Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 327,6K

TOMTOM MEI 2016

3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 103 104 105 106 107 ... 197 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 17 mei 2016 21:32
    Apple Car pompt nog even 10 miljard in onderzoek, maar die gaan zelf opnieuw het wiel uitvinden, waarom zouden ze hun partner voor Maps die alle techniek al klaar heeft inschakelen? Dat zou toch dom zijn voor iets simpels als zelfrijdende auto's.
    idropnews.com/2016/05/16/apple-car-re...
  2. [verwijderd] 17 mei 2016 21:47
    quote:

    Lighter_ schreef op 17 mei 2016 19:50:

    [...]
    Er is echter ook een alternatief. Uit eigen koker. Net zoals Nokia bepaalde onderdelen naar een soort licentie divisie bracht. TomTom zou haar Telematics platform naar Licensing kunnen onderbrengen en dan alle klanten (en alle accountmanagers en andere opex) kunnen verkopen. In ruil daarvoor neemt de nieuw groep TT-FLTX een abonnement op Webfleet, maps en traffic voor een x bedrag per user.

    Gevolg is dan:
    TT krijgt eenmalig een cash bedrag voor de verkoop van 660.000 abonnees
    TT doet overgrote deel (bijv. 80%) van personeel (600 man) weg. Alleen R&D blijft
    TT behoudt een inkomstenstroom. Bijvoorbeeld geen 15 euro per maand meer, maar 5
    TT heeft dan echter ook meer abonnees, geen 660.000 abonnees maar 1,4 miljoen
    TT heeft geen sales en relatiebeheer apparaat meer nodig, lagere kosten
    TT behoudt het platform, wat nuttig is voor de kruisbestuiving Telematics-Automotive
    TT heeft dan in zowel Automotive, Licensing en Telematics eenzelfde businessmodel waarbij je niet owner bent van de eindgebruiker, maar wel owner van de technologie en de data.
    -FLTX heeft nu toch ook een eigen platform, althans zo lees ik van hun website. Waarom dan die van Tom2 licenceren?
    - Stel ze licenceren het platform van Tom2, dat daarna indirect via automotive FLTX klanten gaat beconcurreren. Lijkt me een probleempuntje.
    -Aangezien Tom2 dus ook stuk marge behoudt, hoeveel moet de verkoop van de abonnees dan nog opbrengen?
    -FLTX is in dit hele verhaal eigenlijk niet meer dan account manager en contract houder. De knowhow zit bij Tom2 en FLTX is daar enorm afhankelijk van. Hoeveel inspraak heeft FLTX op changes etc?

    Goede deal voor de Tom2, maar ik denk een stuk minder goede deal voor de FLTX dat ook het meeste risico draagt.
  3. B_B 17 mei 2016 21:53
    quote:

    Jannegien schreef op 17 mei 2016 16:19:

    Vanochtend werd er gemeld dat de beurzen daalden op de dalende olieprijs.
    Nu schiet die alweer een tijdje omhoog, maar de beurzen dalen harder weg.
    Allemaal flauwekul dus wat die gasten zeggen.
    Robots hebben het voor het zeggen op de beurzen, verder niks.
    B_B 17 mei 2016 om 10:00
    Gisteren Amerikaanse beurzen flink omhoog met zeer lage volume.
    Vandaag alles positief, toch wordt de DOW negatief vandaag.

    B_B schreef op 17 mei 2016 om 11:18:
    Olie is te dicht bij 50 dollar geweest.
    Beleggers krijgen hoogtevrees, kans op winstnemingen op olie.
    Dit kan weer voor paniek zorgen op de beurzen.

    Daling olie zorgt voor paniek op de beurzen (vooral bij Small Caps).
    Bij paniek geeft niemand meer om de oorzaak.
  4. [verwijderd] 17 mei 2016 22:00
    quote:

    Juun schreef op 17 mei 2016 19:13:

    [...]
    Vergeet niet dat er maar voor een paar beleggers ruimte is om in AND te beleggen. Naar mijn weten zitten Wervel Wind en ik erin. Maar net zoals vandaag met een omzet van nog geen 1000 stuks, dan wordt het een enorme puinhoop als er ineens meerdere beleggers menen door de voordeur erin of door achterdeur eruit te moeten.
    Ik zit er niet meer in Juun, heb mijn laatste pluk vorige week na de update laten gaan.
  5. forum rang 7 tatje 17 mei 2016 22:10
    quote:

    shakermaker schreef op 17 mei 2016 21:32:

    Apple Car pompt nog even 10 miljard in onderzoek, maar die gaan zelf opnieuw het wiel uitvinden, waarom zouden ze hun partner voor Maps die alle techniek al klaar heeft inschakelen? Dat zou toch dom zijn voor iets simpels als zelfrijdende auto's.
    idropnews.com/2016/05/16/apple-car-re...
    Hallo shakermaker, bedankt voor dit duidelijk artikel.

    Vorige week heb ik gezegd, er is er maar 1.

    En dat is Apple, de oude autofabrikanten schijten in hun broek, voor Apple.

    TT is voor mij van Apple.

    Alleen wil TT de andere divisies nog laten groeien.

    De autowereld kan straks niet om Apple heen, mijn idee.

    Jouw artikel laat zien, dat iPhone iPad enz dassss history en het nieuwe goud van Apple wordt de zelfrijdende auto, met al zijn software mogelijkheden.

    De auto en alle speeltjes die er aan vasthangen :-)

    Het artikel is een bevestiging van mijn verwachting.

    Of het de waarheid wordt is vers 2.

    Maar het kan zomaar :-)
  6. [verwijderd] 17 mei 2016 22:32
    TomTom, pionnier du GPS, sauvé par la voiture autonome

    tempsreel.nouvelobs.com/economie/2016...

    Edit:
    Hier de google vertaal-o-matic:

    TomTom, Pioneer GPS, gered door de autonome auto

    De Nederlandse groep, de laatste vertegenwoordiger van de high tech consument in Europa is de verkoop van GPS gestabiliseerd. Zij beroept zich nu op de zelfrijdende auto om zijn toekomst te verzekeren.

    Claude Soula Claude Soula Gepubliceerd 14 mei 2016 08:06
    Wie zal de volgende fabrikant te vallen in zijn portemonnee? De Zweedse Volvo? De Amerikaanse Tesla? "Geen commentaar", zegt slechts Corinne Vigreux, TomTom mede-oprichter van de groep, waar ze leidt de "grote publiek" activiteiten - het begeleiden van componenten en diversificatie in de racerij horloges en kleine camera's. Maar ze ontkent niet dat de besprekingen zijn gaande met deze grote namen in de auto, omdat zijn bedrijf is nu in het hart van de nieuwe revolutie die automakers bereiden: de autonome auto.

    "Deze voertuigen zullen nodig hebben om kaarten te begeleiden, om de toestand van de wegen in real time te leren kennen. Wij zijn echter slechts drie bedrijven hebben expertise die [de andere twee zijn de Amerikaanse Google, en Duitse hier , Ed]., en het is dat we die hebben de beste real-time informatie-technologie ", zegt Corinne Vigreux, inclusief GPS-systemen al naar Peugeot, Citroën, Renault, Nissan, Fiat of Toyota gemonteerd ... het onderhandelt hetzelfde nieuwe allianties met fabrikanten die niet willen te vallen in de klauwen van Google - of de meeste van hen buiten de Verenigde Staten - of Hier, dat eigendom is van een Duits consortium waar vinden we Daimler , BMW en Volkswagen, die concurrenten schrikt!

    "Meer niemand geloofde"

    Toch zijn er zes jaar, gaven geen lieve de toekomst van het Nederlandse TomTom: "Meer geloofde niemand, behalve ons", zegt Corinne Vigreux. De beroemde gids apparaten die zijn ultra-snelle wereldwijde rijkdom tussen 2004 en 2008 hadden, werden vervolgens gemaakt kloppen door de verspreiding van smartphones en "Google Maps" en dan in de afgelopen jaren door het succes van de gratis applicatie Waze (overgenomen door Google). Dus waarom betalen voor wat gratis was en werkte goed? De mede-oprichter van de antwoorden van TomTom:

    "Wel, omdat een speciaal apparaat het meest geschikt is. Wij hebben geloofd, we blijven investeren, en onze omzet is eindelijk gestabiliseerd."

    "Onze omzet blijft dalen in Frankrijk - het land waar Waze heeft het meeste succes met de Verenigde Staten - maar ze zijn stabiel in Noord-Europa, en ze gaan terug naar Groot-Brittannië en Duitsland, we verkopen alles ruim 4 miljoen apparaten per jaar in de wereld, "zei ze, heel trots op deze weerstand, maar ook zeer verbaasd door Europa van de instorting van een dergelijke strategische sector als de high-tech:

    "Wij zijn de laatste overlevende van de consumentenelektronica-industrie in Europa. Alle anderen zijn gekocht of zijn verdwenen ..."

    Om terug te stuiteren, TomTom liet zijn prijs, en extra bonus aan alle nieuwe apparaten gratis updaten voor het leven van zijn kaarten of de verkeersgegevens, leven ook - voor, moest je een abonnement of verlenging kaarten betalen Corinne Vigreux road .:

    "20% van de nieuwe voertuigen zijn nu standaard uitgerust met systemen GPS , bieden we vaak fabrikanten, maar dat laat nog steeds veel auto's die worden uitgerust door de eigenaar."

    "We hebben weer geld ..."

    Maar de kracht van TomTom - die nu 4700 medewerkers, na een daling tot 3.500 banen na ontslagen in 2011 en opnieuw hebben ingehuurd meer dan 900 mensen in twee jaar - is dat zijn expertise onmisbaar is geworden de auto van de toekomst: een auto kan niet alleen rollen, dus het is niet precies bekend de toestand van de weg en het verkeer. Het vereist dan ook de gegevens die TomTom verkoopt, en de groep geïnstalleerd 25 jaar in Amsterdam hoopt de gelegenheid gebruik maken om dieper in de waardeketen te gaan:

    "We zullen leveranciers van technologie aan de fabrikanten, en we werken aan nieuwe producten om de mobiliteit in steden te verbeteren. Ik heb ideeën voor de komende 20 jaar."

    Na de gewelddadige crisis van de vroege 2010s, de koers van het aandeel herstelde tot $ 1700000000. De omzet dit jaar hoger zal zijn dan € 1000000000 - waarschijnlijk 1,1 miljard - een stijging van ruim 10% van de 950 miljoen in 2015, en financiële resultaten zijn positief voor drie jaar: "We terugbetaald alle schulden, we weer het geld ... "verheugt Corinne Vigreux (die net is gekozen als directeur van Iliad-groep, waarvan de belangrijkste aandeelhouder is Xavier Niel, eigenaar van" Obs ") zelfrijdende auto belooft een economische toekomst die meer geruststellend na uitwijken afgelopen jaren.
  7. [verwijderd] 17 mei 2016 22:59
    Thanx Hik,

    Vertaling naar Engels vanuit Frans werkt beter.

    Opvallend:
    1) journalist noemt toevallig net volvo en tesla :)
    2) dat ze aangeeft dat jaaromzet richting 1,1 miljard gaat. Outlook is nog 1,05. Maar het verbaast me niet
    3) pnd groei duitsland en groot brittannie versus krimp in Frankrijk. Hint op stabilisatie

    TomTom, Pioneer GPS, saved by the autonomous car

    The Dutch group, the last representative of the high tech consumer in Europe has stabilized its sales of GPS. It now relies on autonomous cars to ensure its future.

    By Claude Soula
    Who will be the next manufacturer to fall into his wallet? The Swedish Volvo? The American Tesla? "No comment," merely says Corinne Vigreux, TomTom co-founder of the group, where she directs the "general public" activities - guiding components and diversifications in racing watches and small cameras. But she does not deny that discussions are ongoing with these big names in the car because his company is now at the heart of the new revolution that automakers prepare: the autonomous car.

    "These vehicles will need to guide maps, to know the state of the roads in real time. However, we are only three companies have expertise that [the other two are the American Google, and German Here , Ed]. and it is we who have the best real-time information technology, "said Corinne Vigreux, including GPS systems already fitted to Peugeot, Citroen, Renault, Nissan, Fiat or Toyota ... it negotiates same new alliances with manufacturers who do not want to fall into the clutches of Google - or most of them outside the United States - or of Here, which is owned by a German consortium where we find Daimler , BMW and Volkswagen, which scares competitors!

    "More nobody believed"
    Yet there six years ago, it gave no dear the future of the Dutch TomTom: "More nobody believed, except us," says Corinne Vigreux. The famous guide devices which had its ultra-fast global wealth between 2004 and 2008, were made then knock by the spread of smartphones and "Google Maps" and then in recent years by the success of the free application Waze (acquired by Google). So why pay for what was free and worked well? The co-founder of TomTom answers:

    "Well, because a dedicated device is most convenient. We have believed, we continued to invest, and our turnover has finally stabilized."

    "Our sales continue to decline in France - the country where Waze has the most success with the United States - but they are stable in northern Europe, and they go back to Britain and Germany, we sell everything well over 4 million devices per year in the world, "she said, very proud of this resistance, but also very puzzled by Europe of the collapse of such a strategic sector as the high-tech:

    "We are the last survivor of the consumer electronics industry in Europe. All the others have been bought or have disappeared ..."

    To bounce back, TomTom dropped his price, and added bonus to all new devices free updating for life of his cards or the traffic data, life also - before, you had to pay a subscription or renewal cards road. Corinne Vigreux:

    "20% of new vehicles are now equipped as standard with GPS, we often provide manufacturers, but that still leaves a lot of vehicles that are to be equipped by the owner."

    "We again cash ..."
    But the strength of TomTom - which now has 4,700 employees, after falling to 3,500 jobs after layoffs in 2011 and have re-hired over 900 people in two years - is that its expertise has become indispensable the car of tomorrow: a car can not roll alone, so it is not known precisely the state of the road and traffic. It therefore requires data that TomTom sells, and the group installed 25 years in Amsterdam hopes to take the opportunity to go deeper into the value chain:

    "We will be technology suppliers to the manufacturers, and we are working on new products to improve mobility in cities. I have ideas for the next 20 years."

    After the violent crisis of the early 2010s, the share price rebounded to $ 1.7 billion. Sales this year will exceed one billion euros - probably 1.1 billion - an increase of over 10% on the 950 million in 2015, and financial results are positive for three years: "We repaid all debts, we again have the cash ... "rejoices Corinne Vigreux (which has just been chosen as director of Iliad group, whose main shareholder is Xavier Niel, owner of" Obs ") autonomous car promises an economic future that more reassuring after swerving past few years.
  8. [verwijderd] 17 mei 2016 23:09
    quote:

    Lighter_ schreef op 17 mei 2016 19:50:

    Er is echter ook een alternatief. Uit eigen koker. Net zoals Nokia bepaalde onderdelen naar een soort licentie divisie bracht. TomTom zou haar Telematics platform naar Licensing kunnen onderbrengen en dan alle klanten (en alle accountmanagers en andere opex) kunnen verkopen. In ruil daarvoor neemt de nieuw groep TT-FLTX een abonnement op Webfleet, maps en traffic voor een x bedrag per user.

    Gevolg is dan:
    TT krijgt eenmalig een cash bedrag voor de verkoop van 660.000 abonnees
    TT doet overgrote deel (bijv. 80%) van personeel (600 man) weg. Alleen R&D blijft
    TT behoudt een inkomstenstroom. Bijvoorbeeld geen 15 euro per maand meer, maar 5
    TT heeft dan echter ook meer abonnees, geen 660.000 abonnees maar 1,4 miljoen
    TT heeft geen sales en relatiebeheer apparaat meer nodig, lagere kosten
    TT behoudt het platform, wat nuttig is voor de kruisbestuiving Telematics-Automotive
    TT heeft dan in zowel Automotive, Licensing en Telematics eenzelfde businessmodel waarbij je niet owner bent van de eindgebruiker, maar wel owner van de technologie en de data.
    Interessante gedachte. Maar ik acht een IPO dan eigenlijk toch weer interessanter.
  9. [verwijderd] 17 mei 2016 23:12
    quote:

    shakermaker schreef op 17 mei 2016 21:53:

    FCA moest je kopen op 7,21 las ik hier.

    Toppertje met 7869 miljoen uitstaande aandelen.

    Mittal met 3065 miljoen uitstaande aandelen, kopen.

    TomTom met 230 miljoen aandeeltjes en 50% free float, dat is gewoon niet liquide. Die zouden eigenlijk een emissie moeten doen voor de koers.

    FCA is een schitterend aandeel voor daytraden met een goede stoploss
  10. B_B 17 mei 2016 23:53
    quote:

    Vuurgoudhaantjes schreef op 17 mei 2016 23:12:

    [...]

    De Saudi's dreigen voor die tijd (wet) voor 750 miljard dollar aan staatsobligaties en andere tegoeden van de hand te doen.
    Zie NOS.
    How much do the Saudis own in U.S. Treasuries? After four decades, it's no longer a secret.
    May 16, 2016

    The Treasury Department on Monday opened the curtain on one of our longest-lasting, and strangest, state secrets: how much U.S. debt does Saudi Arabia own?

    The answer, as of March, is $116.8 billion. That may sound like a lot, but it places the Saudis only at 13th on the list of major foreign holders of treasuries. Leading the roll among the foreign holders of $6.3 trillion in securities are mainland China ($1.245 trillion) and Japan ($1.137 trillion).
    .....
    The report quickly morphed into a supposed threat to sell $750 billion in treasuries, even though it was obvious that the Saudis owned nowhere near that much. The holdings within the entire 15-nation oil exporting category came to only $281 billion in February, according to U.S. government figures. Saudi holdings could only be a subset of that, though how big a subset was still concealed.
    .....
    www.latimes.com/business/hiltzik/la-f...
  11. aandeeltje! 18 mei 2016 00:58
    Vandaag 2x door Google nav een alternatieve route voorgesteld gekregen met tijdswinst. Kan u zeggen dat het akelig precies klopte, sterker tot op 10 meter klopte oranje, groen, rood op het wegdek en de minuten stonden erbij.
    Zoals ik al 2 jaar eerder zei. Google heeft nog veel meer data dan TT en weet dit uitstekend te verwerken.
    Waarom zou dat minder betrouwbaar zijn dan TT data, sterker gps op smartphone staat eigenlijk altijd aan en wel bij veel meer mensen dan Die alleen TT aan hebben staan.
    HD traffic is eigenlijk al niet meer des TT.

  12. [verwijderd] 18 mei 2016 07:58
    Een aantal weken geleden moest ik bij een nieuwe klant zijn in een nieuwbouwwijk.
    Thuis op Google maps was de hele wijk nog niet te vinden. Met Tomtom reed ik er feilloos heen.....

    Vandaag nog even gecheckt: de beste man woont er al sinds september en nog steeds bestaat de wijk niet op google maps.
  13. [verwijderd] 18 mei 2016 08:33
    quote:

    marijke m schreef op 17 mei 2016 23:54:

    www.rmo.nl/28-04-2016

    @ BDB en xynix iets voor jullie?
    Dankjewel, Marijke, voor de tip.

    Wij spelen 12 november met haar het vioolconcert van Brahms in het concertgebouw. Gecombineerd met Shos 5 ("Antwoord op terechte kritiek", Shostakovich ten voete uit). Kijken we ook allemaal enorm naar uit. Ik had het ongelofelijk leuk gevonden als ze op dat moment nog steeds mocht spelen op de Stradivarius waar Janine Jansen op gespeeld heeft. Maar volgens onderstaande link moet ze die voor die tijd weer inleveren. Was wel gaaf en leerzaam geweest om die misschien in mijn handen te mogen houden.

    www.npo.nl/muziekwijzer/25-02-2015/RB...

    Leuk dat je aan ons hebt gedacht. Dankjewel!
3.928 Posts
Pagina: «« 1 ... 103 104 105 106 107 ... 197 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links