Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,580 6 mei 2024 17:35
  • -0,025 (-0,45%) Dagrange 5,560 - 5,640
  • 194.814 Gem. (3M) 296,4K

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 99 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 22 augustus 2021 13:35
    Ik zit sinds jan 2019 in TT omdat mijn onderbuik gokt op een exit.
    Maar sinds een paar dagen weet ik dat PietParticulier (volgens boem!) in 2022 een aandeelhoudersuitkering mogen verwachten.

    Wie ben ik om daar aan te twijfelen.
    Dus houden, bijkopen en vol in beleggen.
    TomTom Strong Buy
    ((-;
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 22 augustus 2021 14:18
    Uitgaande van de stelling dat vermindering van autoproductie de omzet van Tomtom zal raken is het voor mij onbegrijpelijk dat een paar tommies op dit forum het chiptekort bagatelliseren ondanks de vele berichten over de impact van het chiptekort en de duur van het tekort.

    Uitgaande van het idee dat Pat Gelsinger van chipfabrikant Intel weet waar hij het over heeft, mag je verwachten dat TomTom bij de Q3 - Q4FY cijfers een teleurstellend omzetbericht zal geven.

    Let wel: volgens diezelfde Pat Gelsinger zal geheel 2022 last hebben van chiptekorten.
    Hoe specifiek voor de auto-industrie geldt zegt hij helaas niet.

    Intel-topman: grootste hinder door chiptekort moet nog komen

    Het wereldwijde chiptekort wordt voorlopig alleen maar erger. Volgens topman Pat Gelsinger van chipfabrikant Intel wordt de impact ervan waarschijnlijk het sterkste gevoeld in de tweede helft van dit jaar.

    Daarna zou de situatie langzaamaan moeten verbeteren, maar de baas van 's werelds grootste chipconcern verwacht niet dat de markt voor 2023 weer een gezonde verhouding van vraag en aanbod kent.

    Het chiptekort raakt vooral de auto-industrie.
    Door het gebrek aan chips hebben verschillende automerken al meerdere keren fabrieken moeten stilleggen
    .

    bron:
    www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/5238512...
  3. [verwijderd] 22 augustus 2021 14:21
    quote:

    sniklaas schreef op 22 augustus 2021 11:40:

    [...]voor de werknemer van TOMTOM kan dat best waar zijn, voor de aandeelhouder absoluut niet, gezien het koersverlies >30%

    Jij Justin samen met oa de Martins uit Limburg en Thailand en zo nog enkele supporters oreren, fantaseren en reageren over TOMTOM alsof het jullie broodheer is.

    Jullie supporters vergeten daarbij dat dit een forum voor beleggers in het aandeel @TOM2 is.

    Wij aandeelhouders worden al vele jaren vergeten, euforische verhalen over best-of-breed, state-of-the-art, is geleuter en gezever wanneer dat na jaren niet zichtbaar wordt in de vorm van koersaanwas en/of dividend…

    Een bedrijf/aandeel is zo sterk als de zwakste schakel, producten en services van TOMTOM zijn prima, financiële balans is uitstekend maar het management weet haar assets niet te vermarkten, dus daar zit bij TOMTOM de zwakste schakel..

    Oplossing, per direct de CEO Harold Goddijn vervangen, de beste man heeft na jaren van aanmodderen en afschrijvingen onze aandeelhouders belangen al dan niet met opzet verkwanselt.

    Een nieuwe man/vrouw als CEO die actief werk maakt in het herstel van het aandeel waardoor het vertrouwen van de belegger/investeerder terug kan keren met een stijgende aandelenkoers als resultaat.

    De huidige discount op de assets moet wijzigen naar een surplus, niet in 2030 maar binnen nu en 24 maanden…
    “Ze zijn goed door de storm gekomen” is gewoon een gegeven. Niet vanuit een perspectief van een specifieke groep, maar gewoon in het algemeen.

    De groei die voorafgaand aan Corona voorspeld was is niet gekomen. Dit was een voorspelde jaarlijkse groei van 10% tussen 2020 en 2023 en na 2023 een groei van 15% tot aan 2030.

    Dat in 2019 en 2020 die groei niet is gehaald is niet zo verrassend. Maar de “fundamentals have not changed” zei Goddijn en dat is ook zo. De markt heeft 2 jaar stil gestaan en worstelt zich door chiptekorten heen. Maar al die trends als electrificatie van auto’s en meer veiligheidssystemen daar gaat TT van profiteren. Ik zie geen reden waarom die 15% groei per jaar vanaf nu niet alsnog gaat gebeuren.

    Bovendien is - in een tijd dat iedereen op de rem trapt - tomtom doorgegaan met R&D en zijn er geen verliezen gemaakt, terwijl HERE wel verliezen maakte en de R&D heeft verlaagd en mensen ontslagen. Het is geen leedvermaak om een TT concurrent te zien worstelen. Maar als je cash hebt is een crisis het uitgelezen moment om afstand te nemen van een concurrent.
  4. forum rang 8 Wereldbelegger 22 augustus 2021 14:28
    Voor de korte termijn / 9 maanden:

    Na de Q3 en Q4/FY cijfers begin februari 2022 EN de Q1 2022 in april komt er mogelijk (toch nog) een koersboost in aanloop naar mei omdat een partij van 711.700 managementopties boven de markt hangt die waardeloos aflopen als de koers niet boven 7,60 respectievelijk 7,83 staat halverwege mei 2022.
  5. forum rang 8 Wereldbelegger 22 augustus 2021 14:52
    Ik vergeet te vermelden:
    met dank aan de optie-info aangedragen door NKiT

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 22 augustus 2021 14:28:

    Voor de korte termijn / 9 maanden:

    Na de Q3 en Q4/FY cijfers begin februari 2022 EN de Q1 2022 in april komt er mogelijk (toch nog) een koersboost in aanloop naar mei omdat een partij van 711.700 managementopties boven de markt hangt die waardeloos aflopen als de koers niet boven 7,60 respectievelijk 7,83 staat halverwege mei 2022.
  6. forum rang 7 sniklaas 22 augustus 2021 15:20
    quote:

    *JustMe* schreef op 22 augustus 2021 14:21:

    [...]

    “Ze zijn goed door de storm gekomen” is gewoon een gegeven. Niet vanuit een perspectief van een specifieke groep, maar gewoon in het algemeen.

    De groei die voorafgaand aan Corona voorspeld was is niet gekomen. Dit was een voorspelde jaarlijkse groei van 10% tussen 2020 en 2023 en na 2023 een groei van 15% tot aan 2030.

    Dat is 2019 en 2020 die groei niet is gehaald is niet zo verrassend. Maar de “fundamentals have not changed” zei Goddijn en dat is ook zo. De markt heeft 2 jaar stil gestaan en worstelt zich door chiptekorten heen. Maar al die trends als electrificatie van auto’s en meer veiligheidssystemen daar gaat TT van profiteren.

    Tegelijkertijd is - in een tijd dat iedereen op de rem trapt - tomtom doorgegaan met R&D en zijn er geen verliezen gemaakt, terwijl HERE wel verliezen maakte en de R&D heeft verlaagd. Als je cash hebt is een crisis het uitgelezen moment om afstand te nemen van een concurrent.
    de aandeelhouder in @TOM2 is helemaal NIET goed uit deze Corona en lopende Chips crises gekomen.

    De beurzen zijn in dezelfde periode vele tientallen % gestegen waarbij diverse tech aandelen verdubbelde in koers is het schuldenvrije @TOM2 nog verder het moeras ingezakt..

    Het verdienmodel van TOMTOM is gericht op de toekomst, dat 2020, 2021 minder groei generen dan initieel verwacht is van ondergeschikt belang voor het uiteindelijke succes..

    Het GEBREK aan vertrouwen dat producten en services van TOMTOM in de toekomst ruime omzetten met goudgerande marges genereren is de oorzaak van een oplopend discount ofwel tanende belangstelling met als gevolg een afkalvende koers..

    Dit is niet de eerste keer dat TOMTOM haar verwachtingen NIET kan waarmaken, sterker nog, ik kan mij niet heugen dat in de afgelopen 10 jaar de verwachtingen ooit zijn waargemaakt..

    Wanneer ik jouw postings analyseer Justin ben jij terecht een trotse medewerker van TOMTOM.
    Het bedrijf TOMTOM kan ook trots zijn op de state-of-the-art producten die het maakt.

    Maar een goed bedrijf met best-of-breed producten en services maakt nog geen goed aandeel..

    Gezien het record track van TOMTOM is een overname van @HERE voor de aandeelhouder desastreus, laten ze de CASH gebruiken om de free float uit te kopen, elke geïnvesteerde euro zorgt gezien de discount meteen voor winst..
  7. [verwijderd] 22 augustus 2021 15:30
    quote:

    sniklaas schreef op 22 augustus 2021 15:20:

    [...]de aandeelhouder in @TOM2 is helemaal NIET goed uit deze Corona en lopende Chips crises gekomen.

    De beurzen zijn in dezelfde periode vele tientallen % gestegen waarbij diverse tech aandelen verdubbelde in koers is het schuldenvrije @TOM2 nog verder het moeras ingezakt..

    Het verschilt per sector hoe je door de crisis bent gekomen. Tech heeft het goed gedaan door al het thuiswerken. Mijn beste belegging was ASMI. Was een klein bedrijf, nu omzet boven miljard. Maar voor TT zit nog iets in het vat denk ik. Voor Q3 verwacht ik geen goede cijfers maar wel deal aankondigingen. Vanaf Q4 weer herstel. Groei naar boven miljard is voor TT ook mogelijk op langere termijn.
  8. forum rang 7 sniklaas 22 augustus 2021 15:44
    quote:

    *JustMe* schreef op 22 augustus 2021 15:30:

    [...]

    Het verschilt per sector hoe je door de crisis bent gekomen. Tech heeft het goed gedaan door al het thuiswerken. Mijn beste belegging was ASMI. Was een klein bedrijf, nu omzet boven miljard. Maar voor TT zit nog iets in het vat denk ik. Voor Q3 verwacht ik geen goede cijfers maar wel deal aankondigingen. Vanaf Q4 weer herstel. Groei naar boven miljard is voor TT ook mogelijk op langere termijn.
    herstel 2021-Q4 gaat niet gebeuren vanwege chiptekorten. TOMTOM zou er goed aan doen om een inkoop programma op te starten..

    Behoudens de aanhoudende tekorten van chips neemt de vraag ook fors toe, de komende jaren verdubbeld elk jaar de hoeveelheid chips in een voertuig.

    Tel daarbij op dat niet de meest innovatieve chips worden gebruikt in de auto industrie weet je ook dat voor deze producten nagenoeg geen nieuwe fabrieken worden gebouwd en productie verhogingen in bestaande fabrieken minimaal zijn.
  9. [verwijderd] 22 augustus 2021 16:37
    quote:

    Dutchy Ron schreef op 22 augustus 2021 09:34:

    Bijzonder dat rapporten zo van elkaar kunnen verschillen…….. ik hecht daar totaal geen waarde aan….. de HD-map taartpunt voor TT is in dit rapport wel erg klein

    researchinterviewer.com/2021/08/21/hd...
    Met xx% zijn de taartpunten allemaal even groot, de rest is gezichtsbedrog
  10. [verwijderd] 22 augustus 2021 16:45
    quote:

    sniklaas schreef op 22 augustus 2021 15:44:

    TOMTOM zou er goed aan doen om een inkoop programma op te starten..

    Als TT inkoop doet dan denk ik eerder volgend jaar. In Q4 trekt TT de cashflow op jaarbasis naar positief door klanten die jaarlijks betalen. Op zich zou het niet zo gek zijn, als je eind dit jaar 350 miljoen op de bank hebt én er is een free cashflow van 50 miljoen in 20202, dat je wat kunt doen. Op de koers van vandaag haal je dan 7 miljoen aandelen uit de markt. Dat is 10% van de freefloat. Doe dat elk jaar en er is geen delisting meer nodig :)
  11. Moneyball 22 augustus 2021 17:59
    @*JustMe*

    1. waarom zou je een concurrent (Here) kopen als jouw technologie beter is en zij in de problemen zitten (volgens jou)? Dan concurreer je ze toch kapot? Duurt wat langer dan overname, maar kost je geen bakken geld. Het defensieve argument, voorkomen dat andere partijen het kopen en flink investeren heeft zich al bewezen als niet werkend. Waarom zou dat via Spac/Ipo dan wel? Redenatie lijkt tegenstrijdig.

    2. Van VW verwacht je dat ze overstappen naar TT als ze Here kwijt zijn. Maar die nieuwe investeerders zijn echt niet naïef. Die doen due diligence op de contracten van HERE en zullen voorwaarden stellen aan de overname en prijs.

  12. forum rang 7 sniklaas 22 augustus 2021 18:48
    quote:

    *JustMe* schreef op 22 augustus 2021 16:45:

    [...]

    Als TT inkoop doet dan denk ik eerder volgend jaar. In Q4 trekt TT de cashflow op jaarbasis naar positief door klanten die jaarlijks betalen. Op zich zou het niet zo gek zijn, als je eind dit jaar 350 miljoen op de bank hebt én er is een free cashflow van 50 miljoen in 20202, dat je wat kunt doen. Op de koers van vandaag haal je dan 7 miljoen aandelen uit de markt. Dat is 10% van de freefloat. Doe dat elk jaar en er is geen delisting meer nodig :)
    voor mij persoonlijk een inkoop van eigen aandelen liefst zo lang mogelijk uitstellen omdat ik met de Q3 cijfers in october en de 2021 jaarcijfers in feb 2022 mijn positie verder wil uitbreiden en tevens mijn GAK verlagen naar de €5,## regionen.

    In maart, voor de 2021-Q1 cijfers was al duidelijk dat 2021 qua koersontwikkeling een verloren jaar ging worden en gezien de ontwikkelingen met de chip tekorten voor de auto industrie wordt 2022-Q1 wellicht ook geen feest en kwijnt de koers van het aandeel zonder hulp nog verder weg en dreigt ook 2022 deels verloren te gaan.

    Hulp van buitenaf is op de huidige koers niet wenselijk, wat moeten we nou met een ongevraagd bod van €10 p/a lijkt heel wat een premie van 47% maar voelt als een aalmoes. Zelfs ex cash van €3 p/a lijkt heel wat maar is gezien de nipte €22 koers van december 2015 nog steeds een aalmoes.

    Wanneer ik aan het roer zou staan bij TOMTOM waren we enerzijds verlost van Harold als CEO en zou ik vandaag nog beginnen met het herstel van vertrouwen en de beschikbare cash daarvoor inzetten, zou meteen een halt toeroepen aan de koersdalingen en steun bieden voor de cijfers voor location technology van 2021-Q3, <96,5 mio€ en volledig 2021 390....420 mio€.

    Tuig een programma op om binnen een tijdsbestek van;
    2021 voor 50 mio koers naar €9
    2022 voor 100 mio koers naar €12
    2023 voor 100 mio koers naar €15
    2024 voor 100 mio koers naar €20
    het totaal aan uitstaande aandelen te reduceren naar rond de100 mio met een marktkapatilisatie van 2000 mio€

    En iedereen wordt weer happy;
    na vele jaren weer op het netvlies van beleggers en investeerders,
    personeel kan haar opties verzilveren,
    beleggers zien eindelijk licht aan het eind van de immense lange tunnel,

    Uiteindelijk is een overname, fusie oid van TOMTOM interessanter en veel makkelijker te realiseren voor verkoper/koper bij een koers van €12....€20 dan bij de flutkoersen van de afgelopen jaren...

    Een bedrijf dat voor een appel en ei staat genoteerd daar is wat mee aan de hand en oogt besmet, te mooi om waar te zijn, meestal niet waar en dus niet interessant om daar tijd in te steken.

    Idem als bij een huis dat tegen een te lage prijs te koop staat of voor een absurd lage WOZ genoteerd staat dan is er iets mee aan de hand, bouwval, groot achterstallig onderhoud oid en haakt een deel van de potentiele kopers voortijdig af.
  13. [verwijderd] 23 augustus 2021 02:03
    quote:

    Moneyball schreef op 22 augustus 2021 17:59:

    @*JustMe*

    1. waarom zou je een concurrent (Here) kopen als jouw technologie beter is en zij in de problemen zitten (volgens jou)? Dan concurreer je ze toch kapot? Duurt wat langer dan overname, maar kost je geen bakken geld. Het defensieve argument, voorkomen dat andere partijen het kopen en flink investeren heeft zich al bewezen als niet werkend. Waarom zou dat via Spac/Ipo dan wel? Redenatie lijkt tegenstrijdig.

    2. Van VW verwacht je dat ze overstappen naar TT als ze Here kwijt zijn. Maar die nieuwe investeerders zijn echt niet naïef. Die doen due diligence op de contracten van HERE en zullen voorwaarden stellen aan de overname en prijs.

    Terechte vraag. Je koopt echter 1 miljard aan omzet (Facebook, Duitse autofabrikanten, Amazon, etc.) De HERE-TT combinatie wordt na zo'n deal veruit leidend in marktaandeel in alle segmenten. Vrijwel alle autofabrikanten. Veel techbedrijven: Apple, Microsoft, Samsung, Huawei, Facebook. Ook de twee ridehailers: UBER en Lyft die samen 90% marktaandeel hebben. Je krijgt een vooruitgang in kwaliteit en in dekking (TT en HERE zullen niet exact dezelfde dekking hebben).

    Je groeit met een miljard omzet, maar hoeveel kosten komen er van HERE over? Dat zou dus best mee kunnen vallen. TomTom's technologie is schaalbaar. Ik denk dat 90% van de klanten van HERE gewoon overkan op een vergelijkbaar TomTom product. Je kunt de kaartendatabase van HERE in TT integreren en daarna afzinken. Misschien hoef je maar 1.000-2.000 van de 8.000 man personeel van HERE over te nemen om de klanten gewoon te blijven bedienen. Vooral op custom systems en relatiebeheer. Ook voor HD maps (1 format) is het voordelig. En je krijgt heel veel data binnen om maps te verrijken. Ik denk dat PE firma's in 5 minuten op een bierviltje de rationale zien.

    Misschien is bovenstaande niet realistisch. Anti-trust is een obstakel. Al hebben Europa en Europese car inc. dan wel hun gewenste en geduchte concurrent tov Google. Wel zullen autofabrikanten wel wat huiverig zijn voor een monopolist op HD maps. De oude situatie was voor hen ideaal. Een overzichtelijk landschap (2 spelers: HERE en TT) die je makkelijk qua pricing tegen elkaar op kunt laten bieden. In die toekomst heeft de autofabrikant nog steeds keuze: of een aanbieder die geld vraagt voor diensten of eentje die zich laat betalen met data van klanten ten behoeve van advertising.
  14. forum rang 6 boem! 23 augustus 2021 02:32
    Ik ben ontzettend blij dat jij het niet voor het zeggen hebt bij TT maar HG.

    Jij hebt het over flutkoersen de afgelopen jaren bij TT en dat is waar indien je daarin de horizon beperkt tot 2015.

    De historie van TT kan het best omschreven worden als:
    eclatant succes in de beginperiode waarbij de IPO prijs van 17,50 euro een verdrievoudiging meemaakte naar 55 euro.
    gevolgd door een disruptie van het verdienmodel waarop de koers duikelde naar 2,50 euro.
    de FF besloten daarop de strijd aan te gaan en niet te kapituleren maar door een extra injectie van 40 mio elk de transitie in te zetten.
    nadat de eerste tekenen van herstel zichtbaar werden en de koers was opgelopen naar 6,50 euro in 2015 dachten PE-partijen daar goed garen bij te spinnen en trachten TT over et nemen voor ca 20 euro.
    De FF wezen dit bod resoluut af waarna de door overnamegeruchten opgeveerde koers van 12 euro weer terugviel naar 8 euro.
    De periode 2016-2019 is een periode waarin de positionering van TT steeds meer gestalte kreeg en de koers opliep naar 10euro.
    Door de gecamoufleerde wijze van boekhouding leek het bedrijf verlieslatend maar indien je daarnaast de FCF in de gaten hielt zag je dat TT gewoon geld verdiende voor zijn aandeelhouders.

    Dit verdiende geld vond zijn uitweg in de kaspositie.
    In 2019 werd er een CMD georganiseerd waarin TT zijn lange termijnvisie uiteenzette.
    In het kort kwam die erop neer dat zij zich volledig gaan richten op A&E met daarnaast Consumer als melkkoe.
    Tevens waren zij in staat het in hun ogen overtollige kasgeld te reduceren met een terugbetaling van 80 mio aan elke FF (en een daarbij relatief gelijkwaardig bedrag aan elke overige aandeelhouder) met daarnaast nog eens de introductie van twee SBB-programma's van ellk 50 mio waardoor verwatering door uitoefening van optierechten werd voorkomen.

    De zelfstandige uitoefening van A&E heeft door Corona grote klappen opgelopen.
    Ipv een omzet A&E van 450 mio werd er slechts 390 mio omgezt in 2020 terwijl ook de melkkoe Consumer veel van haar waarde heeft verloren met haar 135 mio omzet in 2020 vs de 275 mio in 2019.
    Dat heeft geleid tot een eerst verlies aan FCF sinds jaren van 26 mio.
    Ook het lopend jaar zal zwaar teleurstellend verlopen tov de leidraad uit de CMD welke een omzet van 500 mio aangaf voor A&E.

    TT besloot evenwel gebruik te maken van de tegenwind en hervatte haar SBB-programma met 33 mio terwijl ook HG gretig gebruik maakt van deze mogelijheid door nog eens vor 2,175 mio aandelen op te kopen.

    Uit de acties ondernomen en de uitspraken gedaan door HG en TT mag je afleiden dat zij nog heilig geloven in het op de CMD gepresenteerde vergezicht en daarvoor ook bereid zijn om de overtollige kas in te zetten.

    Het vergezicht maakt gewag van een double-digit FCF.
    De FCF geeft het bedrag aan wat er door het bedrijf is verdiend ter verdeling onder aandeelhouders na de gedane investeringen.
    Gezien de kaspositie hebben zij mi slechts de keus tussen dividend, aandeleninkoop of een acquisitie.

    Mede oiv de chiptekorten zal de FCF bescheiden zijn.
    Ik schat die in op 7,5% ofwel een 40 mio in 2021.

    Omdat de FCF niets anders is dan de prodomzet X marge - opex excl amortisation mag je na twee rampjaren voor 2022 evj een veel profijtelijker FCF verwachten.
    DAt men bij TT geen enkel probleem heeft om die FCF in te zetten is ook duidelijk gezien het verleden.
    Op welke wijze men dat doet is mij om het even.
    Dividend zal een duidelijker signaal afgeven richting de markt dan een SBB-programma.

    NB : UIt jouw "oplossing" maak ik op, dat jij de kaspositie nu ook ziet als vrije positie en niet meer een door deferred revenue "retrictive" kas.
  15. forum rang 6 boem! 23 augustus 2021 02:54
    Geen enkele belegger laat winsten op tafel liggen.

    De met het bedrijf gerealisserde winsten(FCF) zijn de graadmeter om die toekomstige FCF te bepalen.

    De markt kent daarin een hoge mate van rationeel gedrag waardoor de relatie tussen winst en koers vele malen belangrijker is dan koersen behaald in het verleden.

    Momenteel waardeert de markt TT op een FCF van 27 cent.

  16. forum rang 7 ketchup 23 augustus 2021 07:52
    TT versus HERE

    je denkt toch niet dat al die externe investeerders die tot verleden jaar toe zelfs basis 2.8 miljard ingestapt zijn ooit akkoord zullen gaan met een overname @ 1.5 miljard of 2.0 miljard door TT ? die bedrijven zijn niet achterlijk , ze mogen erin bij de Duitse Autobouwers basis 2.8 miljard en als de Duitste autobouwers er vanaf willen zijn ze bereid te dumpen voor 2 miljard of minder aan een nieuwe eigenaar ?

    en HG die zijn eigen toko voor ondernemingswaarde aan 600 mio ziet staan gaat dan nog maar eens een keer geld lenen of aandelen uitgeven om HERE te kopen ?
    dan gaat TT failliet
    Neen, het enige wat zou kunnen indien HG dat pad wenst te bewandelen is zijn eigen toko naar minsten 1.5 miljard euro tillen en dan proberen een fusie op basis van gelijke waardering voor elkaar te krijgen, maar dat zou wel betekenen - als TT dan nog beursgenoteerd zou zijn - dat iedereen de helft van de nieuwe toko krijgt ipv van zijn 100% aandeel voor de waarde van zijn shares vandaag de dag in TT, en voor de aandeelhouders in HERE gaat hetzelfde op 50% van de nieuwe toko

    ik zie daar weinig kans op, ik zie dan eerder dat de externe aandeelhouders in HERE tegen de Duitsers zeggen, koop TT , die staan voor 600 mio ondernemingswaarde aan de beurs en begin maar eens met die 45% in de free-float op te kopen die in handen van voornamelijk de investment fondsen zitten en lukt dat , dan hebben we een basis om met HG & Co te praten

    maar ook dat kan nog wel eens een brug te ver zijn, denk dat TT gewoon bij een Big Tech onderdak moet vinden , maar vooreerst moet HG de komende jaren de toko naar 15 euro per aandeel koersen en daar heeft hij cash voor beschikbaar - nu nog de wil - en past dat in de agenda van HG, of denkt hij toch aan een private equity die voor hem als rookscherm gaat fungeren en haalt hij het van de beurs.
  17. forum rang 6 boem! 23 augustus 2021 08:10
    Jij hebt het voortdurend over "onderneminswaarde".

    TT staat momenteel gewaardeerd aan 7 euro en HERE werd door investeerders vorig jaar nog gewaardeerd aan 2,8 miljard.

    WAt is de basis waarop deze waarderingen zijn gestoeld (geweest)??

    Ik kan me geen ander voorstellen dan het verdienvermogen van beider organisaties.

    BIj een fusie zal de waardering uitkomen op het totaal aan verdienvermogen en niet op 50% van beide organisaties.

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 67 68 69 70 71 ... 99 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links