Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 18,140 10 mei 2024 17:35
  • +0,490 (+2,78%) Dagrange 17,780 - 18,160
  • 107.951 Gem. (3M) 218,9K

Forum geopend voor Euronav

19.299 Posts
Pagina: «« 1 ... 401 402 403 404 405 ... 965 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 2 januari 2020 12:41
    Is een transactie die je heel veel ziet momenteel. Europese banken zijn leningen aan scheepvaart bedrijven flink aan het beperken. Chinese leasing bedrijven springen in het gat.

    Meestal is the purchase option op het einde van de periode (54 maanden hier), op een dermate lage prijs, dat het scheepvaart bedrijf, deze bijna zeker gaat pakken. Een (financiele tegenpartij) lease bedrijf zit niet op een fysiek schip te wachten. Uiteindelijk is het een vorm van een lening en een manier om cash naar voren te halen. Tot nu toe heeft EURN nog niet veel gebruik gemaakt van sale-leasebacks, dit roept met name de vraag op waar ze de cash voor nodig denken te hebben !?! Zeker met de huidige rates and cash flows.

    - Scrubbers?
    - HSFO storage? VLSFO storage?
    - Overname? Misschien de Suezmaxes van DSSI ofzo?
  2. forum rang 5 seance 2 januari 2020 15:43
    het lijkt mij goed zakelijk inzicht;
    het geld hebben ze niet direct nodig waarschijnlijk maar wel comfortabel,
    er wordt een mooie boekwinst gemaakt,
    over drie jaar zijn de scheepsprijzen fors lager waarschijnlijk,
    ze maken voorlopig een riante vrachtwinst,
    het meeste risico ligt nu bij de chinees.
  3. Risky bets 2 januari 2020 16:49
    Ligt heel weinig risico bij de chinese leasing partij. Dit is 2-4% geld, denk je dat een lease maatschappij risico gaat lopen? De purchase optie aan het eind van het contract ligt op een super laag niveau.

    Deze transacties zijn heel veel gedaan de laatste twee jaar, kijk bijvoorbeeld maar naar SALT, STNG, SBLK, TNK etc. Is gewoon een alternatieve vorm van financieren, een alternatief voor een bank loan met collateral, en een methode om cash naar voren te halen.

    De grote vraag--> wat is EURN van plan met dat geld naar voren halen?
  4. Jan Frans B 2 januari 2020 17:16
    Overigens vind ik die lease back over 4,5 jaar wel redelijk lang, zelfs met een heel lage buy back, tegen dan zitten we nog maar 5,5 jaar van IMO 2030. En god weet wat de spotprijzen over een paar jaar zullen zijn?
    Afin ze weten bij Euronav natuurlijk veel beter waar ze mee bezig zijn dan ik.
  5. Vavli 2 januari 2020 18:07
    Ik las dit bij Binck bank:
    KBC Securities handhaafde het koopadvies op Euronav met een koersdoel van 13,50 euro. Duinslaeger denkt dat de huidige gunstige marktomstandigheden nog een tijdlang zullen aanhouden.

    De analist gelooft niet in een hoger dividend, maar verwacht wel dat de schuldenberg van meer dan 1,4 miljard dollar in een hoog tempo moet kunnen worden weggewerkt.

    Nog een schuld van 1,4 miljard?
  6. Jan Frans B 2 januari 2020 18:57
    quote:

    Risky bets schreef op 2 januari 2020 18:42:

    Lol, wat slecht. Die gozer moet zich schamen. EURN zelf geeft in de laatste call aan dat ze underleveraged zijn. Komen giga dividenden. Wat een incapabel figuur.
    Zat ik ook net te denken, wat een onzin. De zoveelste reden waarom ik niet veel vertrouwen in "analisten" heb. Ook al is het 40 jaar geleden dat ik economie heb gestudeerd, en het als vak maar een paar jaar heb uitgeoefend, ik wist onmiddellijk dat dit totaal nergens op sloeg, waar vinden ze die analisten eigenlijk, bij "snit en naad" ?
  7. Lammetod 3 januari 2020 10:24
    Aller eerst de beste wensen aan jullie alle en in het bijzonder risky bets ga zo door met het posten lees uw stukken met belangstelling en die kennis die u hebt en deelt met ons mijn dank hiervoor en verder aan alle andere het respect zoals wij hier omgaan met elkaar kunnen ze nog veel leren op andere forums KLASSE groet aan jullie alle , en nu kolen op het vuur en volle vaart vooruit
  8. Risky bets 3 januari 2020 10:29
    www.nat.bm/wp-content/uploads/2020/01...

    Clarckson's data van rates. Dit is op HSFO basis, dus je moet de LSFO premium er nog af halen voor EURN.

    Dit is wel van voor het Iran news. FFA's (forward freight agreements) zijn momenteel sterk aan het stijgen. Ik verwacht rates weer verder omhoog vandaag.
19.299 Posts
Pagina: «« 1 ... 401 402 403 404 405 ... 965 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links