Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,620 2 mei 2024 17:35
  • 0,000 (0,00%) Dagrange 5,600 - 5,750
  • 291.496 Gem. (3M) 327,6K

September 2019: Op Naar Deals En 17.50 Koers

1.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 70 71 72 73 74 ... 94 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kuiken 24 september 2019 14:52

    Navigation Connected Services Electric Vehicle Services
    Automated Driving
    • Vehicle launches with Subaru, Jeep, Renault and Nissan brands
    • IQ Maps global launch on MG India’s Connected Car
    • Preparing navigation launch for North American OEM
    • Volkswagen Group renews TomTom Traffic deal
    • Live Traffic for MG India
    • Major wins with multiple top OEMs for connected services
    • Nissan LEAF selects TomTom EV services
    • BMW selects TomTom routing & EV Range service
    • TomTom EV Service for Jeep Renegade and Compass
    • Multiple wins with top OEMs
    • Launched AutoStream
    • >1 million L1 & L2 vehicles powered by TomTom ADAS Maps across 6 OEMs



    Thank you

    Op de voorlaatste slide van presentatie Saucier, staan 13 automerken met een "camouflagepak" erover heen. Suggererend dat er nog veel deals in het vat zitten. Sowieso geeft Saucier een rooskleurig beeld van marktpenetratie van TT


















  2. forum rang 8 Wereldbelegger 24 september 2019 15:07
    Kuiken dank voor de post

    " Op de voorlaatste slide van presentatie Saucier, staan 13 automerken met een "camouflagepak" erover heen. Suggererend dat er nog veel deals in het vat zitten "

    Leuk opgemaakt plaatje trouwens
    een echte Cliffhanger

    order voorbereiden om positie te vergroten

  3. forum rang 4 marathon 11 24 september 2019 15:19
    quote:

    moneymaker_BX schreef op 24 september 2019 15:14:

    Maar de koers daalt alsmaar verder
    Dus allemaal prietpraat
    Allemaal manipulatie om mensen die er niet in geloven uit het aandeel te jagen.
    Denk dat ze het op jou gemunt hebben!!
    Ik heb er vandaag nog 5000 bijgekocht.
    Succes.
  4. The wolf of Duck Street 24 september 2019 15:20
    Betreft dit een overzicht van recent (2019?, afgelopen 12 maanden?) gewonnen deals?

    quote:

    Kuiken schreef op 24 september 2019 14:52:

    Navigation Connected Services Electric Vehicle Services
    Automated Driving
    • Vehicle launches with Subaru, Jeep, Renault and Nissan brands
    • IQ Maps global launch on MG India’s Connected Car
    • Preparing navigation launch for North American OEM
    • Volkswagen Group renews TomTom Traffic deal
    • Live Traffic for MG India
    • Major wins with multiple top OEMs for connected services
    • Nissan LEAF selects TomTom EV services
    • BMW selects TomTom routing & EV Range service
    • TomTom EV Service for Jeep Renegade and Compass
    • Multiple wins with top OEMs
    • Launched AutoStream
    • >1 million L1 & L2 vehicles powered by TomTom ADAS Maps across 6 OEMs



    Thank you

    Op de voorlaatste slide van presentatie Saucier, staan 13 automerken met een "camouflagepak" erover heen. Suggererend dat er nog veel deals in het vat zitten. Sowieso geeft Saucier een rooskleurig beeld van marktpenetratie van TT



















  5. [verwijderd] 24 september 2019 15:33
    Koersverloop gezien vanaf medio mei dit jaar, dames en (meest) heren?

    Nu een euro lager dan de kalenderjaartop. Dat is natuurlijk irritant. Extra irritant bij beurzen die wereldwijd een aantal weken weer in herstel zijn.

    Nog irritanter is het (deels) gemist hebben van de hiervoor bedoelde stijging. Met het risico wel (weer) te delen in een mogelijke daling, al is het maar mee met eventueel negatief beurssentiment (voor weken of maanden).

    Opvallend al met al: de koers stijgt stiekem zonder verklaring en op dagbases bezien niet met opvallende percentages; op nieuws, dat als redelijk goed wordt ontvangen, vindt geen koersstijging plaats, eerder een lichte daling.

    Vandaag lijkt mij het negatief sentiment wel verklaarbaar, omdat omzet- en winstgroei (opnieuw) wat verder weg geschoven worden, als ik de commentaren goed interpreteer. Waarbij het de vraag is of dit zo goed gelezen wordt, of dat deskundigen er beter doorheen kunnen kijken, of dat sprake is van bewuste underpromise of dat er interne complotredenen zijn voor downplay.

    Interessant is wat de komende dagen, morgen al meteen, gaat gebeuren. Stijgt de koers flink, onder het mom van ha, ha, ha, gefopt!? Of zet de markt de koers nog verder terug, want nadruk op verondersteld matige prestaties voor nog eens twee jaar (met al die tijd risico van disruptie of bewuste manipulatie hiermee)?
  6. [verwijderd] 24 september 2019 15:33
    4 out of the 5 global top oems are working with Tomtom HD maps…

    van de HD deals die zijn gesloten heeft T2 60% van de auto's Dat lijkt me een mooi marktaandeel om mee te starten.
    tevens de meest uitgebreide kaart beschikbaar voor HD. Je zou denken dat ze de voorsprong HD kunnen uitbreiden.

    mag ik dan 1 keer blij zijn met het woord 'ambitie'? Dat had ik toch wat te vaak gemist
  7. forum rang 8 Wereldbelegger 24 september 2019 15:46
    Opus135

    "Vandaag lijkt mij het negatief sentiment wel verklaarbaar, omdat omzet- en winstgroei (opnieuw) wat verder weg geschoven worden, als ik de commentaren goed interpreteer. Waarbij het de vraag is of dit zo goed gelezen wordt, of dat deskundigen er beter doorheen kunnen kijken".

    Dat is m.i. een hele goede vraag.
    Ik denk (of is het hoop?) dat een paar analisten er een nachtje (of wat) over gaan slapen en komende week met een iets positiever verhaal komen.
  8. Ellyot 24 september 2019 15:48
    Gaat de geschiedenis zich herhalen?

    Na de verkoop van Telematics liet Goddijn ons weten dat met de aandeelhouders zou worden overlegd over de besteding van de opbrengst. Hij sprak ook over de toekomst van TT. Zelfstandig doorgaan met of zonder eventuele deelneming, zelfs verkoop van het bedrijf was bespreekbaar. Ze hadden immers geen emotionele bin ding met de zaak, zo zei hij.
    Hoe dan ook, alles in het belang van alle stakeholders.

    Met welke aandeelhouders overleg heeft plaatsgevonden is mij onbekend maar in ieder geval niet met de reguliere. Vrij snel werd uit het niets de aandelenreductie en uitbetaling daarvan aangekondigd. In de periode daarna tot de dag van de uitkering daalde het aandeel om onverklaarbare redenen tot onder de € 7,40 waarna de uitbetaling werd vastgesteld op een bedrag kort daaronder. Het doel om een maximale reductie te behalen was bereikt.
    De rem werd er afgehaald en we zagen dag na dag het aandeel groeien en het vertrouwen bij het forum was grotendeels terug.
    Toen werd het tijd (voor wie?) om de controle op de koers terug te nemen. Van rond de 12 terug naar tussen 10.50 en 11 e.

    Het werd tijd voor de CMD, fijne gelegenheid om het ontstane optimisme de kop in te drukken. Dat doe je volgens het bekende recept van een laffe outlook,het zaaien van onzekerheid en maar eens weer alle opties voor de toekomst open te houden. Succes verzekerd, het werkt direct!

    Wat nu? Opnieuw het gestaag drukken van de koers tot een niveau dat de founders behaagt? Om dan tot in het inkopen van aandelen over te kunnen gaan en vervolgens de gewenste exit te kunnen uitvoeren voor een relatieve prik?
    Zeg niet dat dit niet het scenario is. Goddijn is er prima toe in staat.

  9. [verwijderd] 24 september 2019 15:48
    quote:

    boem! schreef op 24 september 2019 15:19:

    Moneymaker ga eens op onderzoek uit en verdiep je eens in de afgegeven definitie van het orderboek.
    Wat denk jij hoeveel het orderboek van 2019 is? Ik schreef dit op twitter:

    I am not done yet, but 912milj. (57%) is >2022 . With 5 years contracts, and 2 years starting period from announcement gives 370milj. from the 2016-2018 book that will be accounted in >2022. Gap of 542 milj -> possible order book 2019

    Wat zijn jouw gedachten? Zie ook graag jouw gedachten mbt de CAGR, want ik zie niet hoe ze vanaf 2018 met een cagr van 10% kunnen komen, terwijl ze in 2019 al een groei van 17% verwachten. Zie al jouw bijdrage in de Rekendraad
  10. [verwijderd] 24 september 2019 15:58
    quote:

    Ellyot schreef op 24 september 2019 15:48:

    Gaat de geschiedenis zich herhalen?

    Na de verkoop van Telematics liet Goddijn ons weten dat met de aandeelhouders zou worden overlegd over de besteding van de opbrengst. Hij sprak ook over de toekomst van TT. Zelfstandig doorgaan met of zonder eventuele deelneming, zelfs verkoop van het bedrijf was bespreekbaar. Ze hadden immers geen emotionele bin ding met de zaak, zo zei hij.
    Hoe dan ook, alles in het belang van alle stakeholders.

    Met welke aandeelhouders overleg heeft plaatsgevonden is mij onbekend maar in ieder geval niet met de reguliere. Vrij snel werd uit het niets de aandelenreductie en uitbetaling daarvan aangekondigd. In de periode daarna tot de dag van de uitkering daalde het aandeel om onverklaarbare redenen tot onder de € 7,40 waarna de uitbetaling werd vastgesteld op een bedrag kort daaronder. Het doel om een maximale reductie te behalen was bereikt.
    De rem werd er afgehaald en we zagen dag na dag het aandeel groeien en het vertrouwen bij het forum was grotendeels terug.
    Toen werd het tijd (voor wie?) om de controle op de koers terug te nemen. Van rond de 12 terug naar tussen 10.50 en 11 e.

    Het werd tijd voor de CMD, fijne gelegenheid om het ontstane optimisme de kop in te drukken. Dat doe je volgens het bekende recept van een laffe outlook,het zaaien van onzekerheid en maar eens weer alle opties voor de toekomst open te houden. Succes verzekerd, het werkt direct!

    Wat nu? Opnieuw het gestaag drukken van de koers tot een niveau dat de founders behaagt? Om dan tot in het inkopen van aandelen over te kunnen gaan en vervolgens de gewenste exit te kunnen uitvoeren voor een relatieve prik?
    Zeg niet dat dit niet het scenario is. Goddijn is er prima toe in staat.

    Uitstekende analyse. Op 2 november 2018 beloofde/loog Goddijn dat de (te lage) koers (9,73 meen ik) beter uitgelegd moest worden. Nooit meer iets van vernomen. De 7,38 van Mei was weerzinwekkend geslaagd voor de opzet die u aangeeft. Het bedrijf wordt niet meer vertrouwd. Het was leuk meeliften met turbo’s van de 7,40 naar de 11,80. Maar het feest voor de reguliere aandeelhouders was voor velen niet genoeg om hun verlies weg te werken en lijkt nu definitief voorbij. L’histoire se repète zoals de Fransen zo mooi zeggen.
  11. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 24 september 2019 16:01
    Beste Harold, WAAROM zo vaag terwijl de verwachtingen op basis van de ontwikkelingen in de
    Markt hoog zijn?!
    Waarom niet van de daken schreeuwen hoeveel potentie er in TomTom zit?
    Waarom niet duidelijker zijn ipv naar achteren schuiven van de winsten?

    Heeft u er echt baat bij om de koers laag te houden om extra goedkoop in te kunnen slaan?
    Heeft u MW ingehuurd om short te gaan en de koers te temperen?

    Betreffende het laatste punt, hier zou de AFM ook belangstelling in moeten hebben!!
  12. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 24 september 2019 16:04
    Hoe is het mogelijk na o.a onderstaande reactie dat de koers na eerst te stijgen zo achterlijk lager wordt gezet?
    Ben benieuwd naar de posities van MW!

    (ABM FN-Dow Jones) TomTom heeft de angst voor een ineenstorting op de middellange termijn, zoals sommigen die wellicht vrezen, grotendeels weten weg te nemen. Dit stelde analist Marc Hesselink van ING nadat de navigatiespecialist dinsdag met nieuwe doelen kwam in aanloop naar een beleggersdag.

    Die angst voor een ineenstorting ontstond volgens ING na het verlies van een contract van Renault aan Google.

    TomTom mikt voor de komende jaren om een samengestelde jaarlijkse omzetgroei van circa 10 procent. Dat is iets lager dan de consensus, die op 11 procent stond.

    Daarentegen noemde Hesselink de orderportefeuille van TomTom "sterk en geruststellend", aangezien de navigatiespecialist na 2021 de omzetgroei wil versnellen.

    De verwachtingen van TomTom voor de vrije kasstroom verrasten niet, aldus Hesselink. Een meevaller was echter dat de onderneming aangaf mogelijk volgend jaar een aandeleninkoopprogramma aan te kondigen. ING denkt dat TomTom eind dit jaar een nettokaspositie heeft van 438 miljoen euro. Samen met een rendement op de vrije kasstroom van 6 procent moet dit volgens Hesselink voldoende ruimte bieden voor het laten terugvloeien van kapitaal naar de aandeelhouders.

    ING heeft een koopadvies op TomTom met een koersdoel van 12,00 euro. Het aandeel steeg dinsdag 1,2 procent naar 11,13 euro.

    Door: ABM Financial News.
    info@abmfn.nl
    Redactie: +31(0)20 26 28 999

    © Copyright ABM Financial News B.V. All rights reserved. Any redistribution, duplication or archiving prohibited. ABM Financial News B.V. and the provider of this website/application do not warrant the accuracy of any News Content provided and shall not be liable for any errors, inaccuracies or delays in the content, or for any actions taken in reliance thereon.

  13. forum rang 6 tatje 24 september 2019 16:07
    quote:

    Sunshine Band schreef op 24 september 2019 15:33:

    4 out of the 5 global top oems are working with Tomtom HD maps…

    van de HD deals die zijn gesloten heeft T2 60% van de auto's Dat lijkt me een mooi marktaandeel om mee te starten.
    tevens de meest uitgebreide kaart beschikbaar voor HD. Je zou denken dat ze de voorsprong HD kunnen uitbreiden.

    mag ik dan 1 keer blij zijn met het woord 'ambitie'? Dat had ik toch wat te vaak gemist
    Ik heb een top 5.

    Weet alleen niet van wanneer !

    1) RNM
    2) volkswagen
    3) Toyota
    4) General motors
    5) Hyundai

    Bij de presentatie van Harold op slide 9 staan alle automotive klanten !

    Ik zie er geen General Motors staan.
1.878 Posts
Pagina: «« 1 ... 70 71 72 73 74 ... 94 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links