Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
WEBJE schreef op 20 februari 2019 18:26 :
Dat jullie nog in tom tom zitten ,dat begrijp ik niet .
Heb je dan verkocht met verlies ofzo?
Ja ik heb ook vorige week verkocht met fors verlies,de centen in een aantal andere aandelen gestoken en al een behoorlijk deel van TT verlies goed gemaakt,maar goed heb zojuist een paar articles over Garmin ingelezen op Yahoo-finance (+16,5%)op prima cijfers en een all-time high neer gezet mede door een short sqeese er stond 8% short,dus die gasten krijgen ook klappen,het waren bij Garmin de andere takken van sport (buiten automotive)die voor het succes zorgden,toch sluit ik uit dat ze automotive zullen afstoten,omdat er in de toekomst in deze sector (autonoom rijden)veel geld valt te verdienen,met inmiddels een beurs waarde van 16+ miljard zou TT voor deze partij een eitje zijn en zeer veel synergie voordelen te behalen,als Godijn nu eens zijn arogantie opzij zet dan kan er iets moois gebeuren voor de aandeel houders,deze 2 samen zou een sterke partij zijn tegen Google en Here.
let's see what happens, Daimler and azure samenwerking ook net bekend gemaakt. Gaan ze azure maps gebruiken??
Zou het arrogantie zijn of zelfvertrouwen. HG heeft TT na de shareconsolidation op pole-position staan. Bij een koers van 7,10 euro resteert er na de uitbetaling van de 3,25 agio nog steeds een koers van 7,10 euro maar dan met 127 mio aandelen in omloop. Een bedrijf met een positieve kas van +400 mio met een FCF van 127 mio wordt dan gewaardeerd tegen 7 keer die FCF. Ik snap dat de race om succesvol te zijn met HD-maps hoge investeringen met zich meebrengt maar ik verzeker jullie dat er door de focus die er dan wordt aangebracht op A&E ook een aantal partijen deze flagrante onderwaardering aan zullen grijpen om een plaatsje naast HG te verwerven om te kijken hoever die ons brengt.
Eva1960 schreef op 20 februari 2019 16:14 :
Das een goed voorstel, ik zie je zakelijke vragen graag op de adhv terug. Neem je initiatief daartoe? Ik heb mailadressen voor je klaar liggen als je de poging zelf gaat wagen.
Verder het is een protest tegen zijn geslotenheid. Ik confronteer hem er al 3 jaar mee. In het begin kreeg ik nog antwoorden, toen was ik nog respectvol en zakelijk.
Maar mijn geduld is nu echt op na 3 jaar koersdaling van 12 naar 7.
[...]
OK, zijn we het over veel zaken eens. Ik kom er komende week een keer op terug!
Laten we het hopen. Maar ik vrees dat HG gewoon te laat is met zich uit te leveren aan big tech (lees msft) en dat msft denkt als iedere autofabrikant naar mij toebeweegt wordt ik het platform waar meerdere mapleveranciers een plek krijgen.. Kortom het kan ook een keuze zijn van mfst om geen eigenaar te willen worden van TT, maar rustig te wachten tot de vloot binnenloopt. BAIDU, vw, daimler, TT, allemaal richting msft. En dan komt mogelijk de gedachte van Wies nog terug dat HERE en TT samen moeten voor synergievoordelen (lees 7000 man bij Here eruit fietsen als ze al achter zouden lopen). Want er wordt te weinig verdiend en er moet teveel geinvesteerd worden. Past wel bij HG en zijn francaise die nu politiek europe tech op de agenda zetten. Willen ze soms bereiken dat ze samenmogen zonder weerstand bij marktautoriteiten? Een ding is duidelijk de strijd tussen google, here en tt neemt in venijn toe sins de zomer, dus het spel staat nu echt o p de wagen.martinmartin schreef op 21 februari 2019 07:53 :
Zou het arrogantie zijn of zelfvertrouwen.
HG heeft TT na de shareconsolidation op pole-position staan.
Bij een koers van 7,10 euro resteert er na de uitbetaling van de 3,25 agio nog steeds een koers van 7,10 euro maar dan met 127 mio aandelen in omloop.
Een bedrijf met een positieve kas van +400 mio met een FCF van 127 mio wordt dan gewaardeerd tegen 7 keer die FCF.
Ik snap dat de race om succesvol te zijn met HD-maps hoge investeringen met zich meebrengt maar ik verzeker jullie dat er door de focus die er dan wordt aangebracht op A&E ook een aantal partijen deze flagrante onderwaardering aan zullen grijpen om een plaatsje naast HG te verwerven om te kijken hoever die ons brengt.
Eva het synergievoordeel speelt geen enkele rol. Indien je kijkt naar Opex en werknemersbestand zal het je duidelijk worden dat het de R&D is die de kosten veroorzaakt. Intentie van TT is om deze kosten op te schroeven. Het is de schaarste onder researchers die mij doet twijfelen aan de haalbaarheid van deze hogere kostendoelstelling. Indien men capaciteiten bezit zal het voor geen van de 10.000 man die bij HERE en TT in R&D werkzaam zijn een probleem opleveren om een mooie, uitdagende, goed betaalde job te vinden op dat terrein.
MM niet met je eens. Er is juist veel synergie, omdat je alle r&d samen kan nemen, omdat niet 2 maal hetzelfde wiel hoeft te worden uitgevonden. Het kan dus juist schaarste in goede techneuten oplossen. Voor de rest kunnen vele handjes eruit voor handmatige bijwerking van kaarten, want dat hoeft dan ook maar 1 keer te gebeuren en is daarnaast steeds minder nodig door intelligentere methoden. Kortom in totaal zeker 0,5 mld te besparen en dan een bredere klantenbase en betere marges voor beiden.martinmartin schreef op 21 februari 2019 08:41 :
Eva het synergievoordeel speelt geen enkele rol.
Indien je kijkt naar Opex en werknemersbestand zal het je duidelijk worden dat het de R&D is die de kosten veroorzaakt.
Intentie van TT is om deze kosten op te schroeven.
Het is de schaarste onder researchers die mij doet twijfelen aan de haalbaarheid van deze hogere kostendoelstelling.
Indien men capaciteiten bezit zal het voor geen van de 10.000 man die bij HERE en TT in R&D werkzaam zijn een probleem opleveren om een mooie, uitdagende, goed betaalde job te vinden op dat terrein.
martinmartin schreef op 21 februari 2019 08:41 :
Eva het synergievoordeel speelt geen enkele rol.
Indien je kijkt naar Opex en werknemersbestand zal het je duidelijk worden dat het de R&D is die de kosten veroorzaakt.
Intentie van TT is om deze kosten op te schroeven.
Het is de schaarste onder researchers die mij doet twijfelen aan de haalbaarheid van deze hogere kostendoelstelling.
Indien men capaciteiten bezit zal het voor geen van de 10.000 man die bij HERE en TT in R&D werkzaam zijn een probleem opleveren om een mooie, uitdagende, goed betaalde job te vinden op dat terrein.
Martin, wat een feit is is dat deze bedrijven amper tot geen winst kunnen maken gezien de kosten die ongoing zijn, fors stijgen en eigenlijk te hoog tov de omzetten en marges die daar tegenover staan. In die zin is het dus wel degelijk zo dat wanneer TT en Here samen gaan zij een deel van de overhead + R&D kunnen schrappen en derhalve een gezonder verdienmodel hebben. Tot op heden is de markt niet groot/lucratief genoeg om het hele kaartengebeuren een interessant verdienmodel te laten zijn met het aantal spelers dat actief is. Dat blijkt al de afgelopen 10 jaar bij TomTom (ofwel Tele atlas 2.0) en was daarvoor ook al zo bij Tele atlas 1.0. Of dat met HD maps gaat veranderen over een aantal jaren zal moeten blijken. Vooralsnog ziet dat er nog niet zo extreem uit als de marktrapporten doen geloven. HG verwacht de eerste HD omzetten in 2022 en die zijn dan klein te noemen tov de SD map business dus ik denk dan aan wellicht enkele tientallen miljoenen omzet maximaal in 2022. Of het in de jaren 2023 en verder een vlucht gaat nemen dat blijft heel erg koffiedik kijken. Vooralsnog word het eerst nog een jaar of drie volop investeren en scherp aan de wind zeilen om breakeven te draaien.
Eva1960 schreef op 21 februari 2019 09:06 :
MM niet met je eens.
Er is juist veel synergie, omdat je alle r&d samen kan nemen, omdat niet 2 maal hetzelfde wiel hoeft te worden uitgevonden. Het kan dus juist schaarste in goede techneuten oplossen. Voor de rest kunnen vele handjes eruit voor handmatige bijwerking van kaarten, want dat hoeft dan ook maar 1 keer te gebeuren en is daarnaast steeds minder nodig door intelligentere methoden.
Kortom in totaal zeker 0,5 mld te besparen en dan een bredere klantenbase en betere marges voor beiden.
[...]
Mee eens dat er synergie is. Maar als de kaarten en fabriek van T2 beter zijn, dan heb ik liever dat ze (met of zonder hulp) HERE wegconcurreren en daarmee schaalvergroting en winst halen. Daarvoor hebben we geinvesteerd afgelopen jaren! Als blijkt dat HERE het niet gaat redden, loopt het goede personeel vanzelf naar de "betere werkgever". met edit wb "betere werkgever"
Vanilla-bash-sky, de eerste HD maps inkomsten komen dit jaar, 2019. Niet 2022 wat jij nu weer basht!
Sunshine dat heb ik ook liever maar is niet reeel. BAD heeft diepere zakken, dus nemen lead richting TT met een soort omgekeerde overname of zal meer partners laten toetreden al dan niet met beursgang. Ik zie alleen bmw afhaken die gaan nu leunen op traffic en routing van TT in al hun modellen ww, dus die gaan niet leunen op Inrix troep van Porsche.
Ik snap jouw betoog Eva maar dan zou dat gesteund moeten worden vanuit een gelijkwaardigheidsprincipe tussen HERE en TT. Ik zie slechts een TT dat zich gedeisd houdt en zich als het onafhankelijke Zwitserland propagandeert, terwijl HERE zich als de grote duitse man profileert die de strijd aangaat met Google voor de heerschappij in kaartenland. De marktverschuiving die plaats heeft gevonden bij de oude SD-kaarten opgeteld bij de introductie van Google op dat terrein geeft mij weinig vertrouwen in een harmonieuze samenwerking tussen HERE en TOm2.
Daar komt bij dat een fusie veel verkeerde aandacht opslokt. Wie blijft zitten, welke projecten krijgen prioriteit. Neen, gegeven de huidige verhoudingen waarbij HERE groter is en Tom2 succesvoller zie ik geen voordeel voor Tom2 in een samnewerking. Tom2 heeft de afgelopen 6 jaar een over de jaren gelijkblijvende negatieve EBIT opgeschreven bij A&E van 35 mio per jaar en 212 mio in totaal. Telematics was de sponsor voor deze investering. Bij HERE gaat er in 1 jaar meer doorheen zonder compensatie. Indien BAD het ernst is mbt ADAS/HAD zal het Tom2 moeten kopen of hun verlies op HERE accepteren en gebruik maken van de mogelijkheden die Tom2 aanbiedt of alsnog Google gebruiken. Geef mij 1 goede reden waarom het profijtelijk kan zijn voor Tom2 om op dit moment een samenwerkingsverband aan te gaan met HERE.
Vinovino schreef op 21 februari 2019 09:29 :
Vanilla-bash-sky, de eerste HD maps inkomsten komen dit jaar, 2019.
Niet 2022 wat jij nu weer basht!
Er zullen best wat inkomsten zijn ja. Harold geef mi duidelijk aan dat ze dit jaar verwachten 'echte' deals te maken. dus dat lees ik als deals met impact. En dan heeft hij het duidelijk over dat dat orders zijn die in 2022 in de omzet gaan lopen en dan klein zijn, maar zichtbaar tov SD map omzet. Dus het is onzin om met deze info te geloven dat voor 2023 de HD map omzet een noemenswaardig onderdeel gaat worden de totaalomzet.
mspoweruser.com/daimler-selects-micro... Hoppa, nog meer TomTom HD kaarten inkomsten. En dat is niet in 2023 pas hoor Vanilla-bash-sky
Ik geloof niet in die samenwerking dus die goede reden kan ik niet geven. Ik geloof wel in je voorlaatste alinea, dat tt en here wel moeten samengaan om google het hoofd te kunnen bieden.martinmartin schreef op 21 februari 2019 10:02 :
Daar komt bij dat een fusie veel verkeerde aandacht opslokt.
Wie blijft zitten, welke projecten krijgen prioriteit.
Neen, gegeven de huidige verhoudingen waarbij HERE groter is en Tom2 succesvoller zie ik geen voordeel voor Tom2 in een samnewerking.
Tom2 heeft de afgelopen 6 jaar een over de jaren gelijkblijvende negatieve EBIT opgeschreven bij A&E van 35 mio per jaar en 212 mio in totaal.
Telematics was de sponsor voor deze investering.
Bij HERE gaat er in 1 jaar meer doorheen zonder compensatie.
Indien BAD het ernst is mbt ADAS/HAD zal het Tom2 moeten kopen of hun verlies op HERE accepteren en gebruik maken van de mogelijkheden die Tom2 aanbiedt of alsnog Google gebruiken.
Geef mij 1 goede reden waarom het profijtelijk kan zijn voor Tom2 om op dit moment een samenwerkingsverband aan te gaan met HERE.
Vinovino schreef op 21 februari 2019 10:21 :
mspoweruser.com/daimler-selects-micro... Hoppa, nog meer TomTom HD kaarten inkomsten.
En dat is niet in 2023 pas hoor Vanilla-bash-sky
Ik ben niet geinteresseerd in een beetje omzet. Om TT een interessant verdienmodel te laten hebben richting de toekomst moeten er orderboeken Automotive van 500-600mio jaarlijks komen. HG verwacht in ieder geval niet dat HD map omzet serieuze vormen aanneemt voor 2023, tenminste zo verkondigde hij op 6 Februari. Hoe leg jij dat uit daar ben ik wel benieuwd naar? Jij denkt dus dat hij liegt?
VanillaSky schreef op 21 februari 2019 09:08 :
[...]
Martin, wat een feit is is dat deze bedrijven amper tot geen winst kunnen maken gezien de kosten die ongoing zijn, fors stijgen en eigenlijk te hoog tov de omzetten en marges die daar tegenover staan.
In die zin is het dus wel degelijk zo dat wanneer TT en Here samen gaan zij een deel van de overhead + R&D kunnen schrappen en derhalve een gezonder verdienmodel hebben. Tot op heden is de markt niet groot/lucratief genoeg om het hele kaartengebeuren een interessant verdienmodel te laten zijn met het aantal spelers dat actief is. Dat blijkt al de afgelopen 10 jaar bij TomTom (ofwel Tele atlas 2.0) en was daarvoor ook al zo bij Tele atlas 1.0.
Of dat met HD maps gaat veranderen over een aantal jaren zal moeten blijken. Vooralsnog ziet dat er nog niet zo extreem uit als de marktrapporten doen geloven. HG verwacht de eerste HD omzetten in 2022 en die zijn dan klein te noemen tov de SD map business dus ik denk dan aan wellicht enkele tientallen miljoenen omzet maximaal in 2022.
Of het in de jaren 2023 en verder een vlucht gaat nemen dat blijft heel erg koffiedik kijken. Vooralsnog word het eerst nog een jaar of drie volop investeren en scherp aan de wind zeilen om breakeven te draaien.
Er is niemand die betoogd heeft dat de traditionele mapmaking een profijtelijke business is(geweest). De blik van de kaartmakers werd daarom verlegd naar HD-maps met ongoing hoge investeringen omdat daar uiteindelijk wel geld lijkt te verdienen. Waar T2 de afgelopen 6 jaar per saldo 200 mio aan negatieve EBIT op moest schrijven voor deze benadering realiseerde HERE dit bedrag per jaar en bij Google was dat miljarden per jaar. Een fusie heeft slechts zin indien er aanvullende activiteiten zijn, overlappende activiteiten leiden slechts tot oorlog en onrust. Jij bent waarschijnlijk de enige die de toekomst van HD-maps in twijfel trekt. Of en hoeverre Tom2 daar een rol in kan spelen moet worden afgewacht maar het konsekwent negeren van deze ontwikkeling verbaasd mij of het moet jouw ingeboren natuur zijn om alles in het negatieve te trekken. Jouw outlook van 775 met een Ebit van 26 mio voor 2018 is een sprekend voorbeeld van iemand die zijn ogen sluit voor datgene wat er is gepresteerd. Jij geeft nog steeds met droge ogen aan dat jij veel te positief was. De reden waarom jij geen eigen outlook meer durft af geven ligt volgens mij in het feit, dat jij een nieuwe afgang wil vermijden.
@Eva . Vanuit BAD kan ik het goed begrijpen en ik denk dat daar door BAD ook is op aangedrongen. Het bedrag dat zij daarvoor op tafel wilden leggen kwam niet in de buurt van wat HG daar voor ogen had.
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)