Van beleggers
voor beleggers
desktop iconMarkt Monitor
  • Word abonnee
  • Inloggen

    Inloggen

    • Geen account? Registreren

    Wachtwoord vergeten?

Ontvang nu dagelijks onze kooptips!

word abonnee

Aandeel TomTom AEX:TOM2.NL, NL0013332471

  • 5,650 14 mei 2024 16:26
  • +0,070 (+1,25%) Dagrange 5,535 - 5,645
  • 92.730 Gem. (3M) 274,6K

TOMTOM AUGUSTUS 2018

1.528 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 77 »» | Laatste | Omlaag ↓
  1. [verwijderd] 3 augustus 2018 19:47
    quote:

    sniklaas schreef op 3 augustus 2018 11:05:

    [...]Hallo Martin,
    De voorlopers van nieuwe techniek nemen altijd het meeste risico en wanneer het misgaat valt de hele wereld over hun heen. Eenieder zal tot in den treure z’n product testen alvorens het op de markt komt en dan noch kom je in de praktijk in situaties terecht waarbij het mis kan gaan met alle gevolgen van dien.

    En wat kan er misgaan met software, alles wat je kunt bedenken!
    Alle bug fixes die je vandaag de dag tegenkomt op smartphone, tablet, PC, TV, etc krijg je in de toekomst voor de auto, met dit verschil dat de kans bestaat dat de bug optreedt wanneer je met 130 km per uur over de snelweg raast en geen mogelijkheden hebt om in te grijpen!

    Wanneer dat nu gebeurd is er weinig aan de hand, systeem wordt gereset en je begint opnieuw waar je was gebleven.
    100% betrouwbaarheid of niet we hebben deze ‘mankementen’ als ‘het hoort erbij’ geaccepteerd..

    Wanneer het misgaat krijgen direct de TOYOTA’s, TESLA’s, DAIMLER’s de blaim en zullen er alles aan doen om aansprakelijkheid te weerleggen, te delen en liefst af te schuiven op een ander..

    Dus als er wat te kiezen valt is state of the art een onderdeel van het proces, borgen van continuïteit en aansprakelijkheid zijn minstens zo belangrijk!

    Wanneer @TT onderdeel zou zijn van een wereldspeler zoals een @BOSCH is dit topic een tick in the box bij decision makers, maar bij een zelfstandig @TT is het een ander verhaal.

    Ik hoor het de Amerikaanse CEO, het hart van ons product wordt geleverd door een bedrijf uit het land van de windmolens en tulpenbollen, koop die tent en anders gaat de deal naar! moeten natuurlijk wel wat te kiezen hebben!!

    Maar het blijft gissen hoe het gaat lopen in de toekomst, we kunnen met z’n allen op een roze wolk gaan zitten en denken dat de autonomous wereld niet zonder @TT kan maar dan komen we bedrogen uit..

    Voorbeelden te over uit het verleden, V2000 van Philips, van de 3 state of the art product maar wanneer de filmbonzen kiezen voor VHS en BETAMAX sterft het product aan een kostbare dood.

    Nogmaals het spel is nog niet gestreden en ik blijf LONG op mijn stukken zitten voor de grote klapper!!

    Succes..........Peter

    1) waarom denk jij dat er eerst langdurig getest wordt door TomTom zelf???

    2) waarom denk jij dat, er eerst uitgebreid getest wordt door de autofabrikant ???

    3) waarom mag TomTom vaak niet bekend maken via pb dat ze een contract hebben met een autofabrikant???

    4) waarom mag er uiteindelijk niet een keer iets mis gaan? Zie tesla,uber enz???

    5) tot nog toe al eens een keer gezien/gehoord dat er een autofabrikant klaagde over de kaarten van TomTom???

    6) zijn er de afgelopen jaren veel autofabrikanten gestopt met TomTom kaarten?

    7) waarom zouden alle topbedrijven willen samenwerken met TomTom??? Apple,baidu,Microsoft,uber,Nvidia enz.......???
  2. Pieterbell 3 augustus 2018 20:29
    quote:

    Tomtom10 schreef op 3 augustus 2018 19:47:

    [...]

    1) waarom denk jij dat er eerst langdurig getest wordt door TomTom zelf???

    2) waarom denk jij dat, er eerst uitgebreid getest wordt door de autofabrikant ???

    3) waarom mag TomTom vaak niet bekend maken via pb dat ze een contract hebben met een autofabrikant???

    4) waarom mag er uiteindelijk niet een keer iets mis gaan? Zie tesla,uber enz???

    5) tot nog toe al eens een keer gezien/gehoord dat er een autofabrikant klaagde over de kaarten van TomTom???

    6) zijn er de afgelopen jaren veel autofabrikanten gestopt met TomTom kaarten?

    7) waarom zouden alle topbedrijven willen samenwerken met TomTom??? Apple,baidu,Microsoft,uber,Nvidia enz.......???
    tjonge jonge TomTom, dat is een tijd geleden dat ik zoveel waarom vragen op mij afgevuurd kreeg en ik ga deze beantwoorden met een citaat;

    TomTom is als een goede voetballer, veel talent, techniek en kennis in huis maar een gebrek aan rendement.
    Verandering van team kan daar mijns inziens verbetering in brengen!

    Succes en prettig weekend..........Peter

  3. Gerard_ecb 3 augustus 2018 20:48
    quote:

    sniklaas schreef op 3 augustus 2018 20:29:

    [...]tjonge jonge TomTom, dat is een tijd geleden dat ik zoveel waarom vragen op mij afgevuurd kreeg en ik ga deze beantwoorden met een citaat;

    TomTom is als een goede voetballer, veel talent, techniek en kennis in huis maar een gebrek aan rendement.
    Verandering van team kan daar mijns inziens verbetering in brengen!

    Succes en prettig weekend..........Peter

    Je hebt wel heel veel tekst en oneigenlijke argumenten nodig om je punt te maken. Je punt is dat jij denkt dat TT onder een andere vlag beter tot zijn recht komt. Jammerlijk voor jou heb jij daar nagenoeg niets over te zeggen. Dus of je schikt in je lot als aandeelhouder of je verkoopt de boel.

    Je stelt dat TT een eventuele claim nooit kan betalen en dat daarom de klanten wel uitkijken om met TT in zee te gaan. Wat een kul! Wat kopen klanten bij TT straks voor het automotiv driving gebeuren? Kaarten HD en plaatsbepaling. That's it! Wat als dat fout gaat? Niets aan de hand, die auto zit vol met sensoren en AI en ziet dat het niet klopt en zet hem netjes aan de kant voordat hij het fietspad (jouw voorbeeld) op gaat rijden waar de map hem heenstuurt.. Verder zal, naar mijn mening, het systeem redundant uitgevoerd worden dus ook daar zie ik geen problemen.
    Dan komt weer eens de vermaledijde V2000, die overigens helemaal niet vol bugs zat maar Philips dacht dat de video gebruikt ging worden om opnames te maken en Sony dacht aan afspelen van films en kocht de content. Dus een vergelijking die ook mank gaat.

    Zou het niet zo zijn dat het management van TT veel beter weet hoe de vork in de steel zit en kunnen die niet veel beter beoordelen wat het beste voor TT en henzelf (ca 50% van de toko) dan al die goed geïnformeerde hier op het forum?
    Ja ja, Google ook die kennen we nu en ws wisten ze dit ook al maar konden ze daar niets tegen beginnen behalve een plan maken om het anders te doen. Wel en dat hebben ze gedaan en behoorlijk goed ook. In een aantal jaren is hun marktaandeel in de auto met sprongen vooruit gegaan en nog steeds winnen ze markt tov Here terwijl die door de Duitsers overgenomen is. Technisch zijn ze op bepaalde vlakken de beste, denk aan Traffic, updaten van kaarten via het internet, en wellicht ook op het gebied van HD maps.

    Nu begrijp ik niet veel van je verhaal maar het meest rare vind ik dat je ondanks al die tegenwerpingen long zit?

    Goed succes en fijn weekend
  4. Pieterbell 3 augustus 2018 21:48
    quote:

    Gerard_ecb schreef op 3 augustus 2018 20:48:

    [...]
    Je hebt wel heel veel tekst en oneigenlijke argumenten nodig om je punt te maken. Je punt is dat jij denkt dat TT onder een andere vlag beter tot zijn recht komt. Jammerlijk voor jou heb jij daar nagenoeg niets over te zeggen. Dus of je schikt in je lot als aandeelhouder of je verkoopt de boel.

    Je stelt dat TT een eventuele claim nooit kan betalen en dat daarom de klanten wel uitkijken om met TT in zee te gaan. Wat een kul! Wat kopen klanten bij TT straks voor het automotiv driving gebeuren? Kaarten HD en plaatsbepaling. That's it! Wat als dat fout gaat? Niets aan de hand, die auto zit vol met sensoren en AI en ziet dat het niet klopt en zet hem netjes aan de kant voordat hij het fietspad (jouw voorbeeld) op gaat rijden waar de map hem heenstuurt.. Verder zal, naar mijn mening, het systeem redundant uitgevoerd worden dus ook daar zie ik geen problemen.
    Dan komt weer eens de vermaledijde V2000, die overigens helemaal niet vol bugs zat maar Philips dacht dat de video gebruikt ging worden om opnames te maken en Sony dacht aan afspelen van films en kocht de content. Dus een vergelijking die ook mank gaat.

    Zou het niet zo zijn dat het management van TT veel beter weet hoe de vork in de steel zit en kunnen die niet veel beter beoordelen wat het beste voor TT en henzelf (ca 50% van de toko) dan al die goed geïnformeerde hier op het forum?
    Ja ja, Google ook die kennen we nu en ws wisten ze dit ook al maar konden ze daar niets tegen beginnen behalve een plan maken om het anders te doen. Wel en dat hebben ze gedaan en behoorlijk goed ook. In een aantal jaren is hun marktaandeel in de auto met sprongen vooruit gegaan en nog steeds winnen ze markt tov Here terwijl die door de Duitsers overgenomen is. Technisch zijn ze op bepaalde vlakken de beste, denk aan Traffic, updaten van kaarten via het internet, en wellicht ook op het gebied van HD maps.

    Nu begrijp ik niet veel van je verhaal maar het meest rare vind ik dat je ondanks al die tegenwerpingen long zit?

    Goed succes en fijn weekend

    Beste Gerard, bij een volgende keer zal ik proberen mijn mening nog duidelijker te verwoorden zodat ook jij het begrijpt..
    Verkopen doe ik mijn @TT stukken bij wisseling van team of bij een flinke opleving van de koers, voor nu ben ik best tevreden, zit erin aan 7,35 en daarbij dit jaar 2,46 euro p/a opgeschreven voor al zeg ik het zelf een mooi aantal stukken..
    Wat mij betreft komt er voor de echte opleving nog een bagger bericht voorbij waarop weer extra stukken geraapt kunnen worden..

    Nee wat een geweldig management team heeft @TT voor het aandeel @TT, investeren 5 miljard+ en noteren momenteel aan 40% hiervan, om quitte te spelen nog 60% uplift en dan natuurlijk nog een redelijk rendement, zullen we zeggen nog een keer 5 miljard erbij!!
    Of zijn wij aandeelhouders gebruikt om de hobby’s van dame en heren te sponseren en moeten we verder onze mond houden!!

    Iedere investering MOET renderen en verwacht van een bestuur dat OOK naar de belangen van aandeelhouders wordt gekeken en je kunt mij niet wijsmaken dat dit bestuur ook maar IETS positiefs gedaan heeft voor ons..

    Maar desalniettemin een prettig weekend.......Peter

  5. [verwijderd] 4 augustus 2018 10:12
    De cijfers van tt worden steeds beter, terwijl de pb steeds minder worden....maar ja met wie zouden ze nog meer moeten gaan samenwerken? Maar goed orders kunnen er nog genoeg gemeld worden.

    Als eerste belangrijke evenement krijgen we in september.....de IAA

    www.iaa.de/en/iaa-dates/

    Dit was vorig jaar naar buiten gebracht tijdens de IAA. Dit gebeurde op 12 september tijdens de beurs.....waarop na deze persberichten binnen enkele seconden een giga dump kwam, waardoor de stijging gedeeltelijk teniet gedaan werd......alsof men wist dat deze pb’s op dat moment zouden komen.....
  6. forum rang 4 Xynix 4 augustus 2018 14:43
    quote:

    Tomtom10 schreef op 4 augustus 2018 10:12:

    De cijfers van tt worden steeds beter, terwijl de pb steeds minder worden....maar ja met wie zouden ze nog meer moeten gaan samenwerken? Maar goed orders kunnen er nog genoeg gemeld worden.

    Als eerste belangrijke evenement krijgen we in september.....de IAA

    www.iaa.de/en/iaa-dates/

    Dit was vorig jaar naar buiten gebracht tijdens de IAA. Dit gebeurde op 12 september tijdens de beurs.....waarop na deze persberichten binnen enkele seconden een giga dump kwam, waardoor de stijging gedeeltelijk teniet gedaan werd......alsof men wist dat deze pb’s op dat moment zouden komen.....
    Dit jaar bedrijfswagens. Met wel eerste lancering TT connected horizon producten (waarschijnlijk icm Mercedes). Maar daarnaast ook Parijse salon, wel met veel afmeldingen dit jaar.
  7. mjmj 4 augustus 2018 21:39
    quote:

    sniklaas schreef op 3 augustus 2018 21:48:

    [...]Beste Gerard, bij een volgende keer zal ik proberen mijn mening nog duidelijker te verwoorden zodat ook jij
    het begrijpt..
    ...
    Maar desalniettemin een prettig weekend.......Peter

    Intrigerende woordkeuze. Waar verwijst "het" naar? Niet naar "mijn mening" want dan had er iets anders gestaan. Waar dan wel naar? Iets wat hij eerder heeft geponeerd? Dat "het" moet kennelijk bergepen worden door gerard-ecb. Maak je borst maar nat Gerard, en wee je gebeente als je het weer niet begrijpt. Dan krijg je toch echt een onvoldoende.
  8. forum rang 4 Xynix 5 augustus 2018 11:48
    quote:

    Tomtom10 schreef op 5 augustus 2018 10:18:

    www.autokopen.nl/autonieuws/2018/juli...
    Bij dit soort berichten vraag ik mij af of de TomTom uitlevering voor de 2019-modellen al vanaf september/oktober op gang komt. Zelfde vraag voor Volvo 2019. Ik verwacht het eigenlijk wel. Dan zou Q4 een extra boost in de Automotive omzet (en met name de cashflow) moeten gaan laten zien (eigenlijk vooral deferred).

    Ik kan me voorstellen dat ook de penetratie binnen het PSA-productengamma met ingang van de 2019-modellen verder zal toenemen, gezien de goede ervaringen bij PSA met de bestaande modellen met TT inside. Niets zo gemakkelijk als meer verkopen aan tevreden klanten.
  9. [verwijderd] 5 augustus 2018 12:26
    quote:

    Xynix schreef op 5 augustus 2018 11:48:

    [...]
    Bij dit soort berichten vraag ik mij af of de TomTom uitlevering voor de 2019-modellen al vanaf september/oktober op gang komt. Zelfde vraag voor Volvo 2019. Ik verwacht het eigenlijk wel. Dan zou Q4 een extra boost in de Automotive omzet (en met name de cashflow) moeten gaan laten zien (eigenlijk vooral deferred).

    Ik kan me voorstellen dat ook de penetratie binnen het PSA-productengamma met ingang van de 2019-modellen verder zal toenemen, gezien de goede ervaringen bij PSA met de bestaande modellen met TT inside. Niets zo gemakkelijk als meer verkopen aan tevreden klanten.
    Nissan was dus geen verspreking van Goddijn. Blijkt nu dus wel een nieuwe klant!!!! Waarom geen persbericht?

    PSA heeft een fantastisch systeem met TT-inside. Uitbreiden naar meer modellen is idd erg eenvoudig.

    Volvo gaat in 2019 ALLE modellen uitrusten met TomTom. Ga er maar vanuit dat de take-rate daar eerder 70% zal zijn dan 35%. Ook al omdat Volvo extra veiligheid wil via haar ADAS en HAD-systemen. Dus die 70% gaat in 2020-20221 snel naar 100% extra veiligheid af-fabriek.
    Dat Volvo eind dit jaar al gaat opstarten lijkt mij vrij logisch.

    Met de groeiende take-rates en de nieuwe deals gaat TomTom ook in 2019 verrassen.

  10. aandeeltje! 5 augustus 2018 12:33
    Ben blij met google te kunnen navigeren op vakantie. Heb hier toch een nieuwe auto P met TT navigatie, wat een bagger, nada POI etc.... gewoon bagger. Waarschijnlijk net zo slecht als navigeren met je Apple Phone. Ook bagger. Nee TT gaag het niet 'winnen' zeker niet met de huidige ontwikkelingen.
  11. loesje62 5 augustus 2018 12:49
    quote:

    aandeeltje! schreef op 5 augustus 2018 12:33:

    Ben blij met google te kunnen navigeren op vakantie. Heb hier toch een nieuwe auto P met TT navigatie, wat een bagger, nada POI etc.... gewoon bagger. Waarschijnlijk net zo slecht als navigeren met je Apple Phone. Ook bagger. Nee TT gaag het niet 'winnen' zeker niet met de huidige ontwikkelingen.
    Ben blij voor je jochie. Nu zwembroekkie aan,en hup het water in. Je hebt vacantie he. Niet zitten tobben nu.

    Loesje.
  12. [verwijderd] 5 augustus 2018 12:54
    quote:

    aandeeltje! schreef op 5 augustus 2018 12:33:

    Ben blij met google te kunnen navigeren op vakantie. Heb hier toch een nieuwe auto P met TT navigatie, wat een bagger, nada POI etc.... gewoon bagger. Waarschijnlijk net zo slecht als navigeren met je Apple Phone. Ook bagger. Nee TT gaag het niet 'winnen' zeker niet met de huidige ontwikkelingen.
    Waarschijnlijk snap je nog niet zo goed hoe het werkt, zo'n TomTom.
  13. [verwijderd] 5 augustus 2018 13:55
    quote:

    aandeeltje! schreef op 5 augustus 2018 12:33:

    Ben blij met google te kunnen navigeren op vakantie. Heb hier toch een nieuwe auto P met TT navigatie, wat een bagger, nada POI etc.... gewoon bagger. Waarschijnlijk net zo slecht als navigeren met je Apple Phone. Ook bagger. Nee TT gaag het niet 'winnen' zeker niet met de huidige ontwikkelingen.
    Techniek blijft toch wel een dingetje voor je.
  14. Hoop.... 5 augustus 2018 14:12
    quote:

    Gesloopt door HG schreef op 5 augustus 2018 13:55:

    [...]

    Techniek blijft toch wel een dingetje voor je.
    Mijn zoon ging naar Dieppe, hij wilde absoluut met Google Maps i.p.v de TT omdat Google aangaf er 4.30 uur over te doen. De TT gaf aan 5.30 uur. De reis duurde 8.5 uren met Google er werd iedere keer een wijziging in de route aangebracht. Terugreis met de TT 4.30 uur ;-)
  15. Pieterbell 5 augustus 2018 14:18
    quote:

    Hoop.... schreef op 5 augustus 2018 14:12:

    [...]

    Mijn zoon ging naar Dieppe, hij wilde absoluut met Google Maps i.p.v de TT omdat Google aangaf er 4.30 uur over te doen. De TT gaf aan 5.30 uur. De reis duurde 8.5 uren met Google er werd iedere keer een wijziging in de route aangebracht. Terugreis met de TT 4.30 uur ;-)
    moraal van dit verhaal, het betere product betekent niet per definitie het meest succesvolle..
1.528 Posts
Pagina: «« 1 ... 11 12 13 14 15 ... 77 »» | Laatste |Omhoog ↑

Meedoen aan de discussie?

Word nu gratis lid of log in met je emailadres en wachtwoord.

Direct naar Forum

Premium

TomTom geraakt door zwakke automotivemarkt

Het laatste advies leest u als abonnee van IEX Premium

Inloggen Word Abonnee

Lees verder op het IEX netwerk Let op: Artikelen linken naar andere sites

Gesponsorde links