Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,545 8 mei 2024 17:35
  • -0,025 (-0,45%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 302.782 Gem. (3M) 285,6K

TomTom december 2018

5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 276 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Hoop.... 4 december 2018 22:25
    quote:

    JohnSnow schreef op 4 december 2018 22:04:

    Nasdaq bijna 4% in het rood, morgen staan we weer onder de 8.
    Io klopt nooit ,zonebourse en euronext kan je ook geen peil optrekken voirbeurs. De opening da's de prijs. De beurs zal wel negatief openen, om daarna samen met het stevig herstel in de VS op een klein plusje te eindigen. Voor TT geldt hetzelfde ipen 1 a 2 procent in de min en eindigen 0.5 a 1 % in de plus om eind van decweek op i.80 uit te komen want niemand wil ze kwijt
  2. Hoop.... 4 december 2018 22:27
    [quote alias=Hoop.... id=11272870 date=201812042225]
    [...]

    Io klopt nooit ,zonebourse en euronext kan je ook geen peil optrekken voirbeurs. De opening da's de prijs. De beurs zal wel negatief openen, om daarna samen met het stevig herstel in de VS op een klein plusje te eindigen. Voor TT geldt hetzelfde open 1 a 2 procent in de min en eindigen 0.5 a 1 % in de plus om eind van de week op 8.80 uit te komen want niemand wil ze kwijt. Ik heb een leesbril nodig en het is maar een mening ;-)
  3. forum rang 7 bezinteergebelegt 4 december 2018 22:32
    quote:

    Hoop.... schreef op 4 december 2018 22:25:

    [...]

    De beurs zal wel negatief openen, om daarna samen met het stevig herstel in de VS op een klein plusje te eindigen.

    Amerika is dicht morgen.

    Verw8 dan ook een bloedrode dag morgen in Europa.

    Maar als ze belief hebben of krijgen in Tommie dan morgen naar 8,40.
  4. [verwijderd] 4 december 2018 22:32
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 4 december 2018 20:26:

    [...]
    Spreek voor jezelf v.w.b. parasieten. En weet verder niet hoe je aan die kletspraat komt maar:
    - er is niets van HG, hij is slechts 11.2% eigenaar
    - founders hebben bij elkaar 44.1%, oftewel wij zijn in de meerderheid, niet zij

    bron: corporate.tomtom.com/investors/shareh...
    Precies, zo is het maar net, en dit zijn feiten!
    Daarbij nog het gerucht dat 1 van de founders eruit wil en dus niet meer aan het front Goddijn staat.
    Of dat dezelfde is die al 1 miljoen aandelen verkocht had (dat is wel een feit) weten we niet, maar zal me niks verbazen.
  5. [verwijderd] 4 december 2018 22:34

    Het zijn me bedragen....

    telematics data could unlock $1.5 trillion in future revenue for automakers
    Beverly Hall 46 mins ago Entreprenuers Leave a comment 2 Views

    Vehicle telematics, the strategy of monitoring a transferring asset like a automotive, truck, heavy gear, or ship, with GPS and onboard diagnostics, produces a very massive and fast-moving stream of data that didn’t exist even a number of years in the past. And now, the car telematics data hose has been turned to full blast.

    By 2025, there might be 116 million related vehicles in the U.S. — and in line with one estimate by Hitachi, every of these related vehicles will add 25 gigabytes of data to the cloud per hour. If you do the mathematics, that’s 219 terabytes annually, and by 2025, it really works out to roughly 25 billion terabytes of whole related automotive data annually.

    It’s a tsunami of data that didn’t exist even a number of years in the past, and it’s about to rework the transportation trade, says Grant Halloran, Chief Marketing Officer at OmniSci.

    An fully new transportation trade
    For auto producers, revenue used to return virtually completely from one-time car gross sales and trailing upkeep. But as populations have gotten extra city and visitors congestion turns into a much bigger downside, this places downward stress on the variety of vehicles demanded (and reduces margins on one-time automotive gross sales).

    “There are these irreversible trends going on in the marketplace, like ride sharing, better (and new forms of) public transport and increasing urbanization, which cause people to be less and less likely over time to buy their own car,” Halloran says. “The automakers are saying, we have this hub of data we control, but how are we going to monetize it?”

    The data that related vehicles and autonomous autos produce open up fully new revenue streams that the automaker can management (and share with companions in different sectors). According to McKinsey, monetizing onboard providers could create USD $1.5 trillion – or 30 p.c extra – in further revenue potential by 2030, which is able to greater than offset any decline in automotive gross sales.

    And this data on how a driver and car work together also can give automotive producers, logistics firms, fleet managers, and insurance coverage firms worthwhile data on how you can make transportation safer, extra environment friendly, and extra pleasing — however they need to be capable to deal with the brand new big streams of data and analyze these to extract insights.

    theentrepreneurfund.com/vehicle-telem...
  6. picklejuicer 4 december 2018 23:19
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 4 december 2018 20:26:

    [...]
    Spreek voor jezelf v.w.b. parasieten. En weet verder niet hoe je aan die kletspraat komt maar:
    - er is niets van HG, hij is slechts 11.2% eigenaar
    - founders hebben bij elkaar 44.1%, oftewel wij zijn in de meerderheid, niet zij

    bron: corporate.tomtom.com/investors/shareh...
    Ooit gehoord van een beschermingsconstructie?

  7. [verwijderd] 4 december 2018 23:39
    quote:

    picklejuicer schreef op 4 december 2018 23:19:

    [...]

    Ooit gehoord van een beschermingsconstructie?

    Als die nog in tact is ja!
    Maar waarschijnlijk is die dat niet meer, en daarom nu verkoop.
    Als 1 founder wil verkopen en niet meer met de rest mee wilt gaan (en dat is zeer begrijpelijk met die koppige narcistische Goddijn), dan is het bye bye beschermingsconstructie!
    Laat staan als dat er meer zijn.
    Ze zijn lang vriendjes gebleven (en dat is uitzonderlijk), maar dat is geen garantie.
    Ik, en een interviewer ook, vermoed dus dat er minimaal 1 founder er ook klaar mee is.
    Misschien is die wel ongeneeslijk ziek en wil hij nu cashen en niet eeuwig wachten op Goddijn zijn hobby.
  8. forum rang 4 shaai 4 december 2018 23:49
    quote:

    VeniVidiMerui schreef op 4 december 2018 20:26:

    [...]
    Spreek voor jezelf v.w.b. parasieten. En weet verder niet hoe je aan die kletspraat komt maar:
    - er is niets van HG, hij is slechts 11.2% eigenaar
    - founders hebben bij elkaar 44.1%, oftewel wij zijn in de meerderheid, niet zij

    bron: corporate.tomtom.com/investors/shareh...
    mooi vertelt, maar van die 55,9% komt nooit iedereen tegelijk bijeen (tot stemmen), laat staan eensgezind; sowieso gebeurt dat al niet door het hoge % passieve beleggers, en aandelen die vastzitten bij aanbieders van afgeleide producten.
    Als ze nog een eenheid zijn, de groep FFF, wat ze wel logischerwijs al jaren en jaren zijn geweest, olv HG, dan is hij de facto de beslisser alsof hij eigenaar was.

    Je kan ook zeggen dat dochter Heineken geen eigenaar is, want slechts kleine 20% (oid) , maar ze kan gewoon beslissen wat ze wil(binnen de wet, die bescherming biedt aan de andere aandeel- en stake-holders)
  9. [verwijderd] 4 december 2018 23:50
    quote:

    picklejuicer schreef op 4 december 2018 23:19:

    [...]

    Ooit gehoord van een beschermingsconstructie?
    Ja; en die maakt HG niet ineens eigenaar van TomTom; en ook van die 44.1% niet ineens een meerderheid. Die constructie kan slechts in bepaalde situaties in werking worden getreden. Bijv. bij een vijandig bod. Maar na alles wat er de afgelopen tijd publiek door HG gezegd is kan een goed bod van een stabiele grote partij naar mijn idee niet zomaar meer aan de kant worden geveegd.
  10. [verwijderd] 4 december 2018 23:55
    quote:

    shaai schreef op 4 december 2018 23:49:

    [...]

    Je kan ook zeggen dat dochter Heineken geen eigenaar is, want slechts kleine 20% (oid) , maar ze kan gewoon beslissen wat ze wil(binnen de wet, die bescherming biedt aan de andere aandeel- en stake-holders)
    Voor bepaalde zaken, zoals het accepteren van een bod, waar het hier over ging, is uiteindelijk een meerderheid van de aandeelhouders nodig. Met 44.1% van de aandelen kom je er dan gewoon niet, los van of de overige aandeelhouders passief zijn of niet georganiseerd of wat dan ook. Een minderheid is gewoon geen meerderheid. Voor zaken die op een gewone AVA besloten kunnen worden heb je wel gelijk. Maar dat is niet waar het hier om ging. (en overigens geldt zelfs daarvoor dat op het moment zo'n 20% aandeelhouder iets zou willen gaan doorvoeren wat het aandeel echt flink zou schaden dan kan je erop rekenen dat de overige aandeelhouders zich echt wel gaan verenigen; vaak genoeg gebeurd)
  11. [verwijderd] 5 december 2018 00:07
    quote:

    ~Justin~ schreef op 4 december 2018 23:31:

    Waarom Audi en Daimler ook mee bieden

    Vehicle telematics data could unlock $1.5 trillion in future revenue for automakers

    venturebeat.com/2018/12/04/vehicle-te...
    Ik haalde het artikel hierboven al aan, viel me ook op. Dit lezende kun je eigenlijk niet anders dan concluderen dat t2 vam t3 een aardige bu gemaakt heeft die nu goed te verkopen is. Gelijkertijd hebben ze door gebrek aan ambitie, kunde of inzicht de potentie niet verdere uitgenut.

    Zie ook de discussie in het 2025 draadje van @martinmartin
  12. [verwijderd] 5 december 2018 00:57
    quote:

    Sunshine Band schreef op 5 december 2018 00:07:

    [...]

    Ik haalde het artikel hierboven al aan, viel me ook op. Dit lezende kun je eigenlijk niet anders dan concluderen dat t2 vam t3 een aardige bu gemaakt heeft die nu goed te verkopen is. Gelijkertijd hebben ze door gebrek aan ambitie, kunde of inzicht de potentie niet verdere uitgenut.

    Zie ook de discussie in het 2025 draadje van @martinmartin
    Ik heb de discussie niet gelezen, wat ik wel heb gelezen in afgelopen jaar is dat Goddijn meermaals zei dat de vernieuwing van het platform (onderliggende technologie) de groei wat geremd heeft en dat ze nu met nieuwe platform ready to go zijn. En dat Telematics sneller kan groeien op eigen benen.

    Wat private equity betreft is voor hen de waarde hoger wanneer een bedrijf niet optimaal benut is, dan wanneer deze op volle potentie draait. Dat klinkt contra-intuitief, maar je betaalt liever 15x ebitda voor een bedrijf waarvan je weet dat je het ebitda snel 50% kan laten stijgen, want dan is je investering naar 10x ebitda geslonken.

    50% ebitda groei is vrij snel mogelijk. Omzetgroei zit gewoon in de markt, marges zijn hoog, er zijn leasing bedrijven in de pijplijn qua deals, er kunnen kosten bespaard worden - of bepaalde kosten gaan niet mee en blijven bij TT of gaan anderszins overboord. Dit nog even los van eventuele synergies, dat hangt af van wat voor een partij het gaat kopen...
5.516 Posts
Pagina: «« 1 ... 45 46 47 48 49 ... 276 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links