Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,780 26 apr 2024 17:35
  • +0,205 (+3,68%) Dagrange 5,600 - 5,820
  • 475.734 Gem. (3M) 324,5K

TomTom maart 2019

1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 82 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. RVV 5 maart 2019 10:23
    quote:

    ketchup of catch-up schreef op 5 maart 2019 10:15:

    [...]

    moet je met brokers praten of een market maker, niet alle posities worden getoond , die zitten bij de broker en als het aandeel het koersdoel nadert dan komen de orders via de marktzaal en dat kan op meerdere platforms.
    zelf had ik op de Telematics deal een vaste verkoop ingezet aan 9.65 tot 9.90 ( good till cancelled) om de positie te verkopen, er lagen er al in vanaf 9.20, het aandeel ging toen aan 8 euro aan de beurs.
    Nou we weten allemaal wat er na de cijferpresentatie gebeurde, aandeel zakte onderuit

    verder moet je eens kijken wat er een paar weken geleden gebeurde in de optie markt
    iemand zocht aanbieders (verkopers) voor de juni 2019 12 put en was bereid bij een koers van 7.10 euro daar 4.95 premie voor te betalen
    hij zocht 2.500 contracten ofwel het equivalent van een kwart mio aandelen, dat was een Long die gewoon zijn positie omheind zodat er verder geen downside risk meer zit , hij weet dat hij dit volume heel moeilijk kan verkopen in aandelen aan de markt of de koers stort door haar hoeven, dus zoeken ze het in derivaten, weet het want hij heeft er maar 500 gekregen ( 50.000 aandelen equivalent) waar ik de helft van heb gedaan
    toen is deze koper naar andere posities en strikes gegaan om het volume te halen, daar had ik geen interesse in, weet niet of het hem gelukt is, maar meestal lukt dat wel, want de optiehandel is groot genoeg om volume om te zetten.

    niet alle trades gebeuren hier aan de beurs, er zijn meerdere platforms waar men kan handelen, wat wel is, is dat alle posities uiteindelijk gemeld worden, dus daar kan soms wat time-delay opzitten, maar alles is door de beurs geweten.
    verder moet je ook weten dat fondsen handelen in multiple accounts en niet alle trades worden tegen elkaar weggezet.

    de beurs weet echter exact welk fonds bij welk huis hoort
    Man Group waar ik zelf werkzaam bij ben geweest hebben meerderen fonds managers in beheer, oa AHL en die runnen posities in verschillende markten soms dezelfde kant uit, soms ook niet.

    het is dan ook ongelofelijk moeilijk exact te bepalen wie wat heeft in de porto als "huis" voor exposure, wat wel geweten is wie wat wat in de porto heeft voor positie, maar hoe dat uiteindelijk net uitwerkt inclusief afgeleide produkten is heel moeilijk te bepalen, zeker als men rapporteert onder verschillende fonds beleggers.

    @ XOF Ja, die heb ik ook

    Bedankt voor uw uitgebreide antwoord.

    Versterkt mijn mening dat de beurs tegenwoordig een gemanipuleerde bende is waar ik als particulier eigenlijk niet moet zijn.

  2. forum rang 7 ketchup 5 maart 2019 10:36

    @ RVV, dat is te negatief - je moet niet vergeten dat in de jaren 80 van de vorige eeuw het juist als zeer goed gezien werd dat er zo gezegde darkpools in het leven geroepen werden
    darkpools is een trading platform bij een financiële instelling om juist grote investeerders de mogelijkheid te bieden posities te kopen of te verkopen zonder dat de markt onder het gewicht van selling of druk van aankoop kan functioneren

    de financiële instelling weet dat investeerder X een positie wil verwerven en de financiële instelling ( Bank) zoekt dan in haar klantenbestek aandeelhouders die bereid zijn te verkopen en zo 'poolt' de Bank het volume
    de reden hiervoor is dat beleggers 'anoniem' zonder hun hand te tonen groots in en uit een aandeel kunnen en de liquiditeit poolt men.

    omdat dit toch niet allemaal nu meer is zoals destijds de bedoeling was, want deze darkpools waren eigenlijk voor een beetje uitzonderlijke handel, maar nu blijkt dat wereldwijd al tegen de 35% van alle handel buiten de beurs omgaat en dat was natuurlijk nooit de bedoeling
    dus nu zijn er allerhande vragen om het allemaal transparanter te maken en de nieuwe regels gaan ook die kant uit, neemt niet weg dat wij aan de beurs soms geen idee hebben hoe iemand in of uit een positie loopt en wat hij daar nu eigenlijk voor betaald heeft, want de transaktie-prijs mag dan op het scherm voor iedereen zichtbaar zijn, de premie of discount die ermee gepaard gaat hebben we geen weet van.

    maar het is nu wel allemaal veel duidelijker en opener dan 20 jaar geleden.

    het is niet allemaal even fris soms, dat geef ik toe, vooral in niet liquide fondsen voor volumes moet je echt oppassen dat ze je niet naaien met koersnoteringen, wat dat betreft is het best angstig dat de verhandelbaarheid voor volume van uitstaande aandelen zoveel gereduceerd gaat worden bij TT

    dat gaat nog een volatiliteit geven.
  3. forum rang 7 tatje 5 maart 2019 11:00
    Waarom !!!

    Het Clio PB.

    Mar 5, 2019
    Download PDF
    Geneva Motor Show, Switzerland, 5 March 2019 - TomTom (TOM2) today announced that its navigation components will be demonstrated in the new Renault Clio V, launching at the Geneva Motor Show 2019. TomTom’s Maps, as well as services including TomTom Traffic and TomTom Speed Cameras, are being used to power the EASY LINK infotainment system in the new vehicle.

    Antoine Saucier, Managing Director, TomTom Automotive, said: “As well as celebrating another Renault vehicle rolling-off the line with TomTom’s navigation components, we’re proud to mark our 10-year partnership with Renault.”

    The new Renault Clio V will be at the Geneva Motor Show from March 5, 2019

    Tja, waarom !!

    Moet het PB Clio pas morgen ??

    Is er een partij die Tom Tom de les leest en waarom.

    Is toch niet normaal, een geplaatst PB Clio, weer weghalen.

    Bang dat bij 2 PBs de koers zou stijgen, bij TT hoeft dat toch niet.

    Ik denk dat er een verzamelaar is, die alles met TT heeft geregeld, qua koers, in ieder geval tm de BAVA.
  4. [verwijderd] 5 maart 2019 11:37
    Het is iig duidelijk dat de daling na het RNM / Google nieuwtje vorig jaar dik onnodig was en dit op geen enkele manier is ontkracht terwijl dat mogelijk wel had gekund. Als dat niet kon door 'afspraken' met klanten, dan snijd TT zichzelf (en dus aandeelhouders) hiermee al jaren en jaren in de vingers. Zij heeft haar aandeelhouders in dat geval willens en wetens ontzettend benadeeld door deze afspraken. Daarbij vraag ik mij af of de afspraken die zij met klanten maken BOVEN de plicht gaat om koersgevoelige informatie te delen. Dat antwoord weten we eigenlijk al.
  5. forum rang 4 Vive tu vida positivamente 5 maart 2019 14:14
    quote:

    tatje schreef op 5 maart 2019 10:22:

    Het spel !

    18 september 2018 Google sluit deal met Renault N M

    - TT wij blijven samenwerken met RNM
    - naderhand bleken het 2 duurdere modellen als proef.
    - Koers gaat naar 5,97

    5 maart 2019.

    Tom Tom navigatie componenten in de Nissan Leaf en de Renault clio

    - Tom Tom zelf haalt PB Renault Clio weer weg.
    - Koers blijft rond de slotkoers van de dag ervoor.

    Allemaal heel vreemd.

    Tom Tom houdt de kaken op elkaar tijdens het nieuws.

    Google brengt 18 september 2018 het nieuws.
    Pas meer dan een maand later blijkt het om 2 duurdere modellen te gaan.
    Okt: Volvo annuleert contract met TomTom
    Niemand weet waarheen Volvo gaat, maar gerucht gaat naar Google.

    Hier is een spel aan de gang, waarin Google de hoofdrol speelt, maar miz niet de nieuwe eigenaar wordt van TT.

    Het spel, waarin TT op het moment van bekend maken zwijgt.

    Kan alleen alles een plaats geven, als ik Google Microsoft en Apple samen laat werken op gebied van de SDC.

    AMERICA FIRST !
    Tatje, inderdaad heel erg vreemd dat TomTom dit laat gebeuren en met medeweten de koers onnodig laat zakken en men bij goed nieuws nagenoeg niets vermeld of erg summier.
    Het moge duidelijk zijn, HG doet er alles aan om de koers niet te laten oplopen. Dit moet voor de AFM en VEB toch ook een reden zijn om eens een groot onderzoek te starten om te bekijken of de particuliere aandeelhouders niet benadeeld worden en er zaken zijn die niet mogen!?
  6. forum rang 6 boem! 5 maart 2019 15:32
    Ik denk dat de koers recht doet aan het huidig verdienmodel met een FCF outlook van 70 mio.

    Met een overtollige kaspositie van 400 mio na agiouitkering en shareconsolidation waardeert men Consumer en A&E op 700 mio. (10* fcf) in dit geval ga ik uit van een koers van 8 euro waardoor er 140 mio aandelen resteren.

    De markt heeft uiteindelijk begrepen dat het TT ernst is om met A&E zelfstandig de strijd aan te gaan.
    Weg is de premie voor verkoop van de Maps+ die jaren de koers van TT bepaalde.

    Wat overblijft is een BU Consumer die in de etalage staat maar waar vooralsnog weinig interesse in wordt getoond en de BU A&E die perfect voorgesorteerd staat maar nog onvoldoende duidelijk heeft gemaakt dat met deze unit ook daadwerkelijk geld kan worden verdiend.

    In die zin heeft TT ook een beroerd imago.
    Gestart als Consumer bedrijf werd het bedrijf gewaardeerd op zijn verdiencapaciteit en had het de wind mee. Analisten zagen een wpa van ettelijke euros in het verschiet met een waanzinnige koers van 65 euro tot gevolg .
    Dit sprookje kwam ten einde door Google die gratis navigatie beschikbaar stelde met daarnaast een veel rijkere POI-base.

    In de 10 jaar die daarop volgde heeft de markt TT altijd gewaardeerd op assetwaarde met onzinnnige kws tot gevolg(boven 100* EPS).
    Nu het duidelijk is dat TT met A&E zelfstandig doorgaat gaat het niet meer om de assetwaarde van A&E maar om wat je met deze BU kan verdienen.

    Op basis van de FCF outlook ad 70 mio is een koers van 8 euro heel goed te rechtvaardigen.
    De markt zegt hier in feite okay 70 mio FCF is mij 8 euro waard maar laat maar zien waar we over 3 jaar staan.

    70 mio is een FCF per aandeel van 50 cent na shareconsolidation.
  7. ohoh 5 maart 2019 16:07
    www.janssenkerres.nl/renault/nieuws/d...

    De nieuwe Clio is een speerpunt van het strategische plan ‘Drive the Future (2017-2022)’, dat Renault in 2017 presenteerde. Dat stelt drie belangrijke doelen:

    Elektrisch: in het jaar 2022 heeft Groupe Renault twaalf geëlektrificeerde modellen in het aanbod. De nieuwe Clio is het eerste model dat wordt voorzien van de hybride E-Tech aandrijflijn, gebaseerd op technologie van Renault.

    Connected: aan het eind van het plan in 2022 wil Groupe Renault in zijn belangrijkste afzetmarkten 100% connected auto’s aanbieden. De nieuwe Clio is met zijn door de Alliantie ontwikkelde multimediasysteem een perfect voorbeeld van dit streven.

    Autonoom: aan het eind van het plan in 2022 heeft Renault vijftien modellen die voorzien zijn van technologie voor autonoom rijden. Op dit vlak is de nieuwe Clio een pionier, omdat het model rijhulpsystemen die uiteindelijk leiden tot autonoom rijden beschikbaar maakt in een compacte auto.
  8. forum rang 6 boem! 5 maart 2019 16:30
    @ohoh,

    Indien je de strategische plannen van alle traditionele OEMs naast elkaar legt zie je telkens deze doelen.

    Electrisch, Connected en Autonoom.

    Naast Tesla als disruptor op het gebied van electrisch en autonoom zie ik ook grote gevaren vanuit de hoek van Google, Apple, Uber als het gaat om connected en autonoom(shared-ride).

    De snelheid die ontwikkeld wordt binnen dit marktsegment spreekt in het voordeel van TT met hun hd-maps.
    Het is en blijft de vraag of HD-maps essentieel zijn voor een veilige wijze van autonoom rijden.
    Persoonlijk denk ik dat dat niet opgaat voor robot-taxis in afgeperkte gebieden daar zal het succes hoofdzakelijk bepaald worden door sensoren en cameras.

    Bij level 2, 3, 4 en 5 van ADAS/HAD zal met name een gedetailleerde HD-map van groot nut kunnen zijn voor de veiligheid omdat je dan ook weet wat je om de hoek kunt verwachten.
  9. forum rang 7 tatje 5 maart 2019 17:13
    quote:

    apieslapie schreef op 5 maart 2019 17:03:

    Heb net claudia van ir gesproken, persbericht renault zou renault inderdaad communiceren. Dat was dus een fout van tomtom om dat te publiceren. Was contractueel afgesproken, nu hopen dat ze tomtom niet zullen aanklagen :)

    Trouwens wel prettig gesprek met duidelijke antwoorden.
    Em je wilt het niet delen.

    Het mag, zelfs van TT en AFM en de VEB :-)
  10. Grovert 5 maart 2019 17:13
    www.janssenkerres.nl/renault/nieuws/d...

    De nieuwe Clio is vanaf zomer 2019 bij de Renault dealer te bezichtigen. Prijzen worden in een later stadium bekend gemaakt.

    Lees hier het Persdossier (zie link....

    Renault EASY LINK is gebaseerd op vier pijlers:
    - Een 4G connected platform om connected diensten te integreren, inclusief een automatische noodoproep in het geval van een ongeval (beschikbaar op alle versies).
    - Een automatisch continu geüpdatet platform, waarop navigatie realtime verkeersinformatie en informatie over gevarenzones geleverd door TomTom en van nieuwe functies als Google Search.
    - Eenvoudig te gebruiken dankzij een intuïtief en op de eigen wensen aan te passen interface (adressen in te voeren op één regel, zoals in smartphones, directe links altijd zichtbaar om door de hoofdfuncties te surfen, shortcuts onder het scherm etc.), integratie van 3D-navigatie en het grootste scherm in het segment van de Clio: 9,3-inch ofwel twee keer het oppervlak van een 7-inchscherm.
    - Een ecosysteem van bekende diensten die continu worden geüpdatet en voortdurend worden verbeterd door onze partners, zoals Google, TomTom en Coyote.
  11. Blacky 2 5 maart 2019 17:30
    Tom Tom speelt nog steeds mee.......ook bij Toyota.
    nl.toyota.be/toyota-drivers/accessoir...

    Bij aankoop van een auto met Toyota Touch® 2 with Go (Plus) die na 1 november 2017 wordt geleverd, krijgt u drie jaar gratis kaartupdates en drie jaar gratis online diensten*.
    *************** Deze nieuwe versie van het Toyota Touch® 2 with Go-systeem, die voortaan op bijna alle Toyota-modellen(1) zit, laat u drie jaar lang nog plezieriger rijden dankzij apps als TomTom Real Time Traffic®, Coyote®, Google Streetview® en aha®. ********
    Het is nu ook eenvoudiger om u in te schrijven en verbinding te maken met het Toyota-klantenportaal. U kunt nu namelijk rechtstreeks een account aanmaken en apps downloaden via het aanraakscherm van uw Toyota Touch® 2 with Go.

  12. rjohnson 5 maart 2019 17:50
    www.telegraaf.nl/financieel/3241398/t...

    AMSTERDAM - TomTom gaat navigatiediensten leveren aan Nissan voor de nieuwe Nissan Leaf. De nieuwste versie van de elektrische auto krijgt TomTom Maps en TomTom Trafic aan boord, evenals een zoekdienst van het bedrijf uit Amsterdam.

    Financiële details over de deal zijn niet bekendgemaakt. Vorig jaar tekende de alliantie van de autobedrijven Nissan, Renault en Mitsubishi nog een deal met Google voor navigatiediensten.

    De nieuwe Nissan Leaf wordt deze week op de autoshow in Genève onthuld.
1.639 Posts
Pagina: «« 1 ... 9 10 11 12 13 ... 82 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links