Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Dinsdag 12 februari 2013, cijfers Q4+ oulook 2013+ GROOT NIEUWS!!!!!!
Volgen
SAHR-0310 schreef op 12 februari 2013 18:56 :
De daling van vandaag heeft een aantal hetzelfde gevoel gegeven als fantastische sex. Niet omdat ze verdienen aan de daling maar ze hier op het forum weer even kunnen jengelen. Maar ooit....
Zoiets als "wurgseks" bedoel je :-) In de wurggreep van TT
als ik naar de omzet kijk voor het jaar2010 nl: 1521miljoen en kijk naar de verwachting voor 2013 is dit gewoonweg dramatisch en dit op korte tijd! trek de lijn door en 2016 is het voorbij
exit Q1-2013 schreef op 12 februari 2013 19:41 :
[...]
Misschien dat het rookgoddijn voorlopig heel handig is?
Overigens vangen de peanuts van telecom nu al de dalende licences op voor Google, Automotive, PND, en lifetime maps.
Er is zelfs kwartaal op kwartaal groei van 4M in Licences. En de telecom is only just begun. Apple dat net begint mee te lopen, BlackBerry dat nog voor 0 bijdraagt momenteel en China-Autonav dat hard groeit.
Maar ja, bij jou is alles negatief. Uiterst dubieus en wellicht zelfs behorend bij een short- of exit-kamp.
Als je ergens niet zo veel verstand van hebt omdat je niet de moeite neemt om je in de feiten te verdiepen is prima. Zie bijvoorbeeld je opmerking over licenses, nieuwe deals die nog niet in de outlook zitten etc. Persoonlijk heb ik maar van heel weinig dingen een klein beetje verstand. Maar wat dan in elk geval niet helpt om te doen alsof je er wel verstand van hebt is om heel vaak hetzelfde te herhalen. Het wordt dan wat sneu.
HEARD ON THE STREET: TomTom's lange weg naar herstel Door Renee Schultes Van DOW JONES NEWSWIRES AMSTERDAM (Dow Jones)--TomTom NV (TOM2.AE) heeft beleggers op niet zo maar een reis meegenomen. Nog maar net vijf jaar geleden werd de producent van navigatiesystemen gewaardeerd op EUR7,7 miljard. Hoewel het bedrijf heeft vast weten te houden aan het 50%-marktaandeel in de Europese markt voor satellietnavigatie-apparatuur, is de waarde van de aandelen afgezakt tot net boven de EUR780 miljoen. En nu waarschuwt het bedrijf dat de omzet dit jaar met zoveel als 15% zou kunnen dalen tot EUR900 miljoen en dat de aangepaste winst per aandeel mogelijk halveert. De aandelen verloren daardoor dinsdag 5,3% aan waarde op de Amsterdamse beurs. Hoe kan TomTom uit deze greppel komen? Het grootste probleem voor TomTom is dat de kernactiviteiten vastzitten in een structurele daling, waarbij apparatuur voor satellietnavigatie wordt vervangen door navigatie- en kaarttoepassingen op smartphones. Terwijl TomTom zich richt op nieuwe niches, zoals de vorig jaar samen met Nike gelanceerde sporthorloges en vlootbeheer- en voertuigtrackingsystemen voor bedrijven, is dat nog niet genoeg om de 15% tot 20% daling in wereldwijde volumes voor draagbare navigatiesystemen die voor dit jaar voorspeld is, teniet te doen. En daar blijft de ellende voor TomTom niet bij. Volgens het bedrijf kan zijn automotive tak, die inbouwnavigatiesystemen maakt voor dashboards, niet ontsnappen aan de moeilijke Europese markt voor nieuwe auto's. Het aantal nieuwe registraties, een voorbode voor de verkopen, nam in 2012 af met 8,2% en zou dit jaar met nog eens 5% kunnen dalen, aldus de Europese organisatie voor automobielfabrikanten ACEA. Ondertussen kende het Amerikaanse Google Inc. (GOOG) in januari zijn eerste automotive deal, met het Zuid-Koreaanse Hyundai Motor Co. (005390.SE), waarmee het erop lijkt dat Google op de lange termijn een grotere concurrent voor TomTom zou kunnen worden. Een andere zorg is de strategie van TomTom binnen de markt voor smartphones. In een poging zijn aantrekkingskracht te vergroten heeft het bedrijf vorig jaar een navigatietoepassing ontwikkeld die werkt op telefoons die gebruik maken van besturingssysteem android, en heeft het bedrijf zijn kaarten in licentie gegeven aan Apple Inc. (AAPL). Maar het is lastig navigatietoepassingen te verkopen als concurrenten Apple, Google en Nokia Corp. (NOK) hun kaarten gratis aanbieden. Uiteindelijk is de hoop dat dit een onhoudbare situatie is gezien de onderzoek- en ontwikkelingskosten die gepaard gaan met het actualiseren van de kaarten. Maar voor nu blijft TomTom zitten met potentieel waardevolle kaartactiviteiten, die door de markt niet gewaardeerd worden. Dat gezegd hebbende beschikt TomTom nog wel over wat brandstof in de tank. Het bedrijf genereert vrije kasstromen, terwijl de nettoschuld wordt teruggebracht. Maar totdat TomTom kan aantonen dat het herstel op streek is, is het lastig om te zien waarom beleggers zestien maal de door Barclays geschatte winst over 2014 moeten betalen om met TomTom mee op reis te mogen. - Door Renee Schultes, vertaald en bewerkt door Elco van Groningen; Dow Jones Newswires; +31 20 571 52 00; elco.vangroningen@dowjones.com
TomTom koersdoel omlaag naar EUR3,75 van EUR4,00 - ABM Amro TomTom advies ongewijzigd op hold - ABN Amro (MORE TO FOLLOW) Dow Jones Newswires
TomTom nog niet uit dal - ABN Amro AMSTERDAM (Dow Jones)--ABN Amro heeft het koersdoel op TomTom (TOM2.AE) verlaagd naar EUR3,75 van EUR4,00. De guidance voor 2013 die TomTom afgaf bij de bekendmaking van de resultaten over 2012 bleef achter bij de verwachtingen van ABN Amro, deels doordat het bedrijf een deel van de hoge marge uit kaartactiviteiten moet gebruiken voor de draagbare navigatiesystemen waarop levenslange kaartupdates worden geboden. Voor 2013 en 2014 heeft analist Maurits Heldring de verwachtingen voor de winst per aandeel verlaagd, met 35% tot EUR0,21 voor 2013 en nog eens 10% in 2014. In 2015 zal echter een herstel naar een winst van EUR0,47 per aandeel mogelijk kunnen zijn doordat het bedrijf dan kan profiteren van het automotive contract dat is gesloten met Peugeot-Citroen (UG.FR). ABN Amro handhaaft het hold-advies. Het aandeel eindigde dinsdag 5,3% lager op EUR3,57, terwijl de Midkap met 0,6% steeg. (EVG) Dow Jones Nieuwsdienst: +31-20-5715200; amsterdam@dowjones.com
"Dat gezegd hebbende beschikt TomTom nog wel over wat brandstof in de tank. Het bedrijf genereert vrije kasstromen, terwijl de nettoschuld wordt teruggebracht."Een of twee nieuwe winstgevende activiteiten in combinatie met een opwaardering van de kaarten en de wereld van TT is plotseling een hele andere ;-)
hvasd2 schreef:
"Dat gezegd hebbende beschikt TomTom nog wel over wat brandstof in de tank. Het bedrijf genereert vrije kasstromen, terwijl de nettoschuld wordt teruggebracht."
Een of twee nieuwe winstgevende activiteiten in combinatie met een opwaardering van de kaarten en de wereld van TT is plotseling een hele andere ;-) Zo is het, en alle daytrippers eruit geduveld! Ben blijven zitten met een gering verlies van twee duppies op mijn stukken.
ok, de negatieve outlook had ik verwacht zit overigens weer long op tomtom vandaag op 3,5 gekocht, (vorige maand verkocht) voornamelijk omdat ik nog steeds in een beursexit geloof en daarna overname door Apple en wel om de volgende redenen: Onlangs was Apple bezig met Waze over te nemen, volgens mij is dat niet gelukt. Tomtom kaarten zijn nog steeds superieur en navigatie werkt mijn inziens perfect. De google maps app, kan alleen maar een doorn in het oog zijn bij Apple, en zie ik als een tijdelijk iets. Tomtom heeft al ervaring met inbouw in auto's, weliswaar in het lagere segment. Ik denk dat de automarkt zeer lucratief kan zijn mensen willen kunnen navigeren, en meer. Elke auto zal uiteindelijk continu verbonden zijn met het internet (4g) Apple is een premium merk, net als BMW en Audi, beide merken verkopen op dit moment gigantische aantallen auto's in china. Chinezen zijn nog steeds gek op Apple, dit zal dus een winwin situatie zijn voor alle partijen. Apple Siri wordt nu al weliswaar beginstadium geintegreerd in auto's. Voor zover mijn idee.
aandeeltje! schreef op 12 februari 2013 19:19 :
[...]
Bij elke andere onderneming zou hij verder ontslagen zijn. Ik vind echtbjammer dat hij zoveel verdiend heeft en dat hij nu zelfs nog geld trekt ui deze onderneming.
Al jaren waardeloze prestaties.
Ik ben het bijna nooit eens met je , maar hier heb je een punt. Ik vraag me af wat de houdbaarheidtermijn van Goddijn is? Ik kan me voorstellen dat bij menig beurgenoteerde ondernemingen hij niet wegkomt met zijn gestuntel over transitie jaren. Ik proef ook en dat is een persoonlijke mening, dat hij niks nada noppes geeft om de aandeelhouder (s). Eerder een last lijkt het wel.
hvasd2 schreef op 12 februari 2013 20:44 :
"Dat gezegd hebbende beschikt TomTom nog wel over wat brandstof in de tank. Het bedrijf genereert vrije kasstromen, terwijl de nettoschuld wordt teruggebracht."
Een of twee nieuwe winstgevende activiteiten in combinatie met een opwaardering van de kaarten en de wereld van TT is plotseling een hele andere ;-) Geen schulden, winst en kaarten die voor 13 euro per aandeel zijn gekocht en sindsdien eerder meer dan minder waard zijn geworden. TomTom is ook nog ees de enige onafhankelijke wereldspeler met kwaliteitskaarten. Fitness zit al ver in de pijplijn. Nieuwe Apps zullen ook wel volgen binnenkort. En er is een deal met een Duitse autofabrikant die we waarschijnlijk pas begin maart te horen krijgen. Zodra de economie wat aantrekt in de tweede helft 2013 kan het hard gaan in Automotive. De outlook lijkt de absolute bodem. Waarom is 90% zeker.
Heb vorige week i.v.m. traditie na de jaarcijfers de helft er uit gedaan (had ik achteraf uiteraard met het hele pakket moeten doen, maar 'je weet maar nooit') en die helft vandaag teruggekocht tussen 3.40 en 3.45. Ik zit weer 'long' en de negatieve outlook is m.i. ook met een ander belang afgegeven. Morgenvroeg met mijn Tomtom weer letterlijk de weg op, tot volle tevredenheid!
je bent een enter vergeten....
voda schreef op 12 februari 2013 20:21 :
HEARD ON THE STREET: TomTom's lange weg naar herstel
Door Renee Schultes
Van DOW JONES NEWSWIRES
Ondertussen kende het Amerikaanse Google Inc. (GOOG) in januari zijn eerste automotive deal , met het Zuid-Koreaanse Hyundai Motor Co. (005390.SE), waarmee het erop lijkt dat Google op de lange termijn een grotere concurrent voor TomTom zou kunnen worden. Maar het is lastig navigatietoepassingen te verkopen als
concurrenten Apple, Google en Nokia Corp. (NOK) hun kaarten gratis aanbieden. Uiteindelijk is de hoop dat dit
een onhoudbare situatie is gezien de onderzoek- en ontwikkelingskosten die gepaard gaan met het actualiseren van de kaarten. Maar voor nu blijft TomTom zitten met
potentieel waardevolle kaartactiviteiten, die door de markt niet gewaardeerd worden .
- Google heeft een US-only deal met Hyundai. Aangezien Google maps buiten de VS niet automotive grade zijn. Weet eigenlijk niet of ze dat binnen de VS wel zijn. Hyundai is een klant van Navteq en ik vraag me af of ze Nokia (Navteq) inruilen voor Google. Of dat bijvoorbeeld Google search en Earth als een soort layers toevoegen aan Nokia. Dat Google zich ook in de auto wil vestigen is te verwachten, Apple ook. Dat is zoals hierboven staat echter iets voor de langetermijn en ook zeer de vraag of autofabrikanten voor wie "driver distraction" een hoge prio heeft zich echt willen inlaten met Google die er vooral in zitten voor adverteren. - Apple is natuurlijk niet alleen concurrent, maar ook een klant. - Google en Nokia zijn wel concurrenten, maar dat zijn ze al jaren, dus dat is niet nieuw. Ik zie daarnaast bewegingen (bij Google) om verdienmodellen (in zakelijke segment) aan maps te koppelen omdat advertising op zichzelf niet genoeg is. Zoals in het DowJones artikel staat, vanwege de hoge ontwikkelkosten. Dat Google geld gaat vragen voor bulkgebruik zal denk ik ook zorgen dat de kaartactiviteiten wel door de markt gewaardeerd worden..
Frankbullish1 schreef op 12 februari 2013 20:11 :
als ik naar de omzet kijk voor het jaar2010 nl: 1521miljoen en kijk naar de verwachting voor 2013 is dit gewoonweg dramatisch en dit op korte tijd! trek de lijn door en 2016 is het voorbij
Misschien wel een idee om tot 2016 te shorten. ;)
De day after: De analisten worden positiever over TomTom. Adviezen samengevat: ABN Amro: Houden - ? Kepler van Houden naar Kopen SNS Scurities: Kopen - 5€ Rabobank: Kopen - ? ING: Kopen - 4.5€ UBS: Kopen - 3.9€ Lijkt me volledig terecht. De schulden zijn afgebouwd naar nul. TomTom maakt weer winst. Outlook is voorzichtig. Een, mede door door de tegenvallende autoverkopen wat langer durende transitieperiode, die overigens duurzame nieuwe omzet levert, is echter niet onoverkomelijk. Beste nieuws is de kwartaal op kwartaal groei in Licences van 4M. Dit terwijl de Google omzet naar nul loopt, de eigen PND licences en die van derden telkens minder worden en lifetime maps ook groeit qua balanspost, Apple net een beetje begint bij te dragen en BlackBerry nog moet starten. China-Autonav is wellicht op dit moment verantwoordelijk voor de grootste groei in die hoek. En ook dat gaat nog heel fors groeien.ER KOMT DUS NU AL HEEL VEEL NIEUW GELD UIT DE NIEUWE SMARTPHONEMARKT BINNEN BIJ LICENCES!!!!! (en die markt is pas net begonnen) Kortom; het ziet er gezien de sterke groei in smartphones voor de komende jaren goed uit als men nu al in staat is om de dalingen in dit uiterst winstgevende segment meer dan alleen op te vangen en nu al zelfs groei laat zien. Daarnaast verwacht Goddijn met nieuwe producten een duurzame ontwikkeling in Consumer. En dan is er ook nog eens de 30% kans op overname door Apple en de 90% kans op een exit voor een prikkie door de exit-boeven en hun dirty-bank. Tim Cook heeft bij de Goldman Sachs conferentie gisteren gezegd dat Apple zeker ook kijkt naar grotere overnames als die hun producten verbeteren. Er is maar 1 geloof bij Apple en dat is NO CRAPPY PRODUCTS! Integratie van producten is het toverwoord binnen de Apple strategie.
Als de analisten positiever worden is het oppassen geblazen!
Hoogstwaarschijnlijk voor een exit tegen een prikkie van €6-€7 door de exit-boeven en hun dirty-bank.
aandeeltje! schreef op 13 februari 2013 10:26 :
Als de analisten positiever worden is het oppassen geblazen!
SNS verhaal is anders goed onderbouwd. www.iex.nl/Forum/Topic/1295382/TomTom...
exit Q1-2013 schreef op 13 februari 2013 10:29 :
Hoogstwaarschijnlijk voor een exit tegen een prikkie van €6-€7 door de exit-boeven en hun dirty-bank.
laat maar komen!
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)