Ontvang nu dagelijks onze kooptips!
word abonnee
sluiten ✕
Terug naar discussie overzicht
of: "HERE is why you should choose TomTom"
www.telegraaf.nl/financieel/2459979/s... Elektrische mobiliteit – zowel waterstof-elektrisch als batterij-elektrisch „Voordelen van waterstof-elektrisch rijden zijn het bereik en het feit dat er binnen vijf minuten een volle tank waterstof getankt kan worden. Het enige restproduct van rijden op waterstof is waterdamp uit de uitlaat. Dit draagt direct significant bij aan een betere luchtkwaliteit. En indien de waterstof uit duurzame energiebronnen zoals wind- of zonne-energie geproduceerd wordt, is het zelfs CO2-neutraal over de gehele keten.” Tesla batterij electrisch gaat dat winnen, of waterstof electrisch. De snelheid van opladen is NU in het voordeel van waterstof. Wat wordt de tegenzet van batterij en wat gaat de prijs doen. Ik weet er in ieder geval te weinig van, om een oordeel te geven of prognose te doen :-)www.olino.org/articles/2017/02/27/rij...
Waterstof versus batterij en eventueel allebei. Ik vind het artikel heel leerzaam :-)zerauto.nl/waterstofauto-wint-van-ele...
Einde wilde rit TomTom lijkt in zicht Iemand abo op beleggersbelangen?
Epilote schreef op 21 augustus 2018 07:55 :
[...]
Dit zijn interessante bijdragen !!
Van hetzelfde allooi als de jouwe. WIE KAATST KAN DE BAL VERWACHTEN
Tommie schreef op 20 augustus 2018 23:41 :
[...]
Uit mijn archief:
corporate.tomtom.com/news-releases/ne... Wellicht enig toeval en wellicht ook niet. De release data van beide berichten.
Het spannende aan beide berichten ondertijd vond ik dat Mobileye (/HERE) en TomTom in de Lucid kennelijk nauw moesten gaan samenwerken om informatie en data te laten matchen. Ik ben benieuwd hoe actueel dit nog is en of het alsnog gaat plaatsvinden in de toekomst.
Hik schreef op 21 augustus 2018 11:34 :
[...]
Het spannende aan beide berichten ondertijd vond ik dat Mobileye (/HERE) en TomTom in de Lucid kennelijk nauw moesten gaan samenwerken om informatie en data te laten matchen. Ik ben benieuwd hoe actueel dit nog is en of het alsnog gaat plaatsvinden in de toekomst.
Je hebt geen fabriek nodig om dit verder te ontwikkelen. Neem dus ook aan dat Lucid R&D gewoon verder is gegaan met de ontwikkeling van de SDC componenten. Daarom is die combi Mobileye en TT wel een boeiende.
www.geospatialworld.net/news/robert-b... Robert Bosch Venture Capital invests in DeepMap, innovative mapping company for autonomous vehicles
DeepMap The company has assembled a 75-person team with extensive experience at launching maps at massive scale. Prior to founding DeepMap, some members of the executive team previously co-founded Apple Maps, led numerous aspects of Google Maps and Google Earth, and led the Baidu HD Mapping initiative. RBVC joins investors Andreessen Horowitz, Accel Partners, and GSR Ventures as backers of DeepMap.
The company is not providing a static map database, but rather a full software layer in the cloud and embedded on the vehicle. DeepMap is also pursuing a new data ownership model where the end customer owns the underlying data. This strategy enables them to take a more scalable, low-cost approach to HD map making. Instead of owning and operating expensive survey fleets, data can be collected from the customer’s autonomous vehicles deployed in the field. Komen HD-Maps HERE en TT samen in DeepMap?
Hik schreef op 21 augustus 2018 11:34 :
[...]
Het spannende aan beide berichten ondertijd vond ik dat Mobileye (/HERE) en TomTom in de Lucid kennelijk nauw moesten gaan samenwerken om informatie en data te laten matchen. Ik ben benieuwd hoe actueel dit nog is en of het alsnog gaat plaatsvinden in de toekomst.
Zoals ik het lees kan ik het verband tussen Mobileye (Intel) en TomTom hier niet leggen. In de persberichten lees ik dat Mobileye is gevraagd voor de zelfsturende functies, TomTom is gevraagd voor de navigatie in het infotainmentsysteem. De "normale" navigatie dus. Maar correct me if I'm wrong.
DeepMap is taking a novel approach within the mapping industry and allows different companies to create custom HD maps, which contain different characteristics and data structures. DeepMap also provides software embedded on the vehicle that addresses localization, change detection, data updates, route planning, HD map caching, and data collection. These capabilities allow DeepMap to undertake one of the biggest challenges in the industry, providing “living”, continuously updated HD maps.
Gisteren met minimale omzet omhoog, vandaag lijkt het tegenovergestelde te gebeuren...
Ben net terug van 3 weken China. Dat is wel heeeel indrukwekkend. Daar is Nederland een Pipo de Clown landje bij. Alleen maar grote en nieuwe auto's en veel elektrisch. Alle scooters zijn elektrisch. Hoe Sjanghai een planning maakt voor 2035 en 2050 is heel indrukwekkend. Wat onze politieke aanvoerders vertonen is een lachertje voor de Chinezen.
Vandaag weer een "normaal" dagje. Openen in het groen en sluiten in het rood
pwijsneus schreef op 21 augustus 2018 13:00 :
[...]
Zoals ik het lees kan ik het verband tussen Mobileye (Intel) en TomTom hier niet leggen.
In de persberichten lees ik dat Mobileye is gevraagd voor de zelfsturende functies, TomTom is gevraagd voor de navigatie in het infotainmentsysteem. De "normale" navigatie dus.
Maar correct me if I'm wrong.
Routeren, navigeren en zelfsturen. Dan komt de te navigeren route lijkt mij uit de TomTom gegevens. De rijinstructies, feitelijke navigatiedata en waarneming van de buitenwereld die het zelfsturende onderdeel vormen komen (overwegend) van Mobileye sensoren en chips en REM-Mappingdata (of HERE HD-Maps?). Stel dat er een obstakel is dat op dat moment maar in één van de maps is verwerkt welke wordt dan de beslissende partij? Wordt er dan wel/geen alternatieve route berekend? Welk proces geeft opdracht voor het berekenen van een afwijkende route op basis van de waargenomen werkelijkheid? Enige vorm van samenwerking zal er toch wel nodig zijn?
vreemd vermogen schreef op 21 augustus 2018 13:30 :
Ben net terug van 3 weken China. Dat is wel heeeel indrukwekkend. Daar is Nederland een Pipo de Clown landje bij. Alleen maar grote en nieuwe auto's en veel elektrisch. Alle scooters zijn elektrisch. Hoe Sjanghai een planning maakt voor 2035 en 2050 is heel indrukwekkend. Wat onze politieke aanvoerders vertonen is een lachertje voor de Chinezen.
zo ver vooruit plannen is niet altijd zinvol. het veronderstelt namelijk stabiliteit en voorspelbaarheid en die is niet altijd aanwezig.
In dit artikel in Financial Times komen de diverse start-ups in Silicon Valley aan de orde. Er is ook een war for talent gaande, zo bestaat DeepMap uit voormalig Google technici, waardoor vertraging bij Google kan plaatsvinden. Net zoals UBER het lastig vindt om mensen vast te houden (en straks Tesla?) Ik denk dat je beter zoals tomtom in Nederland, Polen en India kan zitten met operaties (en wel met specifieke teams dichtbij het vuur in SanFrancisco, Detroit, Seoul, Tokyo, Bejing, etc) In het artikel komt ook ‘onze’ Willem Strijbosch aan het woord die vertelt dat deze startups zich richten op volledig autonoom rijden, dat nog wel een decennium in de toekomst ligt, terwijl de originele kaartenmakers HERE en TomTom al op korte termijn (veel) gaan verdienen aan HD maps toepassingen. “A big source of revenue in the next few years” The emerging demand for specialised 3D maps has created a race between incumbents such as Here and TomTom, the satellite-based navigation device maker, and upstarts such as DeepMap. While the start-ups are focused only on maps for fully self-driving cars, Here and TomTom believe that high-definition maps will be useful even before the mass adoption of autonomous vehicles, because they will help with advanced driver assistance technologies. Willem Strijbosch, head of autonomous driving at TomTom, says the maps needed for driverless cars are different from the current map applications because they will need to “serve a safety critical function”, rather than just being used for navigation. “Another change is that you can no longer use GPS as your only means of localisation in the map,” he adds, because the global positioning system is not precise enough for self-driving cars. The traditional automotive mapmakers believe high-definition maps will become a big source of revenue in the next few years. “It is like the evolution in the TV, going from traditional TV to HD and 4K, once that wave breaks there is no going back,” Mr Herrtwich says. “We see that much of our future maps we will be selling will be HD.” www.google.nl/amp/s/amp.ft.com/conten...
Met deze omzet en weinig kopers kunnen ze doen met het aandeel wat ze willen...helaas... Ze laten hem met minimale omzet dalen, om verkopers uit te lokken??? Lijkt erop....nog effe lager wat bijkopen....:)
tikkie terug, voor aanloop, grote sprong
Aantal posts per pagina:
20
50
100
Direct naar Forum
-- Selecteer een forum --
Koffiekamer
Belastingzaken
Beleggingsfondsen
Beursspel
BioPharma
Daytraders
Garantieproducten
Opties
Technische Analyse
Technische Analyse Software
Vastgoed
Warrants
10 van Tak
4Energy Invest
Aalberts
AB InBev
Abionyx Pharma
Ablynx
ABN AMRO
ABO-Group
Acacia Pharma
Accell Group
Accentis
Accsys Technologies
ACCSYS TECHNOLOGIES PLC
Ackermans & van Haaren
ADMA Biologics
Adomos
AdUX
Adyen
Aedifica
Aegon
AFC Ajax
Affimed NV
ageas
Agfa-Gevaert
Ahold
Air France - KLM
Airspray
Akka Technologies
AkzoNobel
Alfen
Allfunds Group
Allfunds Group
Almunda Professionals (vh Novisource)
Alpha Pro Tech
Alphabet Inc.
Altice
Alumexx ((Voorheen Phelix (voorheen Inverko))
AM
Amarin Corporation
Amerikaanse aandelen
AMG
AMS
Amsterdam Commodities
AMT Holding
Anavex Life Sciences Corp
Antonov
Aperam
Apollo Alternative Assets
Apple
Arcadis
Arcelor Mittal
Archos
Arcona Property Fund
arGEN-X
Aroundtown SA
Arrowhead Research
Ascencio
ASIT biotech
ASMI
ASML
ASR Nederland
ATAI Life Sciences
Atenor Group
Athlon Group
Atrium European Real Estate
Auplata
Avantium
Axsome Therapeutics
Azelis Group
Azerion
B&S Group
Baan
Ballast Nedam
BALTA GROUP N.V.
BAM Groep
Banco de Sabadell
Banimmo A
Barco
Barrick Gold
BASF SE
Basic-Fit
Basilix
Batenburg Beheer
BE Semiconductor
Beaulieulaan
Befimmo
Bekaert
Belgische aandelen
Beluga
Beter Bed
Bever
Binck
Biocartis
Biophytis
Biosynex
Biotalys
Bitcoin en andere cryptocurrencies
bluebird bio
Blydenstijn-Willink
BMW
BNP Paribas S.A.
Boeing Company
Bols (Lucas Bols N.V.)
Bone Therapeutics
Borr Drilling
Boskalis
BP PLC
bpost
Brand Funding
Brederode
Brill
Bristol-Myers Squibb
Brunel
C/Tac
Campine
Canadese aandelen
Care Property Invest
Carmila
Carrefour
Cate, ten
CECONOMY
Celyad
CFD's
CFE
CGG
Chinese aandelen
Cibox Interactive
Citygroup
Claranova
CM.com
Co.Br.Ha.
Coca-Cola European Partners
Cofinimmo
Cognosec
Colruyt
Commerzbank
Compagnie des Alpes
Compagnie du Bois Sauvage
Connect Group
Continental AG
Corbion
Core Labs
Corporate Express
Corus
Crescent (voorheen Option)
Crown van Gelder
Crucell
CTP
Curetis
CV-meter
CVC Capital Partners
Cyber Security 1 AB
Cybergun
D'Ieteren
D.E Master Blenders 1753
Deceuninck
Delta Lloyd
DEME
Deutsche Cannabis
DEUTSCHE POST AG
Dexia
DGB Group
DIA
Diegem Kennedy
Distri-Land Certificate
DNC
Dockwise
DPA Flex Group
Draka Holding
DSC2
DSM
Duitse aandelen
Dutch Star Companies ONE
Duurzaam Beleggen
DVRG
Ease2pay
Ebusco
Eckert-Ziegler
Econocom Group
Econosto
Edelmetalen
Ekopak
Elastic N.V.
Elia
Endemol
Energie
Energiekontor
Engie
Envipco
Erasmus Beursspel
Eriks
Esperite (voorheen Cryo Save)
EUR/USD
Eurobio
Eurocastle
Eurocommercial Properties
Euronav
Euronext
Euronext
Euronext.liffe Optiecompetitie
Europcar Mobility Group
Europlasma
EVC
EVS Broadcast Equipment
Exact
Exmar
Exor
Facebook
Fagron
Fastned
Fingerprint Cards AB
First Solar Inc
FlatexDeGiro
Floridienne
Flow Traders
Fluxys Belgium D
FNG (voorheen DICO International)
Fondsmanager Gezocht
ForFarmers
Fountain
Frans Maas
Franse aandelen
FuelCell Energy
Fugro
Futures
FX, Forex, foreign exchange market, valutamarkt
Galapagos
Gamma
Gaussin
GBL
Gemalto
General Electric
Genfit
Genmab
GeoJunxion
Getronics
Gilead Sciences
Gimv
Global Graphics
Goud
GrandVision
Great Panther Mining
Greenyard
Grolsch
Grondstoffen
Grontmij
Guru
Hagemeyer
HAL
Hamon Groep
Hedge funds: Haaien of helden?
Heijmans
Heineken
Hello Fresh
HES Beheer
Hitt
Holland Colours
Homburg Invest
Home Invest Belgium
Hoop Effektenbank, v.d.
Hunter Douglas
Hydratec Industries (v/h Nyloplast)
HyGear (NPEX effectenbeurs)
HYLORIS
Hypotheken
IBA
ICT Automatisering
Iep Invest (voorheen Punch International)
Ierse aandelen
IEX Group
IEX.nl Sparen
IMCD
Immo Moury
Immobel
Imtech
ING Groep
Innoconcepts
InPost
Insmed Incorporated (INSM)
IntegraGen
Intel
Intertrust
Intervest Offices & Warehouses
Intrasense
InVivo Therapeutics Holdings Corp (NVIV)
Isotis
JDE PEET'S
Jensen-Group
Jetix Europe
Johnson & Johnson
Just Eat Takeaway
Kardan
Kas Bank
KBC Ancora
KBC Groep
Kendrion
Keyware Technologies
Kiadis Pharma
Kinepolis Group
KKO International
Klépierre
KPN
KPNQwest
KUKA AG
La Jolla Pharmaceutical
Lavide Holding (voorheen Qurius)
LBC
LBI International
Leasinvest
Logica
Lotus Bakeries
Macintosh Retail Group
Majorel
Marel
Mastrad
Materialise NV
McGregor
MDxHealth
Mediq
Melexis
Merus Labs International
Merus NV
Microsoft
Miko
Mithra Pharmaceuticals
Montea
Moolen, van der
Mopoli
Morefield Group
Mota-Engil Africa
MotorK
Moury Construct
MTY Holdings (voorheen Alanheri)
Nationale Bank van België
Nationale Nederlanden
NBZ
Nedap
Nedfield
Nedschroef
Nedsense Enterpr
Nel ASA
Neoen SA
Neopost
Neovacs
NEPI Rockcastle
Netflix
New Sources Energy
Neways Electronics
NewTree
NexTech AR Solutions
NIBC
Nieuwe Steen Investments
Nintendo
Nokia
Nokia OYJ
Nokia Oyj
Novacyt
NOVO-NORDISK AS
NPEX
NR21
Numico
Nutreco
Nvidia
NWE Nederlandse AM Hypotheek Bank
NX Filtration
NXP Semiconductors NV
Nyrstar
Nyxoah
Océ
OCI
Octoplus
Oil States International
Onconova Therapeutics
Ontex
Onward Medical
Onxeo SA
OpenTV
OpGen
Opinies - Tilburg Trading Club
Opportunty Investment Management
Orange Belgium
Oranjewoud
Ordina Beheer
Oud ForFarmers
Oxurion (vh ThromboGenics)
P&O Nedlloyd
PAVmed
Payton Planar Magnetics
Perpetuals, Steepeners
Pershing Square Holdings Ltd
Personalized Nursing Services
Pfizer
Pharco
Pharming
Pharnext
Philips
Picanol
Pieris Pharmaceuticals
Plug Power
Politiek
Porceleyne Fles
Portugese aandelen
PostNL
Priority Telecom
Prologis Euro Prop
ProQR Therapeutics
PROSIEBENSAT.1 MEDIA SE
Prosus
Proximus
Qrf
Qualcomm
Quest For Growth
Rabobank Certificaat
Randstad
Range Beleggen
Recticel
Reed Elsevier
Reesink
Refresco Gerber
Reibel
Relief therapeutics
Renewi
Rente en valuta
Resilux
Retail Estates
RoodMicrotec
Roularta Media
Royal Bank Of Scotland
Royal Dutch Shell
RTL Group
RTL Group
S&P 500
Samas Groep
Sapec
SBM Offshore
Scandinavische (Noorse, Zweedse, Deense, Finse) aandelen
Schuitema
Seagull
Sequana Medical
Shurgard
Siemens Gamesa
Sif Holding
Signify
Simac
Sioen Industries
Sipef
Sligro Food Group
SMA Solar technology
Smartphoto Group
Smit Internationale
Snowworld
SNS Fundcoach Beleggingsfondsen Competitie
SNS Reaal
SNS Small & Midcap Competitie
Sofina
Softimat
Solocal Group
Solvac
Solvay
Sopheon
Spadel
Sparen voor later
Spectra7 Microsystems
Spotify
Spyker N.V.
Stellantis
Stellantis
Stern
Stork
Sucraf A en B
Sunrun
Super de Boer
SVK (Scheerders van Kerchove)
Syensqo
Systeem Trading
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSMC)
Technicolor
Tele Atlas
Telegraaf Media
Telenet Groep Holding
Tencent Holdings Ltd
Tesla Motors Inc.
Tessenderlo Group
Tetragon Financial Group
Teva Pharmaceutical Industries
Texaf
Theon International
TherapeuticsMD
Thunderbird Resorts
TIE
Tigenix
Tikkurila
TINC
TITAN CEMENT INTERNATIONAL
TKH Group
TMC
TNT Express
TomTom
Transocean
Trigano
Tubize
Turbo's
Twilio
UCB
Umicore
Unibail-Rodamco
Unifiedpost
Unilever
Unilever
uniQure
Unit 4 Agresso
Univar
Universal Music Group
USG People
Vallourec
Value8
Value8 Cum Pref
Van de Velde
Van Lanschot
Vastned
Vastned Retail Belgium
Vedior
VendexKBB
VEON
Vermogensbeheer
Versatel
VESTAS WIND SYSTEMS
VGP
Via Net.Works
Viohalco
Vivendi
Vivoryon Therapeutics
VNU
VolkerWessels
Volkswagen
Volta Finance
Vonovia
Vopak
Warehouses
Wave Life Sciences Ltd
Wavin
WDP
Wegener
Weibo Corp
Wereldhave
Wereldhave Belgium
Wessanen
What's Cooking
Wolters Kluwer
X-FAB
Xebec
Xeikon
Xior
Yatra Capital Limited
Zalando
Zenitel
Zénobe Gramme
Ziggo
Zilver - Silver World Spot (USD)