Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Air France-KLM PSE:AF.FR, FR001400J770

  • 10,940 13 mei 2024 17:35
  • +0,420 (+3,99%) Dagrange 10,590 - 10,940
  • 2.023.094 Gem. (3M) 2M

Week 46 Start op 7.256 en Herstellen?

72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste | Omlaag ↓
  1. B_B 15 november 2013 14:28
    quote:

    B_B schreef op 14 november 2013 12:27:

    Volgende week beginnen de stakingen bij Air France.
    Bond wil staking cabinepersoneel Air France
    De Franse vakbond UNSA PNC heeft het cabinepersoneel van Air France opgeroepen van 20 tot en met 24 november te staken.
    .....

    www.nu.nl/economie/3580121/bond-wil-s...
  2. B_B 17 november 2013 21:53
    British Airways Profitability Boosts IAG’s Earnings Outlook
    By Robert Wall - Nov 15, 2013 5:39 PM GMT+0100

    British Airways parent IAG SA (IAG) lifted its 2015 profit target by 12.5 percent as the U.K. unit benefits from growth in trans-Atlantic travel and discount arm Vueling boosts earnings at the group’s Spanish business.
    .....
    The group’s Oneworld alliance, which also counts American Airlines, Qantas Airways Ltd. and Cathay Pacific Airways Ltd. as members, would benefit from signing up a mainland Chinese operator, though a bilateral deal involving British Airways alone may be more “realistic,” Walsh said.
    The U.K. carriers is continuing discussions with a number of Chinese airlines to that end, he said.
    .....
    www.bloomberg.com/news/2013-11-15/iag...

    Waarschijnlijk samenwerking met China Eastern of China Southern (beiden lid van Skyteam).
    Oneworld probeert Skyteam voorbij te vliegen.
  3. B_B 17 november 2013 22:20
    Why the DOJ Wants to Clip Delta's Wings
    November 17, 2013 | Comments (2)

    Delta Air Lines (NYSE: DAL ) isn't very happy with the Department of Justice right now. The DOJ is requiring AMR (NASDAQOTH: AAMRQ ) and US Airways (NYSE: LCC ) to give up slots and/or gates at seven different airports around the country as part of their merger. Most notably, they must divest slots covering 44 round-trip flights at Reagan Airport near Washington, D.C.

    Delta would love to bid for slots at Reagan Airport, as well as some of the other gate space becoming available. However, the DOJ seems intent on limiting the sales to low-cost carriers, in an attempt to boost competition. That leaves Delta out in the cold.
    .....
    www.fool.com/investing/general/2013/1...

    Skyteam heeft weer pech.
  4. B_B 17 november 2013 23:52
    Dubai Airshow: 'Gulf Three' deals will strike fear into rival airlinesBy Richard Quest, CNN
    November 17, 2013 -- Updated 1616 GMT (0016 HKT)

    Dubai, UAE (CNN) -- The fact that Emirates, Etihad and Qatar Airlines bought more than $150 billion worth of commercial planes on the first day of the Dubai Airshow has surprised no one, but at the same time worried just about everyone in the airline industry -- well, everyone who's not working for the Gulf airlines. The sheer number of aircraft being purchased at this year's show is outstanding, amazing and a little bit disconcerting.
    .....
    Dubai's mega-airport open for business So why is this worrying? Capacity! All these big planes have to be filled and there is a saying in the industry -- old planes never die, they just go into someone else's fleet. Many of the planes being ordered today in Dubai will replace aging planes in existing fleets. Those older aircraft won't be scrapped; they will be sold to secondary airlines at a cheaper price, and those airlines will often slash fares to fill the seats.

    Capacity is the biggest killer of the industry in a downturn. It happened in 2001 where slowing demand turned the overcapacity into a crisis after the 9/11 terror attacks in New York. It happened again during the financial crises of 2008. Airlines found themselves with too many seats and too few passengers and had to mothball planes and slim down.
    .....
    edition.cnn.com/2013/11/17/business/d...
  5. Levy 22 november 2013 13:13
    quote:

    Levy schreef op 14 november 2013 16:25:

    Ben zojuist ingestapt in Air France-KLM. Tegen uitverkoopprijsje van nog geen €7,15

    Het nieuws van vandaag dat AF-KLM niet mee doet met de kapitaalsverhoging van Alitalia is positief. Ook vind ik het aandeel achtergebleven op de beurs.

    Vergeet niet dat AF-KLM een cyclisch bedrijf is, wat flink kan gaan profiteren van economisch herstel (waarvan de eerste tekenen zichtbaar worden).

    De recent bekend gemaakte cijfers waren niet slecht, en er worden aan de Franse zijde herstructureringen doorgevoerd.

    Op termijn zit er veel groeipotentie in dit aandeel.
    Ik heb mijn aandelen Air France-KLM zojuist verkocht. Voor iets meer dan €7,49. Heerlijke winst van 5% in een week dus.

    Het blijft een ondergewaardeerd aandeel, maar omdat Air France-KLM de laatste dagen steeds het groene lijstje aanvoerde en ik net de aex wat zag dalen heb ik winst genomen.
  6. [verwijderd] 22 november 2013 15:09
    quote:

    CamielJ schreef op 15 november 2013 14:37:

    Ik ga zo even een stapel Turbo's KLM inslaan. Koers gaat zeker stijgen als de huidige stijgende lijn (2013 tov 2012, met name in passagiervervoer) door zet. Hoewel, ik wacht misschien even tot 16:00. Even kijken of er door de expiratie nog wat opschudding komt.
    Gefeliciteerd als je ze hebt gekocht.
72 Posts
Pagina: «« 1 2 3 4 | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Air France-KLM heeft een serieus kostenprobleem, en dat is niet voor het eerst

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links