Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,570 7 mei 2024 17:35
  • -0,010 (-0,18%) Dagrange 5,530 - 5,630
  • 239.559 Gem. (3M) 286,4K

TOMTOM SEPTEMBER 2016

4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 236 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Dickit o 5 september 2016 11:35
    quote:

    KidBackInTown schreef op 5 september 2016 09:51:

    [...]

    Was een beetje voorbarig, de calls zijn 1 minuut geleden gegaan, iets lager maar wel 25% netto, winst is winst. Dank je.

    (gedeelde vreugd is dubbele vreugd)
    Ik denk dat je gewoon TE goed bent voor het IEX platform, je kennis, inzicht en professionaliteit zijn van dien aard dat het hier parels voor de zwijnen is.
    Mijn tip maak een EIGEN site waar men tegen betaling van je adviezen kennis kan nemen!
  2. [verwijderd] 5 september 2016 11:47
    Je bent gek als je TomTom nu nog verkoopt. Het sentiment is eindelijk weer omgedraaid, dik positief en up up up. Koersdoelen zien er positief uit, oktober motorshow komt eraan, positieve Q3 cijfers en wie weet wat nog meer... Bosch + Tesla? TTT verkoop?

    Genoeg in de pijplijn om je stukken nog goed vast te houden.
  3. [verwijderd] 5 september 2016 11:52
    quote:

    *Justin* schreef op 5 september 2016 11:20:

    [...]

    De Mobileye CEO heeft er inderdaad een neus voor hoe je een bedrijf bij beleggers op de kaart zet. Kijk je naar zijn verhalen dan maakt hij optimaal gebruik van zijn professor status, het zijn meer een soort lezingen die hij geeft. Welbespraakt en goed de toekomst schetsend. Echt als een docent.

    Kijk je er echter doorheen dan zegt hij dat ze in 2017 de requirements van REM in beeld willen hebben en daarna nog moeten bouwen en dan binnen een jaar de hd maps layer willen hebben.

    Dit zegt mij twee dingen:

    1) tussen nu en een jaar is er bij Mobileye nog niets qua mapping product. In mijn woordenboek heet dat Vaporware.

    2) tussen 2017 en 2018 willen ze in een jaar tijd een crowdsourced hd map (layer) maken van de hele westelijke wereld. Waar zijn de bewijzen dat ze daartoe in staat zijn. En met welke kwaliteit? En vindt de industrie dat voldoende?

    Er is een heel simpel schema in dit soort zaken:

    je hebt drie elementen: snelheid, kwaliteit en kosten. Als je iets snel wilt. Dan gaat dat ofwel ten koste van kwaliteit of van kosten. Als je kwalitatief wil, gaat dat ten koste van snelheid of kosten.

    Snelheid + kwaliteit = niet goedkoop
    Snelheid + goedkoop = niet kwaliteit
    Goedkoop + kwaliteit = niet snelheid

    Ik heb de Youtube video gezien en daarin zegt hij ook dat in 2020 alle autofabrikanten die er zijn Mobileye voeden en gebruiken als een soort van 1 industry source. Ja. Dan schrik je je als tomtom aandeelhouder natuurlijk de kolere.

    Maar niemand in de industrie kan dit soort statements maken, er zijn nog zoveel bewegende panelen, waarom kan hij wel zeggen dat in 2020 iedereen met hem samenwerkt?

    Dus ik denk: laat hem eerst maar eens waarmaken wat hij in 2018 neergezet wil hebben. Ik heb inmiddels al wat leugentjes om bestwil gehoord om deze man met een korrel zout te nemen. Neemt niet weg dat sommigen aan zijn lippen hangen en er daardoor 'andere' beelden over hd maps ontstaan. En dat soort onzekerheid is voor de TT beleggers niet zo fijn.
    Ik heb een tijd geleden een link geplaatst naar een CVPO-presentatie. Daarin worden filmpjes vertoond van REM-demo's op de openbare weg. Laten we dus zeggen dat er in ieder geval 'lab' resultaten zijn. De praktijk bewijst hier de theorie (maar of dat voor 100% af en voldoende is?).

    Het meest verbazingwekkende blijft voor mij het feit dat veel CEO's van niet de minste bedrijven zich op opgeklopte media-events maar al te graag op een podium vertonen met Shashua, ook al vinden ze het zelf misschien vaag en half af.
    Tom2 echter mag amper mededelingen doen over zelfs maar getékende contracten.
  4. forum rang 5 hvasd2 5 september 2016 11:53
    quote:

    Ozzyman2 schreef op 5 september 2016 11:47:

    Je bent gek als je TomTom nu nog verkoopt. Het sentiment is eindelijk weer omgedraaid, dik positief en up up up. Koersdoelen zien er positief uit, oktober motorshow komt eraan, positieve Q3 cijfers en wie weet wat nog meer... Bosch + Tesla? TTT verkoop?

    Genoeg in de pijplijn om je stukken nog goed vast te houden.
    En ook steeds dichter in de buurt van de 9 Euro....6 % te gaan ;-)
  5. [verwijderd] 5 september 2016 12:19
    quote:

    Hik schreef op 5 september 2016 11:52:

    [...]

    Ik heb een tijd geleden een link geplaatst naar een CVPO-presentatie. Daarin worden filmpjes vertoond van REM-demo's op de openbare weg. Laten we dus zeggen dat er in ieder geval 'lab' resultaten zijn. De praktijk bewijst hier de theorie (maar of dat voor 100% af en voldoende is?).

    Het meest verbazingwekkende blijft voor mij het feit dat veel CEO's van niet de minste bedrijven zich op opgeklopte media-events maar al te graag op een podium vertonen met Shashua, ook al vinden ze het zelf misschien vaag en half af.
    Tom2 echter mag amper mededelingen doen over zelfs maar getékende contracten.

    Daar heb je zeker een punt. De tweede alinea bedoel ik. De eerste alinea ook mee eens ik heb die video's ook gezien en dat betreft inderdaad tests. De tweede vraag is terecht, waarom zou een General Motors zich ervoor lenen om zijn naam te verbinden aan een stuk mapping vaporware van mobileye? Terwijl ze eigenlijk slechts dachten: let's see what they can do. Ik vermoed dat mobileye als adas leider een bepaalde naam is en dat autofabrikanten die zich graag willen profileren op autonoom rijden het dan ok vinden dat hun naam gebruikt wordt, omdat het ook op hen positief afstraalt. TT zegt imho terecht dat een leader in adas nog geen leader in autonomy is. (Wat die gasten van Citron research ook deden).
  6. Kazoo 5 september 2016 12:29
    quote:

    *Justin* schreef op 5 september 2016 12:19:

    [...]
    ...
    Ik vermoed dat mobileye als adas leider een bepaalde naam is en dat autofabrikanten die zich graag willen profileren op autonoom rijden het dan ok vinden dat hun naam gebruikt wordt, omdat het ook op hen positief afstraalt. TT zegt imho terecht dat een leader in adas nog geen leader in autonomy is. (Wat die gasten van Citron research ook deden).
    Dan blijft het toch teleurstellend dat bijv een Volvo wel groots uitpakt met een bericht over een SDV samenwerking met Uber maar in de contractaankondiging tussen T2 en Volvo veel minder nadruk ligt op de SDV en de mapping capaciteiten van T2.

    Op deze manier blijf je als T2 natuurlijk de indruk wekken dat je (al dan niet expres) de verwachtingen downplayed. Ik heb altijd gedacht dat dit kwam doordat Volvo hier niet teveel op in wilde spelen, maar na het Uber bericht klopt dat ook niet meer.
  7. Kazoo 5 september 2016 12:37
    Maar dat is toch haast onmogelijk? Tomtom is dé navigatieleverancier van Volvo voor precies dé periode dat de SDV werkelijkheid gaat worden. Als het inderdaad dan zo zou zijn dat er hieromtrent nog geen deal zou zijn dan stel ik me toch ernstig de vraag of de kaarten dan onmisbaar zijn voor een SDV?
  8. [verwijderd] 5 september 2016 12:52
    Uit het koersdoelen draadje, thx Potpourri, er zijn dus 2 nieuwe automotive contracten binnen rapport van NIBC

    upped estimates - upped price target

    " we are upping our price target to 10 euro based on updated estimates, now inclucing the announcements made after the 2Q16 results release, new products announced as well as expected new contracts from the Paris Autoshow

    we hv updated our model , now incorporating the PSA/TT fleet management cooperation, the TT/Sage cooperation
    we also include 2 new Automotive contracts in our model, something we hv not done before, TT has clearly indicated that it will give the market an update on order intake at the Paris show ( or abt)

    the main impact is therefore on our DCF based price target which moves from 9 to 10 euro.

    our investment case remains unchanged which is based on increasing operating leverage due to growth in automotive and telematics with consumer remaining the cash cow
    near term higher capex and opex limits OCF improvements but with automotive moving fast towards ADAS, semi autonmous and eventually autonomous vehicles and Telematics continuing to grow and make bolt on acquisitions, fast improving FCF is not a matter of if, but only of when.

    buy - target 10 euro
  9. [verwijderd] 5 september 2016 13:05
    quote:

    *Justin* schreef op 5 september 2016 12:30:

    Kazoo. Ik denk dat tomtom gewoon nog niet binnen is bij volvo op autonoom rijden gebied maar vooral een deal heeft gesloten op 'normale' navigatie diensten
    Die indruk had ik toen het persbericht uitkwam ook. Wat dan weer wél bemoedigend lijkt is dat je uit de 'Strijbosch' presentatie kunt opmaken dat een andere belangrijke partner van Volvo in het Drive-Me programma, te weten Nvidia, samen met Tom2 werkt aan het enablen van RoadDNA op hun eigen DrivePX platform. Dit verlaagt natuurlijk de drempel enorm voor Volvo om RoadDNA binnen het Drive-Me programma op te nemen.
    Wat mij betreft schuift er toch een hoop in elkaar op deze manier.
  10. forum rang 6 tatje 5 september 2016 13:18
    Bij Binck staat wel de koersverhoging van Martijn bij het nieuws.

    Maar bij adviezen ( koers ) staat het nog steeds niet.

    26-07-2016 UBS Buy 8,50
    20-07-2016 Kepler Capital Peter Olofsen Buy 7,60
    19-07-2016 Standard & Poors Caren Ngo Siew Teng Buy 8,20

    Beetje vreemd, ga er vanuit dat Binck hierin geen rol speelt :-)

    Lees vanavond wel de rest, er zijn leukere dingen :-)
  11. [verwijderd] 5 september 2016 13:31
    quote:

    Hik schreef op 5 september 2016 13:05:

    [...]

    Die indruk had ik toen het persbericht uitkwam ook. Wat dan weer wél bemoedigend lijkt is dat je uit de 'Strijbosch' presentatie kunt opmaken dat een andere belangrijke partner van Volvo in het Drive-Me programma, te weten Nvidia, samen met Tom2 werkt aan het enablen van RoadDNA op hun eigen DrivePX platform. Dit verlaagt natuurlijk de drempel enorm voor Volvo om RoadDNA binnen het Drive-Me programma op te nemen.
    Wat mij betreft schuift er toch een hoop in elkaar op deze manier.
    Jouw indruk klopt wel vaker niet. En de geschiedenis hier heeft ook bewezen dat Justin vaak te voorzichtig is.
    Volvo is de uitvinder en early adaptor van maximale veiligheid in de auto (driepuntsgordel, kooi, airbag, abs, etc.). Vanaf 2019 zit ook ADAS af-fabriek in alle Volvo's. 100% take-rate!
    Denk je nou echt dat Volvo dan niet gaat voor maximale kwaliteit voor haar ADAS-systemen?

    Mijn indruk is dat HD-Maps en RoadDNA onderdeel zijn van de deal. Sterker nog, TomTom heeft de deal gekregen omdat men de juiste veiligheidsoplossing kan bieden. Dat is de maximaal haalbare kwaliteit en veiligheid!

    En waarom zat NIBC MdD er zo dik naast met zijn omzetcalculatie van de Volvo-deal?
    Gelukkig had ING een gesprek met de CFO en men kwam met dubbele omzetcijfers. Volvo loopt met het stapelen van de jaarabonnementen vrij snel naar de 100 miljoen per jaar. ING ziet dat, maar MdD van NIBC ziet die abonnementen op de real-time Maps en real-time Services niet eens. MdD zat er volledig naast.
    Hij zal straks na de Q3-cijfers zijn advies wel weer verder gaan verhogen. Zijn vorige superspoed-sheetje zat namelijk vol rekenfouten.
4.714 Posts
Pagina: «« 1 ... 23 24 25 26 27 ... 236 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links