Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
De middag lunch is geweest , het dumpen kan beginnen.
Het principe van multi-sourcen was tot voor kort het verdienmodel van Big-Car. Dat men daardoor op een aantal terreinen veel kennisachterstand heeft opgelopen moge dan zo zijn het principe zullen zij niet snel overboord zetten. Ik zie nl nog niet zo gauw dat iedere OEM zijn eigen ontwikkelafdelng op zal gaan starten voor al deze elementen. Men zal het principe blijven huldigen van multisourcing. TT zal daar met zijn navigatie en maps een onderdeel van zijn.
boem! schreef op 7 mei 2021 13:38 :
Het principe van multi-sourcen was tot voor kort het verdienmodel van Big-Car.
Dat men daardoor op een aantal terreinen veel kennisachterstand heeft opgelopen moge dan zo zijn het principe zullen zij niet snel overboord zetten.
Ik zie nl nog niet zo gauw dat iedere OEM zijn eigen ontwikkelafdelng op zal gaan starten voor al deze elementen.
Men zal het principe blijven huldigen van multisourcing.
TT zal daar met zijn navigatie en maps een onderdeel van zijn.
Voor TomTom is dat niet de relevante vraag. De vraag voor TomTom is dat zij een essentiele, maar ondersteunende service bied. Ze lopen niet voorop bij het bieden van deze service, zijn niet dusdanig onderscheidend dat er niet voor andere aanbieders gekozen kan worden. Hoe zorgt TomTom er voor dat niemand om ze heen kan. Zelfstandig lijkt me dat op langere termijn mission impossible zonder op een bepaalde manier uitgeknepen of aan de kant gezet te worden. Kijk naar de enorme faal bij het vermarkten van de normale kaarten, en hoe Google en Apple de services van dit fonds misbruikt hebben. Zie niet hoe TT dat nu anders aanvliegt. Ze lijken dezelfde fout hier te maken.
Ik begrijp jouw wantrouwen in het verdienmodel. De markt voor navigatie icm sd/hd kaarten is zo klein dat dat onderdeel voor geen van de OEM's of Big-Tech ook maar enige verandering biedt in haar verdienmodel. Voor TT ligt dat kompleet anders een omzet in LBT van 2 miljard geeft meerdere euro's aan wpa. Waar TT voor moet zorgen is dat zij de beste service levert tegen een lagere prijs dan de concurrentie(Google, HERE etc) De lagere prijs is geen echt obstakel omdat het een SAASmodel betreft waarbij volume bijna ongelimiteerd schaalbaar is tegen dezelfde kosten
boem! schreef op 7 mei 2021 14:17 :
Ik begrijp jouw wantrouwen in het verdienmodel.
De markt voor navigatie icm sd/hd kaarten is zo klein dat dat onderdeel voor geen van de OEM's of Big-Tech ook maar enige verandering biedt in haar verdienmodel.
Voor TT ligt dat kompleet anders een omzet in LBT van 2 miljard geeft meerdere euro's aan wpa.
Waar TT voor moet zorgen is dat zij de beste service levert tegen een lagere prijs dan de concurrentie(Google, HERE etc)De lagere prijs is geen echt obstakel omdat het een SAASmodel betreft waarbij volume bijna ongelimiteerd schaalbaar is tegen dezelfde kosten Dat is wel degelijk een obstakel, je geeft namelijk zelf het antwoord al. Voor OEM's (eigenaren van HERE bv.) of Big-Tech (bv Apple of Google) is dat kleine puzzelstukje compleet verwaarloosbaar. Sterker nog, hun kunnen nog veel meer bieden dan enkel sd/hd maps of oplossingen hieromtrent. Ze hebben een veel bredere service. Bij TT echter is LBS juist de enige service die ze kunnen bieden. Waar je in het cursieve stuk naar mijn idee veel te snel overheen gaat, is dat je aangeeft dat TT het beste product moet bieden, tegen de laagste prijs. No sh8t sherlock! Vervolgens geef je totaal ongefundeerd aan dat dit geen obstakel zou zijn; omdat tt hun service in abonnementsvorm aanbied. Ja en? Dat geld voor de andere aanbieders toch minimaal net zo min? Sterker nog, de eigenaren van HERE en Waymo hebben veel meer te bieden dan TT. Het gevaar voor TT is dat de peers in ieder geval op prijsgebied ze eruit kunnen drukken. Waymo en de eigenaren van HERE hebben namelijk veel meer te bieden dan enkel LBS. Hun edge hoeft dus niet per se in de kaarten te zitten maar in de veel bredere service die ze bieden ten opzichte van TT. In dat geval komt het er toch weer op neer dat TT in zelfstandige vorm de kruimels mag oprapen.
boem! schreef op 7 mei 2021 13:38 :
Het principe van multi-sourcen was tot voor kort het verdienmodel van Big-Car.
Dat men daardoor op een aantal terreinen veel kennisachterstand heeft opgelopen moge dan zo zijn het principe zullen zij niet snel overboord zetten.
Ik zie nl nog niet zo gauw dat iedere OEM zijn eigen ontwikkelafdelng op zal gaan starten voor al deze elementen.
Men zal het principe blijven huldigen van multisourcing.
TT zal daar met zijn navigatie en maps een onderdeel van zijn.
Martin, we zitten al jaren niet op dezelfde lijn en dat hoeft ook niet, ieder zijn meug. Tot op heden gaat het wel zoals de realisten waartoe ik behoor het hebben voorspeld in 2015 en de goudgerande omzetten en beurskoersen van vele tientallen euro's van de supporters waartoe jij behoort laten het nog immer afweten. De rol van Big-Car zal met de uitfasering van de verbrandingsmotoren en de uitrol naar level 3, 4 en 5 mobiliteit alleen maar kleiner worden. Wat jij kennisachterstand noemt zijn de gebieden welke de afgelopen decennia al zijn ingenomen door de @BOSCH etc van deze wereld. Dit soort partijen, zoals een @BOSCH zijn wereldspelers in mobiliteit en gaan in de toekomst een nog grotere rol krijgen. Horen daar de map en navigatie van TOMTOM bij, qua functonaliteit wel natuurlijk maar wanneer deze geproduceerd wordt door een lokale onafhandelijke leverancier ala TOMTOM gaan we op termijn deze producten niet terugzien in de voertuigen van de toekomst. De producten van TOMTOM zijn mijns inziens prima maar de struktuur van de leverancier TOMTOM waarin Big-Car deze producten moet afnemen is gezien de juridische aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid onwenselijk. Wanneer map en navigatie producten behoren tot de crusiale producten zullen deze onderdelen ingeregeld worden in de totaaloplossing gerealiseerd door wereldspelers zoals @BOSCH, @INTEL, @APPLE, @GOOGLE, @AMAZON, @BAIDU die wel in staat zijn om wereldwijde juridische aansprakelijkheid en verantwoordelijkheid te dragen. Wil TOMTOM een toekomst voor haar map en navigatie producten zal het bedrijf onder de paraplu van deze wereldspelers voortgezet moeten worden. Bij de uitfasering van de bestuurder wordt de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid verlegd, functionaliteit en het kostenaspect van de terugkerende service is van een ondergeschikt belang voor Big-Car.
sniklaas schreef op 7 mei 2021 14:45 :
[...]Martin, we zitten al jaren niet op dezelfde lijn en dat hoeft ook niet, ieder zijn meug.
Bij de uitfasering van de bestuurder wordt de verantwoordelijkheid en aansprakelijkheid verlegd, functionaliteit en het kostenaspect van de terugkerende service is van een ondergeschikt belang voor Big-Car.
Ook hier verschillen wij van mening. Big-Car staat al jarenlang bekend om zijn uitknijpprincipe. Zij hebben altijd de kaart gespeeld van de beste kwaliteit tegen de laagste prijs. Willen zij mee in de vaart der volken richting electrificatie en de car als nieuwe device zullen zij niet onder dit principe uit kunnen. Kwaliteit zal altijd beloond worden indien de prijs voor de gevraagde dienst als redelijk/laag wordt ervaren.
boem! schreef op 7 mei 2021 15:22 :
[...]
Ook hier verschillen wij van mening.
Big-Car staat al jarenlang bekend om zijn uitknijpprincipe.
Zij hebben altijd de kaart gespeeld van de beste kwaliteit tegen de laagste prijs.
Willen zij mee in de vaart der volken richting electrificatie en de car als nieuwe device zullen zij niet onder dit principe uit kunnen.
Kwaliteit zal altijd beloond worden indien de prijs voor de gevraagde dienst als redelijk/laag wordt ervaren.
Dat is het mooie van een forum, verschillende inzichten waardoor meningen gevormt kunnen worden. De tijd zal het leren wiens vergezicht de realiteit het beste heeft benadert. Voor de afgelopen 6 jaar hebben de realisten het bij het juiste einde en zijn de supporters met het bestuur van TOMTOM meegegaan met het worst verhangen, de vraag is wel hoeveel haakjes zijn er nog vrij! Een gepaste kruideniers mentaliteit is geen slechte eigenschap en Big-Car maakt daar optimaal gebruik van en zal dat in de toekomst ook zeker blijven doen. De organisatie bij Big-Car ondergaat een forse wijziging, de bezetting van de juridische afdeling groeit met de dag en zal met de uitfasering van de bestuurders nog verder toenemen. Wanneer bij level 3, 4 en 5 het voertuig met haar voorzieningen hapert en daarbij vallen slachtoffers deze aspecten zijn voor Big-Car van levensbelang, niet dat er een tientje meer of minder voor een abbonnement betaald moet worden of dat specifieke frietkot wordt geadviseerd. Kijk eens naar de recente sjoemelsoftware affaires, zijn geen menselijke slachtoffers te betreuren maar de claims en boetes lopen in de tientallen miljarden. Zelfs een @BOSCH die wat onderdelen heeft geleverd heeft een miljard of wat aan claims en boetes bij moeten dragen. Stel je eens voor dat TOMTOM de leverancier was van deze onderdelen en een miljard euro of meer moest aftikken voor alleen al dit akkefietje bij VOLKSWAGEN. Maar zover komt het niet omdat de juridische afdeling van Big-Car elke leverancier van crusiale producten screent en zal in het geval van TOMTOM geen toestemming geven omdat TOMTOM in de huidige hoedanigheid niet in staat is om de juridische aansprakelijkheid wereldwijd te dragen. Dat bepaald de keuze van welke producent crusiale producten worden afgenomen en dat zijn lang niet altijd de 'best of breed' producten...
Wat toch weer heel GROTE lappen tekst voor een heel KLEIN fondsje. Weinig omzet, geen groei, geen netto winst. Het blijft een zeldzame combinatie met de vierkante meters berichten hier. Disclaimer: heb de aandelen NIET.
pwijsneus schreef op 7 mei 2021 14:38 :
[...]
Dat is wel degelijk een obstakel, je geeft namelijk zelf het antwoord al.
Voor OEM's (eigenaren van HERE bv.) of Big-Tech (bv Apple of Google) is dat kleine puzzelstukje compleet verwaarloosbaar. Sterker nog, hun kunnen nog veel meer bieden dan enkel sd/hd maps of oplossingen hieromtrent. Ze hebben een veel bredere service.
Bij TT echter is LBS juist de enige service die ze kunnen bieden. Waar je in het cursieve stuk naar mijn idee veel te snel overheen gaat, is dat je aangeeft dat TT het beste product moet bieden, tegen de laagste prijs. No sh8t sherlock!
Vervolgens geef je totaal ongefundeerd aan dat dit geen obstakel zou zijn; omdat tt hun service in abonnementsvorm aanbied. Ja en? Dat geld voor de andere aanbieders toch minimaal net zo min? Sterker nog, de eigenaren van HERE en Waymo hebben veel meer te bieden dan TT. Het gevaar voor TT is dat de peers in ieder geval op prijsgebied ze eruit kunnen drukken. Waymo en de eigenaren van HERE hebben namelijk veel meer te bieden dan enkel LBS. Hun edge hoeft dus niet per se in de kaarten te zitten maar in de veel bredere service die ze bieden ten opzichte van TT.
In dat geval komt het er toch weer op neer dat TT in zelfstandige vorm de kruimels mag oprapen.
Ik ben in voor een open discussie. Ik zal wachten met mijn repliek nadat ik van jou heb gehoord waarom Google en HERE veel beter in staat zijn met hun producten de OEM markt te bedienen.
NewKidInTown schreef op 7 mei 2021 16:17 :
Wat toch weer heel GROTE lappen tekst voor een heel KLEIN fondsje. Weinig omzet, geen groei, geen netto winst.
Het blijft een zeldzame combinatie met de vierkante meters berichten hier.
Disclaimer: heb de aandelen NIET.
dan lees het in delen wanneer dat beter uitkomt. Geen aandelen en of positie , wat doe je dan op dit forum??
NewKidInTown schreef op 7 mei 2021 16:17 :
Wat toch weer heel GROTE lappen tekst voor een heel KLEIN fondsje. Weinig omzet, geen groei, geen netto winst.
Het blijft een zeldzame combinatie met de vierkante meters berichten hier.
Disclaimer: heb de aandelen NIET.
Geen aandelen maar wel dagelijks negatief posten, je kunt maar een hobby hebben he!
boem! schreef op 7 mei 2021 16:40 :
[...]
Ik ben in voor een open discussie.
Ik zal wachten met mijn repliek nadat ik van jou heb gehoord waarom Google en HERE veel beter in staat zijn met hun producten de OEM markt te bedienen.
OEM's en autobouwers zijn eigenaar van HERE. Zeker de Duitse fabrikanten hebben TT niet nodig. Voor de rest van de markt, doordat HERE kapitaalkrachtige eigenaren heeft, kan HERE makkelijk het uitknijpprincipe hanteren. Google is daar nog veel beter in. Sterker nog, die hebben het uitknijpprincipe zo'n beetje uitgevonden. Het is eerder de vraag hoeveel markt TomTom door Google en HERE wordt gegund, dan dat TomTom zelf in staat is met een halve commodity denkt zelfstandig de markt te gaan veroveren. Zou een wereldprestatie zijn. De wonderen zijn de wereld nog niet uit zullen we maar zeggen. Maar met Tele Atlas is het ook niet echt gelukt wel? TomTom zit niet in een positie om uit te knijpen, ze zitten zelfstandig in een positie om als een citroentje uitgeknepen te worden. Als je geen grote tenders gegunt krijgt kun je die schaalbaarheid ook wel vergeten. Vergeet niet dat TT geen ASML is die mijlenver op de concurrentie voor loopt. Uiteindelijk worden die HD-maps ook een commodity, net zoals de "normale" kaartenbusiness.
Vive tu vida positivamente schreef op 7 mei 2021 16:58 :
Geen aandelen maar wel dagelijks negatief posten, je kunt maar een hobby hebben he!
En Rick is van mening dat je op een DISCUSSIE-Forum alleen maar eenzijdig positief behoort te posten ? Geheel oneens daarmee, daarmee verkrijg je geen nieuwe inzichten en hoor/lees je alleen maar MENINGEN die je graag wilt lezen. Not my cup of tea. En sniklaas trekt een verkeerde conclusie.
Terwijl iedereen hier boven druk bezig is, wordt het ondertussen nog spannend om gelijk te eindigen als op 30 april. = 7,30
@ pwijneus, klopt zo zie ik dat ook, maar ga ervan uit dat HG clever genoeg is eens dat hij zich maximaal tegoed heeft gedaan, de toko verkoopt en daar is het opwachten hij is al eens een keer door Google gepakt en dat laat hij zich geen 2x overkomen het aandeel is daarom ook niet van de grond te tillen en TT kan geen rally vasthouden, want fundamenteel zijn de cijfers dan wel beterende, de outlook voor het bedrijf zelfstandig is gewoon geen winning propositie en echt , echt geld verdienen is nog steeds niet aan de orde , het is allemaal forward profits maw ongerealiseerde winsten die in die deferred pot zitten, maar die nooit hard gemaakt worden, want tegen de tijd dat die vrijvallen zijn ze opgesoupeerd aan kosten en volume adjustments.
De laatste loodjes wegen het zwaarst. Mijn verwachting is dat we al dit lopende kwartaal hogere koersen op het bord gaan zien met een bevestiging van de Q2-cijfers. Alles is in gereedheid gebracht om te gaan vuren, uit alle cilinders.
De Turbo handel houdt niet over volgens het IEX overzicht. Wat mij opvalt is dat de 6,57 deze week in de belangstelling staat. 7-5-2021 Instrument Aanbieder Stoploss Hefboom Bied Laat Spread Koers Volume Tijd Sprinter BEST Long ING 6,57 8,71 0 0 0 0,830 +18,57% 1.500 17:30 Trader Long Goldman Sachs 6,32 6,07 0 0 0 1,150 -5,74% 500 13:36 Booster Long BNP 6,59 7,84 0,88 1,05 0,17 0,990 +15,79% 500 11:23
NewKidInTown schreef op 7 mei 2021 16:17 :
Wat toch weer heel GROTE lappen tekst voor een heel KLEIN fondsje. Weinig omzet, geen groei, geen netto winst.
Het blijft een zeldzame combinatie met de vierkante meters berichten hier.
Disclaimer: heb de aandelen NIET.
Ik verwonder me ook steeds meer over de mens achter de postings ;-))
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)