Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,605 3 mei 2024 17:35
  • -0,015 (-0,27%) Dagrange 5,580 - 5,740
  • 375.660

TomTom nov '18 BUY (of bye?)

8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 407 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. Kuiken 2 november 2018 14:51
    ik citeer voor éen keer mezelf: dit poste ik op 31 oktober:

    NERGENS heeft Goddijn gezegd, of zelfs laten doorschemeren dat'e niet zelfstandig doorgaat. Eerder in tegendeel: hij wil focus aanbrengen in het eventueel resterende TT-deel. Als er niet los een zelfstandig (al of niet vijandig) bod op heel TT wordt uitgebracht, kan je erop wachten dat Goddijn na verkoop van TTT alle opties openhoudt. Wat moet hij anders
    doen? Een superdividend aankondigen? Dus aangeven dat hij er geen vertrouwen in heeft, zelfstandig verder te kunnen?
    Nee: hij heeft "a lot of plans and ideas" en kan vanuit een veel sterkere positie dan nu ook totale verkoop, een fusie, of deelnames gaan overwegen/onderzoeken. Nu al bang zijn voor het niet uitkomen
    van overname-fantasieën is een garantie voor een :"selffulfilling prophecy".
  2. [verwijderd] 2 november 2018 14:55
    quote:

    Accuboor schreef op 2 november 2018 14:48:

    Vrij vertaald heeft HG nu internationaal (Reuters. CNBC) geroepen dat de onderneming zwaar ondergewaardeerd is (binnenkort met Telematics veiling opgelost) en dat ze open staan voor verkoop of partnerships. Uiteraard niet voor
    Lowball getallen als 2,5mrd. Ook nieuwswaardig is dat de founder niet uit zijn op behoud van controle, dat geeft hogere waarderingen. De discount kan er af!
    En nog belangrijker... hij gaat IEDEREEN zijn belang behartigen!!!! dus een dirty exit is gewoon uitgesloten anders hangen de rechtzaken nog sneller om zijn nek dan de vrouwen van lichte zeden
  3. Levy 2 november 2018 14:57
    De headlines boven het artikel bij CNBC zijn als volgt:

    * Uncertainty around value of Telematics division

    * CEO says he, other founders not fixated on control

    * Carmakers and technology companies are pairing up


    Die middelste headline, door mij vetgedrukt gemaakt, vindt ik baanbrekend te noemen.

    www.cnbc.com/2018/11/02/reuters-ameri...
  4. Koos99 2 november 2018 15:00
    quote:

    Xynix schreef op 2 november 2018 14:31:

    "Is het het beste om onafhankelijk te zijn? Is het het beste om samen te werken? Het zal tijd kosten om dat uit te zoeken", aldus Goddijn.

    Ook weer zo'n waardeloze uitspraak! Als je aan het veilen bent moet het voor iedereen duidelijk zijn dat het tijd is om te beslissen. NU OF NOOIT!
    Je moet ook weer niet te desperate overkomen, een vrouw laat ook slechts haar zakdoekje vallen als ze interesse heeft (tenminste zo ging dat geloof ik 300 jaar geleden)
  5. La Raza 2 november 2018 15:11
    Niet alles wat je ziet is er, niet alles wat je niet ziet is er niet. "La Raza 2018"

    Dus toch een voorspellende droom, bedankt maar weer :)

    quote:

    La Raza schreef op 2 november 2018 06:41:

    Vannacht om 01.20 werd ik wakker na een droom, ik zag tevreden gezichten en een knallende kurk van de champagne gaan. Één glas wel beschaafd houden heren :P
    Ik hoop dat dit een voorspellende en geen wensvolle droom was, we gaan het meemaken :)
  6. forum rang 4 Xynix 2 november 2018 15:13
    quote:

    ~Justin~ schreef op 2 november 2018 14:48:

    [...]
    Je ziet het nu toch? Als tomtom zich goedkoop van de beurs zou willen halen, dan gaat goddijn niet het aandeel hoger zetten door te vertellen dat er onderwaardering is en dat telematics meer dan de helft van de market cap gaat opleveren (miljard plus) en dat de zelfstandigheid of diep partnership duidelijk punten zijn van discussie en dat tomtom zakelijk zal opereren en niet met founders die handelen op basis van hun emotionele betrokkenheid.

    Dit is iemand die (zonder Corinne die nog iets met Consumer wil) nu echt tomtom in de vaart der volkeren wil meevoeren en van tomtom een gefocuste onderneming maken.

    Dat Automotive nog drie jaar groeit geeft hem onderhandelingsruimte (leverage). Je wilt te allen tijde laten weten dat je business goed loopt en daf je opties hebt. TomTom heeft straks veel cash, was sowieso al cash positief, heeft een groeiende automotive business en heeft partijen voor het uitkiezen. Dat is de boodschap die je wilt brengen.
    Justin, dit had Goddijn al heeeeeeeeeeeel lang kunnen doen: zich duidelijk uitspreken over onderwaardering en de verkoopbaarheid van het bedrijf en wijzen op de sum-of-the-parts waarde. Zeker als hij die uitspraken steeds tactisch zou hebben getimed om shorters te frustreren als die weer eens k.tgeintjes uithaalden. Gewoon, communicatie volgens Galapagos-/ASML-model.

    Maar dat heeft hij NOOIT gedaan. Ik denk echt dat hij nu door de feiten is achterhaald (Godzijdank!), maar dat we van hem als "integere" CEO weinig mochten/mogen verwachten.
8.136 Posts
Pagina: «« 1 ... 22 23 24 25 26 ... 407 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links