Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,580 13 mei 2024 17:35
  • +0,030 (+0,54%) Dagrange 5,480 - 5,590
  • 283.415 Gem. (3M) 274,3K

TOMTOM AUGUSTUS 2018

1.528 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 21 augustus 2018 17:48
    quote:

    TKR schreef op 21 augustus 2018 17:44:

    [...]
    Dan heb je dus al 3 jaar de tijd gehad om er afscheid van te nemen..
    Je bent gewoon niet geschikt om te beleggen dus..
    Gelukkig kun jij daar objectief over oordelen,ik houd mij liever bij de feiten.

    En als je net zo rekent als dat je belegd zie ik het somber voor je in.
  2. forum rang 6 Dutchy Ron 21 augustus 2018 18:42
    The researchers tested the new map management process in the real world under challenging outdoor conditions. The results of their evaluations were highly promising, suggesting that their lightweight map management mechanism could help to develop visual localization systems for autonomous vehicles that work well under different appearance conditions, while also performing better at landmark selection.

    m.techxplore.com/news/2018-08-visual-...
  3. forum rang 4 H. Berkhof 21 augustus 2018 20:07
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 21 augustus 2018 17:48:

    [...]

    Gelukkig kun jij daar objectief over oordelen,ik houd mij liever bij de feiten.

    En als je net zo rekent als dat je belegd zie ik het somber voor je in.
    Waarom rekent met een t en belegd met een d.

    Zie je wel, je bent nooit naar school geweest.
  4. picklejuicer 21 augustus 2018 21:43
    quote:

    SuperFlash schreef op 21 augustus 2018 21:40:

    BOSCH heeft TomTom bij het grofvuil gezet:
    www.bosch-presse.de/pressportal/de/en...

    Bullshit, het ene sluit het ander niet uit.

    Op dit moment werkt Bosch samen met tomtom, HERE en deepmap. Ze hebben gewoon deals met iedereen. Net als bijv Nvidia die niet alleen met 1 automerk werken
  5. Gerard_ecb 21 augustus 2018 23:38
    quote:

    tatje schreef op 21 augustus 2018 10:51:

    Waterstof versus batterij en eventueel allebei.

    Ik vind het artikel heel leerzaam :-)

    zerauto.nl/waterstofauto-wint-van-ele...
    Ik heb wat zaken gehoord over waterstof winnen op zee. Daar staan grote windmolenparken en er komen er nog meer bij. Als het erg hard waait dan hebben ze een probleem omdat er te veel electriciteit opgewekt wordt. Uiteraard kunnen ze de windmolen stilzetten echter er gaan nu stemmen op om deze situaties te gebruiken om dan direct oo zee, door middel van elektrolyse, waterstof op te wekken. Dit gas kan natuurlijk prima opgeslagen worden. Ja en dan kan je dit gebruiken voor het rijden met auto's maar het kan ook zo maar zijn dat ze dit gaan gebruiken omhuizen mee te verwarmen. Er wordt aan gedacht om in de oude wijken dit te gebruiken om ipv gas de huizen te verwarmen en het moet onderzocht onderzocht worden of ze dit via de huidige gasleidingen verspreid kunnen worden.

    Dus ja veel mogelijkheden met waterstof, in mijn ogen zal het en en worden ipv of of.

  6. forum rang 4 holenbeer 22 augustus 2018 00:27
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 21 augustus 2018 23:38:

    [...]
    Ik heb wat zaken gehoord over waterstof winnen op zee. Daar staan grote windmolenparken en er komen er nog meer bij. Als het erg hard waait dan hebben ze een probleem omdat er te veel electriciteit opgewekt wordt. Uiteraard kunnen ze de windmolen stilzetten echter er gaan nu stemmen op om deze situaties te gebruiken om dan direct oo zee, door middel van elektrolyse, waterstof op te wekken. Dit gas kan natuurlijk prima opgeslagen worden. Ja en dan kan je dit gebruiken voor het rijden met auto's maar het kan ook zo maar zijn dat ze dit gaan gebruiken omhuizen mee te verwarmen. Er wordt aan gedacht om in de oude wijken dit te gebruiken om ipv gas de huizen te verwarmen en het moet onderzocht onderzocht worden of ze dit via de huidige gasleidingen verspreid kunnen worden.

    Dus ja veel mogelijkheden met waterstof, in mijn ogen zal het en en worden ipv of of.

    Sterker, het is niet rendabel om die energie als stroom aan land te brengen over zeer lange afstanden. Dus het moet wel omgezet worden in een andere energiedrager. Gaat op de Doggersbank een productie-eiland voor komen, is het idee.
    H2 is ook geschikt om buitenlands gas mee te mengen zodat het de Gron8ngen-karakteristieken krijgt qua calorische waarde. Mooi spul.
  7. Pieterbell 22 augustus 2018 00:52
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 21 augustus 2018 23:38:

    [...]
    Ik heb wat zaken gehoord over waterstof winnen op zee. Daar staan grote windmolenparken en er komen er nog meer bij. Als het erg hard waait dan hebben ze een probleem omdat er te veel electriciteit opgewekt wordt. Uiteraard kunnen ze de windmolen stilzetten echter er gaan nu stemmen op om deze situaties te gebruiken om dan direct oo zee, door middel van elektrolyse, waterstof op te wekken. Dit gas kan natuurlijk prima opgeslagen worden. Ja en dan kan je dit gebruiken voor het rijden met auto's maar het kan ook zo maar zijn dat ze dit gaan gebruiken omhuizen mee te verwarmen. Er wordt aan gedacht om in de oude wijken dit te gebruiken om ipv gas de huizen te verwarmen en het moet onderzocht onderzocht worden of ze dit via de huidige gasleidingen verspreid kunnen worden.

    Dus ja veel mogelijkheden met waterstof, in mijn ogen zal het en en worden ipv of of.

    Hallo Gerard,
    Die onderzoeken of onze gasinfrastructuur met aanpassingen gebruikt kan worden voor transport van waterstof is al enige tijd in onderzoek bij @ENEXIS en collega distributie bedrijven en gaat bij een aantal regio’s in prima overleg met overheden e.d.
    De zogeheten groene waterstof, gemaakt van ‘overtollige’ duurzaam opgewekte energie is een prima alternatief, waterstof geproduceerd met fossiele brandstoffen moeten we beslist niet willen..

    Mijns inziens is de accu vervoermiddel een tussenoplossing totdat voldoende groene waterstof tegen acceptabele rendementen geproduceerd kan worden.
    Dus een waterstof brandstofcel voor de opwekking van elektriciteit voor de aandrijving van de electromotoren in het vervoermiddel met wellicht een kleiner accupakket om ‘dynamo’ en/of inductie electriciteit op te slaan..

    Maar er zijn nog voldoende hindernissen te overwinnen, huidig rendement in de productie van waterstof, H2O splitsing is nog te laag of het moet zijn dat we een overvloed krijgen aan overtollige duurzaam opgewekte elektriciteit!!

    Kan natuurlijk in de tussentijd ook een ei van Columbus accu worden uitgevonden waardoor de benodigde ruimte en gewicht voor een acceptabele actieradius kan worden behaald.
    Maar vooralsnog zijn daar nog geen bemoedigende ontwikkelingen..

    Mijn vrouw rijdt in een LEAF, prima auto maar een beroerde actieradius en zeker in de winter en dat terwijl er veel ruimte wordt ingenomen door de accu’s.
    Ook snelladen is met max 20 kWh een tijdrovende aangelegenheid..
    En hoe staat het met de veiligheid wanneer 40 kWh aan accu’s betrokken raken bij een brand!
    Maarja, een tank waterstof kan bij een brand ook explosief reageren!

    Behoudens technische hindernissen is daar nog de overheid, waar halen zij op termijn de belastingcenten vandaan en niet te vergeten de macht van de olie en gasboeren, die hun verdienmodel in stand willen houden!

    De tijd brengt zoals gewoonlijk een of meerdere oplossingen waaronder ook de verandering van ons huidige wisselstroom infrastructuur naar een gelijkstroom infrastructuur, scheelt al vlug 10% aan rendament..

    Succes.........Peter
  8. [verwijderd] 22 augustus 2018 08:17
    quote:

    holenbeer schreef op 22 augustus 2018 00:27:

    [...]
    Sterker, het is niet rendabel om die energie als stroom aan land te brengen over zeer lange afstanden. Dus het moet wel omgezet worden in een andere energiedrager. Gaat op de Doggersbank een productie-eiland voor komen, is het idee.
    H2 is ook geschikt om buitenlands gas mee te mengen zodat het de Gron8ngen-karakteristieken krijgt qua calorische waarde. Mooi spul.

    eerste testen waren ruim 10 jaar geleden: www.researchgate.net/publication/2658...
1.528 Posts
Pagina: «« 1 ... 54 55 56 57 58 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links