Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Ik ben toch wel benieuwd hoe de Nederlandse overheid reageert op het tekort aan opgebouwd pensioen bij Air France van meer dan 1.5 miljard.
waarom zou dat een issue zijn ? de Franse overheid heeft ook nauwelijks een boodschap aan de beperkingen die Schiphol werden/worden opgelegd door onze overheid plus het gedoe rond Lelystad. het is voor de holding van belang dat er geen faillissement dreigt en dat ze bij elkaar blijven anders is er geen holding meer. voor de toekomst staan ze samen toch sterker omdat er maar een paar grote spelers overblijven in de toekomstige vechtmarkt waarin iedere speler een portie gaat opeisen, ook weer de Ryanairs en de Easyjets. als er weinig concurrentie overblijft dan vliegen ook daar de prijzen omhoog. zullen we toch wel aan moeten gaan wennen...of gewoon nooit meer vliegen...
ik ben het niet helemaal eens met de milieufanaten die nu het onderste uit de kan willen om de luchtvaart hier te muilkorven in toekomstig herstel en groei. over de grens kijken ze daar toch anders naar, wat genuanceerder en daarom moet je hier niet doen of je op een eiland woont. wel ben ik optimistisch over een zuivering in de idiote salarissen van oa. piloten en het hogere management omdat het nu de tijd is om daar fors in te snijden. niemand kan meer een vuist maken via de beruchte stakingen, die zijn kansloos nu.
Gbaki, ik bewonder je enthousiasme! Maar het doet me wel enigszins herinneren aan Muhammad Saeed al-Sahhaf, de woordvoerder van Irak ten tijde van de golfoorlog ("we're winning the war", toen de Amerikanen honder meter verderop waren). Je zegt "het is voor de holding van belang". Wie is de holding? De holding is een entiteit, de manager van de holding is de ceo, deze is ingehuurd door de aandeelhouder om te doen wat de aandeelhouder wil. Aangezien de Franse staat voor ongeveer 21% stemrecht heeft, heeft deze het meest te zeggen. Nederlandse staat slechts 10%. Hoe kun je er nu vanuit gaan dat de prijzen (ex belasting) gaan stijgen? Dat is wishful thinking. Als ik stel dat er een overcapaciteit aan vliegtuigen en piloten zal zijn in de toekomst en we een vrije markt houden, houd jij dan nog steeds vol dat er weinig concurrentie is? Is het zo ingewikkeld om een vliegmaatschappij op te zetten? Voor Ryanair was dat niet het geval. Ten slotte, waarom zou een pensioentekort een issue zijn? Omdat dit tekort zo groot is als de waarde van het hele bedrijf, en dit voort komt uit het niet gedisciplineerd houden aan pensioenopbouw. Dit gat moet dus gedicht worden door de belastingbetaler.
Als zelfs hedgefondsen en institutionele inversteerders afscheid nemen van hun complete belangen in de luchtvaart industrie, vraag ik mij echt af wat particuliere beleggers beweegt om hun aandelen in KLM vast te houden en of bij te kopen. Zelfs als KLM geen doorstart maakt, gaat dit aandeel nog jarenlang zijwaarts bewegen. Momenteel zijn er andere sectoren waar veel meer potentie in zit.
Parijs zou ontslagronde bij Air France-KLM steunen Gepubliceerd op 14 mei 2020 12:27 | Views: 1.842 | Onderwerpen: luchtvaart Artikel Air France-KLM 13:39 3,70 -0,24 (-6,16%) PARIJS (AFN/BLOOMBERG) - Frankrijk zou "aanpassingen" aan het personeelsbestand van Air France-KLM steunen in de huidige crisis. Dat heeft de onderminister voor Transport Jean-Baptiste Djebbari gezegd. Hij wees erop dat het Frans-Nederlandse luchtvaartconcern in 2008 tijdens de vorige crisis laat was met het inkrimpen, terwijl concurrenten als British Airways en Lufthansa dat veel sneller deden. In de jaren daarna was Air France-KLM daardoor minder concurrerend. Het snijden in het personeelsbestand moet geen doel op zich zijn. "We moeten de juiste maatregelen nemen zodat Air France-KLM over twee of drie maanden weer klaarstaat om omhoog te kijken." Djebbari vertrouwt erop dat de bazen bij het luchtvaartconcern daar de juiste gesprekken over voeren. Air France-KLM-topman Ben Smith zei eerder al dat hij met de vakbonden wilde praten over het verkleinen van het personeelsbestand. De Canadees gaf volgens Djebbari aan dat dit ook deels op vrijwillige basis kon en niet meteen tot ontslagen hoeft te lijden.
Ach mensen hoe erg is het om gewoon een tijd zonder een bedrijf als KLM te moeten leven?! Ik vloog voor het eerst toen ik 24 was. Daarvoor gewoon met de ouders op vakantie en alleen met de auto. Niets mis mee. In een gezin van 9. Toen kreeg m'n vader nog een wekelijks loonzakje. Van uien waren die gemaakt zei hij dan want als je erin keek begon je te huilen. Op donderdagavond was het altijd spannend of er nog geld voor eten was. In een goede week kreeg je naast de aardappels met sla een plak gekookte smac. Uit zo'n blik. In 9 plakken gesneden. Als je pech had kreeg je alleen aardappels met sla. Nooit ziek waren we en zielsgelukkig. Ik weet nu van gekkigheid niet wat ik moet kiezen als ik door de supermarkt loop en op de expedia's van deze wereld kijk. Ben een echte ultra consument geworden en internet idioot. Ondanks mijn leeftijd. Maar ben ik nou echt gelukkiger dan toen ? Welnee. Tijdje minder met z'n allen is helemaal niet erg. Keren we wat meer terug naar basiswaarden en normen. En ja, ook ik sta flink in de min op de beurs en ja ook ik heb dat liever anders. Maar we hebben warm en koud stromend water, verwarming en licht. En die verwarming en warm stromend water hadden we niet eens thuis eind jaren 60. Klaar. Failliet laten gaan. Eerst netjes dat geld terug naar de klanten die niet gekregen hebben waarvoor ze betaald hebben. En dan eens kijken wat we met de failliete boedel kunnen doen.
JanBergerac schreef op 14 mei 2020 12:37 :
fd.nl/opinie/1344725/laat-klm-faillie... Die man heeft helemaal gelijk !
Arbitrageur schreef op 14 mei 2020 12:50 :
Als zelfs hedgefondsen en institutionele inversteerders afscheid nemen van hun complete belangen in de luchtvaart industrie, vraag ik mij echt af wat particuliere beleggers beweegt om hun aandelen in KLM vast te houden en of bij te kopen. Zelfs als KLM geen doorstart maakt, gaat dit aandeel nog jarenlang zijwaarts bewegen. Momenteel zijn er andere sectoren waar veel meer potentie in zit.
Volgens mij is het een kwestie van emotie. Als je maar genoeg van KLM houdt, ga je vanzelf geloven dat alles met AF/KLM goed komt en dat je je investering terug gaat verdienen. Het optimisme wint het van de rationale afwegingen. Dat heeft optimism bias. Andersom, als je maar somber genoeg bent, is er sprake van een pessimism bias:The optimistic bias is seen in a number of situations. For example : people believing that they are less at risk of being a crime victim,[4] smokers believing that they are less likely to contract lung cancer or disease than other smokers, first-time bungee jumpers believing that they are less at risk of an injury than other jumpers,[5] or traders who think they are less exposed to potential losses in the markets. [6] en.wikipedia.org/wiki/Optimism_bias
AIR FRANCE-KLM SL 3.6768 FN 3.6768 R 1.00 SG BEST Turbo Long dit was gisteren de laatste in een lange rij van geelimineerde turbos. daarna herstel van -6 naar -2 % vandaag nog een verrassende opening daaroverheen. leuk spelletje.
BREEk @klm gooit 15% aan waarde boven op de voucher om geldrun te voorkomen bron Yteke de Jong
slim, lijkt op 15% rente maar als de toekomstige ticketprijzen > 15% stijgen door toeslagen of gewoon prijsverhoging omdat stoelen niet 100% benut kunnen worden dan is het de bekende sigaar...
veel interessanter dan het pensioentekort in la France lijkt me de ingrepen die er ook daar aan zitten te komen. jarenlang waren het de pilotenvakbonden die bij Air France de dienst uitmaakten met ruim gevulde stakingskassen die ook om de haverklap werden benut. meldde de overheid dat de pensioenleeftijd omlaag moest....hup preventief staken. had niet eens direct met het bedrijf te maken. nu is dat machtsmiddel vrijwel uitgewerkt maar het zit daar in de cultuur. laten ze zich naar de slachtbank leiden met draconische salarisingrepen of hebben ze nog steeds macht daar en wat durft men aan qua ingrepen, waarbij de overheid meer te zeggen heeft dan het overbetaalde management...
Air France-KLM€ 3,93 +0,07(+1,91%) koers was opgejaagd naar 4.03... en inmiddels alweer 10cent eraf en dat geeft heel veel speelruimte voor meebewegen met de flow.
Op naar de 3. Blijft een gemiste kans dat men geen aandelen heeft bijgedrukt op 6.
Ze moeten gewoon een enorme emissie doen
@iPlof schreef op 15 mei 2020 17:44 :
Op naar de 3. Blijft een gemiste kans dat men geen aandelen heeft bijgedrukt op 6.
geen idee wat voor plofkraak hier speelt in een 'creatief brein', maar bij Lufthansa speelt de mogelijkheid om de overheid een flinke portie aandelen flink onder de beurskoers toe te spelen in ruil voor forse overheidssteun. LH probeert dit zo voorzichtig mogelijk uit te onderhandelen ivm. verwatering en koersdaling plus inmenging daarna door de regering bij alle beleidszaken . een openbare emissie is nog dramatischer ivm onmiddellijke forse koersdaling en het onvermijdelijke feit dat deze markt vraagt om overdreven afwaardering voor die nieuwe aandelen anders zijn ze niet te slijten. en plof wilde toen hals over kop op 6 euro nog even wat aandelen in de markt zetten ? op welke uitgiftekoers dan wel ? want een groter signaal van paniek is er nl. niet.
www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/ai... dramatische ontwikkelingen en ze melden niet eens meer bij voorkeur via natuurlijk verloop of een vrijwillige vertrekregeling want dat slaat ook nergens meer op. je zal maar airline employee zijn of iets anders doen op schiphol,terwijl heel veel beterweters roepen dat het weggegooid belastinggeld is en dat de zaak maar failliet moet gaan... en niet eens in de gaten hebben dat we uiteindelijk via allerlei onvermijdelijke en indirecte overheidsbijdragen wel geld naar oa.Italie laten verdwijnen waar het al jarenlange failliete Alitalia NIET failliet gaat en maar wat graag in dat gat springt naast alle andere airlines die niet failliet verklaard gaan worden. het blijft lastig niet uit emotie maar uit realisme te blijven denken.
ATLANTA - Delta Air Lines verwacht dat het vliegverkeer nog jaren onder het oude niveau blijft en heeft daarom voor de lange termijn zo’n 2.500 tot 3.500 piloten te veel. Dat is 17 tot 25 procent van het totaal. Het bedrijf bekijkt nu wat er met hen moet gebeuren. Naast ontslag behoren ook een vrijwillige vertrekregeling en vroegpensioen tot de mogelijke oplossingen. Op de korte termijn, tot en met het aanstaande najaar, verwacht Delta zelfs 7.000 piloten te veel te hebben, maar die hoeven niet allemaal voor hun baan te vrezen omdat het vliegverkeer daarna weer wat zal aantrekken. Ook bereikt een deel van hen de pensioengerechtigde leeftijd. Toch zal er ook volgend jaar zomer nog een overschot van zo’n 2.500 tot 3.500 piloten zijn, waarvoor een oplossing bedacht moet worden. Dat schrijft John Laughter, Senior VP Flight Operations, in een interne brief aan de piloten. "Deze cijfers tonen de realiteit waarin we ons bevinden". “Ik begrijp dat dit vreselijk is om te lezen, en ik vind het lastig om jullie dit te moeten vertellen, maar de ingrijpende maatregelen die we nu nemen zullen ons helpen bij het herstel”, aldus Laughter. Hij gaat met vertegenwoordigers van de piloten in gesprek over de verschillende opties. Kleinere vloot Delta krimpt de vloot flink in. Eerder kondigde de maatschappij al het vervroegde afscheid van de McDonnell-Douglas MD-88’s en MD-90’s aan en gisteren werd bekend dat ook alle Boeing 777’s eind dit jaar de vloot verlaten. Bovendien wordt de levering van nieuwe toestellen vertraagd.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)