Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TOMTOM JULI 2016

5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 208 209 210 211 212 ... 257 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 7 tatje 20 juli 2016 11:29
    quote:

    JacobusJW schreef op 20 juli 2016 11:24:

    Ik begrijp vele lange termijners hier niet.
    Laat je toch niet zo opjutten door een paar daghandelaren (met teweinig vermogen om langer te kunnen gaan) of shorters (die de aandelen zelfs moeten lenen). ;-)

    Je hebt vertrouwen in de toekomst van het bedrijf en de koers of je hebt het niet.
    Zo is het, duidelijke taal.

    Ik heb vertrouwen in de toekomst.

    Ga ook niet meer in, op bepaalde personen met meerdere aliassen.

    Wat een k.t volk.
  2. [verwijderd] 20 juli 2016 11:29
    quote:

    KaPeeN63 schreef op 20 juli 2016 11:18:

    Goedendag
    Ik volg forum zo nu en dan; post niet zo vaak.
    Ik ben van mening dat verkoop Tom2 toch op kort termijn gaat gebeuren.
    HG zal uiteindelijk willen verkopen om zijn tijd volledig aan zijn passie ZEEZEILEN te besteden.
    HG wordt een jaartje ouder. Tom2 verkopen op een leeftijd dat hij 70 jaar is, gaat niet gebeuren. Dan heeft hij veel geld maar kan er verder niets leuks meer mee doen.
    Komt er een partij langs, dan hapt HG toe.
    Heb ik het mis????
    Als je dit forum zo nu en dan volgt dan weet je dat hier al jaren op gespeculeerd wordt. Apple, Microsoft, Facebook, Uber, Alibaba, Bosch, Garmin, ze zijn allemaal de revue gepasseerd.
    Waarom zou HG zijn aandelen verkopen, hij kan ze ook behouden onder een andere CEO.
    Misschien heeft hij kinderen aan wie hij het bedrijf wil overdragen. Een andere mogelijkheid is dat hij van werken houdt en twee maanden zeezeilen per jaar voor het komende decennium meer dan genoeg vindt.

    De uitgelezen kansen om te verkopen heeft hij laten lopen, bijvoorbeeld 7 maanden geleden toen de koers boven de 12 stond. Als CEO heeft hij meer aanzien in de wereld dan als vroeg-gepensioneerde. Voor het geld hoeft hij het niet te doen. Als je al miljoenen op je bankrekening hebt staan kan je toch al leven als God in Frankrijk.
  3. [verwijderd] 20 juli 2016 11:37
    quote:

    VanillaSky schreef op 20 juli 2016 11:25:

    [...]

    Een verlieslatend TomTom in de periode 2017-2019 lijkt mij niet waarschijnlijk of consumer moet wel heel hard gaan dalen en de rest van de BUs groei stagneren. Wel is het welhaast onmogelijk om knappe winsten te laten zien in deze periode. Ik denk echt dat we reëel moeten zijn - dit is zeker nog een periode van een drietal jaren - waarin de winsten ergens tussen de 0.25 en 0.35 adjusted EPS komen te liggen. Ik hoop dat consumer nog lang een melkkoe blijft en overige BUs gestaag doorgroeien dan kunnen we in de periode 2020-2022 naar de 50 centen adjusted WPA.
    Welke piet particulier gebruikt nou TomTom nog op zijn of haar mobiel, iedereen gebruikt daarvoor toch Google Maps.. of ben ik de enigste?

    Lees: ik gun iedereen grote winsten (voordat ik weer commentaar krijg van een gekkie)
  4. [verwijderd] 20 juli 2016 11:41
    Ik heb aan gisteren het beeld overgehouden dat de 100+ deals er nu echt aan zitten te komen. Uiteraard wel weer met een horizon van 3 jaar aanlooptijd. Maar ik verwacht dat de aankondiging van die deals in de loop van Q3 zo'n duidelijk strategisch signaal gaat afgeven dat de oplopende kosten in Q3 t.b.v. die contracten t.z.t. geen topic meer zullen zijn.
  5. KaPeeN63 20 juli 2016 11:41
    [quote alias=Riet van Milt id=9485158 date=201607201129]
    [...]

    Als je dit forum zo nu en dan volgt dan weet je dat hier al jaren op gespeculeerd wordt. Apple, Microsoft, Facebook, Uber, Alibaba, Bosch, Garmin, ze zijn allemaal de revue gepasseerd.
    Waarom zou HG zijn aandelen verkopen, hij kan ze ook behouden onder een andere CEO.
    Misschien heeft hij kinderen aan wie hij het bedrijf wil overdragen. Een andere mogelijkheid is dat hij van werken houdt en twee maanden zeezeilen per jaar voor het komende decennium meer dan genoeg vindt.

    De uitgelezen kansen om te verkopen heeft hij laten lopen, bijvoorbeeld 7 maanden geleden toen de koers boven de 12 stond. Als CEO heeft hij meer aanzien in de wereld dan als vroeg-gepensioneerde. Voor het geld hoeft hij het niet te doen. Als je al miljoenen op je bankrekening hebt staan kan je toch al leven als God in Frankrijk.

    Bedankt voor je toelichting.
    Ik denk toch dat het gaat gebeuren; we hebben ook nog een John de Mol met een belang van 5,1% in Tom2.
    John speculeert ook op een overname. Anders had John wel geinvesteerd in fondsen die altijd dividend uitkeren.
    Zo heeft John ook grote belangen in PostNL en DeltaLoyd; PUUR om dan de overname premie te incasseren.
    Tom2 heeft nog nooit dividend betaalt; dus iedereen die aandelen Tom2 heeft hoopt op een overname en kan dan cashen ( mits niet gekocht op de toppen).
  6. Dickit o 20 juli 2016 11:41
    quote:

    Mariska uit Amsterdam schreef op 20 juli 2016 11:37:

    [...]

    Welke piet particulier gebruikt nou TomTom nog op zijn of haar mobiel, iedereen gebruikt daarvoor toch Google Maps.. of ben ik de enigste?

    Lees: ik gun iedereen grote winsten (voordat ik weer commentaar krijg van een gekkie)
    Misschien wel de ENIGE!
  7. [verwijderd] 20 juli 2016 11:43
    quote:

    Natte krant schreef op 20 juli 2016 09:59:

    Dus het is een mentaal gebeuren dat beleggen? Ja. De koers te zien dalen en stijgen daar heb je dus een sterke maag voor nodig.
    En dan een forum erbij dan moet je ook diep kunnen gaan....
    Het is hard en zacht te gelijk.

    Volatiel noemde HG het. Ik noem het manipulatief....ja
    Daarom ook Daytraden.. wij (mijn vader en ik) deden eerst LT beleggen. Echter maken wij veel meer winsten door Daytraden, kopen verkopen in staffels.

    TomTom als voorbeeld.

    1000 st koop 7 (als hij lager gaat nieuwe order 1000 st op 6,95 etc..)
    1000 st verkoop 7,05

    Zorg ervoor dat je in ieder geval 8 staffels maakt ongeacht het vermogen.

    Dat is onze strategie.. maar goed iedereen zijn eigen ding natuurlijk.

    Succes en (lees: voor iedereen de beste winsten!)

  8. [verwijderd] 20 juli 2016 11:56
    quote:

    Mariska uit Amsterdam schreef op 20 juli 2016 11:37:

    [...]

    Welke piet particulier gebruikt nou TomTom nog op zijn of haar mobiel, iedereen gebruikt daarvoor toch Google Maps.. of ben ik de enigste?

    Lees: ik gun iedereen grote winsten (voordat ik weer commentaar krijg van een gekkie)
    Omdat mijn TT Go van 5 jaar oud geen Balkanlanden bevat heb ik vorige week met Google-maps gereisd. Leek niets mis mee totdat we in Albanië de gele SH74 namen. Dat avontuur wil je op mijn leeftijd niet meemaken, de asfaltweg werd de laatste 8 km. een bergweggetje van 2 meter breed en bestond uit stenen, kuilen en modder en ravijnen. Leuk voor een Jeep maar in een Lancia Y op gas was het een vreselijke ervaring.
    Nee, Google-maps is goed voor de snelwegen, maar daar kan je ook de borden volgen zonder te verdwalen.
  9. [verwijderd] 20 juli 2016 11:59
    De eerste grote partij die serieus aan de free float durft te gaan knabbelen moet daar volgens mij voor het eind van het jaar heel erg leuk op binnen kunnen lopen. Zeker als die partij zou durven doorstoten naar een belang dat alle eventuele ongewenste strategische moves flink zou kunnen frustreren.

    Het enige wat nodig is is enkele weken alle dumps absorberen tot het echt lastig begint te worden voor degene die de opdracht tot drukken heeft ontvangen. Vervolgens kan, na het opbouwen van een belang van 5-10%, de hand worden geforceerd door een "omgekeerde short-manipulatie". Dus met precies het spiegelbeeld van wat we de afgelopen maanden hebben gezien, met de zelfde technieken. Daarbij worden die eerder teveel weggelekte aandelen steeds nijpender voor de partijen die momenteel nog steeds pogingen doen om de koers lager te zetten.

    Ik kreeg gisteren toch echt de indruk dat die "muur" op 7,07 gekocht is om aan te verdienen door koersstijging. Het blijft spannend hoeveel kracht daar dan uiteindelijk achter zit.
  10. forum rang 6 boem! 20 juli 2016 12:11
    quote:

    VanillaSky schreef op 20 juli 2016 11:25:

    [...]

    Een verlieslatend TomTom in de periode 2017-2019 lijkt mij niet waarschijnlijk of consumer moet wel heel hard gaan dalen en de rest van de BUs groei stagneren. Wel is het welhaast onmogelijk om knappe winsten te laten zien in deze periode. Ik denk echt dat we reëel moeten zijn - dit is zeker nog een periode van een drietal jaren - waarin de winsten ergens tussen de 0.25 en 0.35 adjusted EPS komen te liggen. Ik hoop dat consumer nog lang een melkkoe blijft en overige BUs gestaag doorgroeien dan kunnen we in de periode 2020-2022 naar de 50 centen adjusted WPA.
    Mij lijkt het welhaast onmogelijk om gegeven de positieve ontwikkeling in Automotive en Telematics en de uitspraken gedaan over Consumer en Licensing we de komende 3 jaar(2017-2019) met een stabiliserende adjusted wpa van 25 a 30 cent worden geconfronteerd.
    De transitie van hardware naar C&S wordt steeds duidelijker met als gevolg dat de brutomatge oploopt.
    Die margetoename zal door het toenemende effect van de deferred revenue alleen maar verstrekt worden de komende jaren.

    Ook in de consumeromzet zal er demping optreden in de daling van PND-gereleteerde omzet juist vanwege deze toegepaste deferred revenue.

    Ik zal in de algemene rekendraad mijn ideeen over de consumeromzet verwoorden.

    Ik hoop je daar te zien met jouw commentaar.
  11. apieslapie 20 juli 2016 12:13
    quote:

    JacobusJW schreef op 20 juli 2016 11:24:

    Ik begrijp vele lange termijners hier niet.
    Laat je toch niet zo opjutten door een paar daghandelaren (met teweinig vermogen om langer te kunnen gaan) of shorters (die de aandelen zelfs moeten lenen). ;-)

    Je hebt vertrouwen in de toekomst van het bedrijf en de koers of je hebt het niet.
    je kan vertrouwen hebben, maar als je ziet hoe het met de koers gaat is dat wel heel moeilijk. meeste zitten er vuistdiep in en kunnen er niet meer in tomtom beleggen. Manipulatie is al heel langs aan de gang.
  12. mjmj 20 juli 2016 12:14
    quote:

    Mariska uit Amsterdam schreef op 20 juli 2016 11:37:

    [...]

    Welke piet particulier gebruikt nou TomTom nog op zijn of haar mobiel, iedereen gebruikt daarvoor toch Google Maps.. of ben ik de enigste?

    Lees: ik gun iedereen grote winsten (voordat ik weer commentaar krijg van een gekkie)
    Enige is al enige dus niet enigste.
  13. mjmj 20 juli 2016 12:15
    quote:

    xynix schreef op 20 juli 2016 11:59:

    De eerste grote partij die serieus aan de free float durft te gaan knabbelen moet daar volgens mij voor het eind van het jaar heel erg leuk op binnen kunnen lopen. Zeker als die partij zou durven doorstoten naar een belang dat alle eventuele ongewenste strategische moves flink zou kunnen frustreren.

    Het enige wat nodig is is enkele weken alle dumps absorberen tot het echt lastig begint te worden voor degene die de opdracht tot drukken heeft ontvangen. Vervolgens kan, na het opbouwen van een belang van 5-10%, de hand worden geforceerd door een "omgekeerde short-manipulatie". Dus met precies het spiegelbeeld van wat we de afgelopen maanden hebben gezien, met de zelfde technieken. Daarbij worden die eerder teveel weggelekte aandelen steeds nijpender voor de partijen die momenteel nog steeds pogingen doen om de koers lager te zetten.

    Ik kreeg gisteren toch echt de indruk dat die "muur" op 7,07 gekocht is om aan te verdienen door koersstijging. Het blijft spannend hoeveel kracht daar dan uiteindelijk achter zit.
    Hoe groot was die muur?
5.132 Posts
Pagina: «« 1 ... 208 209 210 211 212 ... 257 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links