Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Iemand schreef: Beetje humor en relativering is en blijft belangrijk, vooral in draadjes van aandelen zoals tt. Daar ben ik het volmondig mee eens alleen wordt wat humor en relativering is, heel verschillend beoordeeld. De één krijgt pek, de ander de veren.
Zo een SBB geeft een moei windje in de rug
@Energy, je begrijpt het product niet. Heeft niets met turbo's te maken maar is eerder een soort optie constructie.
@mayo, bedankt, klopt is geen turbo. zal me er eens in verdiepen.
ik ben er al eens eerder overbegonnen, tomtom heeft geen now steun aangevraagd. ze hebben hier door 10 tallen miljoenen loonkosten subsidie gemist. hier moet een reden voor zijn. ik denk niet dat je een sbb aan kan gaan wanneer je in de now steun zit. mensen met een eigenbedrijf weten exact wat het is. je kan er er het beste even op googlen. wat zou de reden van de directie van tom2 zijn? ik denk nog steeds dat wanneer het sbb programma is afgerond en de aandelen zijn bij de juiste personen er iets gaat gebeuren. just a thought. greetz visje
Op deze historische dag dat TomTom procentueel bijna vier maal beter doet dan de AEX ((-; is er nauwelijks Turbohandel volgens het IEX overzicht. Gezien de investering en de stoploss wordt een gokje gewaagd. Long 24-5-2021 Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd Turbo Long BNP 5,9 3,37 2,24 2,27 0,03 2,200 +3,53% 1.500 15:03 Turbo Long BNP 6,9 5,89 1,28 1,32 0,04 1,150 -1,29% 125 9:04
Ze hebben verlies gedraaid maar je moet toch zoveel % omzetverlies hebben om voor now regeling in aanmerking te komen? Ik hoop dat je gelijk hebt.
@mayo Zelfde verhaal. Construties met veel kosten. Hoe ingewikkelder hoe duurder en hoe meer de bank eraan verdient en hoe minder er overblijft als er al iets overblijft
Onderstaande bewering is veel te kort door de bocht. Het is niet zo'n gek afgeleid product als je voor dit jaar een bepaalde bandbreedte voorziet bij TT. Aandelen zijn "veiliger" , dat is buiten kijf en dat er kosten aan verbonden zijn lijkt me logisch. Maar je hoeft bij TT niet bang te zijn voor dividendontvangst missen. Als ik naar de grafiek kijkt en je was op de dag van uitgifte ingestapt (8 januari) in het certificaat op 8,67 en gelijktijdig in het aandeel op 8,67 dan is je verlies op TT aandelen met de huidige slotkoers 1,10 en het verlies op het certificaat 0,63 Als je een koersexplosie verwacht NA beëindiging inkoopprogramma dan is je rendementspotentieel bij het certificaat een stootblok.Energy schreef op 24 mei 2021 18:59 :
@mayo
Zelfde verhaal. Construties met veel kosten. Hoe ingewikkelder hoe duurder en hoe meer de bank eraan verdient en hoe minder er overblijft als er al iets overblijft
@Energy. De laatste tijd veel te lezen op dit forum over manieren om toch nog wat rendement te maken op Tom2 Niet alleen maar buy en hold. Dit product past hier goed bij. Als Tom2 voor 17 december niet onder de Euro 6,50 duikt maak je ruim 20% in 7 maanden. Of 36% op jaarbasis. Natuurlijk verdient de bank hier geld aan maar als je zelf zo'n constructie met opties opzet dan kost dat ook geld. Ik heb deze gekocht maar waarschijnlijk zijn er forumleden met veel verstand van opties die dit zelf ook kunnen construeren. Groot nadeel is dat als Tom2 voor 17 december overgenomen wordt je maar beperkt ( tot max Euro10) mee doet. Maar ja. daar wacht ik nu al 8 jaar op dus...
@mayo Je kan ook zelf een put schrijven. Je loopt wel bijna max risico naar beneden en opwaarts doe je niet mee. Ik vind het geen interessant product
visje schreef op 24 mei 2021 16:39 :
ik ben er al eens eerder overbegonnen, tomtom heeft geen now steun aangevraagd. ze hebben hier door 10 tallen miljoenen loonkosten subsidie gemist. hier moet een reden voor zijn. ik denk niet dat je een sbb aan kan gaan wanneer je in de now steun zit. mensen met een eigenbedrijf weten exact wat het is. je kan er er het beste even op googlen.
wat zou de reden van de directie van tom2 zijn?
ik denk nog steeds dat wanneer het sbb programma is afgerond en de aandelen zijn bij de juiste personen er iets gaat gebeuren.
just a thought.
greetz visje
Inderdaad, alles heeft een reden dus zo gek is die gedachte niet.
bron Automotiv: COMPONENTS Draft standard on HD-maps for AVs issued Draft standard on HD-maps for AVs issued By Roma Nazarov 20th May 2021The ITS market has entered the phase of explosive growth throughout Europe. In Russia, more than 10 regions are now deploying elements of smart infrastructure. While positive news for progress in AVs, it raises specialists’ concerns over disunity and poor compatibility of regional and national systems. The industry is facing questions, like, would an autonomous truck rolling along the E8 aurora borealis transport corridor and pass smoothly the Finnish-Russian border or stop motionless? “Flawless data exchange between regional ITSs is critically important,” thinks Sultan Zhankaziev, head of the chair of traffic safety and management at Moscow Automobile and Road Construction Institute (MADI). To fix that issue, MADI has now revealed draft standards on architecture and data precision of digital road maps used for administering autonomous traffic. Due for approval early this year, the standards will find practical implementation in the on-going works on creating HD-maps of 8,000km (4,970 miles) of Russian federal motorways. In 2023, it will step down to regional roads. “The package of standards on digital road maps will find implementation in all infrastructural projects for preparation of safe use of autonomous vehicles on public roads,” said Vasily Kurguzov, head of ITS department at Russian road research institute Rosdornii, the federal head institution for the development of ITS. Vital roleMaps matter much more to self-driving vehicles than they do to human drivers. All the co-operation between CAVs and the governing ITS is done via digital maps. The layers on maps for AVs contain high-precision data for localization and maneuvering. Maps for CAVs contain also dynamic layers with real-time traffic lights and neighboring vehicles’ locations and speeds and more. There are many driving scenarios with situations when assistance from ITS is indispensable. Maneuvers such as pulling out at a T-junction with no clear view of the main road would be impossible without it. A number of other scenarios, although feasible for pure autonomous systems, can be enacted with greater safety and comfort thanks to external data. In one instance, it helps to pass an obstacle on a highway with one lane in each direction without slowing down even if view on the on-coming traffic is poor. In a real-world experiment, MADI team set an AV on a short route in urban canyons involving some of these situations. The researchers found that a vehicle driven by only machine vision required five enforced interventions by a safety driver in just one attempt. When artificial vision was combined with satellite navigation, there were only two intervention instances. However, there was a drastic improvement to one intervention per ten attempts when the vehicle was supported by an ITS featuring road-side cameras in the challenging locations. In another series of virtual and physical tests, the researchers found that platoons of non-connected vehicles consisting of more than five vehicles were prone to a chain reaction of the vehicles in the tail of the platoon on acceleration and braking of the vehicles in the front, leading to uncomfortably sharp braking. On the cross-way Debate is still going on among professionals over architecture and precision and types of data. Enthusiasts of autonomous driving insist on less-is-more, generally, because they are skeptical about the speed of deployment of ITS. However, the downsides of this approach range from a shorter window for decision-making to higher demands on on-board computing power.For that reasons, the vast majority of AV developers embrace use of maps while disagreeing over their architecture. Some prefer to process point clouds while others supply the vehicle with just corridor margins or even drive along a virtual rail to reduce volumes of on-board calculation. “The proposed architecture allows all that approaches,” Andrey Vorobyev, deputy head of MADI’s ITS competence center, said ahead of the public hearing over the draft standards. “We aim only to provide conditions for vehicles to continue obtaining data when switching between regional ITSs.”Vorobyev said that the new standards are supposed to be of a recommendations nature, allowing different mapping concepts to co-exist in the market, trusting to evolution. As for unification of local standards in neighboring countries, it is urgently needed, he thinks. For that purpose, Russian regulators mean to propose the local use case as a base for future international standards on digital maps for CAV-ITS co-operation.
Testcase2020 schreef op 24 mei 2021 13:43 :
[...]
Ja maar voor TT wordt het geen bonus van 60% want dan zouden we op 12 uitkomen. Bij mij gaan ze er al uit voor 10 euro.
Als ik dan goed reken dan doe je jezelf € 2,00 tekort :-))
Amsterdam, The Netherlands, 25 May 2021, 07:30 CEST - TomTom (TOM2), today announced that it has repurchased 256,866 ordinary TomTom shares at an average price of €7.25 per share in the period from 17 May 2021 up to and including 21 May 2021. The aggregate consideration of this repurchase was €1.9 million. These repurchases were made as part of the company’s €50 million share buyback program initially announced on 2 March 2020 and resumed on 15 February 2021. The total number of shares repurchased since the initial announcement of the program up to and including 21 May 2021 is 6,485,012 shares for a total aggregate consideration of €48.5 million.
Het aantal gemelde aandelen in week 20 is lager dan in week 19 De aankoopsnelheid loopt in de pas met de forcast dat in week 21 de inkoop zal worden afgerond inkoop overzicht t/m 21 mei 6,485,012 €48,5 million. Gerealiseerd totaal besteed 48.500.000 aantal aandelen 6.485.012 gemiddelde prijs 7,48 Na herstart week aantal gem prijs 20 256.866 7,25 19 285.903 7,06 18 363.971 7,26 17 218.563 7,74 16 265.044 7,91 15 312.995 8,19 14 185.188 8,23 13 152.035 7,86 12 238.373 7,79 11 275.635 7,94 10 299.299 7,90 9 450.785 7,67 8 459.250 7,70 7 366.672 7,94 4.130.579 108,44 gemiddeld 295.041 7,75 Forecast op basis van veertien weken inkoopprogramma beschikbaar gem prijs aantal 1.500.000 7,75 193.548 gem p/w 295.041 aantal weken 0,7 einde inkoop week 21 laatste inkoopdag 28-mei
Ik denk de volgende tegeltjes wijsheid het motto is van HG “Veel beloven, weinig geven. Doet de gek in vreugde leven” Wat denken jullie?
Wereldbelegger schreef op 25 mei 2021 07:39 :
The total number of shares repurchased since the initial announcement of the program up to and including 21 May 2021 is 6,485,012 shares for a total aggregate consideration of
€48.5 million. Nog 1,5 miljoen EUR te gaan, het zou deze week/maand klaar kunnen zijn. Voor vandaag "dreigt" de gehele markt weer hoger te gaan. Op dit moment doet tt nog niet mee, als ik naar de niet veel zeggende indicatieve openingskoers kijk. Maar dat kan nog veranderen, zoals zo vaak.
Gerard_ecb schreef op 25 mei 2021 08:01 :
Ik denk de volgende tegeltjes wijsheid het motto is van HG
“Veel beloven, weinig geven. Doet de gek in vreugde leven”
Wat denken jullie?
Of: De baas heeft niet altijd gelijk, maar hij is wel altijd de baas.
visje schreef op 24 mei 2021 16:39 :
ik ben er al eens eerder overbegonnen, tomtom heeft geen now steun aangevraagd. ze hebben hier door 10 tallen miljoenen loonkosten subsidie gemist. hier moet een reden voor zijn. ik denk niet dat je een sbb aan kan gaan wanneer je in de now steun zit. mensen met een eigenbedrijf weten exact wat het is. je kan er er het beste even op googlen.
wat zou de reden van de directie van tom2 zijn?
ik denk nog steeds dat wanneer het sbb programma is afgerond en de aandelen zijn bij de juiste personen er iets gaat gebeuren.
just a thought.
greetz visje
Ik denk er precies ook zo over. Bij de aanstaande verkoop cq exit zijn de opgekochte aandelen onder het management verdeeld om hen mee te laten delen in de waardestijging. FF hebben dit opgezet omdat ze anders niet met een rechte rug kunnen vertrekken. Voor een potentiële koper heeft het als voordeel dat het sleutelmngt achter de verkoopdeal staat en dat de kans op verloop wordt gereduceerd. Bijvoorbeeld icm aandelenruil en of optieregeling met een langere vesting periode. Jouw verband met NOW is zeker goed mogelijk. De koers is door de marketmaker en huilie-outlook bewust lager gezet om goedkoop in te slaan tijdens SBB. Daarom verwacht ik dat het aandeel straks weer omhoog kruipt, maar uiteindelijk zit ik erin voor het "exit event". Vraagt enorm veel geduld....
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)