Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,545 8 mei 2024 17:35
  • -0,025 (-0,45%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 302.782 Gem. (3M) 281,4K

Tomtom in april, doet wat het wilt.

1.418 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 71 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 24 april 2019 09:02
    (ABM FN-Dow Jones) TomTom, één van de aandelen op het Damrak waarin veel particuliere beleggers belegd zijn, zag een update over het eerste kwartaal beloond met een weekwinst van drie procent.

    TomTom zag woensdag de winst dalen, zoals analisten ook hadden verwacht, maar kwam met een meevallende omzet.

    "We kenden een goede start van het jaar", zei CEO Harold Goddijn in een toelichting op de cijfers. De topman wees erop dat TomTom "de eerste twee deals voor HD-kaarten" won. Dat geeft een goede uitgangspositie, aldus de topman, voor deze groeimarkt.

    Met deze laatste opmerking van Goddijn is analist Marc Hesselink van ING het eens. Vooral uit strategisch oogpunt zijn deze contracten interessant.
  2. NielsjeB 24 april 2019 09:05
    quote:

    tatje schreef op 24 april 2019 09:00:

    [...]

    IK zie iemand, die niet helemaal bij is.

    Hopelijk geen alcohol of drugs.

    Speelt vertrouwen en l.lt helemaal voor eigen parochie.
    Goh, dan kunnen jullie elkaar de hand geven. Dat denk ik namelijk ook regelmatig van jouw bijdragen.

    Lukt het inhoudelijk niet meer? Hij zet toch gewoon uiteen waarom hij denkt dat het Tesla lukt zonder HD maps?

    Uiteraard praat de man grotendeels voor eigen parochie, hij is overtuigd van zijn en Tesla's kunnen en draagt dat uit. Zou dhr. Goddijn ook eens wat meer moeten doen.
  3. [verwijderd] 24 april 2019 09:21
    Je hoort dat die man (Musk) niet van autorijden houdt. Hij denkt dat als je auto niet de software heeft om zelf te kunnen rijden, dat je als het ware een paard hebt ipv een auto. Zowel hij als veel anderen onderschatten dan toch dat veel mensen het zelf rijden best wel leuk vinden, misschien juist wel als de rest is aangewezen op de software van zijn auto.....
  4. [verwijderd] 24 april 2019 09:25
    quote:

    Overtake schreef op 24 april 2019 09:21:

    Je hoort dat die man (Musk) niet van autorijden houdt. Hij denkt dat als je auto niet de software heeft om zelf te kunnen rijden, dat je als het ware een paard hebt ipv een auto. Zowel hij als veel anderen onderschatten dan toch dat veel mensen het zelf rijden best wel leuk vinden, misschien juist wel als de rest is aangewezen op de software van zijn auto.....
    Vooral bijdrijfsmatig (dus tijdbesparend) is zelfrijdend een groot voordeel. Daarnaast zou het een oplossing kunnen zijn voor ouderen die eigenlijk niet meer zelf moeten rijden en gevaarlijke situaties opleveren.

    Denk inderdaad ook dat het merendeel gewoon een stuur in de auto wil om zelf te kunnen kiezen.
  5. NielsjeB 24 april 2019 09:26
    quote:

    Overtake schreef op 24 april 2019 09:21:

    Je hoort dat die man (Musk) niet van autorijden houdt. Hij denkt dat als je auto niet de software heeft om zelf te kunnen rijden, dat je als het ware een paard hebt ipv een auto. Zowel hij als veel anderen onderschatten dan toch dat veel mensen het zelf rijden best wel leuk vinden, misschien juist wel als de rest is aangewezen op de software van zijn auto.....
    Precies. Daarom bouwen ze een Roadster, want dat is een vervoermiddel dat je puur van A naar B brengt.

    Veel mensen vinden autorijden inderdaad leuk, maar dan in het weekend met een mooi toertochtje. Voor de rest is het vooral noodzakelijk om naar het werk te gaan. Hoe makkelijker dat gaat hoe beter.

    Zouden de geesten in de USA rijper zijn voor de SDC? De vergelijking gaat misschien een beetje mank, maar zie bijvoorbeeld de acceptatie van de automatische versnellingsbak. Daar is bijna 100% van de auto's voorzien van een automatische bak, terwijl in Europa bijna alles handbak is. Afgelopen jaren genoeg mensen gehoord die bij een handbak zweren, want 'dan heb je wat te doen' of 'ik schakel zelf beter'. Tja, misschien hadden die mensen ook liever een paard gehad...

    Overigens rijd ik zelf ook geen automaat ;)
  6. [verwijderd] 24 april 2019 09:30
    quote:

    NielsjeB schreef op 24 april 2019 09:26:

    [...]
    Veel mensen vinden autorijden inderdaad leuk, maar dan in het weekend met een mooi toertochtje. Voor de rest is het vooral noodzakelijk om naar het werk te gaan. Hoe makkelijker dat gaat hoe beter.
    Nee, daarvoor gaat men dan toch wel ov kiezen, als je dan toch niets meer zelf hoeft te doen.
  7. [verwijderd] 24 april 2019 09:41
    quote:

    Sunshine Band schreef op 23 april 2019 22:41:

    De vraag van vandaag: kan het zonder HD maps... Er werd al een korte reactie van NVidia geplaatst. Aardig artikel hier:

    ADAS and Autonomous Driving Industry Chain Report, 2018-2019- Automotive Processor and Computing Chip
    PR Newswire PR NewswireApril 23, 2019
    NEW YORK, April 23, 2019 /PRNewswire/ -- As automobiles are going smart, cockpit and intelligent driving require more efficient processors.

    Read the full report: www.reportlinker.com/p05763556/?utm_s...

    Full LCD instrument cluster with at least 3 or even 5 to 6 screens, will be an integral of a mainstream electronic cockpit solution which may be integrated with some local and cloud capabilities such as natural language processing (NLP), gesture control, fatigue detection, face recognition, AR HUD, HD map and V2X. So it can be said that cockpit has endless demand for computational resources, for instance, 50000DMIPS in 2020 and more after the year.

    Autonomous driving needs processors that perform far better. According to Horizon Robotics' summary of OEM demand, a higher level of automated driving means more orders of magnitude, namely, 2 TOPS for L2 autonomy, 24 TOPS for L3, 320 TOPS for L4 and 4,000+TOPS for L5.

    Only computing power is not enough. Complexity of automotive applications should be taken into account. That's because an automotive processor also has to consider how much power is consumed, how much computing power is used or whether it is up to the automotive and safety standards or not.

    Automotive processor, also referred to as automotive computing chip, typically falls into three types: Application specific standard products (ASSP), like CPU and GPU; application specific integrated circuits (ASIC); field programmable gate arrays (FPGA). Conventional CPU and GPU have begun to find it hard to meet increasing new demand as AI computing is developing by leaps and bounds, and in terms of energy efficiency, underperform semi-custom FPGA and full-custom ASIC, both of which are booming.

    By and large, FPGA and FPGA have their own merits and demerits, offering options for different areas

    The huge demand from intelligent connected vehicle (ICV) for semiconductors (including processors) is an enticement for the inrush of consumer electronics processor vendors. Take example for Qualcomm, the fastest entrant whose 820E and 855E among other products have won great popularity in automotive sector. Of the top 25 OEMs worldwide, 18 have chosen the giant's processors. Samsung, MediaTek, Huawei and even Apple follow suit to forge into the automotive semiconductor field.

    finance.yahoo.com/news/adas-autonomou...
    Dank. Mooi om te zien dat je voor de stap van level 2 naar lever 5 meer dan 2000X rekenpower nodig hebt. Alleen al vanuit dat perspectief is het verhaal van Musk dus grote onzin. De wet van Moore.

    Het platform/software van NVIDIA is niet alleen 40x sneller dan dat van Tesla, maar persoonlijk heb ik ook 40 x meer vertrouwen in de kracht en openheid van het platform van NVIDIA. HD-maps zijn cruciaal voor level 2,3,4 en 5.
    Musk is naar mij mening vooral bezig de beurskoers te steunen en zijn eigen technologie op te poetsen. Daarbij heeft het bewust niet over de kwaliteit van de maps die hij gebruikt. Dat is namelijk de zwakste schakel van zijn platform. Het wordt over 2 jaar niet veel meer dan een taxi die autonoom in een klein en afgebakend gebiedje kan/mag rijden. De massamarkt zit echter in de HAD levels 2,3,4 en dan vooral gericht op de hoofdwegen en veiliger rijden. Centrum-Amsterdam en autonoom rijden op level 5 betekent dat je systeem continue de wet moet overtreden om uberhaupt ergens te komen. Die tijd is nog ver weg.

    One competitive edge on processor lies in more tools for users’ easier and more efficient use of processors.

    “No one will buy your GPU, if you don’t have software and applications”, said Greg Estes, the vice president of NVIDIA, at GTC CHINA 2018. With efforts, the inventor of the GPU has expanded its developer’s community with more than 1 million members and 600,000 GPU applications.

    In 2017, NVIDIA unveiled new NVIDIA? TensorRT? 3 AI inference software that significantly boosts the performance and slashes the cost of inferencing from the cloud to edge devices, including self-driving cars and robots. With TensorRT, the user can get up to 40x faster inference performance comparing Tesla V100 to CPU. TensorRT inference with TensorFlow models running on a Volta GPU is up to 18x faster under a 7ms real-time latency requirement.

    At CES 2019, NVIDIA didn’t release more efficient processors but enlarge its software tool kit. The company integrated its previous Drive Autopilot software, Drive AGX computing platform and DRIVE Works development tool into a platform, called Drive AP2X. DRIVE AutoPilot offers precise localization to the world’s HD maps for vehicle positioning on the road and creates a self-driving route. Drive Works provides developers with reference applications, tools and a complete module library.
  8. Hoop.... 24 april 2019 09:57
    quote:

    groeibriljant schreef op 24 april 2019 09:41:

    [...]

    Dank. Mooi om te zien dat je voor de stap van level 2 naar lever 5 meer dan 2000X rekenpower nodig hebt. Alleen al vanuit dat perspectief is het verhaal van Musk dus grote onzin. De wet van Moore.

    Het platform/software van NVIDIA is niet alleen 40x sneller dan dat van Tesla, maar persoonlijk heb ik ook 40 x meer vertrouwen in de kracht en openheid van het platform van NVIDIA. HD-maps zijn cruciaal voor level 2,3,4 en 5.
    Musk is naar mij mening vooral bezig de beurskoers te steunen en zijn eigen technologie op te poetsen. Daarbij heeft het bewust niet over de kwaliteit van de maps die hij gebruikt. Dat is namelijk de zwakste schakel van zijn platform. Het wordt over 2 jaar niet veel meer dan een taxi die autonoom in een klein en afgebakend gebiedje kan/mag rijden. De massamarkt zit echter in de HAD levels 2,3,4 en dan vooral gericht op de hoofdwegen en veiliger rijden. Centrum-Amsterdam en autonoom rijden op level 5 betekent dat je systeem continue de wet moet overtreden om uberhaupt ergens te komen. Die tijd is nog ver weg.

    One competitive edge on processor lies in more tools for users’ easier and more efficient use of processors.

    “No one will buy your GPU, if you don’t have software and applications”, said Greg Estes, the vice president of NVIDIA, at GTC CHINA 2018. With efforts, the inventor of the GPU has expanded its developer’s community with more than 1 million members and 600,000 GPU applications.

    In 2017, NVIDIA unveiled new NVIDIA? TensorRT? 3 AI inference software that significantly boosts the performance and slashes the cost of inferencing from the cloud to edge devices, including self-driving cars and robots. With TensorRT, the user can get up to 40x faster inference performance comparing Tesla V100 to CPU. TensorRT inference with TensorFlow models running on a Volta GPU is up to 18x faster under a 7ms real-time latency requirement.

    At CES 2019, NVIDIA didn’t release more efficient processors but enlarge its software tool kit. The company integrated its previous Drive Autopilot software, Drive AGX computing platform and DRIVE Works development tool into a platform, called Drive AP2X. DRIVE AutoPilot offers precise localization to the world’s HD maps for vehicle positioning on the road and creates a self-driving route. Drive Works provides developers with reference applications, tools and a complete module library.
    De wet van Moore...de koers doet less grrrr. Ik had toch graag de koers op 8.40 16 juni
  9. forum rang 6 tatje 24 april 2019 10:50
    Verkooppraatje of gewoon realiteit.

    De tijd zal het leren.

    Zomaar enkele reacties van de journalisten !

    Robottaxi's: Tesla gaat in 2020 met Uber concurreren - One More Thing
    www.onemorething.nl › Nieuws
    18 uur geleden - Zo wil het bedrijf van Elon Musk een netwerk van autonome auto's die tot ieders beschikking staan ... Tesla als robottaxi, goedkoper dan Uber.

    Tesla kondigt zelf rijdende taxi aan, maar rivalen zijn sceptisch ...
    www.autointernationaal.nl › Autonieuws › Toekomstplannen
    16 apr. 2019 - Tesla kondigt zelf rijdende taxi aan, maar rivalen zijn sceptisch ... Als zij de auto niet zelf gebruiken, rijdt deze autonoom rond om andere ... Bij de Model 3 gaat het om de auto's die sinds 10 dagen geproduceerd worden.

    Musk: Volgend jaar zijn er een miljoen zelfrijdende taxi's van Tesla - Ad
    www.ad.nl/.../musk-volgend-jaar-zijn-...
    23 uur geleden - Tesla wil volgend jaar ruim een miljoen zelfrijdende taxi's op de weg ... Volgens Musk beschikken alle Tesla-auto's nu al over alles wat nodig is om autonoom te rijden. ... Mercedes-moederbedrijf Daimler en taxidienstaanbieder Uber, werken ook ... 21-04 Duitsland gaat voertuigen van wegpiraten afpakken ...

    DFT zegt, is het een afleidingsmanoeuvre. want de cijfers komen vanavond, of tarten ze de hele auto industrie.
1.418 Posts
Pagina: «« 1 ... 55 56 57 58 59 ... 71 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links