Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Luchtkasteel! Ik zie er weer een.
dachthetniet schreef op 26 september 2023 09:29 :
Luchtkasteel! Ik zie er weer een.
Een opblaasbare tank.
Dit aandeel is toch niet voor serieuze beleggers. Een 100% familie bedrijf. Had eigenlijk nooit naar de beurs mogen gaan. Het kwam de dames en heren wel goed uit overigens town de one trick pony in de sloot was gesprongen.
Spoorstudent schreef op 26 september 2023 10:16 :
[...]
Een opblaasbare tank.
opblaas zeilbootje
Ik heb geen aandelen TT maar bekeek even de reacties om te polsen of dit interessant is om to kopen. Nog even over waterstof en autorijden, dit heeft werkelijk nul komma nul zin. Qua energie verbruik is het volstrekt onzinnig om op grote schaal waterstof the gaan maken en distribueren voor autorijden terwijl dit met electrisch veel zuiniger kan. De infrastructuur die hiervoor opgebouwd moet worden is zeer kostbaar en Dus ook waterstoftankstations zijn totaal overbodig en hoeven dus ook niet aan navigatiesystemen te worden toegevoegd. Autorijden gaat voor 80%-90% over op elektrisch. De laatste 10 a 20% zal nog wel een generatie duren voor dat iedereen zover is maar dat is een kwestie van tijd. Waterstof gaat alleen gebruikt worden in de indudstrie (gasvormig met aanvoer in pijpleiding) en een klein deel om synthetische brandstoffen te maken (heel, heel erg duur)
Arts1973 schreef op 26 september 2023 10:45 :
Ik heb geen aandelen TT maar bekeek even de reacties om te polsen of dit interessant is om to kopen.
Nog even over waterstof en autorijden, dit heeft werkelijk nul komma nul zin. Qua energie verbruik is het volstrekt onzinnig om op grote schaal waterstof the gaan maken en distribueren voor autorijden terwijl dit met electrisch veel zuiniger kan. De infrastructuur die hiervoor opgebouwd moet worden is zeer kostbaar en Dus ook waterstoftankstations zijn totaal overbodig en hoeven dus ook niet aan navigatiesystemen te worden toegevoegd. Autorijden gaat voor 80%-90% over op elektrisch. De laatste 10 a 20% zal nog wel een generatie duren voor dat iedereen zover is maar dat is een kwestie van tijd.
Waterstof gaat alleen gebruikt worden in de indudstrie (gasvormig met aanvoer in pijpleiding) en een klein deel om synthetische brandstoffen te maken (heel, heel erg duur)
Ik ben zeker niet zo stellig. De waterstofoptie wordt om diverse redenen aangehouden. Zowel vanwege de mogelijkheden, het milieu(!) en politiek. Groene waterstof is velen malen beter voor het milieu dan elektrisch autorijden beweren de onderzoekers/voorstanders. Ook voor verwarming van huizen wordt (druk) geëxperimenteerd. Er ligt een fantastische infrastructuur in Nederland en in grote delen van Europa.
'Nieuwe EU-regels voor elektrische voertuigen komen te snel' De ACEA, de Europese koepel van autofabrikanten, waarschuwt dat door de EU ingestelde 'oorsprongsregels' zullen leiden tot hoge kosten voor Europese fabrikanten. Daardoor zouden er in de komende drie jaar bijna een half miljoen minder auto's uit Europese fabrieken komen. 'Je helpt hier de industrie niet mee', zegt Sigrid de Vries, directeur van de ACEA. De ACEA, de Europese koepel van autofabrikanten, waarschuwt dat door de EU ingestelde 'oorsprongsregels' zullen leiden tot hoge kosten voor Europese fabrikanten. Daardoor zouden er in de komende drie jaar bijna een half miljoen minder auto's uit Europese fabrieken komen. De regels moeten vanaf 1 januari 2024 ingaan en houden in dat de accu's van elektrische voertuigen afkomstig moeten zijn uit de EU. Indien er niet aan kan worden voldaan, dienen autofabrikanten een toeslag te betalen van tien procent. De regels moeten de industrie beschermen tegen goedkope import uit landen als China. Volgens De Vries is dat nog niet mogelijk: 'Op dit moment worden batterijen geassembleerd in Europa, maar straks moet alles wat in die batterijen zit uit Europa komen. Daar kunnen autofabrikanten niet aan voldoen.' 'Chinese auto's concurreren nu al op prijs' Door de extra toeslag zal het volgens De Vries nog lastiger worden om te concurreren met China. 'Chinese auto's concurreren nu al op prijs', zegt ze. 'Als je er tien procent bij doet voor Europese fabrikanten, dan prijs je die gewoon uit de markt.' De regels zouden op een te vroeg moment ingaan De Vries geeft toe dat de veranderingen langer op zich laten wachten dan verwacht. Maar de regels zouden op een te vroeg moment ingaan. De directeur verwijt de Europese beleidsmakers op dit terrein 'een starre houding'. De ACEA pleit ervoor dat de nieuwe regels drie jaar worden uitgesteld. 'Wij zeggen: verleng de overgangsfase. Maar daar is politieke wil voor nodig, en die ontbreekt op dit moment.'www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/10526302...
Kabinet maakt meters met waterstof Vrachtwagens en (bestel)auto’s die rijden op waterstof. Ze zijn schoon. Hebben een grote actieradius. En brengen geen lange laadbeurten of problemen met het stroomnet met zich mee. Het kabinet trekt daarom € 125 miljoen uit om ondernemers de overstap naar waterstof te laten maken. Dat gaat de komende jaren naar verwachting veertig nieuwe waterstoftankstations opleveren, en tot enkele duizenden voertuigen op waterstof. Daarmee wordt waterstof een serieus alternatief voor ondernemers die schoon vooruit willen, naast elektrisch rijden op een batterij. Vandaag maakt staatssecretaris Heijnen de subsidieregeling waterstof, die nu in consultatie gaat, bekend. De subsidieregeling loopt van 2024-2028. Met de 125 miljoen kunnen er naar schatting 40 moderne tankstations gebouwd worden, met dus de voertuigen die nodig zijn om het station rendabel te laten draaien. Daarmee ontstaat een landelijk dekkend netwerk van waterstoftankstations. Dat is niet alleen wat het kabinet wil, maar ook in lijn met de Europese doelstellingen. Europa eist dat er in 2030 langs alle Europese hoofdsnelwegen waterstoftankstations te vinden zijn. Voor ons land moeten dat er minimaal 30 zijn, verspreid over het hele land. Europa stelt eisen aan deze stations, bijvoorbeeld qua grootte, capaciteit en toegankelijkheid. Momenteel zijn er 17 waterstoftankstations in Nederland, waarvan er vier voldoen aan de Europese eisen die in 2030 gelden. De komende jaren gaan fabrikanten van vrachtwagens en bestelbussen meer en meer inzetten op waterstof. Op dit moment staat dat nog in de kinderschoenen; er rijdt een handjevol vrachtwagens en bestelbussen op waterstof rond in Nederland. Personenauto’s op waterstof zijn er al wat langer, daar zijn er zo’n zeshonderd van op de weg.www.rijksoverheid.nl/actueel/nieuws/2...
Spoorstudent schreef op 26 september 2023 10:20 :
Dit aandeel is toch niet voor serieuze beleggers.
Een 100% familie bedrijf. Had eigenlijk nooit naar de beurs mogen gaan.
Het kwam de dames en heren wel goed uit overigens town de one trick pony in de sloot was gesprongen.
Zag op DeGiro de lijst aandeelhouders van TT. Dat zijn er veel en zeker niet de minste.
bron Volkskrant: NIEUWS De e-auto heeft de toekomst, maar de industrie hoopt dat die wel een beetje snel komt Overal kondigen continenten het einde van de verbrandingsmotor aan, dus de e-auto komt er wel. Voorlopig zorgt een afkoelende markt nog voor een productiesurplus. Bard van de Weijer26 september 2023, 13:41 Elon Musk mag een vreemd sujet zijn, iedereen wil maar wat graag zijn fabrieken. Turkije, Thailand, India, Spanje, Saoedi-Arabië, Indonesië, Portugal, Zuid-Korea, Frankrijk: elke regeringsleider hoopt dat de Teslabaas een auto- of accufabriek zal bouwen. Ontvang iedere week fijne verhalen en slimme tips voor in het dagelijks leven Geen wonder, Tesla groeit als kool en Musk wil op termijn jaarlijks 20 miljoen auto’s bouwen, ongeveer het dubbele van regerend (en worstelend) wereldkampioen Toyota nu. Tesla telt vier fabrieken, die maximaal 2 miljoen auto’s per jaar kunnen bouwen, becijferde persbureau Bloomberg. Hier is dus ruimte voor groei, zien likkebaardende leiders. Maar is dat ook zo? Musk maakt zich ernstig zorgen over een afkoelende wereldeconomie en ondanks de relatief beperkte capaciteit van zijn fabrieken, lopen de aantallen nieuwe Tesla’s op zijn fabrieksterreinen op. Om de overschotten te bestrijden en de concurrentie een hak te zetten, heeft de producent de prijzen van zijn elektrische auto’s het afgelopen jaar meerdere keren flink verlaagd. Het is volgens analisten onzeker of dit de vraag voldoende aanwakkert. De Volkskrantrubriek Blik test auto’s en fietsen, signaleert opvallende randzaken en doet daarvan elke twee weken verslag. Bedreigingen zijn er genoeg, zoals de hoge rente, die het lenen van geld voor een auto onaantrekkelijk maakt. Ook overcapaciteit op de wereldmarkt vormt een bedreiging. Afgelopen juni meldde Reuters op gezag van een adviesbureau in Shanghai een productiesurplus van tien miljoen auto’s, alleen al in China. Het potentieel van de e-auto op langere termijn is enorm: overal kondigen continenten het einde van de verbrandingsmotor aan. Volgens schattingen van de BloombergNEF (de energietak van het persbureau) is ongeveer een op de drie auto’s op de weg in 2040 elektrisch, op een totaal van een kleine 2 miljard. De markt zal er vermoedelijk dus wel komen. Maar de problemen waar de industrie tegenaan loopt, spelen in het heden. Zie ook bijvoorbeeld VDL Nedcar, dat dacht makkelijk een vervanger te vinden voor zijn enige klant BMW, en volgend jaar mogelijk toch moet sluiten. De investeringen in nieuwe fabrieken voor auto’s en accu’s gaan door. Maar misschien niet in het tempo waarin premiers en presidenten hopen.
Voor de zoveelste keer weer es ingestapt op 6,65 € Bied en laat staan boordevol maar kreeg duizend stukkies in drie porties aangeleverd in een tijdspanne van een halve dag.
effegenoeg schreef op 26 september 2023 15:03 :
Voor de zoveelste keer weer es ingestapt op 6,65 €
Bied en laat staan boordevol maar kreeg duizend stukkies in drie porties aangeleverd in een tijdspanne van een halve dag.
Opmerkelijk te noemen. Net als gisteren dat de koers lange tijd maar niet wilde openen na 9 uur.
Dat heet sturen. En dat kan omdat er bij tomtom geen enkele animo is om enigszins iets voor een gewone aandeelhouder te betekenen.
14 typetjes en laat er nu niemand van die 14 positief zijn. Het voelt aan of iedereen negatief is. Dat is natuurlijk niet zo, maar er zijn ook posters, die liever hun mond houden over TT en het posterspel van afstand bekijken. Er werden over 2022 3,095,644 RSU toegekend. De gemiddelde koers op 60 dagen voor de AVA 2022 is bepalend.en zal rond de 7,50 zijn geweest. Taco deed op de AVA 2023 een uitspraak. Taco Titulaer Ja, dank u wel. We hebben in 2021 voor het laatst aandelen ingekocht. Dat doen we primair, zoals u weet, om de verwatering van RSUs tegen te gaan. We hebben op dit moment nog ongeveer 4 miljoen aandelen in depot. Dit jaar verwachten we dat er ongeveer 1 miljoen aandelen bijkomen door de RSU-uitgiftes, dus die zullen we dan via onze ‘treasury shares’ uitgeven. Dat betekent dat als we zo doorgaan, we volgend jaar, dan wel in 2025, weer in de markt moeten komen om ons RSU-plan te kunnen ‘coveren’. We geven per jaar ongeveer €15 miljoen uit aan RSUs We geven per jaar ongeveer €15 miljoen uit aan RSUs Nu de quizvraag :-) je geeft 15 miljoen uit aan RSU en je kent 3,095000 miljoen RSU toe a 7,50 is dik 22.500.000 . Is hier sprake van een 1malige toekenning zoals in 2017 aan de lagere werknemer ! Is 3 miljoen rsu de nieuwe standaard, dan wordt een verwatering moeillijk tegen te houden.Succes en tot morgen :-)
Al op marine traffic gekeken waar Harrold is afgemeerd?
Beurswijsheid: Hoe lager de koers zakt, in aanloop naar de cijfers. Hoe hoger de koers stijgt na de cijfers. ((-;
Spoorstudent schreef op 26 september 2023 16:59 :
Al op marine traffic gekeken waar Harrold is afgemeerd?
Oh ik zie het al Cannes. Hij komt weer naar Amsterdam om het roer van de kumpanie vast te pakken en de aandelenkoers naar Noord te zeilen hahahaha Voorlopig is het Zuid. Gaat richting de year low denk ik….
Wat een lange teksten weer. Wel nagenoeg allemaal off topic. Maar verder valt er natuurlijk over tomtom niet veel te zeggen… same sh*t different day.
dachthetniet schreef op 26 september 2023 17:32 :
Wat een lange teksten weer. Wel nagenoeg allemaal off topic. Maar verder valt er natuurlijk over tomtom niet veel te zeggen… same sh*t different day.
De baas van TT is een thuis boot CEO werker. Dat heeft hij en zijn vrouw ook goed geregeld. En waarom ook niet met de techniek van tegenwoordig. Navigatie krijgen ze iig gratis of zouden ze daar Garmin voor gebruiken?
Het lijkt wel een sluipwesp, herstel, ik bedoel een sluipcrash.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
AIRBUS
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia Oyj
Nokia OYJ
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)