Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,580 13 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 283.415 Gem. (3M) 274,6K

TomTom Augustus 2021

1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 99 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 8 Wereldbelegger 15 augustus 2021 15:56
    Tesla benadrukt: Musk niet meteen weer voorzitter als schorsing voorbij is

    Tesla wil dat Robyn Denholm, de huidige voorzitter van de raad van bestuur, op haar post blijft. Daarmee zijn geruchten dat topman Elon Musk de positie weer zou innemen van de baan. Denholm werd aangetrokken als voorzitter nadat Musk die functie moest opgeven als gevolg van een schikking met beurstoezichthouder SEC.

    De waakhond pakte Musk in 2018 aan nadat hij op Twitter had gezegd Tesla van de beurs te willen halen en daar ook de fondsen al voor te hebben, terwijl dat niet zo was. Musk moest ook een boete betalen en mocht niet meer beursgevoelige informatie twitteren. Ook moest gedurende drie jaar een onafhankelijke voorzitter aangesteld worden. Die periode eindigt later dit jaar, waardoor er gespeculeerd werd of Musk weer voorzitter zou kunnen worden.

    "Wij geloven dat mevrouw Denholm specifieke kwaliteiten bezit die haar geschikt maken tot lid van het bestuur alsook de voorzitter ervan", valt te lezen uit een verklaring die het bedrijf vrijdag gaf. Tesla benoemde daarnaast Denholms leiderschapservaring en haar financiële en boekhoudkundige expertise. Er vertrekt wel een ander lid van het bestuur, Antonio Gracias, oprichter van een private-equitybedrijf. Zijn vertrek was al gepland. Tesla wil hierna het bestuur niet meer uit negen maar uit acht leden laten bestaan.

    bron:
    www.nu.nl/economie/6151437/tesla-bena...
  2. forum rang 8 Wereldbelegger 15 augustus 2021 16:14
    Ik kan het compleet verkeerd hebben.
    Maar gaat het niet over slechts één component binnen het aantal ADAS features vanaf juli 2022?
    Namelijk de "intelligent speed assistance"

    Zie ook onderstaande tekst:
    With the European Commission making Intelligent Speed Assistance (ISA) mandatory for all newly manufactured light vehicles starting in 2022, automakers are rapidly adapting to advance their entire vehicle line-up. We can expect more OEMs to incorporate TomTom ADAS Map Speed Limits to accommodate this and for improved NCAP safety ratings.

    Such legislative changes represent a significant development for mapmakers and automakers. TomTom has already taken steps to help automakers meet the upcoming regulations.

    quote:

    *JustMe* schreef op 15 augustus 2021 15:42:

    Wéér een overname in automotive, met ADAS en autonoom rijden argument.

    Nu wordt HELLA overgenomen, een software bedrijf dat met TomTom HD maps partnership heeft. De overnemende partij is een spin-off en leverancier van Stellantis, waar TT een autonoom rijden platform mee aan het ontwikkelen is.

    ===

    Faurecia koopt HELLA voor €3.4 miljard cash plus 13,5 miljoen aandelen maal 42 euro.

    FAURECIA TO LAUNCH A PUBLIC TENDER CASH OFFER ON HELLA
    AND ACQUIRE ITS 60% STAKE FROM THE FAMILY POOL


    The combined Group will focus on four growth areas, fully aligned with automotive megatrends:
    • Electric Mobility (incl. hydrogen solutions),
    • ADAS & Autonomous Driving,
    • Cockpit of the Future,
    • Lifecycle Value Management.

    www.faurecia.com/en/newsroom/combinin...

    Faurecia is leverancier aan Stellantis (PSA/FCA) en krijgt nu HELLA in handen. HELLA is partner van TomTom in HD maps in een cloud to car loop. Zie bericht en video.
    www.tomtom.com/blog/automated-driving...
    www.youtube.com/watch?v=C_IbEwB_Clk

    Dit komt op een moment dat de EU ADAS features verplicht heeft gesteld, want betekent dat 100% van de auto’s dat gaat krijgen. En een moment dat TomTom met FCA werkt aan een nieuw ADAS/AD platform (publiek geheim) dat eigenlijk al gelanceerd zou moeten zijn. En ook naar eigen zeggen is dit het geval: “We work with Groupe PSA and FCA for advanced use cases that include ADAS and electric vehicles.

    safecarnews.com/safer-cars-in-the-eu/
    corporate.tomtom.com/static-files/3a1...
    www.tomtom.com/customers/tomtom-and-d...

    Faurecia is ook over naar de Microsoft Azure cloud, wat zeer nuttig is want daar is de TomTom HD Map direct aanwezig.
    www.faurecia.com/en/newsroom/microsof...

    Faurecia is Frans en een spin-off van Stellantis (PSA). Klanten zijn Stellantis (Peugeot, citroen, Fiat, Chrysler), Renault–Nissan–Mitsubishi, the Volkswagen Group, Ford, General Motors BMW, Daimler, Toyota, Hyundai-Kia, Jaguar Land Rover and BYD among others. Faurecia employs 8,300 engineers and technicians. en.wikipedia.org/wiki/Faurecia

  3. forum rang 8 Wereldbelegger 15 augustus 2021 16:48
    Ik begrijp (nog niet) het enthousiasme vanwege de ADAS features verplichting over pakweg 8-9 maanden voor nieuwe auto's.

    Dat de EU ADAS features verplicht heeft gesteld per mid 2022 is bekend gemaakt op 8 november 2019.
    Dan zou je denken dat TomTom direct in de schijnwerpers staat bij beleggers.
    En dat dat zich vertaald in de koersontwikkeling in de afgelopen 22 maanden.
    Alleen dat is niet gebeurd.

    Feit is dat de actuele koers 84 cent onder het gemiddelde van 22 maanden staat.
    Dat kan niet alleen liggen aan covid en beperking autoproductie want de ADAS features verplichting staat als een huis.

    Date Price Open High Low
    Aug 13, 2021 6.95 7.03 7.03 6.91
    Nov 08, 2019 10.15 10.23 10.24 10.08
    Highest: 10.80 Lowest: 5.59 Difference: 5.22 Average: 7.79

    quote:

    *JustMe* schreef op 15 augustus 2021 15:42:


    deel van post weggelaten; zie hierboven


    Dit komt op een moment dat de EU ADAS features verplicht heeft gesteld, want betekent dat 100% van de auto’s dat gaat krijgen. En een moment dat TomTom met FCA werkt aan een nieuw ADAS/AD platform (publiek geheim) dat eigenlijk al gelanceerd zou moeten zijn. En ook naar eigen zeggen is dit het geval: “We work with Groupe PSA and FCA for advanced use cases that include ADAS and electric vehicles.

  4. [verwijderd] 15 augustus 2021 16:59
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 15 augustus 2021 16:48:

    Ik begrijp (nog niet) het enthousiasme vanwege de ADAS features verplichting over pakweg 8-9 maanden voor nieuwe auto's.

    Het mandaat is bekrachtigd in mei dit jaar. Voor die tijd was het een voorstel.

    Om twee redenen:
    - het brengt tomtom in contact met autofabrikanten die ‘scrambling’ zijn om het in de auto te brengen. Het gaat daarbij idd om traffic speed.
    - tomtom gebruikt het om de ‘virtual horizon’ te promoten. En dat is een all in one oplossing

    1) In antwoord op UBS: “especially on the ADAS side, we see a lot of activity taking place there. There is a new European directive called which requires for proper traffic speed indication in the vehicle. There's a bit of a scramble going on to get that data into the vehicle. So we see a lot of activity on that side as well. … the degree of automation that's taking place in vehicles is definitely increasing and improving rapidly. And a lot of those functions are based on databases and map content.

    2)
    www.geospatialworld.net/news/tomtoms-...

    www.tomtom.com/products/virtual-horizon/
  5. forum rang 6 tatje 15 augustus 2021 17:18
    * JustMe * geweldig nieuws.

    2021 pro forma* 2022 ambition 2023 ambition 2025 ambition
    Sales c. €23bn c. €26.5bn c. €28.5bn > €33bn
    EBITDA c. €3.2bn c. €4bn c. €4.4bn c. €5bn
    % of sales c. 14% c. 15% > 15% > 15.5%
    EBIT margin** > €750m c. €1bn c. €1.25bn c. €1.75bn
    Net Cash Flow % of sales > 3% > 3.5% > 4% > 5%

    2022 ambition 2023 ambition 2025 ambition
    Net debt-to-EBITDA = 2x 1.5x 1x

    Een omzet groei 2021 versus 2025 van 43%.

    waar zijn ze genoteerd :-)
  6. forum rang 8 Wereldbelegger 15 augustus 2021 17:26
    dank voor uw antwoord

    Dus wat hebben we nu?
    Aankondiging begin november 2019
    Bekrachtiging mei 2021

    kom ik toch terug op de koersontwikkeling
    in dit geval vanaf mei 2021
    conclusie: weinig enthousiasme onder beleggers

    Date Price Open High Low
    Aug 13, 2021 6.95 7.03 7.03 6.91
    May 03, 2021 7.29 7.34 7.51 7.28
    Highest: 7.68 Lowest: 5.97 Difference: 1.71 Average: 7.07

    quote:

    *JustMe* schreef op 15 augustus 2021 16:59:

    [...]

    Het mandaat is bekrachtigd in mei dit jaar. Voor die tijd was het een voorstel.

    Om twee redenen:
    - het brengt tomtom in contact met autofabrikanten die ‘scrambling’ zijn om het in de auto te brengen. Het gaat daarbij idd om traffic speed.
    - tomtom gebruikt het om de ‘virtual horizon’ te promoten. En dat is een all in one oplossing

    1) In antwoord op UBS: “especially on the ADAS side, we see a lot of activity taking place there. There is a new European directive called which requires for proper traffic speed indication in the vehicle. There's a bit of a scramble going on to get that data into the vehicle. So we see a lot of activity on that side as well. … the degree of automation that's taking place in vehicles is definitely increasing and improving rapidly. And a lot of those functions are based on databases and map content.

    2)
    www.geospatialworld.net/news/tomtoms-...

    www.tomtom.com/products/virtual-horizon/

  7. forum rang 8 Wereldbelegger 15 augustus 2021 17:29
    Ik vraag me overigens af waarom u zo jubelt over 2022. Dat is slechts een opstapje in mijn beleving.
    Terwijl voor TomTom eerder mei 2024 belangrijk is.

    Het Europees parlement heeft overeenstemming bereikt over de verplichting tot een flinke reeks aan rijhulpsystemen (ADAS) in nieuwe auto’s. Noodremsystemen (AEB), lane assist, automatische snelheidsbeperking en een alcoholslot worden vanaf mei 2022 verplicht in nieuw ontworpen automodellen, vanaf mei 2024 in alle nieuw geregistreerde auto’s. Dit meldt het Europees parlement.
  8. forum rang 5 nr36 15 augustus 2021 18:09
    FD

    Je auto heeft veel te verbergen

    Vooruit
    De toekomst van mobiliteit
    Je auto heeft veel te verbergen
    Je hoort het veel mensen zeggen als het over privacy gaat: ‘Van mij mogen ze alles weten, ik heb niets te verbergen.’ Ik wacht op een tv-format waarin we de mensen die dat het hardste roepen als eerste gaan doorlichten en hen vervolgens confronteren met een gegarandeerd lange lijst van dingen die beter verborgen hadden kunnen blijven. Als er al iemand zou zijn die niets te verbergen heeft, dan hoef ik hem of haar ook niet te kennen; daar valt weinig van te leren of mee te lachen, vrees ik. Als er geen privacy is, is er ook geen ruimte voor zonde. Dat zou pas echt zonde zijn.
    In de mobiliteit gaat deze kwestie erg belangrijk worden, omdat auto’s steeds meer meten en weten door alle sensoren en camera’s. Die technologie wordt primair gebruikt om het rijden veiliger en comfortabeler te maken, maar kent een erg grote bijvangst vol privacygevoelige informatie. Over reisbestemmingen waar je partner of baas beter niet van weet, of over die tientallen verkeersovertredingen die je per week maakt. Maar ook over wat er rondom de auto gebeurt: hoe druk het is in winkels, waar het ­regent, wie gisteren die overval pleegde en of je voordeur nog openstaat. Daar heb je haar al, die privacy.
    Al die data kunnen wel eens heel veel waarde vertegenwoordigen. In een extreem scenario misschien wel meer dan wat het kost om een auto te rijden. Dan betaal je voor het rijden met je privacy, precies zoals je nu ook voor al die diensten van de Googles en Facebooks betaalt. Die data vormen ook de reden dat technologiebedrijven zoals Google en Apple zich de laatste jaren zo actief met de autoplatforms bezighouden: dat zijn de paarden van Troje voor de datajagers. Maar ze zijn niet de enigen die op de loer liggen. Autofabrikanten, importeurs, dealers, leasebedrijven, garagebedrijven, verzekeringsmaatschappijen, de ANWB, allemaal azen ze op wat de auto weet. Want zonder die data geen automotive business. De nieuwe verdienmodellen zitten in software-updates met nieuwe functies, een goedkoper onderhoudscontract, een betere verzekering, een nieuw autoabonnement inclusief sportwagen voor een weekend. Allemaal geoptimaliseerd op basis van de data uit de voertuigen, die vaak beter weten wat de gebruiker wil dan die gebruiker zelf.
    De bepalende factor in dat spel is privacy, en de winnaar is degene die het spel met de gegevens het best speelt. Want al is de wetgeving erg complex over van wie de data zijn, wat wel duidelijk is, is dat de bestuurder, als ‘betrokkene’, bepaalt wat er met zijn of haar data mag worden gedaan. Nu gebeurt dat nog met een lange lijst aan voorwaarden waarop iedereen blindelings ‘akkoord’ klikt, maar in de toekomst zal dat veel explicieter worden geregeld. Dat biedt kansen voor diegenen die het meest vertrouwd raken met je data. En die vooral netjes vergeten wat je allemaal niet van je klant hoeft te weten.
    Dit is meteen een wijze les voor elke bedrijfstak. Als iemand anders meer data over het gebruik van uw product of dienst heeft dan u zelf, staat u vroeg of laat aan de zijlijn. Er is genoeg te verdienen, als je maar respecteert dat mensen veel te verbergen hebben.
    Carlo van de Weijer is directeur van het Eindhoven AI Systems Institute
  9. forum rang 5 nr36 15 augustus 2021 19:18
    Fransen kopen Duitse automotiveleverancier Hella voor €6,8 mrd
    De Franse toeleverancier van de automobielindustrie, Faurecia, koopt zijn Duitse branchegenoot Hella voor een bedrag van €6,8 mrd. De Fransen verslaan daarmee een aantal andere gegadigden in een van de grootste deals in de automobielsector.

    Faurecia, dat onder meer uitlaten, autostoelen, dashboards en deurklinken maakt, koopt 60% van de aandelen Hella door middel van een mix van cash en aandelen. De Duitse familie Hueck, oprichters van Hella, krijgen een belang van 9% in de combinatie van de twee bedrijven. Hella maakt autolampen, sensoren, stuurbekrachtiging en elektrische sleutels, en heeft een jaaromzet van €5,8 mrd. Het bedrijf heeft een notering aan de Duitse beurs.

    Andere gegadigden voor Hella waren de Duitse fabrikant van auto-onderdelen Mahle en het Franse Cie Plastic. Ook het Duitse Knorr-Bremse was in de markt, maar trok zijn bod in toen aandeelhouders negatief reageerden.
  10. forum rang 6 NewKidInTown 15 augustus 2021 19:38
    quote:

    nr36 schreef op 15 augustus 2021 19:18:

    ....De Franse toeleverancier van de automobielindustrie, Faurecia, koopt zijn Duitse branchegenoot Hella voor een bedrag van €6,8 mrd.
    ......
    Hella maakt autolampen, sensoren, stuurbekrachtiging en elektrische sleutels, en heeft een jaaromzet van €5,8 mrd.
    Hoe moet ik deze waarde/omzet-verhouding zien in vergelijking met die van tt ?
  11. [verwijderd] 15 augustus 2021 20:15
    quote:

    Wereldbelegger schreef op 15 augustus 2021 17:29:

    Het Europees parlement heeft overeenstemming bereikt over de verplichting tot een flinke reeks aan rijhulpsystemen (ADAS) in nieuwe auto’s. Noodremsystemen (AEB), lane assist, automatische snelheidsbeperking en een alcoholslot worden vanaf mei 2022 verplicht in nieuw ontworpen automodellen, vanaf mei 2024 in alle nieuw geregistreerde auto’s. Dit meldt het Europees parlement.

    Het spel is wel op de wagen.

    De productie cyclus van een auto is minimaal een jaar of 3. Voor alles dat in 2024 op de weg rijdt, moet dus met TomTom of HERE onderhandeld worden over ADAS maps en met Tier1 leveranciers voor de technologie. TomTom laat weten erg tevreden te zijn over deal activiteit we are very confident with the level of deal activity that we've seen in the first half of the year, and we are especially optimistic about the second half of the year En twee van die Tier1 partijen overgenomen: Veoneer en HELLA.

    ===

    Ik zie een soort samenklontering ontstaan rond bepaalde spelers.

    Voor cloud is het Amazon dat met HERE werkt en Microsoft dat met TomTom werkt

    Voor chipmakers wordt marktleiderschap uitgevochten tussen Intel dat Mobileye kocht tegenover Qualcomm dat Veoneer kocht en NVIDIA. HERE zit meer in de Intel-Mobileye hoek en TomTom bij die andere twee, Qualcomm en Nvidia.

    OEM combinaties:
    Stellantis - Faurecia/Hella - Microsoft - TomTom
    Toyota - Denso - Qualcomm - TomTom
    Hyundai/KIA - Nvidia - TomTom
    Renault - TT - ??
    Of de Duitsers met HERE blijven is de vraag.

    Hiermee zit TT in elk geval in 4 van de 6 grootste OEMs.
    1: Volkswagen Group, 2: Toyota 3: Renault–Nissan–Mitsubishi 4: General Motors 5: Hyundai/KIA 6: Stellantis

    In lijn met dit statement:

    HD maps contracts, which typically last more than 10 years because of ongoing service needs, have so far resulted in a roughly 60% market share in HD maps for TomTom, according to Willem Strijbosch, the company’s head of autonomous driving. “Not every car maker has made their decision yet on who will support them on HD maps,” said Strijbosch. “But out of all the car makers that have made a decision, we see that the big ones – the top 10 – are picking TomTom.”

    businesstech.co.za/news/technology/33...
  12. forum rang 6 win some... 15 augustus 2021 21:00
    Al van een klein jaar geleden:

    COMPANY / 29.09.2020
    HELLA SELLS FRONT CAMERA SOFTWARE BUSINESS TO VOLKSWAGEN'S CAR.SOFTWARE ORG
    Transaction expected to lead to extraordinary income in the range of approximately € 100 million
    About half of HELLA Aglaia's employees will transfer to the Car.Software Org of Volkswagen
    Other business activities of HELLA Aglaia not affected by transaction; role as competence centre for software further strengthened
    Strict portfolio management continues with sale; HELLA continues to invest in technologies for automated driving
    Lippstadt/Berlin, 29 September 2020. The internationally positioned automotive supplier HELLA is selling its business with front camera software and the related activities in the area of testing and validation to the Car.Software Org, a wholly owned subsidiary of Volkswagen AG. Both companies have now signed a corresponding agreement. The transaction is expected to result in extraordinary income in the range of approximately € 100 million in the event of a successful closing. The business activities to be sold are located at the Berlin-based subsidiary HELLA Aglaia. In the course of the sale, about half of HELLA Aglaia's employees are to be transferred to the Car.Software Org, which Volkswagen founded at the beginning of the year as a cross-brand unit for software development. The transaction is still subject to approval by the relevant antitrust authorities and is expected to close in the first quarter of calendar year 2021.

    "The exit from the front camera software business is based on stringent portfolio management. This is based on our strategic cornerstones of technology leadership, market leadership and the fulfilment of certain financial key figures", says HELLA CEO Dr. Rolf Breidenbach. "If we cannot sustainably achieve one of these three criteria with a product, we will not pursue the corresponding business activities any further. In order to achieve our goals in the long term, we would have had to make extraordinarily high investments in the field of front camera software combined with a high level of entrepreneurial risk. We are therefore pleased to have found a strong partner in Volkswagen who will continue to develop these activities strategically."

    "By acquiring the camera software business area of HELLA together with the relevant image processing know-how, we are continuing our strategy of developing key software components in-house in the future. This way, we will boost the development of competence in the field of computer vision within the Car.Software Org and strengthen our position for the development of safe and innovative driving functions," says Dirk Hilgenberg, CEO of the Car.Software Org.

    HELLA Aglaia's other business activities in the fields of energy management, lighting control and people sensing are not affected by the sale. "We will continue to invest consistently in future automotive topics such as electromobility, automated driving, software and digitalization," emphasizes Dr. Rolf Breidenbach. With a newly founded Global Software House, which is anchored at HELLA Aglaia, HELLA for example is further expanding its worldwide software competences. At the same time, HELLA continues to invest in essential key components for assisted and autonomous driving. These include in particular the fields of radar sensor technology and steering electronics, in which HELLA has a leading market position worldwide.
  13. Energy 15 augustus 2021 21:24

    Tja... Als je dat niet begrijpt dan heb je nog een lange weg te gaan.

    quote:

    Wereldbelegger schreef op 15 augustus 2021 16:48:

    Ik begrijp (nog niet) het enthousiasme vanwege de ADAS features verplichting over pakweg 8-9 maanden voor nieuwe auto's.

    Dat de EU ADAS features verplicht heeft gesteld per mid 2022 is bekend gemaakt op 8 november 2019.
    Dan zou je denken dat TomTom direct in de schijnwerpers staat bij beleggers.
    En dat dat zich vertaald in de koersontwikkeling in de afgelopen 22 maanden.
    Alleen dat is niet gebeurd.

    Feit is dat de actuele koers 84 cent onder het gemiddelde van 22 maanden staat.
    Dat kan niet alleen liggen aan covid en beperking autoproductie want de ADAS features verplichting staat als een huis.

    Date Price Open High Low
    Aug 13, 2021 6.95 7.03 7.03 6.91
    Nov 08, 2019 10.15 10.23 10.24 10.08
    Highest: 10.80 Lowest: 5.59 Difference: 5.22 Average: 7.79

    [...]
  14. [verwijderd] 15 augustus 2021 23:51
    quote:

    tatje schreef op 15 augustus 2021 17:18:

    * JustMe * geweldig nieuws.

    2021 pro forma* 2022 ambition 2023 ambition 2025 ambition
    Sales c. €23bn c. €26.5bn c. €28.5bn > €33bn
    EBITDA c. €3.2bn c. €4bn c. €4.4bn c. €5bn
    % of sales c. 14% c. 15% > 15% > 15.5%
    EBIT margin** > €750m c. €1bn c. €1.25bn c. €1.75bn
    Net Cash Flow % of sales > 3% > 3.5% > 4% > 5%

    2022 ambition 2023 ambition 2025 ambition
    Net debt-to-EBITDA = 2x 1.5x 1x

    Een omzet groei 2021 versus 2025 van 43%.

    waar zijn ze genoteerd :-)

    Bij sommigen heeft het huidige charme-offensief gewerkt. Bravo Justin! Net als vijf jaar geleden alleen maar positief TomTom nieuws, we doen gewoon alsof het verliesgevende krimpbedrijfje na de rampzalige Q2 cijfers en vooruitzichten opeens een topbedrijf is geworden.

    Trap er niet in mensen, een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. TomTom is er alleen om de founders te behagen. That’s it!
  15. forum rang 6 boem! 16 augustus 2021 02:45
    quote:

    Riet v. Milt schreef op 15 augustus 2021 23:51:

    [...]

    Trap er niet in mensen, een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen. TomTom is er alleen om de founders te behagen. That’s it!
    100% mee eens.

    Tom Tom is er alles aan gelegen om haar founders te behagen.

    Omdat de founders de groot-aandeelhouders zijn zal men daar op focussen.

    Als aandeelhouder ben je enkel geinteresseerd in het te behalen rendement.

    De focus behoort daarom te liggen op de te behalen rendementen.

    Stoot je niet tweemaal aan dezelfde steen, door eerst de boekhoudkundige fratsen welke hebben geleid tot boekhoudkundige verliezen te laten prevaleren boven de bedragen die aangaven wat er voor jou als aandeelhouder is verdiend.(FCF).
    En nu de dramatische cijfers uit 2020 en de eerste helft van 2021 zonder correctie te slikken als voldongen feit waarop je voort moet borduren om iets zinnigs te zeggen wat je als rendement mag verwachten.

    Covid 19, Chiptekorten, Overheidsbesluiten, Deal-activity zijn elementen die voor een groot gedeelte de huidige en toekomstige rendementen bepalen.

    Juist vanwege het feit, dat er slechts 4 aandeelhouders(de founders) bepalen wat de koers is van het bedrijf en de rest van de aandeelhouders er voor spek en bonen bijzitten is het inderdaad van het grootste belang je op de belangen van die founders te focussen.

    Het belang van de grootaandeelhouders ligt daar waar zij groot in zijn en dat is het aandeelhouderschap en het daaruit te behalen rendement.
  16. forum rang 6 tatje 16 augustus 2021 08:10
    Men noemt het charme-offensief en miz terecht.

    De andere kant gedragen door ""3 azijnzeikers "" kraakt alles direct af.

    Langzamerhand begin je je af te vragen waarom de azijnzeikers TT altijd tot op het bot afkraken.

    1 azijnzeiker zei eens, ze moesten eens weten.

    azijnzeiker: scheldwoord voor pessimistisch of chagrijnig persoon.

    Of handelt men in opdracht van :-)

  17. forum rang 6 NewKidInTown 16 augustus 2021 08:18
    quote:

    boem! schreef op 16 augustus 2021 02:45:

    .....Als aandeelhouder ben je enkel geinteresseerd in het te behalen rendement.

    De focus behoort daarom te liggen op de te behalen rendementen.
    ..........
    Het belang van de grootaandeelhouders ligt daar waar zij groot in zijn en dat is het aandeelhouderschap en het daaruit te behalen rendement.
    Hier kunnen we verder mee......
1.964 Posts
Pagina: «« 1 ... 41 42 43 44 45 ... 99 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links