Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel PostNL Koninklijke AEX:PNL.NL, NL0009739416

  • 1,271 10 mei 2024 14:58
  • +0,029 (+2,33%) Dagrange 1,235 - 1,285
  • 1.892.460 Gem. (3M) 2,2M

Post NL November/December 2018

10.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 200 201 202 203 204 ... 533 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. BASF en BAYER kopen 30 november 2018 13:02
    quote:

    prinszicht schreef op 30 november 2018 12:50:

    [...]

    Ik verwacht vanmiddag een overnamebod van 4,00 rond. Ook ik dacht, laat ik het maar vooraf melden. Das wel zo netjes. Succes allemaal. Ik ga naar mijn gras in de tuin staren. Is net zo spannend.
    Hij is vergeten PostNL te noemen als overname kandidaat voor 2019, moet niet gekker worden :-)
    Jij ook een fijn weekend.

    www.marktgevoel.nl/webinars/nederland...
  2. forum rang 5 Porscheknakker 30 november 2018 13:12
    quote:

    Geefgas schreef op 30 november 2018 12:45:

    Omzetten zijn te laag. Heeft weinig zin voor shorters om bij te kopen. Zal koers snel doen oplopender door lage aanbod, terwijl ze niet heel veel positie kunnen afbouwen, ... en dat willen ze niet.

    Ik zeg we eindigen vandaag op 2,62 want er zullen nog wel wat mensen willen inkopen om maandag niet de boot te missen bij meevallen G20. En shorters zullen wellicht nog iets oppikken op deze koers.

    Maar verwacht verder weinig vuur meer. Lager verwacht ik echter niet meer.
    Garantie tot aan de deur, maar ik vind het altijd leuker om van te voren te voorspellen dan achteraf.

    Goed weekend allen en afwachten wat de G20 ons gaat brengen!
    Ik zal voor deze keer eens vooraf voorspellen.
    Slotkoers vandaag € 2,660
    Slotkoers volgende week vrijdag € 2,750.
    Steun 2,880 wordt de eerste weken nog niet bereikt.
    Die ligt te ver weg.
    Hahahahaha. Leuk.
  3. forum rang 4 Go Go Go ! 30 november 2018 13:25
    Poste Italiane -/- 0,42 %
    Österreichische Post -/- 0,43 %
    CTT -/- 1,28 %
    Deutsche Post -/- 1,82 %
    Royal Mail -/- 1,83
    Bpost -/- 2,08 %

    LostNL -/- 2,03 %

    De Italiaantjes hadden toch een krimpende economie in Q3 naar nu blijkt. Iedereen maar hopen op een deal tussen VS en China. In de wetenschap dat wanneer de hamburger een keer verkeerd valt hij met het grootste gemak een accoordje ook weer opblaast.
  4. BoterbijdeVis 30 november 2018 13:25
    quote:

    lucky14 schreef op 30 november 2018 11:02:

    "Bepaalde dingen (vanwege omvang en gewicht) nog steeds aan de deur en de rest samen met de boodschappen ophalen."

    Dit terwijl de trend in boodschappen steeds meer naar brengen gaat.

    Dit zou dan weer een reden kunnen zijn voor de supermarkten om als parcel-point te fungeren. Komt de klant weer eens in de supermarkt. En kijken is vaak ook kopen voor veel consumentjes.
  5. forum rang 6 Tordan 30 november 2018 13:44
    quote:

    Dagelijkse Kost schreef op 30 november 2018 13:12:

    [...]

    Ik zal voor deze keer eens vooraf voorspellen.
    Slotkoers vandaag € 2,660
    Slotkoers volgende week vrijdag € 2,750.
    Steun 2,880 wordt de eerste weken nog niet bereikt.
    Die ligt te ver weg.
    Hahahahaha. Leuk.
    Kan allemaal, maar er liggen nog wel wat bedreigingen op de loer.
    - Mislukken handelsoverleg USA China.
    - Mislukken CAO overleg Bonden-Postnl en daarmee gepaard gaande (stipheids) akties en dat net in de drukste periode.
  6. forum rang 6 prinszicht 30 november 2018 13:45
    quote:

    Eurowin schreef op 30 november 2018 13:38:

    Zo ken ik POST weer, na even wat UP, is het weer slopen op slopen.... ik dacht al...
    Je moet als ceo wel kopers aan je weten te binden. Luister nog even naar de call q3. Dan begrijp je dat het nog heel lang kan gaan duren. Op eigen kracht dan te verstaan. Op dit moment verwacht niemand enig positief besluit vanuit het management en spelen ze met minder dan een miljoen omzet gewoon een spel. Alleen externe factoren kunnen de boel in beweging krijgen. Is de ACM nog aan het onderzoeken? Die zullen geen haast hebben om iedereen naast PostNL overeind te houden. Beter voor de consument.... beter voor de medewerker? Dacht het niet! Maar de groot verbruikers zullen content zijn met deze waakhond.
  7. forum rang 4 Gaston Lagaffe 30 november 2018 13:54
    quote:

    xof schreef op 30 november 2018 11:29:

    [quote alias=Toekomstbeeld id=11263368 date=201811301103

    Hun te zware focus op marktaandeel heb ik al tig keer belicht. Ze kunnen beter wat meer aan een verbetering vd marge denken.

    [/quote]

    Idd tarieven omhoog net als DHL. Hoe moeilijk kan het zijn in een groeimarkt met krappe capaciteit?

    Confronteer de slechtste 20% vd klanten met een tariefsverhoging van 10 a 15%.

    Doorpakken svp. Herna kom in aktie
    Laat ik eens advocaat van de duivel spelen : PostNL probeert een groot deel van de huidige forse groei naar zich toe te trekken en opent veel distributiecentra / tuigt zijn bezorgdienst op / hanteert zeer scherpe tarieven. Dit gaat natuurlijk behoorlijk ten koste van het huidig rendement. Concurrenten kunnen (willen ?) deze tactiek niet volgen en missen hierdoor een deel van de forse groei. Op een gegeven moment heeft PostNL op de Nederlandse (Benelux ? ) markt een dusdanige omvang dat schaalvoordelen de positie van PostNL aanzienlijk versterken. Op dat moment verhoogt men de tarieven. Niemand kan eigenlijk nog met PostNL concurreren (ze zijn al lang blij dat zij ook de tarieven kunnen verhogen). Ze hebben niet de benodigde schaalgrootte en kunnen dit niet meer inlopen. Een vreemd idee ?
  8. forum rang 6 gpjf 30 november 2018 14:01
    www.telegraaf.nl/financieel/2859496/l...

    Dit si maar een deel van het verhaal want Yteke geeft in een bijgevoegde colum ook aan dat de grens bereikt is en niemand zit te wachten op nog vollere straten met busjes van allerlei transporteurs de hele dag in de straat. Nog afgezien van het zo belangrijke milieu en dan hebben we het nog niet over dat pakketje dat uit China naar Nederland komt.

    Kortom een nadenkertje maar ze loopt gewoon vooruit op consolidatie en overnames.
  9. BoterbijdeVis 30 november 2018 14:08
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 30 november 2018 13:54:

    [...]Laat ik eens advocaat van de duivel spelen : PostNL probeert een groot deel van de huidige forse groei naar zich toe te trekken en opent veel distributiecentra / tuigt zijn bezorgdienst op / hanteert zeer scherpe tarieven. Dit gaat natuurlijk behoorlijk ten koste van het huidig rendement. Concurrenten kunnen (willen ?) deze tactiek niet volgen en missen hierdoor een deel van de forse groei. Op een gegeven moment heeft PostNL op de Nederlandse (Benelux ? ) markt een dusdanige omvang dat schaalvoordelen de positie van PostNL aanzienlijk versterken. Op dat moment verhoogt men de tarieven. Niemand kan eigenlijk nog met PostNL concurreren (ze zijn al lang blij dat zij ook de tarieven kunnen verhogen). Ze hebben niet de benodigde schaalgrootte en kunnen dit niet meer inlopen. Een vreemd idee ?
    Laat de ACM en AMM dit maar niet lezen want anders blijft de wet van Behoud van Ellende ook in de nabije toekomst gelden voor PostNl.
  10. Geefgas 30 november 2018 14:09
    quote:

    Dagelijkse Kost schreef op 30 november 2018 13:12:

    [...]

    Ik zal voor deze keer eens vooraf voorspellen.
    Slotkoers vandaag € 2,660
    Slotkoers volgende week vrijdag € 2,750.
    Steun 2,880 wordt de eerste weken nog niet bereikt.
    Die ligt te ver weg.
    Hahahahaha. Leuk.
    Sportief dat je van te voren deze toch best spannende voorspelling doet. Ik bedoel, 2,75 is best bold statement, absoluut niet veilig, en daarmee beken je kleur. Dat is sportief.

    We zullen zien. Mocht het ervan komen dan absoluut punt voor jou.
  11. forum rang 6 Tordan 30 november 2018 14:16
    Vertraging bij pakketbezorgers, sintcadeaus in gevaar

    RTL Z 54 min geleden

    © ANP Drukte in het sorteercentrum van PostNL
    Zou de goede sint wel komen nu hij de bezorgtijd zo lang vindt? Dat is de grote vraag voor gezinnen die wachten op de sinterklaascadeautjes die online besteld zijn. De afgelopen dagen zijn er meer klachten binnengekomen over de bezorging. "Alle rek is eruit."

    Op het klachtenkompas van de Consumentenbond zijn in vergelijking met vorig jaar drie tot vijf keer meer klachten binnengekomen over de bezorging van pakketjes. De meeste klachten zijn er over PostNL en DHL.
    Een van de redenen daarvoor is dat we net een week Black Friday achter de rug hebben. "Dat was ongelooflijk groot dit jaar", laat de Consumentenbond weten. "In combinatie met Sinterklaas leidt dit tot enorme drukte."
    "Het wordt alleen maar lastiger", zegt Bart van Eijden, die als consultant een grote pakketbezorger adviseert. Hij ziet dat pakketbezorgers worstelen met piekmomenten en het toenemende volume.
    "In de logistiek stel je je in op gemiddeldes met bepaalde piekpatronen", legt hij uit. "Als die piek zich dagen achter elkaar voordoet en ook nog veel hoger is dan normaal, zoals nu met Black Friday dat al een week duurt en dan Sinterklaas, dan gaat alle rek eruit. Je hebt ruimte nodig om achterstanden te verwerken", stelt hij.

    Meer dan 1,4 miljoen pakketjes
    Dat merkt PostNL ook. "Normaal gesproken bezorgen we 700.000 pakketjes per dag, nu zijn het er meer dan twee keer zo veel", zegt voorlichter Ellen Talsma. Daardoor loopt PostNL achter in de bezorging, zegt ze. "We kunnen er iets langer over doen, maar zetten alles op alles om zo snel mogelijk te bezorgen."
    PostNL wil niet zeggen hoeveel pakketjes er te laat bezorgd zullen worden. "Daar hebben we wel zicht op, maar we kunnen pas achteraf die balans opmaken. We hebben ons wel goed voorbereid op deze drukke periode. Het afgelopen jaar hebben we nieuwe sorteercentra geopend en extra mensen aangenomen", zegt Talsma.
    Toch blijft de drukte. PostNL ging uit van een verdubbeling, maar het blijkt nog meer te zijn. "Ik wil niet zeggen dat er teveel besteld wordt in Nederland, de markt groeit gewoon heel hard. Normaal rijden we 3500 ritten per dag, nu 4500. Er wordt langer doorgewerkt in de sorteercentra en kantoorpersoneel helpt mee."
    Depots slibben dicht
    Volgens consultant Van Eijden zijn er overal tekorten. "Er zijn te weinig vrachtwagenchauffeurs, te weinig sorteerders, te weinig chauffeurs voor the last mile, het laatste stukje van depot naar de voordeur", zegt hij. "De bedrijven zetten alles op alles en uit alle hoeken en gaten trekken ze nieuw personeel, maar het blijft moeilijk."
    Van Eijden zegt dat er te weinig wordt gecommuniceerd tussen webshops en vervoerders. "Vaak worden pakketjes op het laatste moment besteld, dus dan zit zo'n vervoerder met grote bergen pakketten. Er is weinig samenwerking, terwijl het aflevermoment bepalend is voor klanttevredenheid."
    Daarnaast zijn de depots niet ontworpen om pakketjes langdurig te laten overnachten. "Zo’n depot slibt snel dicht. Als een lading pakketjes net te laat binnenkomt, vertrekken ze ook te laat. Dan krijg je een ophoping in zo'n depot en in de busjes voor de aflevering", ziet Van Eijden.


    Maanden in de voorbereidingsmodus
    Een van de grote bronnen van de pakkettenhausse is Bol.com. Deze maand stuurt de webwinkel 20 miljoen pakketjes de deur uit. In 2015 waren dat er nog 6 miljoen. Zij maken zich vooralsnog niet druk, zegt woordvoerder Roos Franssen. "We beginnen altijd in februari of maart al met de voorbereiding en stemmen dat op tijd af met onze partners zoals PostNL, waarmee we een fulfillment centre delen."
    Volgens Bol.com kunnen ze voor het grootste deel van hun assortiment nog steeds 'vandaag besteld, morgen in huis' beloven en waarmaken. "En als we zien dat dat onhaalbaar is, communiceren we dat ook naar de klant."
    'Gratis bestaat niet'
    Uiteindelijk kan de bezorging alleen beter worden als er uiteindelijk weer betaald wordt voor het bezorgen van pakketjes. "Gratis bestaat niet", weet Van Eijden. Hij waarschuwt ook: voorlopig blijft het risico op vertraging nog wel. "Volgend jaar liggen Black Friday en Sinterklaas nog dichter bij elkaar, daar wordt nu al naar gekeken", zegt hij.
    Het advies aan ouders is dan ook simpel. Help sinterklaas, bestel op tijd, voorkom teleurgestelde kinderkopjes.
  12. davidvl 30 november 2018 14:19
    quote:

    lucky14 schreef op 30 november 2018 10:52:

    [...]
    Iedereen komt wel meerdere keren per week in een supermarkt, dus dat mag geen probleem zijn.
    Zelf kom ik minder dan eens per maand in de supermarkt, want ik laat alles bezorgen. En eerlijk gezegd denk ik dat een groot deel van de Nederlanders ook maar 1x per week in de supermarkt komt (wekelijkse boodschappen).
    Naar mijn idee zijn het vooral jongeren (scholieren en studenten) en vrijgezellen die bijna elke dag in de supermarkt komen.

    Gr
  13. forum rang 6 Tordan 30 november 2018 14:29
    quote:

    davidvl schreef op 30 november 2018 14:19:

    [...]

    Zelf kom ik minder dan eens per maand in de supermarkt, want ik laat alles bezorgen. En eerlijk gezegd denk ik dat een groot deel van de Nederlanders ook maar 1x per week in de supermarkt komt (wekelijkse boodschappen).
    Naar mijn idee zijn het vooral jongeren (scholieren en studenten) en vrijgezellen die bijna elke dag in de supermarkt komen.

    Gr
    Ik ben geen jongere en ook geen vrijgezel, maar kom meerdere keren per week in de supermarkt. Het ligt er misschien wel aan of je er dichtbij woont, of niet.
  14. forum rang 4 Filasoft 30 november 2018 14:43
    quote:

    Gaston Lagaffe schreef op 30 november 2018 13:54:

    [...]Laat ik eens advocaat van de duivel spelen : PostNL probeert een groot deel van de huidige forse groei naar zich toe te trekken en opent veel distributiecentra / tuigt zijn bezorgdienst op / hanteert zeer scherpe tarieven. Dit gaat natuurlijk behoorlijk ten koste van het huidig rendement. Concurrenten kunnen (willen ?) deze tactiek niet volgen en missen hierdoor een deel van de forse groei. Op een gegeven moment heeft PostNL op de Nederlandse (Benelux ? ) markt een dusdanige omvang dat schaalvoordelen de positie van PostNL aanzienlijk versterken. Op dat moment verhoogt men de tarieven. Niemand kan eigenlijk nog met PostNL concurreren (ze zijn al lang blij dat zij ook de tarieven kunnen verhogen). Ze hebben niet de benodigde schaalgrootte en kunnen dit niet meer inlopen. Een vreemd idee ?
    volgens mij noemen ze dit systeem 'marktwerking'.

  15. davidvl 30 november 2018 14:46
    quote:

    hangklok schreef op 30 november 2018 08:38:

    [...]50 miljoen pakketjes en ja wel 200 klachten, waar hebben we het over. Die twee honderd klachten zijn ook nog samen met bol.com en DHL. Het valt dus erg mee
    Neem maar van mij aan dat het werkelijke aantal vele malen hoger ligt. Niet de ontvanger (consument) maar de verzender (webshop) is opdrachtgever (klant) van Postnl. Als consument ben je wel klant bij de webshop, dus daar hoor je te klagen. Dat is ook wat Postnl, DHL, enz. je zullen vertellen.

    Kortom: de klachten mbt pakketbezorging zijn maar het topje van een hele grote ijsberg. Het zijn de mensen die gefrustreerd zijn en/of niet begrijpen hoe het werkt. De rest klaagt netjes via de daarvoor ingerichte kanalen en daar hoor je weinig over.

    Gr.
  16. forum rang 5 Porscheknakker 30 november 2018 14:46
    quote:

    lucky14 schreef op 30 november 2018 14:16:

    Vertraging bij pakketbezorgers, sintcadeaus in gevaar

    RTL Z 54 min geleden

    © ANP Drukte in het sorteercentrum van PostNL
    Zou de goede sint wel komen nu hij de bezorgtijd zo lang vindt? Dat is de grote vraag voor gezinnen die wachten op de sinterklaascadeautjes die online besteld zijn. De afgelopen dagen zijn er meer klachten binnengekomen over de bezorging. "Alle rek is eruit."

    Op het klachtenkompas van de Consumentenbond zijn in vergelijking met vorig jaar drie tot vijf keer meer klachten binnengekomen over de bezorging van pakketjes. De meeste klachten zijn er over PostNL en DHL.
    Een van de redenen daarvoor is dat we net een week Black Friday achter de rug hebben. "Dat was ongelooflijk groot dit jaar", laat de Consumentenbond weten. "In combinatie met Sinterklaas leidt dit tot enorme drukte."
    "Het wordt alleen maar lastiger", zegt Bart van Eijden, die als consultant een grote pakketbezorger adviseert. Hij ziet dat pakketbezorgers worstelen met piekmomenten en het toenemende volume.
    "In de logistiek stel je je in op gemiddeldes met bepaalde piekpatronen", legt hij uit. "Als die piek zich dagen achter elkaar voordoet en ook nog veel hoger is dan normaal, zoals nu met Black Friday dat al een week duurt en dan Sinterklaas, dan gaat alle rek eruit. Je hebt ruimte nodig om achterstanden te verwerken", stelt hij.

    Meer dan 1,4 miljoen pakketjes
    Dat merkt PostNL ook. "Normaal gesproken bezorgen we 700.000 pakketjes per dag, nu zijn het er meer dan twee keer zo veel", zegt voorlichter Ellen Talsma. Daardoor loopt PostNL achter in de bezorging, zegt ze. "We kunnen er iets langer over doen, maar zetten alles op alles om zo snel mogelijk te bezorgen."
    PostNL wil niet zeggen hoeveel pakketjes er te laat bezorgd zullen worden. "Daar hebben we wel zicht op, maar we kunnen pas achteraf die balans opmaken. We hebben ons wel goed voorbereid op deze drukke periode. Het afgelopen jaar hebben we nieuwe sorteercentra geopend en extra mensen aangenomen", zegt Talsma.
    Toch blijft de drukte. PostNL ging uit van een verdubbeling, maar het blijkt nog meer te zijn. "Ik wil niet zeggen dat er teveel besteld wordt in Nederland, de markt groeit gewoon heel hard. Normaal rijden we 3500 ritten per dag, nu 4500. Er wordt langer doorgewerkt in de sorteercentra en kantoorpersoneel helpt mee."
    Depots slibben dicht
    Volgens consultant Van Eijden zijn er overal tekorten. "Er zijn te weinig vrachtwagenchauffeurs, te weinig sorteerders, te weinig chauffeurs voor the last mile, het laatste stukje van depot naar de voordeur", zegt hij. "De bedrijven zetten alles op alles en uit alle hoeken en gaten trekken ze nieuw personeel, maar het blijft moeilijk."
    Van Eijden zegt dat er te weinig wordt gecommuniceerd tussen webshops en vervoerders. "Vaak worden pakketjes op het laatste moment besteld, dus dan zit zo'n vervoerder met grote bergen pakketten. Er is weinig samenwerking, terwijl het aflevermoment bepalend is voor klanttevredenheid."
    Daarnaast zijn de depots niet ontworpen om pakketjes langdurig te laten overnachten. "Zo’n depot slibt snel dicht. Als een lading pakketjes net te laat binnenkomt, vertrekken ze ook te laat. Dan krijg je een ophoping in zo'n depot en in de busjes voor de aflevering", ziet Van Eijden.


    Maanden in de voorbereidingsmodus
    Een van de grote bronnen van de pakkettenhausse is Bol.com. Deze maand stuurt de webwinkel 20 miljoen pakketjes de deur uit. In 2015 waren dat er nog 6 miljoen. Zij maken zich vooralsnog niet druk, zegt woordvoerder Roos Franssen. "We beginnen altijd in februari of maart al met de voorbereiding en stemmen dat op tijd af met onze partners zoals PostNL, waarmee we een fulfillment centre delen."
    Volgens Bol.com kunnen ze voor het grootste deel van hun assortiment nog steeds 'vandaag besteld, morgen in huis' beloven en waarmaken. "En als we zien dat dat onhaalbaar is, communiceren we dat ook naar de klant."
    'Gratis bestaat niet'
    Uiteindelijk kan de bezorging alleen beter worden als er uiteindelijk weer betaald wordt voor het bezorgen van pakketjes. "Gratis bestaat niet", weet Van Eijden. Hij waarschuwt ook: voorlopig blijft het risico op vertraging nog wel. "Volgend jaar liggen Black Friday en Sinterklaas nog dichter bij elkaar, daar wordt nu al naar gekeken", zegt hij.
    Het advies aan ouders is dan ook simpel. Help sinterklaas, bestel op tijd, voorkom teleurgestelde kinderkopjes.
    Als je dit zo leest moet PostNL over het 4e kwartaal cijfers bekend maken, waarvan je duizelig wordt en een koers van het aandeel kunnen bewerkstelligen van misschien wel 4 euro.
    De bezorgingsproblemen bewijzen dit en daar wordt wel een oplossing voor gezocht.
    Ikzelf vind de berichtgeving gunstig alhoewel de berichtgevers dit anders willen voorstellen.
10.642 Posts
Pagina: «« 1 ... 200 201 202 203 204 ... 533 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

Resultaten PostNL nog slechter dan gevreesd, duurdere postzegel geen gamechanger

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links