op cijfers gaan we de komende paar jaar geen klappers maken, het blijft een volatiel aandeel dus zeg een 6-10 euro. We moeten het hebben van het opknippen / overname bedrijf voor die >12 euro. Van mij mag het onderhand ook wel, oke indien TT winnende blijft zit er misschien over 5 of meer jaar een hogere koers in maar veel eerder niet.

    Waar koop jij je glazenbol?
    Wat een onzin.
  6. [verwijderd] 13 oktober 2016 21:10
    Hoe meer er zeker is bij tomtom, hoe meer precies het omgekeerde gebeurt.
    Als we dat nou nog niet geleerd hebben hier...

    Trouwens de Dow Jones knalt weer vrolijk omhoog, morgen hersteldag.
    Kijk naar de afgelopen maanden, elke dip wordt weer hersteld.
    De beurzen liggen er juist ijzersterk bij.
    Al die doompraters zitten net zo scheef short als Marshall Wace overal.
  7. [verwijderd] 13 oktober 2016 21:15
    quote:

    VanillaSky schreef op 13 oktober 2016 20:53:

    [...]

    Inderdaad ongelofelijk dat men het hier voordoet als non-event, dan ben je toch gewoon steke blind. Ach maar 8% dus dat valt mee, nou ik vind het een aardige afstort en vraag me af of het daarbij blijft. TT heeft voorlopig weer een dalende omzet en dat is wat weer de algemene teneur zal zijn. Eerst was het langzaam stabiliserend en sinds eind 2015: "Oke er word geen drol verdiend MAAR de omzet groeit een klein beetje en het lijkt erop dat dat zich gaat voortzetten".
    Nou je kunt op een bierviltje uitrekenen dat bij een zo sterk dalende PND omzet de omzet de komende 2 jaar niet of niet noemenswaardig gaat stijgen. Ik teken voor een omzet van 1000-1100mio voor 2017 en 2018.

    En 100% eens licensing, automotive en telematics is gewoon nodig om daling in consumer op te vangen en de enorme overhead te kunnen betalen niets meer en niets minder. En vergis je niet door consumer is er een hele hoop aan kosten opgevangen ten behoeve van die andere BUs. De overhead van het nieuwe TomTom is gewoon >600mio dus bij een nette 60% marge moet er dan een klap omzet bij wil je echt winst gaan maken en dat gaat dus niet gebeuren met een fors dalende consumer.

    Op cijfers gaan we de komende paar jaar geen klappers maken, het blijft een volatiel aandeel dus zeg een 6-10 euro. We moeten het hebben van het opknippen / overname bedrijf voor die >12 euro. Van mij mag het onderhand ook wel, oke indien TT winnende blijft zit er misschien over 5 of meer jaar een hogere koers in maar veel eerder niet.

    groei licensing, automotive en telematics zijn te klein tov consumer (ca 55%!) om de daling van consumer op te kunnen vangen op korte termijn
  8. VanillaSky 13 oktober 2016 21:23
    quote:

    groeibriljant schreef op 13 oktober 2016 21:17:

    [...]

    Onzin. Jij komt hier alleen als azijnpisser. Bij goede berichten nog nooit gezien.
    Helemaal niet, ben hier sowieso niet veel geen tijd voor en meeste dagen is het toch niet interessant. Daarnaast, geloof dat jij genoeg tijd hebt, lees maar eens terug ook ik ben altijd te positief over TT.
6.784 Posts
Pagina: «« 1 ... 119 120 121 122 123 ... 340 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links