Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee
Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Aandeel Euronav BRU:CMBT.BL, BE0003816338

Laatste koers (eur) Verschil Volume
14,110   -0,290   (-2,01%) Dagrange 13,950 - 14,440 57.958   Gem. (3M) 36,2K

Forum geopend voor Euronav

19.413 Posts
Pagina: «« 1 ... 847 848 849 850 851 ... 971 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Jan Frans B 7 oktober 2021 14:26
    quote:

    Poly’dor schreef op 6 oktober 2021 23:32:

    Inderdaad Willem, consolidatie bij Frontline, als er een overname zou komen moeten ze minstens 12€ bieden. Met de volumes van afgelopen dagen zou niks me nog verbazen. We zullen binnenkort wel het nieuws horen zeker?
    Aangezien de vloot van EURN ongeveer het dubbel is (zeker in VLCC's) van Frontline en dat EURN een heel dikke spaarpot heeft, voor een redelijk deel doordat ze onze dividenden ingehouden hebben om hun balans te versterken ipv ons de inkomsten te gunnen. Lijkt het me niet waarschijnlijk dat Frontline de middelen heeft om EURN zo maar over te nemen. Een samensmelting van beiden lijkt me ook onwaarschijnlijk, ook al zou het misschien niet zo'n slecht idee zijn. Ik denk dat EURN eerder de middelen en ambitie heeft om Frontline over te nemen dan omgedraaid. Als Hugo kon dan zou hij een armada van tankers willen hebben dat is zonneklaar maar dan moet hij zijn geld loslaten en dat is hem ook heel dierbaar als ex-boekhouder. Maar niets zou me gelukkiger maken dan dat je gelijk zou hebben. Maar ik vrees dat het wishfull thinking is.
  2. forum rang 4 boothram 7 oktober 2021 16:36
    wie 12 euro zou bieden voor euronav moet maar 2,4 miljard uitgeven, ... 1,8 kan al geleverd door euronav (q3+ q4 cash inbegrepen... Zelf meten ze echt geen grote spaarpot hebben, .. wel een goed kwartaalr misschien... of eigen aandelen in portefeuille verkopen. Zelf aandelen uitgeven kan ook, maar misschien is euronav liever niet de prooi, maar de jafer...maar dan moet de meerwaarde (nav en synergie)van de aankoop hoger zijn dan de winst bij aankoop eigen aandelen....
  3. Vavli 7 oktober 2021 19:52
    Nu de pandemie elke dag beter onder controle komt en de economische activiteiten terug naar het pre Covidtijdoerk gaan, zitten we voor de olietankers terug met dezelfde perspectieven die er eind 2019 waren: toen stond de koers op 11 euro. Het lijkt me dus logisch dat de koers nu terugkeert naar dat niveau of hoger.
  4. Jan Frans B 7 oktober 2021 21:06
    quote:

    G.Verkest schreef op 7 oktober 2021 19:24:

    Waar volgen jullie de VLCC rates per dag?
    Ik gebruikte een app VLCC Fixtures maar deze is gestopt met het uploaden van dagelijkse tankertarieven. Ik heb al zitten zoeken naar alternatieven maar ik kan niet echt iets vinden.
    alvast bedankt.
    energy.poten.com/poten-daily-briefing...
  5. Vavli 7 oktober 2021 23:17
    Eind 2019 was de vaststelling ook al dat 25 procent van de totale vloot verouderd is en binnen afzienbare tijd naar de schroot zou moeten terwijl het aantal nieuwe bestellingen laag was om verschillende redenen: de reders krijgen moeilijk krediet voor de aankoop van nieuwe tankers; weinig animo om te investeren in nieuwe tankers gezien clilmatechange zal zorgen voor strengere regels en de omslag naar een fossiel arme economie heeft tot gevolg dat nieuwe tankers allicht maar een tiental jaren in een stabiele markt zitten.
    Dat zijn dus exact dezelfde perspectieven die er nu zijn, alleen nog wat urgenter wat de verouderde vloot betreft.
    In die markt heeft Euronav een jonge vloot, cash, opslag aan fuel, en het is een grote speler. Voor de kleintjes zal het alsmaar moeilijker worden.
  6. Becb 8 oktober 2021 14:07
    @vavli: bedankt voor je inzicht. Ik kan meegaan met je conclusie en dat de vloot vooral ouder is geworden. Ooit moet dat opleveren.
    Hebben ze trouwens nog brandstof over opgeslagen in die ULCC? Niet al opgebruikt?

    Op Nyse zitten ze boven de 'psychologische' grens van 10 dollar, licht verlies voorbeurs. Ik had het even niet opgevolgd, maar Euronav heeft blijkbaar niet extra aandelen aangekocht aan 6.x tot 7.x euro. Ik dacht dat ze dat zouden doen, maar niets aangekondigd hierover op hun website.

    Gisteren was er wel een nieuwsbericht op de website dat ze een B30 biodieselmengsel succesvol getest hebben op een Suezmax. B30: 30% koolstofneutrale biobrandstof, gemengd met 70% conventionele VLSFO bunkerbrandstof.
    www.euronav.com/nl/investeerders/nieu...
  7. Chalo 8 oktober 2021 19:25
    Aandelen verkopen? Ik weet niet als dat een goed idee is. Als er aan zo een volume verkocht wordt en aan diezelfde volume ook aangekocht wordt, dan is het toch duidelijk dat na verloop van tijd minder verkopers zullen zijn, waardoor het aandeel moet gaan stijgen, of ben ik verkeerd? Voorlopig blijft het aandeel stijgen, wilt toch zeggen dat de vraag groter is dan het aanbod, niet?.. :-). Zelf zit ik aan een GAK van 7.22 en denk niet aan verkopen.
19.413 Posts
Pagina: «« 1 ... 847 848 849 850 851 ... 971 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.