Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Tesla OTC:TSLA.Q, US88160R1014

  • 181,140 3 mei 2024 22:00
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 0,000 - 0,000
  • 249.946 Gem. (3M) 101,4M

Tesla blow-off

7.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 225 226 227 228 229 ... 388 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 DWB Happy 22 februari 2020 16:20
    quote:

    Dutcheon schreef op 22 februari 2020 15:33:

    [...]

    En terecht, je betaald je blauw aan de belasting als ondernemer.
    Vergeten we allemaal even dat ze het mogen aftrekken van de winst??
    dat betekend dat je de winst anders moet inleveren en nu mag gebruiken om er wat van te kopen.... is dat zo bijzonder?

    Vind jij het leuk om de helft van de winst die je hier bij elkaar gegokt hebt met veel risico zo weer in te leveren? het is niet dat wanneer het andersom is en jij flink mis gegokt hebt, de belastingdienst de helft van je verlies even afdekt

    Precies zo is het, dit voordeeltje wat ondernemers nu hebben is helemaal niet verkeerd.
    De meeste mensen snappen weinig of niks van ondernemers ook de politiek niet,
    een ondernemer is nooit afgewerkt, als hij zondags naar buiten zit te staren is hij nog in gedachten bezig met zijn bedrijf....

  2. [verwijderd] 23 februari 2020 18:31
    www.youtube.com/watch?v=VK0oC83y4L8
    Aanrader: actieradiustest 120 km/u Taycan 4S vs Model S Performance.

    Geen verrassend resultaat. Maar kijk eens hoe de long time Tesla rijder (heeft zijn vierde) over de Porsche spreekt. "So soll es sein".

    Hoewel, waar Taycan eerst uitgelachen werd om verbruik en actieradius, doet de 4S het bij 120 km/u beter dan zijn EPA norm, de Tesla zit er ver, ver onder.
    Porsche dus echt underpromise, overdeliver.
    Verbruikt wel meer, heeft kleinere accu, maar je komt toch niet voor verrassingen te staan.

    En in 11 minuutjes van echt heel leeg naar 50% vol. Heb je het verbruiksverschil met de Tesla alweer ingelopen op lagere ritten met meerdere stops.
  3. forum rang 4 DWB Happy 24 februari 2020 18:21


    Vandaag 1 keer een mooi ritje turbo short gedaan, en zit er nu weer beperkt in
    en zit te overdenken om deze wat langer aan te houden.

    De positie die ik afgelopen vrijdag bangig gesloten heb, had vandaag een mega mooie winst kunnen opleveren, had ik maar:)

    Ik verwacht/hoop dat het vandaag onder de $800 gaat sluiten, morgen nogmaals een slecht sentiment en de vrije val zou dan wel eens door kunnen zetten...
  4. forum rang 4 DWB Happy 24 februari 2020 19:42
    quote:

    Skater schreef op 24 februari 2020 19:28:

    Voor handel moet je nu echt niet bij TSLA zijn. Doet teveel zijn eigen ding zonder enige voorspelbaarheid, niemand weet welke short er wil dekken.
    De rest van de markt gaat lekker de andere kant op dan anders, totnutoe uitstekend te bespelen.
    Dit sentiment geeft shorters juist meer de ruimte om zelfs flink uit te breiden.
    Morgen nog zo'n negatieve dag en er zal een grote sell off gaan plaatsvinden,
    beurzen stonden sky high dit is de trigger....
  5. [verwijderd] 24 februari 2020 23:42
    Misschien dat nu zelfs een paar permalongs bedenken dat het misschien wel fijn is wat cash te hebben terwijl Tesla weinig hoop biedt op $1000.

    De grote fondsen moeten ergens hun geld parkeren. Kan best dat Tesla door de recentle feel good stories (die stiekem allang ingeprijsd waren) een soort safe haven gaat vormen. Bonds, meer bonds, of TSLA?
  6. forum rang 6 boem! 25 februari 2020 01:26
    Met alle respect @DWD Happy en @ Skater maar jullie zijn volledig in de ban van de sentimenten die de beurs oproept.

    Indien je voor jezelf een duidelijk beeld wilt schetsen van de (on)mogelijkheden bij het aandeel Tesla zul je toch echt moeten wachten tot 27 febr wanneer de shortpositie per 15 febr openbaar wordt gemaakt.
    De huidige $835 is ridicuul hoog indien je Tesla beoordeelt als OEM, normaal indien je Tesla wilt zien als OEM-HighTech en vergeet ook niet dat Musk met zijn emissie tegen $767 een dikke vinger heeft opgestoken richting de shorts.

    Dit is een uitgelezen kans om jouw vooruitziende blik te tonen.
    Ga long/short voor de langere termijn en je zult rijkelijk beloond worden indien je de juiste keuze maakt.
    Het afwisselend long/short gaan op de korte termijn in niet meer dan een gok.

    Ik ben volledig uitgestapt en zie op deze nivo's geen reden tot instappen.
  7. forum rang 10 voda 25 februari 2020 06:23
    Tesla’s op wintersport in de laadpaalfile

    VIDEO
    Mensen die met hun Tesla op wintersport zijn, hebben last van een nieuw soort file: bij de laadstations. Op sociale media duiken filmpjes op van lange rijen Tesla’s bij laadpalen van de autofabrikant. Zaterdag bij de grote terugreis wordt het andermaal aanschuiven bij de Superchargers.

    Ton Voermans 24 feb. 2020 Laatste update: 20:19

    KPMG had er vorige week nog voor gewaarschuwd: zwarte laadpaalzaterdag. En langs Autobahn 3 bij Willroth, 285 kilometer van Utrecht, hadden inderdaad tientallen Nederlandse Tesla’s last van een slappe accu. In het filmpje is een lange rij Tesla’s met Nederlands kenteken te zien die staan te wachten op een plekje bij de Supercharger; het eigen laadpaalmerk van Tesla. Ook bij Pfaffenhofen langs de A9 boven München was het wachten tot er een plekje vrij was. ,,Tijdens zwarte zaterdag afgelopen weekend kon het bij twee van de vijfhonderdtwintig snellaadlocaties in Europa tijdens piekuren druk zijn,’’ beaamt Tesla-woordvoerder Berith Behrens.

    Lees ook
    ‘Powerbank-aanhanger is dé oplossing voor laadpaalfiles’

    Uren wachten
    Bud van der Schrier van KPMG berekende dat afgelopen zaterdag zo’n 1500 elektrische auto’s, voornamelijk Tesla’s, op weg waren voor een skivakantie in Oostenrijk. Op de route tussen Oostenrijk en Nederland (zo’n 1000 kilometer) moesten ze het doen met 450 snellaadpalen van Tesla en Ionity. Willroth was de eerste laadstop en daar liep het vast. ,,We zijn heel voorzichtig geweest met onze berekening. Maar het klopte wel. Mensen hebben uren staan wachten,’’ aldus Van der Schrier. Daarnaast kwamen ze ook nog in de reguliere wintersportfile.

    Aanstaande zaterdag herhaalt het tafereel zich, denkt Van der Schrier. Als de 1500 Tesla’s weer naar Nederland komen en allemaal bij het beperkte aantal laadpalen moeten ‘tanken’, dan wordt het weer lang wachten. Er is nóg een probleem volgens KPMG: bij drukte mogen Tesla's maar een halfuur laden bij de Superchargers. Volgens Tesla is dat niet zo, wel wordt – als er een laadfile is – het laadproces gestopt als de accu 80 procent vol is, zodat andere automobilisten ook aan de beurt komen. Dat betekent dat een ritje Oostenrijk minimaal vier laadbeurten van drie kwartier vergt.

    Veel Tesla-rijders hadden zich met de waarschuwing van KPMG, die in de Tesla-gebruikersgroepen de ronde deed, voorbereid en bijvoorbeeld een hotel geboekt met gegarandeerd een plekje bij de laadpaal om de volgende ochtend met een volle accu weer 300 kilometer te kunnen rijden.

    Geschiedenis
    Dat is ook een van de adviezen van de ANWB: boek een hotel met laadpaal. ,,En bedenk dat een dakkoffer, lage temperatuur, filerijden en hardrijden allemaal van invloed zijn op de actieradius.’’ Vakantie met een elektrische auto vergt volgens Markus Tol van de ANWB een voorbereiding van een maand. ,,De laadpassen bijvoorbeeld zijn overal anders. Het is of je terug in de geschiedenis gaat met in ieder land andere valuta. Die passen moet je tijdig aanvragen.’’

    Nederland is inmiddels rijkelijk voorzien van laadpalen, maar dat is in de ons omringende landen zeker nog niet het geval. Het is volgens de ANWB dan ook raadzaam om voor alle zekerheid een laadkabel mee te nemen die in een standaard 230 Volt-stopcontact past. Laden duurt dan een eeuwigheid, maar het is beter dan niets.

    Niet iedereen had bij de wintersportreis last van laadfiles. Wie handig plant en op gunstige tijden rijdt, ontloopt de andere elektrische rijders met een lege accu. Trendwatcher Vincent Everts twittert dat hij nergens last van had en de 1025 kilometer van het Oostenrijkse Kaprun naar Nederland in 10 uur rijden en 2,5 uur laden wist te overbruggen. Hij reed wel 's nachts.

    met 2 video's, zie link

    www.ad.nl/auto/tesla-s-op-wintersport...
  8. forum rang 10 voda 25 februari 2020 06:26
    Hahaha, zie je al een Tesla rijden met zo'n karretje achter je? :-)

    ‘Powerbank-aanhanger is dé oplossing voor laadpaalfiles’

    Wil je op vakantie zonder in de file te staan bij de laadpaal voor je elektrische auto? Het Franse bedrijf EP Tender heeft naar eigen zeggen de oplossing in de vorm van een aanhanger die dienst doet als reserve-accu.

    Erik Kouwenhoven 24-02-20, 20:00 Laatste update: 20:20

    In de wereld van de mobiele telefoons is het een bekend verschijnsel: de zogeheten 'powerbank’: een van tevoren opgeladen reserve-accu die je telefoon kan opladen wanneer de accu bijna leeg is. Het Franse bedrijf EP Tender heeft dat principe nu vertaald naar de elektrische auto.

    Lees ook
    Tesla’s op wintersport in de laadpaalfile
    ‘Laadkoorts in plaats van reikwijdte-angst bij bezitters elektrische auto's’

    Het bedrijf ontwikkelde aanhangwagentjes met een accu van 36 kWh - exact zoveel als de accu van een elektrische e-Golf - zodat je rijdend je auto kunt opladen. Volgens Automotive News Europe wil de Franse start-up binnen vijf jaar aanhangers met 60 kWh introduceren. Ook werken ze aan een heus netwerk, waarbij je van aanhanger naar aanhanger kunt rijden om zo zonder laadpaalfiles en soepbuiken van alle restaurantbezoeken tijdens het wachten op je bestemming aan te komen.

    Het gehele systeem wordt aangestuurd via een app en het huren van een mobiele powerbank gaat 34 euro per dag kosten. De Alpenkreuzer en caravan moeten helaas thuisblijven wanneer je van het systeem gebruikmaakt en echt sexy ziet het er ook niet uit. Bovendien moet je een speciale koppelingset aanschaffen bij EP Tender, die nodig is om de accu-aanhanger aan te kunnen sluiten. Dat vergt een eenmalige investering van zo'n 600 euro.

    www.ad.nl/auto/powerbank-aanhanger-is...
  9. [verwijderd] 25 februari 2020 18:03
    Aanhanger met acu is leuk als je toch al een aanhanger ging gebruiken :-)

    Rammelde bij jullei IEX ook zo?

    Boemmetje, ben je alweer vergeten dat ik andere reacties plaatste dan over marktsentiment alleen?
    Een short (of long) rally is welkom, als die maar met goede technische signalen komt.
  10. [verwijderd] 26 februari 2020 00:21
    Knap hoor! Na te laat te zijn geweest voor de grote run naar $958 heb ik vandaag in alle verkeerde dingen gezeten op het verkeerde moment. Portefeuille aan diggelen. Maar als ik blijf zitten tot het keert (en dat gaat het wel), komt het goed. MAar liever de goede kant op gegaan. De knallers had ik maar kleine beetjes in en de winsten stuur ik naar...zilver...
  11. forum rang 6 boem! 26 februari 2020 01:23
    quote:

    boem! schreef op 25 februari 2020 01:26:

    Met alle respect @DWD Happy en @ Skater maar jullie zijn volledig in de ban van de sentimenten die de beurs oproept.

    Indien je voor jezelf een duidelijk beeld wilt schetsen van de (on)mogelijkheden bij het aandeel Tesla zul je toch echt moeten wachten tot 27 febr wanneer de shortpositie per 15 febr openbaar wordt gemaakt.
    De huidige $835 is ridicuul hoog indien je Tesla beoordeelt als OEM, normaal indien je Tesla wilt zien als OEM-HighTech en vergeet ook niet dat Musk met zijn emissie tegen $767 een dikke vinger heeft opgestoken richting de shorts.

    Dit is een uitgelezen kans om jouw vooruitziende blik te tonen.
    Ga long/short voor de langere termijn en je zult rijkelijk beloond worden indien je de juiste keuze maakt.
    Het afwisselend long/short gaan op de korte termijn in niet meer dan een gok.

    Ik ben volledig uitgestapt en zie op deze nivo's geen reden tot instappen.

    Speciaal herhaald voor @Skater

    Welke vooruitziende blik heb jij dan?
  12. forum rang 6 boem! 26 februari 2020 03:07
    Vandaag nabeurs shortpositie per 14 febr.

    Ben benieuwd naar de stand omdat die aan zal geven of de de zwaar gedupeerde shorters er nog steeds inzitten.

    Indien dat het geval is zal er mede door de blokkade aangebracht door Musk met zijn emissie van 2 miljard weinig reden zijn om hen de dans te laten ontspringen.

    Indien de shorters hun verlies wel hebben genomen zal er lucht uit het aandeel stromen.

    Het koersverloop gedurende de laatste twee weken geeft mij het gevoel dat de shorters zich nog niet gewonnen hebben gegeven en er nog steeds een shortpositie aanwezig is van 20 mio aandelen.
7.745 Posts
Pagina: «« 1 ... 225 226 227 228 229 ... 388 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links