Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
de grote luchtvaartjongens in de VS noteren gemiddeld nu op 30% van de koers half jaar geleden. de grote cruiselijnen (CCL, NCL etc) doen 20%.
Zometeen gaan ze een campagne starten "Vlieg KLM".... maar dan eerst....koop KLM, steun KLM. is mooi hoor zo'n nationale luchtvaartmaatschappij. Fokker hadden we ook al begraven maar de belastingbetaler kan terecht zeggen we vliegen blauw en we betalen ons blauw...
Het kabinet is bereid €2 mrd tot €4 mrd aan leningen en bankgaranties te verstrekken aan vliegmaatschappij KLM, dat door de coronapandemie vrijwel geen enkele vlucht meer kan uitvoeren. Minister van Financiën Wopke Hoekstra verwacht dat hij ook het kapitaal van de voor Nederland 'vitale' luchtvaartonderneming moet versterken door meer aandelen te kopen. Hoekstra zei dat vrijdagavond in een speciaal ingelaste persconferentie. De bekendmaking volgde een uur nadat zijn Franse ambtsgenoot Bruno Le Maire had gemeld dat de Franse staat €7 mrd pompt in Air France en de moedermaatschappij Air France-KLM. Het Franse steunpakket is klaar, over de voorwaarden voor het Nederlandse pakket wordt nog onderhandeld. Frankrijk en Nederland geven alleen steun voor hun eigen onderdeel van de gezamenlijke onderneming. 'Het gaat om Nederlands belastinggeld en we vinden het verstandig dat dat in Nederland, bij de Nederlandse entiteit terecht komt', aldus Hoekstra. 'Van de vloot staat 90% aan de grond en het kabinet heeft altijd gezegd er alles aan te doen KLM te steunen', aldus de minister. De steunverlening is nog afhankelijk van gesprekken met de banken en KLM zelf. De Nederlandse staat eist toezeggingen van de KLM-top op het terrein van de winstbestemming, arbeidsvoorwaarden en duurzaamheid. Dat betekent bijvoorbeeld dat KLM geen dividend mag uitkeren. Maar Hoekstra en zijn collega Cora van Nieuwenhuizen vinden ook dat het aantal nachtvluchten omlaag moet, net als de overige hinder van het vliegverkeer. Hoekstra zei de afgelopen weken in nauw contact te staan met de Fransen. Desalniettemin nam Le Maire vrijdagavond de regie door als eerste op televisie zijn definitieve steun van €7 mrd te melden, terwijl Nederland nog niet zo ver is. Hoekstra suggereerde daarbij dat de nood hoger is bij het Franse onderdeel Air France dan bij KLM. De minister wil tevens zicht hebben op het toekomstperspectief bij Air France-KLM. Hij eist een herstructureringsplan vanwege de hoge kosten van de onderneming waarbij 'de sterkste schouders (lees: de piloten) de zwaarste lasten moeten dragen'. Hij sloot niet uit dat na de nu bekendgemaakte miljarden later extra steun nodig zal zijn. De andere aandeelhouders in de onderneming zijn daartoe nu minder in staat. De Franse en Nederlandse staat hebben ieder 14% van de aandelen in de luchtvaartgroep en Hoekstra heeft eerder aangegeven dat hij een aan de Fransen gelijkwaardige positie wil hebben en houden. De Tweede Kamer is een aantal weken geleden en vrijdag vertrouwelijk geïnformeerd. PvdA'er Henk Nijboer heeft het initiatief genomen voor een snel debat omdat de gang van zaken bij hem veel vragen oproept.
Destijds 740 miljoen betaald voor 14% belang. Zometeen een verrassing dat Nederland of Frankrijk stiekem een meerderheid heeft verworven en KLM of Air France verpatst? Of is er een kans dat Nederland en Frankrijk samen een meerderheid verwerven en de boel splitsen?
Ze hadden beter de boel moeten laten klappen en dan zonder de Fransen een doorstart moeten maken. Nu de staat een miljardeninjectie geeft, de kerosineprijzen op een historisch laag niveau staan en het personeel salaris inlevert, zal de koers maandag fors hoger staan. Eur 7,50 lijkt mij :-)
stuitend gevalletje van gebrek aan inzicht en realisme. .miljardeninjectie was al lang bekend. .lage kerosineprijs heb je niks aan als je niet vliegt,sterker nog ze zitten contractueel vast aan hogere termijncontracten maar impact is nihil als je bijna niks verbruikt. .personeel heeft nog geen enkele nieuwe CAO gezien met lagere salarisafspraken alleen de CAO-winstdeling uit 2019 staat op de tocht en was al naar het najaar vertraagd. maar bied gerust 7 euro maandag dan kun je zoveel aandelen binnenhalen als je maar zou wensen.
Een bedrijf met enorme schulden Bijna geen vluchten, rest van het jaar ook niet veel Komende 10 jaar geen dividend uitkeert €1,00 is al veel
Zou t volgende week echt al zo n vaart lopen? Ok, iedereen met realiteitszin blijft hier uiteraard van weg. Toch wordt er opgekocht om te voorkomen dat er een vrije val ontstaat. Met emissie is deze idd niet wenselijk. Goh, wat speelt hier politiek ook veel en wat zijn de belangen groot. Die Wopke;-)!
Gelukkig worden mijn frequent flyer punten niet minder waard in al deze malaise
Steun van 2 tot 4 miljard. Ons belastingsgeld. Is toch van de zotte dat er zoveel geld hierin geduwd wordt. Ik verwacht dan wel een tegemoetkoming en andere werkwijze. Tegenprestatie KLM: investeren/voorloper zijn/worden in mindering CO2 emissie. Starten met andere bedrijven (zoek maar op dit forum) met investeren in H2 aangedreven motoren/cellen ipv de kerosine. Zou voor mijn belastingbijdrage voldoende zijn.
De kamer(eerste) wil eisen stellen aan hulp. Onder andere salaris inleveren, zal dan vrijwillig onder druk tot stand moeten komen. Ik heb er een hard hoofd in. Bij een faillissement zou alles veel eenvoudiger zijn met een doorstart. De wereld zal sterk veranderd zijn na Corona, dringt alleen nog niet door bij de overheid. Alle bedrijven en personeel op de been houden gaat nooit lukken en is niet rieel. Eind van het jaar zouden dan de schulden bij overheden onhoudbaar zijn en gaan we een depressie tegemoet.
Liggen aan het infuus en dat is niet gunstig, geen dividend, grote jongens gaan eruit en gaan flink shorten
Er 2 - 4 miljard in duwen is een psychische kwestie; als KLM omvalt wordt het overgenomen en wordt (later) weer doorgevlogen. Dat er anders geen luchtvaartmaatschappij meer zou zijn en/of niet meer zou worden gevlogen op Schiphol is een valse tegenstelling c.q. stemmingmakerij. Even een gedachtenexperiment; 6 nullen van de cijfers van 2019 afhalen. Eenmanszaak Karel Leo Marinussen heeft een omzet van 27.188,- en een nettowinst van 290,-. Zijn eenmanszaak (UL vliegtuigje voor rondvluchtjes) is vrijgesteld van accijns op vliegtuigbrandstof op grond van het verdrag van Chicago. Hij vraagt advies aan deskundigen wat hij zal doen. Grote kans dat de deskundigen hoofdschuddend zullen adviseren om een ander vak te kiezen.
2kamer eist openheid over mogelijke emissie fd.nl/economie-politiek/1342803/kamer...
Kamerleden willen openheid over mogelijke aandelenemissie Air France-KLM Bron FD In het kortKamerleden eisen opheldering over de kapitaalsteun en een mogelijke aandelenemissie.Andere aandeelhouders kunnen mogelijk niet meedoen, waardoor hun belang zal verwateren . Ondanks het 14%-belang is de Nederlandse invloed op Air France-KLM niet optimaal.Ook zijn er vragen over de op het oog gebrekkige samenwerking met de Fransen. De ingelaste persbijeenkomst die minister Wopke Hoekstra (Financiën) vrijdagavond hield over Air France-KLM, heeft tot vragen geleid bij de Kamerleden Jan Paternotte (D66) en Henk Nijboer (PvdA). Zij eisen opheldering, onder meer over de kapitaalsteun en een mogelijke aandelenemissie die in theorie kan uitdraaien op een nationalisatie van de noodlijdende luchtvaartgroep. 'Het is voor ons zaak om te weten wat het plan van Hoekstra is', zegt Paternotte hierover. 'Wij hebben heel veel vragen over de samenwerking met de Fransen', stelt Nijboer, die na de persbijeenkomst direct een debat aanvroeg met de minister. Het was Nijboer opgevallen dat vrijdagavond geen enkele gezamenlijkheid in de presentatie was. 'Het is een bedrijf in nood. Wat ik dan verwacht is dat Nederland en Frankrijk als de grote aandeelhouders en het bedrijf een gezamenlijk reddingsplan presenteren.' Tussenstand Hoekstra voelde zich vrijdagavond geroepen een tussenstand te geven over het reddingsplan dat hij samen met een bankenconsortium voorbereidt. Hij zei dat Nederland €2 mrd tot €4 mrd wil steken in de KLM via een combinatie van een directe lening en een bankgarantie. Eerder op de avond had zijn ambtgenoot Bruno Le Maire op de Franse televisie gemeld €7 mrd te pompen in Air France-KLM en Air France, eveneens via een combinatie van directe steun en een bankgarantie. Nog voor de persconferentie van Hoekstra bracht Air France-KLM een eigen bericht, dat inging op de deal met de Franse staat. Ten aanzien van Nederland werd alleen gewag gemaakt van voortgaande besprekingen over de voorwaarden die bij een steunoperatie worden gesteld. Post-coronatijdperk De nu toegezegde miljarden moeten Air France-KLM de komende crisismaanden erdoorheen slepen. Het bestuur van de groep, onder leiding van ceo Ben Smith, stelt in de tussentijd een herstructureringsplan op voor het 'post-coronatijdperk'. De algehele verwachting is dat de internationale luchtvaart nog lange tijd te lijden heeft, omdat de consument wegens de virusuitbraak bang is om te vliegen en omdat zakelijke passagiers vaker gebruik gaan maken van de nu populair geworden videogesprekken. In de persverklaring stelt Air France-KLM dat ze in dat geval een aandelenemissie overweegt. Het besluit hierover valt uiterlijk volgende winter, als de jaarcijfers over 2020 worden vastgesteld. Hoekstra speculeerde vrijdag eveneens op zo'n nieuwe ronde van financiële steun. 'Dat zou onderdeel van het recept kunnen zijn.' Hij erkende dat het voor andere aandeelhouders dan de nationale staten problematisch zal zijn om mee te doen in zo'n emissie, waardoor hun belang zal verwateren. Nederland en Frankrijk bezitten ieder 14% in Air France-KLM. Onder de overige aandeelhouders bevinden zich de luchtvaartpartners Delta Airlines en China Southern met aanzienlijke belangen, die door de coronacrisis eveneens financieel keihard worden getroffen. De vraag is of zij in staat zijn mee te doen aan zo'n emissie. 'De bestaande aandeelhouders zullen dan zelf een afweging moeten maken', zei Hoekstra.
Deel 2 bron fd Invloed Nederland Nijboer en Paternotte willen weten hoe de nu voorgestelde steun van maximaal €4 mrd en een eventuele aandelenemissie zich verhouden tot de invloed die Nederland heeft in de luchtvaartgroep. Na de onverwachte aankoop van het 14%-belang in februari 2019 beloofde Hoekstra dat er voor de zomer van datzelfde jaar concrete resultaten op tafel zouden liggen. Nederland zou meer zeggenschap krijgen in de top van het luchtvaartconcern en meer zekerheid krijgen over zijn zogeheten staatsgaranties, die de hubfunctie van Schiphol en de zelfstandige positie van KLM moeten beschermen. Vooralsnog is de Tweede Kamer hier niets wijzer over geworden. 'Keer op keer vragen we de minister hoe het hiermee zit', zegt PvdA-Kamerlid Nijboer. 'Het is een voortdurende zorg.' Dat de invloed van Nederland op het bestuur niet optimaal is, bleek afgelopen week opnieuw. Air France-KLM kwam onverwacht met een aangepaste bonus voor topman Ben Smith, waarbij het binnenhalen van steungeld als één van de criteria moest dienen. Na publiciteit hierover liet de minister zijn onvrede blijken en was het voorstel snel van de baan. 'Dat was een schot voor de boeg', aldus Paternotte, maar volgens hem wel één dat bij een sterke positie in het bestuur eigenlijk nooit gegeven had moeten worden. Nijboer en Paternotte staan achter het voornemen van de minister om voorwaarden te verbinden aan staatssteun, zoals over duurzaamheid en arbeidsvoorwaarden. Maar ook hier tasten ze nog in het duister over wat KLM nog aan toezeggingen doet. Paternotte: 'Ik wil wel weten wat het concreet betekent.'
Eerst koopt die Flopke Hoekstra in februari 2019 tegen een koers van dik 12 euro voor 750 miljoen aandelen. Waarvan ik dan al denk waarom in godsnaam stop je dat geld niet in zorg en onderwijs. Weg circa 450 miljoen euro van onze belastingcenten. En dan wil hij er 2 tot 4 miljard in stoppen. Waarvan ik dan denk: waarom stop je dat niet in zorg en onderwijs ? En..... Waarom laat je die tent niet gewoon failliet gaan, ga je naar de curator toe en koop je die hele handel tegen een afbraakprijs en stuur je eerst een heel groot deel van het te duur betaalde personeel naar huis (in de WW zijn ze een stuk goedkoper voor ons allen). Ik weet het, klinkt allemaal bikkelhard alleen het zijn wel onze belastingcenten. En het is marktwerking. De komende 2 tot 3 jaar zal er substantieel minder vraag zijn naar vluchten en dus personeel in deze sector. Laat de marktwerking zijn gang gaan. Een maatschappij als Easyjet (nog een optie) zit dik in cash (beste van alle luchtvaartmaatschappijen) en zou graag die hele handel over willen nemen lijkt mij. Een vliegtuig is een vliegtuig. En die dingen van Easyjet zijn nog Hollands oranje ook !!
Nuchtertransparant schreef op 26 april 2020 06:50 :
Eerst koopt die Flopke Hoekstra in februari 2019 tegen een koers van dik 12 euro voor 750 miljoen aandelen. Waarvan ik dan al denk waarom in godsnaam stop je dat geld niet in zorg en onderwijs. Weg circa 450 miljoen euro van onze belastingcenten. En dan wil hij er 2 tot 4 miljard in stoppen. Waarvan ik dan denk: waarom stop je dat niet in zorg en onderwijs ? En..... Waarom laat je die tent niet gewoon failliet gaan, ga je naar de curator toe en koop je die hele handel tegen een afbraakprijs en stuur je eerst een heel groot deel van het te duur betaalde personeel naar huis (in de WW zijn ze een stuk goedkoper voor ons allen). Ik weet het, klinkt allemaal bikkelhard alleen het zijn wel onze belastingcenten. En het is marktwerking. De komende 2 tot 3 jaar zal er substantieel minder vraag zijn naar vluchten en dus personeel in deze sector. Laat de marktwerking zijn gang gaan. Een maatschappij als Easyjet (nog een optie) zit dik in cash (beste van alle luchtvaartmaatschappijen) en zou graag die hele handel over willen nemen lijkt mij. Een vliegtuig is een vliegtuig. En die dingen van Easyjet zijn nog Hollands oranje ook !!
denk dat je het iets te simpel ziet.. zijn nog meerdere aspecten die een rol spelen. Denk niet dat Hoekstra achterlijk is..
Denk wel dat KLM genationaliseerd moet worden en dan net als de ING en ABN weer gezond maken
Beursgoeroe1968 schreef op 26 april 2020 07:34 :
[...]denk dat je het iets te simpel ziet.. zijn nog meerdere aspecten die een rol spelen. Denk niet dat Hoekstra achterlijk is..
Dat is juist wat er ontbreekt in dit dossier...... Mensen die er op een simpele manier naar kijken.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)