Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 18,140 10 mei 2024 17:35
  • +0,490 (+2,78%) Dagrange 17,780 - 18,160
  • 107.951 Gem. (3M) 217,1K

Forum geopend voor Euronav

19.299 Posts
Pagina: «« 1 ... 864 865 866 867 868 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 6 Tordan 5 november 2021 17:28
    quote:

    GalacticNuke schreef op 5 november 2021 15:25:

    Mijn zenuwen worden alweer getest. Ik heb een GAK van 8,11. Zat al màànden onder de 8, veel stress dus, dan nu eindelijk boven de 8 voor enkele weken. Maar het ziet er weer niet goed uit. Pff, dit geeft mij stress man.
    Is niet nodig. Blijf het fundamentele plaatje voor ogen houden. Let niet teveel op dagkoersen. Euronav kan binnen enkele maanden dik boven de tien staan. De kans daarop stijgt met de dag. Onder de 8 koop ik zelfs wat bij.
  2. Risky bets 5 november 2021 20:01
    Koers reactie nogal voorspelbaar, bekijk mijn laatste 10 posts hierboven maar.

    - Analisten passen Q4 verwachtingen naar beneden aan
    - Hugo hield de boot af , over een merger, dus veel korte termijn fantasie over een overname premie gaat uit de koers
    - Opec raised niet extra en gaat niet corrigeren voorlopig voor landen die niet produceren wat ze mogen

    Alle drie slecht niews laatste dagen. Daartegenover staat het Pfeizer medicijn nieuws wat nu reopening plays als cruise lines/casino's/airlines enzo fors hoger zet. Ik vermoed dat dat de redding is geweest waarom tankers nu maar zo weinig down zijn.

    Overigens heb ik live gewaarschuwed (binnen 2 min) toen Hugo die comments maakte over Fredriksen.
  3. Risky bets 5 november 2021 20:07
    quote:

    Risky bets schreef op 19 oktober 2021 17:14:

    [...]

    Heb zelf een basket tanker stocks geshort vandaag. Wordt wel heel optimistisch de laatste tijd, terwijl de Q3 rapporten dramatisch worden. Hedge voor mijn grote shipping en olie exposure.
    Vandaag trouwens laatste gedeelte van mijn shorts terug gekocht. Had dit gepost letterlijk op de top :P . Groot gedeelte lucky natuurlijk. Helaas zijn Container en bulker stocks ook vrij zwak geweest de laatste 2 weken.
  4. mijn gedacht 5 november 2021 20:31
    USA kan 6 à 8 mio bpd produceren, hun schalie zelfs rond 40 $, en crude staat op 81$...SA en bij uitbreding opec+ wil productielevel (voorlopig ?) niet verhogen, dus schaarste blijft nog ?, China moet putten uit zijn nationale reserves om iedere wageneigenaar 25 liter per beurt te laten tanken, Rusland zegt dat USA zelf maar extra oppompen, kortom deze oliekrapte is leuk voor sommigen aan deze prijzen.
    Als er geen of moeilijk meer olie wordt oppgepompt dan wordt er ook niet meer vervoerd...dus zit Euronav in deze constellatie nog enkele kwartalen vast. Ondertussen voert Iran olie uit zoveel het wil: deze week toch één van hun olietankers aan de ketting in Vietnam.

    Dat de economie schitterend draait lijkt mij een valse inkijk: alles wordt wel duurder en dus betere marges en resultaten, maar de totale mondiale economische output zit nog ver onder pre corona levels (zie Eur. autosector bvb, zie semiconductors bvb, ...), er is een tekort aan veel.

    Fredriksen: tenzij een vijandige move koopt niemand zomaar 10 % in een bedrijf. Dat duurt dagen/weken, waarbij het betreffende bedrijf de bui wel ziet hangen en contact neemt. Het is m.i. niet Fr. die weer verkoopt. Maar een belegging is het niet. De consolidatie van kleintjes waar De Stoop het over heeft zou wel eens onder Eurn. en Fro kunnen verdeeld worden ...
  5. forum rang 4 boothram 6 november 2021 09:32
    De conference caal (auio) van q3 is beschikbaar op euronav site
    'Ver de kleinere probleemspelers :Hugo' heeft et over 'mobbing' , dweilen...
    Met Met de kraan open denk ik ssoms..Wel, de kraan dat zijn die 'illegale' spelers die zch niet houden aan de normale commerciele regels en/of imo nomen, enerzijds en dan enkele bedrijven die te klein zijn of teveel riskeerden...
    En wellict een groot deel van hun kapitaal verloren zijn.. goedkope overnames... ware het niet dat je hun schulden owellicht ok moet overnemen..((of tenminste die gebaseerd op boten)).
    De bunkervoorraad van oceania lijkt verdwenen...Wat nu rest was vorig jaar op andere boten aanwezig. Kunnen we weldra die 2 afgeschreven vplus naar de schroot zien gaan? of een andere bestemming als FSO...Nog 4 drydocks alleen suezmax...(of intussen misschien al klaar in q4?) en euronav kan weer door. Cash breakeven voor een vlcc zou nu op 11000 liggen, maar vor de nieuwbouw komt daarr og 6 miljoen bij voor afschrijving en leenintrest...:170000. Er is dus winst denk ik vanaf 29000 voor een nieuwbouw. natuurlijk de eigen investering is dan ook nog niet bergoed, maar met een tc van 50 000 zoals die tc die ze nu hebben afgesloten blijf een netto intrest van ruim 10% En ik reken geen indexatie van de boot, ... eigenlijk kan men ook de schrootwaarde meteen aftrekken van het geinvesteerde kapitaal...en dan 5% afschrijven op de nieuwprijs, dan ihet eigen kapitaal maar gemiddeld 25 miljoen... De lening wordt wel op een korte periode afbetaald maar ik denk dat die nieuwe boten dus aan de huidige tarieven nog 20% opbrengen als de TC effectief 50 000 haalt. Ik denk, dat Hugo nog meer verwacht voor boten die dagelijks al 30000 $ besparen op energie...in vergelijken met de oudjes niet eco
    De lange termijn, wel aan de huidige koersen is het nog niet dramatisch, en jvroeg of laat moet rendement komen... en in nieuwbouw investeren moet dan voor de lange termijn...
    Ik denk dat de investeerders denken, in 2030 kunnen we het wel aan met de helft aan vlcc, waarom zouden we nog bijbouwen... Een tijdelijk tekort van 2025 tot 2030? Dan moet nieuwbouw zich maar laten afbetalen in 5 jaar... laat ons dan spreken over 150 000 $ per dag???
  6. forum rang 10 voda 8 november 2021 09:54
    ING herhaalt koopadvies Euronav

    Analist Quirijn Mulder herhaalt zijn koopadvies voor Euronav
    EURN
    -0,84%
    met een koersdoel van 11,15 euro. 'Euronav is zowel aantrekkelijk in vergelijking met zijn intrinsieke waarde, als rekening houdend met de vooruitzichten.'

    Mulder heeft vier koopargumenten:

    -De vraag/aanbod situatie evolueert positief. De vraag naar olietransport neemt toe, terwijl de bouw van nieuwe tankers beperkt is en oudere tankers uit de vaart worden genomen.
    -Tankers die momenteel aan olie-opslag doen, zullen volgens Mulder niet terugkeren naar de vaart.
    -Het belang van John Fredriksen van 9 procent in Euronav.
    -De tweedehandsprijzen van tankers profiteren van hogere grondstoffenprijzen zoals de stijgende staalprijs.

    www.tijd.be/markten-live/live-blog/ac...
  7. forum rang 4 boothram 9 november 2021 16:01
    uit de conference call van insw blijkt dat insw/euronav open staan voor een verkoop van de fso bij een intressant bod (van bv een penioenfonfonds), welsiwaar niet in zicht: cash flow is ook inressant.
    De boekwaarde voor insw 139 miljoen.. ik denk dat men bij verkoop wellicht het dubbele kan krijgen, gezien de cashfloow, en het is bovendien een heel pak oudijzer....
    Wat doen met de opbrengst nu men geen nieuwe kan bouwen??
    Ook zien we dat de huidige koersen voor de vlcc nog verlieslatend zijn: maar redelijk wat cas genereren... de vaste kosten voor een vlcc 8800 en met de te betalen intrest komt men dan aan 11000.. maar imet gemiddeld 20 000$ per dag een mooie cashflow nu al...winst op de vlcc begint bij 280000$ per dag...maar 17% van de vloot binnen de 3 jaar te vervangen door 8,8%... dat betekent terugkeer naar toestanden van de contango en de china boycot, dagkoersen met 6 cijfers...
19.299 Posts
Pagina: «« 1 ... 864 865 866 867 868 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links