Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Onrust bij Unilever?

Meld u aan voor de dagelijkse Beursupdate

Dagelijks een update van het laatste beursnieuws en beleggingskansen in uw mailbox!

 

Auteur: Arend Jan Kamp

Arend Jan Kamp is 24/7 van de vroege uurtjes voorbeurs tot de late uurtjes after hours uw gastheer op IEX, als hij in geheel eigen stijl (bondig, maar toch uitbundig) de beursdag met u doorneemt. Van aandelen en indices, via commodities, langs de rentemarkten, naar haute finance tot politiek en centrale banken. Arend Jan is ...

Meer over Arend Jan Kamp

Recente artikelen van Arend Jan Kamp

  1. 19 dec Het is een beetje anders dan anders voorbeurs 48
  2. 18 dec Voorbeurs houdt het niet over, maar er is nog genoeg te doen 2
  3. 15 dec Het ziet er aardig uit voorbeurs en wie weet wordt het heksenketel 3

Reacties

4 Posts
| Omlaag ↓
  1. forum rang 5 theo1 15 september 2015 15:52
    Procter & Gamble heeft ook de grootste moeite de groei er een beetje in te houden. Die zitten meer in de schoonmaakmiddelen en in de markten die al opgekomen zijn (Noord Amerika en Europa). Ze creëren hun groei nog voor een groot deel door aandeleninkopen en een groeiende payout ratio ook. Die zitten dieper in de problemen dan Unilever.

    Ik denk inderdaad dat de angst een beetje zit in de opkomende markten (het is opvallend dat die altijd maar blijven "opkomen", de enige opkomende markt die dusdanig is opgekomen dat het geen opkomende markt meer is, is Japan, de rest komt nooit uit dat proces van opkomen tevoorschijn). Het is een dubbel proces van afnemende volumegroei en daar overheen nog een valuta-effect. De meeste opkomende valuta's zijn zwak op het moment.

    Een echte lange termijn belegger kijkt daar ook doorheen: het grote voordeel van de opkomende markten is bevolkingsgroei en de groei van de groep mensen die merkproducten kunnen betalen. Zolang dat proces blijft doorgaan, is ook een recessie in China maar een dipje. Deze klagende instituten zijn wat dat betreft ook maar bezig met de waan van de week. Ze kijken net iets verder dan de dagkoersen, maar ook niet echt naar het grote plaatje.

    Een topman die vooral bezig is de duurzaamheidsgoeroe uit te hangen en die meer met politici en actievoerders bezig is dan met de tent te runnen, dat is dan wel weer zorgwekkend. Dààr zouden de klagende instituten zich op moeten concentreren, zorgen dat Polman zich wat meer concentreert op waar hij voor betaald wordt.
  2. [verwijderd] 15 september 2015 18:21
    Het kan aan mij liggen, maar de Unilever-producten hebben allemaal zo'n oubollig imago. Nestlé komt beter over, en de deodorants van diverse franse merken helemaal..

    Als ze van Unilever nou eens een Luxury brand van konden maken... dan zie ik bergen winst.
    ("Niet het vele is goed, maar het goede is veel", leerde mij mijn oude schoolmeester.)

    Ze zouden zich een beetje moeten schamen om bij de Kruidvat de schappen te (over-)bevolken.
4 Posts
|Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links