Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel Euronav BRU:EURN.BL, BE0003816338

  • 18,150 13 mei 2024 17:35
  • +0,010 (+0,06%) Dagrange 17,520 - 18,250
  • 116.669 Gem. (3M) 214,4K

Forum geopend voor Euronav

19.302 Posts
Pagina: «« 1 ... 371 372 373 374 375 ... 966 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Risky bets 21 augustus 2019 14:44
    Sip,

    Absolute schulden zeggen natuurlijk niet zo veel. Volgens Vesselsvalue is de vloot momenteel 3.469 miljard waard.

    Al met al, is EURN's balans al erg sterk. Lijkt me geen enkele reden harder dan normaal af te lossen.

    Tevens, is de 80% van eps betaling gewoon de bedrijfs strategie. Ze gaan echt niet ineens van hun lange termijn strategie afwijken om plotseling harder af te betalen.
  2. forum rang 8 Leefloon 21 augustus 2019 14:48
    quote:

    sip schreef op 21 augustus 2019 14:28:

    Dus nu flink bedrag aflossen.
    Rente rekening wordt lager en solvabiliteit stijgt.
    Bij hoge vaste activa behoort 60%+ solvabiliteit.
    Dit al is ook een veilig gevoel bij slechtere tijden welke ongetwijfeld weer komen.
    Precies; seekingalpha.com-clickbait zegt meestal veel over de insteek van een verhaal. Ook door wat "SA" graag wil zien. Overigens is de laatste keer dat er wat aandelen werden ingetrokken langer dan 10 jaar geleden geweest, maar dat zal niet binnen het verhaal passen.
  3. Risky bets 21 augustus 2019 14:56
    leefloon,

    Ik weet niet precies wat je probeert te zeggen met die post. Die link die ik stuurt is van een blogje van mij. "clickbait" ? Ik denk dat ik informatie toevoeg daar. Over een blog krijg je geen geld en heeft "SA" niks te vertellen.

    "laatste keer dat aandelen werder ingetrokken" --> wat boedoel je? Dat EURN de aandelen nog niet geschrapt heeft? In een interview gaf Paddy aan dat dit om corporate fiscale redenen was geloof ik. Verrekenen met stock incentives was goedkoper geloof ik.
  4. sip 21 augustus 2019 20:37
    quote:

    Risky bets schreef op 21 augustus 2019 14:44:

    Sip,

    Absolute schulden zeggen natuurlijk niet zo veel. Volgens Vesselsvalue is de vloot momenteel 3.469 miljard waard.

    Al met al, is EURN's balans al erg sterk. Lijkt me geen enkele reden harder dan normaal af te lossen.

    Tevens, is de 80% van eps betaling gewoon de bedrijfs strategie. Ze gaan echt niet ineens van hun lange termijn strategie afwijken om plotseling harder af te betalen.
    .

    Koers kruipt weer lekker omhoog.
    Balans is inderdaad wel goed maar waarom niet schuldvermindering met de rente die betaald wordt.
    Zo wordt je baas in eigen buik en bij slechtere tijden is er ruimte in financieringsmogelijkheden.
    Een herfinanciering met de huidige rente percentages die Euronav betaald zal aantrekkelijk zijn.
    Jaarlijks ongeveer 125 miljoen aan rente lasten..
    Met activa die vast en langdurig zijn is een solvabiliteit van boven de 60% niet ongewoon.
    Ook is een ruime buffer bij een volatief bedrijf als Euronav een goede zaak.
    Ook kan beter ingespeeld worden als het verdienmodel verandering behoeft.
    Heb vele bedrijven gezien die erg scherp financierden en de winst opaten.
    Met gevolg later emissies en dure financieringen.
    Pak de kans als het moment er is om veel vet op de botten te krijgen.

  5. Risky bets 22 augustus 2019 08:47
    omdat EURN al een sterke balans heeft. Als ze 80% van EPS uitbetalen, blijft er nog 20% + depreciatie over om aan debt reductie te spenderen. Aangezien EURN veel te snel afschrijft, is dat nog zat voor schuldenreductie.

    www.freightwaves.com/news/ocean-rate-...

    "According to Clarksons Platou Securities, VLCC rates as of Aug. 21 were $42,800 per day, up 47% week-on-week and up 202% month-on-month. On Aug. 20, Clarksons Platou noted, “The current rate level is for most crude tanker companies double their cash breakeven, thus enabling significant cash generation."
  6. Risky bets 24 augustus 2019 09:55
    Tankers gaan weinig door het panama kanaal. Bijna alle US export docks zijn aan aan de oost kust. US-China is dus mega lange route.

    Als china door Korea/japan ofzo wordt vervangen, veranderd er natuurlijk niet zo veel. Zeker niet als China op haar beurt, maar uit braziele en west afrika enzo trekt.

    Huidige US-China volumes zijn al heel laag door alle trade war gedoe. Dus wat dat betreft is het niet een enorme flow die veranderd. De upside van een potentiele trade war deal met veel energie imports is veel groter (maar ver weg nu).

    Maar is uiteraard geen goed nieuws. Ik maak me persoonlijk meer zorgen over een sterke verslechtering van de Chinese economie (en dus olie vraag), dan ton mile verlies op de korte termijn.
  7. Risky bets 30 augustus 2019 11:49
    Dat gaan ze 5 sept uitleggen denk ik. Ze hebben nog niet duidelijk gemaakt in hoeverre en hoe ze gehedged hebben. Ik neem aan dat ze niet het volle olieprijs risico nemen op 6 miljoen vaten olie :)

    Ik neem aan dat die 146M voornamelijk in LSFO bunkers zit en dat de specualatie is dat na 1 Januari, de prijs daarvan omhoog schiet als scheepvaart daarop over moet.
19.302 Posts
Pagina: «« 1 ... 371 372 373 374 375 ... 966 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Euronav loopt stevige averij op

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links