Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,550 10 mei 2024 17:35
  • -0,035 (-0,63%) Dagrange 5,550 - 5,625
  • 204.317 Gem. (3M) 274,5K

TOMTOM FEBRUARI 2016

4.386 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 220 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 15 februari 2016 14:10
    quote:

    trend follower schreef op 15 februari 2016 13:16:

    [...]
    Als dit jou werkelijke visie is dan zou je niet meer moeten investeren in TT. Ik vraag mij alleen hardop af wat jou visie heeft doen veranderen want over Here zijn er geen schrikbarende nieuwe dingen gemeld. En als TT veel meer interesse ziet n.a.v. de Here deal en vooral interesse overseas (N-Amerika) dan weet ik niet wat je bedoelt dat Here aan momentum wint.
    Het belangrijkste is dat we zowel van de CES als van de CC geen significante voortgang van TomTom hebben gehoord. Daarnaast lijkt de relevantie van RoadDNA als belangrijkste HD-positioneringstechnologie veel minder vanzelfsprekend geworden. We zien van de kant van HERE geen "slecht nieuws" berichten (voor HERE dan) meer. Op de CES presenteerde HERE zeer zelfverzekerd (via meerdere monden!) een verhaal over hun toekomstige dienstverlening dat als concept naadloos aansluit op het TomTom verhaal. Zal waarschijnlijk nog wel wat tijd gaan kosten, maar die gaan ze ook krijgen, want MobilEye lijkt een goedkope korte termijn oplossing voor geautomatiseerd snelweg-rijden te kunnen gaan leveren.

    Het voormalige gebrek aan probes zal snel tot het verleden behoren en dan krijgen ze miljoenen probes van de beste kwaliteit (GPS + camera's + sensors). Mochten ze een aanbod aan Toyota kunnen doen dat te goed is om "nee" tegen te zeggen dan zou TomTom zelfs binnen 2-3 jaar op achterstand kunnen komen te staan qua probes. Met alleen verbintenissen met "non-automotive" missen ze de sensor-/camera-kant van de zaak en dat gaat snel pijn doen.

    Als HERE de technologische/probe-achterstand snel weet weg te werken dan gaat het grotere marktaandeel ook weer in HERE's voordeel werken. Dus als we geen inspirerende nieuwe automotive samenwerkingen voor TomTom gaan zien zal de markt (beurs en automotive prospects) dat denk ik zeer negatief interpreteren. Zeker als VW de kant van HERE zou opschuiven en Bosch zich meer "open-minded" richting HERE zou gaan profileren.

    NVidia gaat met HERE samenwerken. Volvo met NVidia. Van een samenwerking tussen Tesla/TomTom zien we nog niets. De Apple car lijkt de wind niet in de zeilen te hebben. Als Apple noodgedwongen met BMW of Mercedes gaat samenwerken blijft TomTom dan nog de "preferred map-supplier" (en hoe ver reikt het huidige Apple contract gezien de nog niet uitbundige extra license inkomsten)?

    Bosch meldt testen in Japan, terwijl er van TomTom geen HD-maps verhaal voor Japan komt zoals eerder wel voor Duitsland en de VS (hoewel Bosch voor Japan wel meldt dat ze samenwerken met HD-maps leverancier TomTom?!). Voor die Duitse kaarten hebben we nog steeds niets gehoord t.a.v. de partner waarvoor die gemaakt zijn. Rond de VW-samenwerking is het oorverdovend stil. Er zouden heel vervelende berichten voor het TomTom automotive imago in de lucht kunnen hangen. Ik werd ook niet blij van de "bankenbericht" van Wies over tevreden HERE eigenaren, hoewel het altijd moeilijk is in te schatten hoeveel waarde je daaraan moet hechten.

    Dus je hebt gelijk dat als ik deze bedreigingen opschrijf, die voor mij zichtbaar zijn geworden door de zeer ongunstige nieuws balans dit jaar, ik mij serieus moet afvragen of ik moet blijven investeren in TomTom. Het blue sky scenario lijkt in ieder geval flink op de tocht te staan. Van de andere kant ligt er natuurlijk altijd een bodem onder de koers met de assetwaarde van TTT plus een beetje voor consumer. Voor automotive/licensing komen er bovendien minimaal nog enkele lonende jaren aan.

    Kortom: het is knap lastig om te beoordelen of er recent sprake is geweest van zware tegenslag bij TomTom automotive of niet. Positief nieuws zou aan die onzekerheid een einde kunnen maken. Maar sluit vervelend slecht nieuws ook niet helemaal uit!
  2. [verwijderd] 15 februari 2016 14:24
    quote:

    Misschien schreef op 15 februari 2016 13:33:

    Beste mensen,

    fijn voor jullie dat TT goed mee doet vandaag, ik dorst even niet meer en wacht met TT.Ik hoop dat Wies zijn voorspellingen uitkomen en dat het klimaat mee blijft zitten.

    Tini
    Hi Tini

    ik hoop t
    we zij allemaal redelijk in shock dat TT zo ver kon doorzakken, maar goed dat is nu water onder de brug en we moeten nu maar denken, gaat t beursklimaat beteren of is het nog steeds erg oppassen en is dit een soort van relief-rally in nog steeds onzekere markt ?

    voor nu voelt t aan als een fifty/fifty verhaal, dus toch maar voorzichtig zijn, maar persoonlijk opteer ik nu weer voor iets meer naar risk-on.

    succes en wat je ook doet zorg dat je ruimte hebt in je positie om te middelen mocht het echt nog een duw krijgen.
  3. [verwijderd] 15 februari 2016 14:30
    @xynix: even los van de assetwaarde en TTT noem je nu alleen bedreigingen.
    Ook al was de preformance van HG zwak in de CC, hij heeft wel een paar belangrijke ontwikkelingen genoemd. Nu zal die niet z'n tent naar beneden praten, een mooiweerprater is ie zeker niet.
    We zijn nu bezig met week 7. De teller staat op -/- 35% klopt ook. Ik chargeer even: de stofzuigerbeurs in Las Vegas hebben we gehad. Kijk eens naar de kalender?
    En dan nog iets. Eerst is hier gejuich over de deal met PSA. Nu hoor ik niemand meer over de Fransen. Nee we gaan ons nu helemaal blind staren op DE DUITSERS.
    In de VS zijn ze klaar met VW. Misschien een mooie kans voor Renault. Ik lul maar wat begrijp je.
  4. [verwijderd] 15 februari 2016 14:37
    Interview met Mike Mansuetti, president of Bosch's North American operations:

    Q:
    Now that Bosch has a partnership with Dutch mapmaker TomTom, is any of that development in the U.S.?

    A:
    Right now, it's mostly in Europe. They are collaborating with our chassis guys. Our r&d people in Plymouth, Palo Alto and Germany are working with them.

    www.autonews.com/article/20160215/OEM...
  5. [verwijderd] 15 februari 2016 14:41
    quote:

    scuderia FF schreef op 15 februari 2016 14:24:

    [...]

    Hi Tini

    ik hoop t
    we zij allemaal redelijk in shock dat TT zo ver kon doorzakken, maar goed dat is nu water onder de brug en we moeten nu maar denken, gaat t beursklimaat beteren of is het nog steeds erg oppassen en is dit een soort van relief-rally in nog steeds onzekere markt ?

    voor nu voelt t aan als een fifty/fifty verhaal, dus toch maar voorzichtig zijn, maar persoonlijk opteer ik nu weer voor iets meer naar risk-on.

    succes en wat je ook doet zorg dat je ruimte hebt in je positie om te middelen mocht het echt nog een duw krijgen.
    Hoi Wies,

    Bedankt voor je advies, ik blijf bij TT even aan de zijlijn, meer kunnen pakken als inleveren, dus ik stond aan de goede kant. Neemt niet weg dat ik voorzichtig ben.

    Ik had al een positie in AMG daar heb ik altijd goed aan kunnen verdienen, ze zijn ondergewaardeerd en bijna schuldenvrij. Een veel te duur betaalde CEO die er na vele jaren uitgaat en een activistische aandeelhouder met 20% die de boel lekker opgeschud heeft.

    Ze moeten nog met cijfers komen, maar ik denk dat die mee gaan vallen en dat de 9 euro snel in zicht is. Vorig jaar al een keertje op 9 verkocht en nu een gemiddelde van goed 7. Ik hoop het kunstje snel weer te herhalen.

    succes bij TT en ongetwijfeld ben ik weer van de partij als ik er een beter gevoel over heb als nu.

    groet,

    Tini
  6. [verwijderd] 15 februari 2016 14:50
    quote:

    shakermaker schreef op 15 februari 2016 14:41:

    Mario Draghi komt deze week nog even vertellen dat de ECB extra assat purchases zal gaan doen. De ECB-balans moet nog met 1000 miljard omhoog. Is gewoon een doelstelling, want anders gaat die inflatie nooit naar 2%.

    Wat denk je dat dit met de koers gaat doen?
    Mario zet gewoon alles hoger wat eurostocks betreft, hij moet dan wel echt "doen" en niet enkel "praten"
  7. chris123 15 februari 2016 14:52
    www.prnewswire.com/news-releases/geos...

    Geospatial Analytics Market Worth 72.21 Billion USD by 2020

    Europe emerged as the leading region in terms of adoption and implementation of geospatial services

    Europe accounted for the largest share in the global geospatial analytics market in 2015. This high market share is mainly attributed to huge investments made in the field of geospatial analytics by key players in European countries.

    Major players of the geospatial analytics market covered in the report include Trimble Navigation, Ltd., Hexagon AB, General Electric, RMSI, Bentley Systems, Inc., ESRI, MDA Corporation, Fugro N.V., Harris Corporation, and WS Atkins Plc. Some of the other players are TomTom, Digital Globe, Critigen, AAM, and Nokia.

    Ook hier komt TomTom toch weer in het verhaal voor.
  8. [verwijderd] 15 februari 2016 15:06
    quote:

    notebookje schreef op 15 februari 2016 14:37:

    Interview met Mike Mansuetti, president of Bosch's North American operations:

    Q:
    Now that Bosch has a partnership with Dutch mapmaker TomTom, is any of that development in the U.S.?

    A:
    Right now, it's mostly in Europe. They are collaborating with our chassis guys. Our r&d people in Plymouth, Palo Alto and Germany are working with them.

    www.autonews.com/article/20160215/OEM...
    Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeery nice:)
  9. [verwijderd] 15 februari 2016 15:14
    In addition, Bosch’s partner TomTom provides highly accurate map data. A computer uses all this information to analyze and predict the behavior of other road users, and on that basis makes decisions about the automated vehicles’ driving strategy.

    www.bosch-presse.de/presseforum/detai...
  10. Dokus 15 februari 2016 15:14
    quote:

    notebookje schreef op 15 februari 2016 14:37:

    Interview met Mike Mansuetti, president of Bosch's North American operations:

    Q:
    Now that Bosch has a partnership with Dutch mapmaker TomTom, is any of that development in the U.S.?

    A:
    Right now, it's mostly in Europe. They are collaborating with our chassis guys. Our r&d people in Plymouth, Palo Alto and Germany are working with them.

    www.autonews.com/article/20160215/OEM...
    dit is toch oud nieuws?
4.386 Posts
Pagina: «« 1 ... 147 148 149 150 151 ... 220 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links