Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,940 13 mei 2024 17:35
  • +0,420 (+3,99%) Dagrange 10,590 - 10,940
  • 2.023.094 Gem. (3M) 2M

AF - KLM september 2014

102 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 23 september 2014 10:32
    quote:

    salt schreef op 22 september 2014 22:55:

    Ze maken heel het aandeel kapot met de staking.
    Ze maken het bedrijf kapot, bedoel je ;)
    Verlies gemiddeld 15 mio EUR per dag, nu al dag of 8... 120 mio EUR kosten al, en het blijft oplopen...
    Als ze nog een paar weken doorgaan, is er geen bedrijf meer om voor te vliegen...
  2. [verwijderd] 23 september 2014 12:59
    Ze komen er wel uit. De druk is gigantisch aan het worden op de vakbond. Wat nu verdisconteerd zit in de koers is de lagere winstverwachting, de extra dagen staking en de onzekerheid omtrent het verder uitrollen van Transavia. Dit gaat hard omhoog als aangekondigd wordt dat de staking voorbij is. Wellicht wordt het verlies door de staking zelfs nog goeddeels gecompenseerd door de lagere olieprijzen. Noem het wishful thinking maar dit lijkt me zo'n moment om in te stappen of uit te breiden indien mogelijk, hoewel het altijd nog lager kan, denk ik dat de ergste pijn geleden is.
  3. [verwijderd] 23 september 2014 19:00
    quote:

    Herrieman schreef op 23 september 2014 10:32:

    [...]

    Ze maken het bedrijf kapot, bedoel je ;)
    Verlies gemiddeld 15 mio EUR per dag, nu al dag of 8... 120 mio EUR kosten al, en het blijft oplopen...
    Als ze nog een paar weken doorgaan, is er geen bedrijf meer om voor te vliegen...
    ik hoop het de klote piloten nooit meer kunnen vliegen.winst van hele jaar weggevlogen.
  4. Cash Is King! 24 september 2014 22:20
    'Air France-KLM is onder druk van de aanhoudende staking van Franse piloten bereid zijn plannen om een Europese prijsvechter op te tuigen te laten varen.'

    Het bestuur gaat dus toegeven aan de stakers. Het zal voor het management nu nog moeilijker worden om met het bedrijf een nieuwe richting in te slaan. Die Franse werknemersrechten zijn zo schrikbarend groot dat er geen verandering is door te voeren. Volgens mij is er tot nu toe ook nog geen overname tussen en Frans en Nederlands bedrijf succesvol verlopen. De concurrentie is moordend en vooralsnog wint die van KLM-AF
  5. [verwijderd] 25 september 2014 08:56
    Als ik de I.O. zie inderdaad een relief rally, edoch, ik vind het bijzonder slecht nieuws voor het concern. Koersdoel verlaging van Theodoor Gilissen van 10 naar 7 euro liegt er ook niet om. Helaas noopt het me om mijn verlies te nemen bij opening. Niet vanwege Gilissen, wel omdat iedere verandering in het bedrijf de nek om wordt gedraaid door de Fransen. Ik zie een beroerde toekomst voor AF/KLM want op deze manier blijft het een log, niet concurrerend bedrijf. Het is jammer.
  6. forum rang 4 JvH 25 september 2014 10:17
    Piloten Air France staken door
    donderdag 25 sep 2014, 08:31 (Update: 25-09-14, 10:06)
    Stakende piloten van Air France
    Stakende piloten van Air FranceAFP
    De staking van piloten bij Air France gaat ondanks forse concessies van de directie door. Vannacht hebben vakbonden en directie van de Franse luchtvaartmaatschappij tot drie uur onderhandeld. De piloten hebben nieuwe eisen op tafel gelegd, waarop de directie vanmiddag zal reageren.

    Gisteravond kwam de directie van Air France de piloten tegemoet door de plannen in te trekken om van Transavia een Europese prijsvechter te maken. Daarmee werd de belangrijkste eis van de stakers ingewilligd, maar de piloten eisen bijkomende garanties.

    De stakers willen dat piloten bij Air France en Transavia hetzelfde contract krijgen. Zo willen ze voorkomen dat de twee groepen piloten, dure en goedkope, binnen Air France tegen elkaar kunnen worden uitgespeeld. Piloten bij Transavia verdienen minder en werken meer uren dan de collega's bij Air France.

    Langste staking
    De staking, die nu al elf dagen duurt, is de langste in de geschiedenis van Air France. Het kost de luchtvaartmaatschappij 20 miljoen euro per dag. Daardoor is nagenoeg de hele operationele winst van het tweede kwartaal inmiddels verdampt.

    De directie van AF-KLM lanceerde twee weken geleden strategische plannen, volgens welke Transavia een Europese prijsvechter moest worden die de concurrentie moest aangaan met Easyjet en Ryanair. Air France kampt met hoge kosten en lage opbrengsten.

    AF-KLM is een van de grootste vliegmaatschappijen ter wereld en vervoert jaarlijks bijna 80 miljoen passagiers.

    nos.nl/artikel/702465-piloten-air-fra...
102 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 5 6 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links