Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
Forum geopend voor Euronav
Volgen
Check it out here! schreef op 5 januari 2020 15:33 :
Volgens mij is het juist goed voor EURNAV als de straat van Hormuz wordt afgesloten. Moeten de tankers flink omvaren en dat levert veel meer geld op.
Zoals ik vorige week al aangaf, heeft Edwin Wierda vanmorgen bij Harry Mens (business - class) opnieuw Euronav besproken. Hij geeft aan erg positief over dit bedrijf te zijn en een mogelijke afsluiting van de straat van Hormuz, zelfs een "dikke pre" zou zijn. Extra miles wel te verstaan, die weer extra gaan opleveren. Zijn koersdoel is 18-19 euro.
Check it out here! schreef op 5 januari 2020 15:33 :
Volgens mij is het juist goed voor EURNAV als de straat van Hormuz wordt afgesloten. Moeten de tankers flink omvaren en dat levert veel meer geld op.
Hoezo moeten de tankers dan omvaren? Als die straat afgesloten wordt kunnen ze zo ie zo niet varen.
leek2018 schreef op 5 januari 2020 17:14 :
[...]
Hoezo moeten de tankers dan omvaren? Als die straat afgesloten wordt kunnen ze zo ie zo niet varen.
Misschien even verdiepen in hoe e.e.a werkt bij een eventuele afsluiting. En kijk uitzending van Harry Mens terug. Wordt je een hoop meer duidelijk.
Check it out here! schreef op 5 januari 2020 17:21 :
[...]
Misschien even verdiepen in hoe e.e.a werkt bij een eventuele afsluiting. En kijk uitzending van Harry Mens terug. Wordt je een hoop meer duidelijk.
Sorry, maar word ik echt niet wijzer van. Als je er niet uit of in kan, kan je ook niet omvaren. Wel betekent het dat vooral China en Japan geen olie meer krijgen.
Omvaren zal ertoe leiden dat het transport dermate duur wordt dat bepaalde productie sites stil worden gelegd. Wat Wierda bij business class zegt klopt niet. Sla er de experts op na ipv een analist.
Ik zou dat harry mens programma niet te serieus nemen, dat is vaak gewoon reclame. Iedereen die het over "omvaren" heeft, bij het sluiten van de straat van Hormuz, zou eens een midden oosten kaartje moeten bekijken. Overigens ben ik het ermee eens dat het afsluiten van Hormuz tot sky-high tanker rates zal leiden op korte termijn. Het westen heeft alleen al vaak aangekondigd dat ze dat zien als een oorlogsverklaring, dus dat zal Iran echt niet doen.
‘Prima timing van Trump voor Euronav' De beslissing van president Trump om de Iraanse generaal Suleimani uit de weg te ruimen brengt een ‘perfecte storm’ in de olietradersmarkt naderbij. Dat zou positieve gevolgen hebben voor spelers als Euronav EURN-1,04% , meent ING-analist Quirijn Mulder. Het vierde kwartaal was al vrij positief voor de tankersector met een gemiddeld VLCC-vrachttarief van meer dan 60.000 dollar per dag. Dat was te danken aan de switch van een teveel naar een tekort van tankers - door de combinatie van minder opleveringen van nieuwe tankers, politieke onrust en de schaduw van IMO 2020 (strengere uitstootnormen voor schepen, red.). Met de oplopende spanningen in het Midden-Oosten zouden in deze markt, die reeds uit evenwicht is, en met de start van IMO 2020 de vrachttarieven verder kunnen oplopen, zegt Mulder, zeker in het eerste kwartaal, dat doorgaans het beste van het jaar is. De huidige tarieven van 100.000 dollar zullen de winst van Euronav doen aandikken en hoger doen uitkomen dan in het vierde kwartaal (waarover de tankerrederij op 30 januari bericht, red.), aldus de ING-analist. Hij wijst erop dat een stijging met 5.000 dollar van het gemiddelde VLCC-vrachttarief op jaarbasis een verschil maakt van 112 miljoen dollar op het niveau van de brutobedrijfswinst (ebitda). Mulder sluit niet uit dat de vrachttarieven dit jaar langer op een hoog niveau blijven (doorgaans zakken ze tegen het tweede kwartaal, red.), gezien de geringe vlootvernieuwing en mochten de spanningen verder oplopen. De analist juicht tot slot ook de verkoop en terughuur van drie VLCC’s toe. De transactie leverde een kapitaalwinst van circa 23 miljoen dollar op en bracht na terugbetaling van de uitstaande schulden 66,6 miljoen dollar vrije kasstroom op. Dat biedt de kans om minstens één 5 jaar oude VLCC toe te voegen aan de vloot. Mulders advies blijft ‘kopen’. Zijn koersdoel van 8,5 euro behoudt hij eveneens. Artikel uit De tijd, leuk advies. Alleen het koersdoel is bijzonder vreemd... Misschien dat de dagkoers wat hersteld met de opening van de US.
lucky14 schreef op 5 januari 2020 16:47 :
[...]
Zoals ik vorige week al aangaf, heeft Edwin Wierda vanmorgen bij Harry Mens (business - class) opnieuw Euronav besproken. Hij geeft aan erg positief over dit bedrijf te zijn en een mogelijke afsluiting van de straat van Hormuz, zelfs een "dikke pre" zou zijn. Extra miles wel te verstaan, die weer extra gaan opleveren. Zijn koersdoel is 18-19 euro.
Als de Straat van Hormoes wordt afgesloten zullen de tankertarieven naar de bodem zinken, omdat er dan een groot overschot aan tankers zal ontstaan, dus Wierda zit te kletsen. Overigens zal deze straat niet worden afgesloten, omdat Iran dan helemaal geen olie meer kan uitvoeren.
G.Verkest schreef op 6 januari 2020 12:51 :
Mulders advies blijft ‘kopen’. Zijn koersdoel van 8,5 euro behoudt hij eveneens.
Alleen het koersdoel is bijzonder vreemd...
Nee, want dat advies is bijna anderhalf jaar oud. Een vluchtig commentaar op nieuws in Morning Notes is niet hetzelfde als een door een agenda gedomineerd volledig nieuw analistenrapport. De analist is niet in de buurt van de spreadsheet geweest. Dat het bijzonder vreemd lijkt, is slechts een aanwijzing dat het verouderd is, met pagina vullende secundaire gegevensbronnen die iets al snel een "herhaling" noemen. Het advies "kopen" paste prima, bij koersen en een koersdoel uit medio augustus 2018.
Leefloon schreef op 6 januari 2020 13:05 :
[...]
Nee, want dat advies is bijna anderhalf jaar oud. Een vluchtig commentaar op nieuws in Morning Notes is niet hetzelfde als een door een agenda gedomineerd volledig nieuw analistenrapport. De analist is niet in de buurt van de spreadsheet geweest. Dat het bijzonder vreemd lijkt, is slechts een aanwijzing dat het verouderd is, met pagina vullende secundaire gegevensbronnen die iets al snel een "herhaling" noemen. Het advies "kopen" paste prima, bij koersen en een koersdoel uit medio augustus 2018.
I know. Het is gewoon absurd en het gebeurt vaak.Ze zouden hun geposte artikels beter moeten nakijken. Maar het geeft wel zijn mening weer over het feit dat dit wel eens bullish zou kunnen uitpakken voor EURN. Dat is de enige reden dat ik dit gedeeld heb.
DeZwarteRidder schreef op 6 januari 2020 12:59 :
[...]
Als de Straat van Hormoes wordt afgesloten zullen de tankertarieven naar de bodem zinken, omdat er dan een groot overschot aan tankers zal ontstaan, dus Wierda zit te kletsen.
Overigens zal deze straat niet worden afgesloten, omdat Iran dan helemaal geen olie meer kan uitvoeren.
Daar heb je een punt.
G.Verkest schreef op 6 januari 2020 13:28 :
Ze zouden hun geposte artikels beter moeten nakijken.
Veel beter dan dit wordt het niet, zonder systemen met gerespecteerde vervaldatum of impliciet door achterhaaldheid vervallen adviezen, en het is niet de verantwoordelijkheid van analisten dat Morning Notes als "herhaald advies" worden verkocht aan websites. Die liever 3 "vreemde" adviezen laten zien dan een blanco pagina. Pro forma zou het kunnen dat een tussentijdse herhaling écht op precies hetzelfde uitkwam met een volledig analistemrapport, maar dan zal ook toen €8,50 op "kopen" zijn uitgekomen. Terug naar de Straat en Golf...
Check it out here! schreef op 5 januari 2020 15:33 :
Volgens mij is het juist goed voor EURNAV als de straat van Hormuz wordt afgesloten. Moeten de tankers flink omvaren en dat levert veel meer geld op.
Afsluiten hoeft helemaal niet, wanneer tankers beschermende marineschepen er niet eens meer willen komen. Ik neem aan dat een torpederend Iran verstandig genoeg is om niet op goedgevulde Iraanse tankers te mikken, dus Iran zal wat dat betreft weinig last hebben ven een de facto onbevaarbare Straat. Beide kan, veiligheidshalve omvaren én (eventueel bewapende) Iraanse tankers die er wel durven komen.
DeZwarteRidder schreef op 6 januari 2020 12:59 :
[...]
Als de Straat van Hormoes wordt afgesloten zullen de tankertarieven naar de bodem zinken, omdat er dan een groot overschot aan tankers zal ontstaan, dus Wierda zit te kletsen.
Overigens zal deze straat niet worden afgesloten, omdat Iran dan helemaal geen olie meer kan uitvoeren.
Hij zat nog meer te kletsen. Hoewel hij positief was over Galapagos, heeft hij toch een deel verkocht, omdat het anders overweight was in de portofeuilles.
leek2018 schreef op 6 januari 2020 14:38 :
[...]
Hij zat nog meer te kletsen. Hoewel hij positief was over Galapagos, heeft hij toch een deel verkocht, omdat het anders overweight was in de portofeuilles.
Wat is daar vreemd aan? Een heel normaal verschijnsel in elke portefeuille!!
lucky14 schreef op 6 januari 2020 16:40 :
[...]
Wat is daar vreemd aan? Een heel normaal verschijnsel in elke portefeuille!!
In principe wel als je uitgaat van gelijkblijvende rendementen en saldo matige spreiding. Maar als een aandeel er positief uitspringt, ga je toch niet verkopen om je spreiding in takt te houden.Dan heb je liever een mooie verdeling dan extra winst te maken. Ik heb bijvoorbeeld in 20 bedrijven aandelen. 2 aandelen springen er uit, de een negatief en de ander positief. Virtueel haal ik ze dan gedeeltelijk uit mijn portofeuille en ga ze apart volgen. Mijn basis blijft dan in tact met een goede spreiding.
leek2018 schreef op 6 januari 2020 16:59 :
Maar als een aandeel er positief uitspringt, ga je toch niet verkopen om je spreiding in takt te houden.
Ik heb bijvoorbeeld in 20 bedrijven aandelen.
Je private voorbeeld sneeuwt onder in het geweld van met (gedeeltelijke) winstneming werkende professionele vermogensbeheerders met bijbehorende portefeuilles. Waarbij je misschien aan het verzinnen bent wat hun doel en gedachtegang zou zijn, en risicobeheer niet echt in jouw verhaal voorkomt. Zie, onder andere: www.investopedia.com/terms/r/rebalanc...
Tankers International @TankersInt · 19m Eagle Victoria (2016) On Subs AG/China WS 148.00 (RV TCE USD 141K/day) Glasford Shipping Ltd. Jan 21-23 Koch Sick... Wanneer wordt de markt wakker?
Plus 77 procent op een jaar, plus 16 procent de laatste maand... ik klaag niet :) En ik ben er zeker van dat eind deze maand, als de gegevens van het vierde kwartaal 2019 bekend worden, er nog een knaller volgt. Als die gek in het Witte Huis zich tenminste een beetje gedeisd houdt.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)