Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Dutchy Ron schreef op 17 oktober 2021 09:45 :
......Voor een land als NL zou een fantastisch zijn als hier procentueel de meeste zelfrijzende auto’s rijden.
......
Er zijn meerdere wegen die naar zelfrijzende auto’s leiden.
Ik ken eigenlijk maar 1 automerk dat indertijd zelfrijzend was, Citroen met verschillende GS en CS modellen. Gingen zelf rijzen als de auto gestart was. En zakten weer als de motor werd afgezet, was nog wel eens een beetje tricky, als je bijvoorbeeld naast een hoge stoeprand stond en de deur was nog open, dan kun je wel raden wat er dan gebeurde.
Wereldbelegger schreef op 17 oktober 2021 17:59 :
Bijbehorende optieconstructie?
Maart 2022 of juni 2022?
zes om acht?
zes om negen?
Wat raadt u aan/wat zou u doen?
Nu we twee maanden verder zijn t.o.v. augustus post.
JA, ik zou het wel doen, sterker nog...... Optie-expiratie voor HG c.s. is mei 2022, dus ik zou eerder de juni nemen dan de maart, als ik ze zou hebben :-) Nu moet ik eerlijk zeggen, de helft heb ik niet, heb ze verkocht maar had ze niet.
*JustMe* schreef op 15 oktober 2021 16:41 :
[...]
TT ging naar de beurs voor 17,50 zeg ik uit mijn hoofd en deed nog een keer een emissie ergens in de 4. Als je aan beiden meegedaan zou hebben, dan heb je nu echt geen koers van 80 euro nodig voor enig rendement.
82 euro per aandeel investeringen is meer dan 10 miljard. Zoveel kan TT niet eens geïnvesteerd hebben. 2,8 miljard voor TeleAtlas + 300 miljoen per jaar aan R&D.
Euro 5.727,2 miljoen om precies te zijn sinds de overname van TeleAtlas in 2008, waarvan 2,55 miljard in R&D.
@bekeken ja en wanneer ze dat niet hadden gedaan hadden ze niet meer meer bestaan.....zonder overname teleatlas was tom2 al weg geweest.
visje schreef op 17 oktober 2021 19:39 :
@bekeken ja en wanneer ze dat niet hadden gedaan hadden ze niet meer meer bestaan.....zonder overname teleatlas was tom2 al weg geweest.
www.garmin.com/nl-NL/investors/earnings/
ja klopt garmin doet het beter, helemaal mee eens, echter zonder teleatlas was tom2 al niet meer in de listing voor gekomen. kost wat het kost
visje schreef op 17 oktober 2021 20:30 :
ja klopt garmin doet het beter, helemaal mee eens, echter zonder teleatlas was tom2 al niet meer in de listing voor gekomen. kost wat het kost
Garmin heeft destijds de biedingenstrijd om Teleatlas van TT verloren. Maar zonder Teleatlas bestaat Garmin ook nog steeds. Zonder overname van Teleatlas was TT waarschijnlijk wel andere richtingen ingegaan. Was men de sportsbusiness eerder begonnen en had dit daardoor mogelijk wel succes gehad. Of men had Telematics verder uitgebouwd. Waarbij ik wel meteen zeg dat de overname van Teleatlas destijds wel een logische stap was. De financiële crisis en gratis maps van Google waren destijds niet te voorzien, maar hebben er wel toe bijgedragen dat de overname tot nu toe financieel gezien teleurstellende resultaten heeft opgeleverd.
Wereldbelegger schreef op 16 oktober 2021 12:56 :
[...]
Was even zoeken.
ihsmarkit.com/research-analysis/chips... Wereldbelegger
7 oktober 2021 14:05
Dag NA de cijfers nieuwe production forecasts van IHS.
15 oktober is ook expiratiedag.
Kan zo maar een spannend dagje worden voor de koers van TT
Next production outlook revision due 15th Oct
In our last (16th September) update to our production forecasts, we made pronounced downgrades to our near-term (2021 and 2022) production outlooks (by 6.2% and 9.9% respectively) triggered primarily by a substantial worsening of signals received via our ongoing supply chain channel checks. We continue to hear negative noises.
We will provide our next forecast update is due on 15th October. bron:
ihsmarkit.com/research-analysis/chips...
Bedankt. Die 15 october release is alleen commercieel (tegen betaling) beschikbaar?
boem! schreef op 17 oktober 2021 02:40 :
Nu @sniklaas om is en de 550 mio voor Loc Techn binnen bereik ziet voor 2023 ben ik uiterst benieuwd naar de visie van @Vanillasky.
WAt verwacht jij aan Loc Techn in 2022 en 2023?
Goed lezen Martin, €450 mio voor 2022 is mijn verwachting, voor 2023 doe ik nog geen uitspraken…
Ik heb het goed gelezen @sniklaas. Jij geeft een omzet aan van 175 voor Enterprice en 275 mio voor Automotive in 2022. Omdat beiden aan de onderkant van mijn verwachting mbt de omzet 2022 liggen te weten: Enterprise 175-185 mio Automotive 14%-16% van 2miljard = 280-320 mio geef jij toch echt aan dat een Loc Tech omzet ad 550 mio voor 2023 tot de mogelijkheden behoort.
*JustMe* schreef op 15 oktober 2021 13:32 :
[...]
Dus BMW doet ook aan SaaS
Stuurverwarming as a Service
;-)
De vele posts van de laatste dagen nog eens nalezend, kwam ik bovenstaande weer tegen. Leuk! Ik snap 'm nu pas...
Topper schreef op 15 oktober 2021 20:39 :
...
Harold zou de waarde van TomTom beter willen uitleggen, volgens een interview eind 2018. Althans dat was wel de indruk die hij wekte. Bijna 3 jaar later is daar niets van terug te zien. Ik kan het niet echt onderbouwen maar ik geloof ook niet echt in een beursexit door Harold + Private Equity. Ergens denk ik dat hij daar toch te trots voor is. Ik denk dat zijn doel is om TomTom uiteindelijk onder te brengen in een tech bedrijf. Microsoft, Nvidia, Qualcomm, Intel om maar een paar partijen te noemen.
Ik ga er vanuit dat ook Harold een keer wil cashen en met pensioen gaat. Tot die tijd hou ik de aandelen aan. En tussentijds maar wat extra proberen te verdienen met boosters / sprinters op de dips.
...
Die lucratieve (steelse?) beurs-exit geloof ik ook niet meer zo in. Als dat HG's doel was, was het al eerder gebeurd, bv. in 2015. Dat HG's motief voor zelfstandig doorgaan zou zijn dat hij hoopt dat TT ooit vele malen meer waard zal worden door hun vindingen (HD-maps, Road DNA etc.), geloof ik ook niet. Daarvoor is de concurrentie te groot en de markt te moeilijk. 'Gewone' maps en traffic zijn commodities geworden. Dat TT's traffic verreweg de beste ter wereld is beseffen de meeste mensen niet. Onderbrengen in een groot tech-bedrijf zou kunnen. Maar ik geloof niet dat geld voor zichzelf nog HG's grootste drijfveer is. Daarvan heeft hij meer dan genoeg, dat krijgt hij van zijn leven niet meer op. Zo geeft mede-founder Geelen, die toch minder binnen harkte dan HG, al vele jaren veel weg aan zijn Turing Foundation. Waarvoor overigens veel lof, zijn jaarlijkse Turingprijs voor het beste gedicht is extreem populair in NL dichterskringen. Ik denk aan een ander motief, mogelijk niet HG's belangrijkste motief, maar wel een van zijn motieven. En dat is idd trots. Niet de trots om een nog groter bedrijf te worden (op dat vlak heeft hij in 2006-2009 al gescoord) maar om met de CEO's (of althans de bobo's daar net onder) van de grote OEM's aan tafel te zitten. Hij praat mee met de grote mannen van VW etc. In elke CC praat hij over de plannen van de grote OEM's, waarvan hij geheel op de hoogte zou zijn. Hij 'snapt' het automotive gebeuren in de wereld. De koers laat hij aan de beurs, de cijfers aan Taco. Ik hoop dat hij idd vaak met de grote autobazen aan tafel zit. Al zal dat denk ik niet aan boord van zijn jacht zijn waar hij de meeste tijd verblijft.
Dutchy Ron schreef op 16 oktober 2021 09:03 :
Tussen het sluiten van een deal en de 1e implementatie zit vaak minimaal 3 jaar. Dus of en wanneer Google wordt toegepast en in welke modellen is nog niet duidelijk.
Bij Renault is het idd afwachten? Maar je schreef zelf over de mistige toestand bij bepaalde Ford-modellen. Deels Google, deels TomTom? Dat 'gemixte' lijkt overigens steeds meer verleden tijd te worden. Vroeger schreef ik wel eens: "iedereen doet het met iedereen in kaarten- en navigatieland". TT hielp daar trouwens aan mee met hun ontwikkeling van of medewerking aan uitwisselingsstandaards als OpenLR, NDS en nu ook Adasis. Nu wordt dat minder. Justin schreef ergens terecht dat de ADAS- en HD-ontwikkeling gaat in de richting van dedicated en complete suites van navigatie-, lokalisatie- en assisted-driving software. OEM's willen nu het hele pakket in 1 keer, zo lijkt het, met overslaan van de Bosches en Conti's van deze wereld. PS1. Dit is ook een reactie op diverse andere post hier in dezelfde geest. Ik ga daar niet stuk voor stuk op reageren, sorry. PS2. Over die standaards: ik wil niet opscheppen maar tot ca 2003 was het mijn professionele wereld. Ik 'deed' die standaardisatie in de diverse Europese en wereldwijde organisaties (ISO) namens de NL overheid (lees RWS), voor zover de overheid daar een rol in had. Dat OpenLR van TomTom (officiële auteurs Geelen en Pauwels) is een iets meer gedetailleerde versie van wat ik ooit bedacht. De eerste "OpenLR' database voor het NL wegennet werd door mij en collega's al in de 90-er jaren gemaakt, en dat was de eerste in Europa. Ook kan je op de TT-site, na enig zoeken, lezen over Datex en Tpeg. Zelfde verhaal, ik ben mede-auteur van hun event-database. Meer dan 3000 events/incidents die zich in het verkeer kunnen voordoen. De letterlijke NL-tekst achter de TT-icoontjes op je scherm is grotendeels van mij afkomstig. Inmiddels in tig (ook Oost-Europese) talen vertaald, incl. de meer technische definities. De uitdraai hier bij mij thuis kan ik nauwelijks tillen. TomTom heeft meer te danken aan mij dan ik aan hen. Zeker weten.
boem! schreef op 18 oktober 2021 03:18 :
Ik heb het goed gelezen @sniklaas.
Jij geeft een omzet aan van 175 voor Enterprice en 275 mio voor Automotive in 2022.
Omdat beiden aan de onderkant van mijn verwachting mbt de omzet 2022 liggen te weten:
Enterprise 175-185 mio
Automotive 14%-16% van 2miljard = 280-320 mio
geef jij toch echt aan dat een Loc Tech omzet ad 550 mio voor 2023 tot de mogelijkheden behoort.
Martin, je begint wederom vervelende trekjes te vertonen, ik geef GEEN verwachting af voor 2023.. De €550 mio voor 2023 is jouw aanname en niet de mijne…
Gaan we hoger of was de stijging Fake? 7,40 zou de koers moeten zijn waar we technisch naar toe kunnen
boem! schreef op 16 oktober 2021 09:27 :
Klopt maar de pricing power die TT momenteel bezit is ruim voldoende om bij stijgende prod omzetten mooie FCF voor te toveren.
Wat zie jij als mogelijke prod omzet in 2022 en 2023 voor TT rekening houdend met jouw conclusies maar uitgaande van een prod-omzet in 2018 en 2019 van resp 318 mio en 381 mio.
Ikzelf schat die in op 350 mio en 410 mio.
Ga zelf maar rekenen met mijn schattingen voor de wereldwijde autoproductie, en mijn schatting van 15-20 euro omzet per nieuwe auto met TT inside.. Over de take rate en TT's marktaandeel mag je je eigen aannamen doen...twitter.com/ACE_09876/status/14493156... Let wel: de link is van voor de coronacrisis.
Ik heb nergens aangegeven wat jouw verwachting is voor 2023. Ik stel op basis van JOUW verwachting voor 2022 van 450 mio en in samenhang met JOUW verwachting voor 2021 ad 390 mio dat MIJN verwachting voor 2023 ad 550 mio aansluiting heeft. 450/390 x 450 = 520 mio.
Gaat lekker, iets van nieuws wat ik heb gemist? oh laat maar, IEX gaf even verkeerde cijfers (+7%)
boem! schreef op 18 oktober 2021 09:01 :
Ik heb nergens aangegeven wat jouw verwachting is voor 2023.
Ik stel op basis van JOUW verwachting voor 2022 van 450 mio en in samenhang met JOUW verwachting voor 2021 ad 390 mio dat MIJN verwachting voor 2023 ad 550 mio aansluiting heeft.
450/390 x 450 = 520 mio.
’Nu @sniklaas om is en de 550 mio voor Loc Techn binnen bereik ziet voor 2023’ Bovenstaande is JOUW uitspraak, ik ben NIET om en schrijf GEEN verwachting op voor 2023…
Gezien de koers ontwikkeling concludeer ik: overnamegesprekken gaande of mega deal met hele grote partij
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)